SATRANÇ EĞİTİMİNİN TEMELİ OKULDUR.
#4
Satranç Öğretim Programının ÇOKLU ZEKA ile ilişkisi de vardır.

SÖZEL (DİL) ZEKASI: Satranç kavramlarıyla ilgili sözlük oluşturma, şiir hikaye okuma, oyunlaştırma, sözlük kullanma, taklit yapma, soru bankası hazırlama, drama yapma, sunu yapma vb.

MÜZİKSEL ZEKA: Müzik dinleme, ritim tutma, mırıldanma, tekerleme söyleme vb.

BEDENSEL ZEKA : Beden dili kullanma, pantomim, drama-sunu, kukla oynatma, kesip yapıştırma, konuyu vücut hareketleriyle anlatma vb.

DOĞA ZEKASI :Araştırma, inceleme, keşfetme, örneklendirme, zıt örnekler kullanma, koleksiyon yapma, doğal hayatla konu arasında bağ kurma vb.

MANTIKSAL ZEKA : Diyagram-problem çözme, formülleştirme, neden sonuç ilişkisi kurma, karar verme, soru sorma, sorgulama vb.

SOSYAL ZEKA : Oyun oynama, hikaye canlandırma, yarışmalara katılma, iletişim kurma, işbirliği yapma vb.

İÇSEL ZEKA : Günlük yazma, oyunlaştırma, satranç kuklası yapma, dinleme vb.

GÖRSEL ZEKA : Hayal kurma, resim çizme, bulmaca çözme, diyagram okuma, tahmin etme, soyut düşünme vb.

Tüm bunları satranç dersiyle mümkün olduğunca verebiliriz.
Okullarımızdaki tüm çocuklarımız bunları hak etmiyor mu?
Tüm bu olguları satrancın dışında hangi alanda verebilirsiniz?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 07-03-2014, 11:12
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 07-03-2014, 13:53
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 07-03-2014, 14:14
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 07-03-2014, 15:02



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi