SATRANCIN YARARLARI ........
#1
SATRANCIN YARARLARI

Satrancın Yararları için A.B.D Satranç Federasyonunun yaptırdığı araştırma sonuçları....

A.B.D. satranç federasyonunun yaptırdığı bir araştırmaya göre satranç ''okuma yetenini ''arttırıyor.
NEW YORK 9. bölge ortaokul öğrencileri detaylı bir araştırmaya tabi tutuldular. Satranç oynayan ve oynamayan öğrenciler gönüllü olarak bu programa katıldılar. Sonuçta satranç oynayan öğrencilerin test sonuçları satranç oynamayan öğrencilerin test sonuçlarına göre çok daha yüksek oldu.


Tüm öğrenciler her okuma donemi sonunda bir okuma testine tabi tutuldular. Kontrol grubu( 1). grup ayni sınıfta satranç oynamayan öğrencilerin tamamı (2).grupta olan satranç oynamayan , satranç oyuncularıyla ve yılın basında okuma seviyesi 1. grupla ayni olan öğrencilerden oluştu. Satranç oyuncuları her 2 gruba göre okumada daha fazla ilerleme kaydettiler. Satranç oynayan öğretmenler antrenör olarak programda çalıştılar.Öğretmenlere A.B.D. Satranç Vakfından satranç ustaları yardim etti.


1990-1992 okul yılında IBM'in katılımcı okullara sağladığı bilgisayarlar sayesinde araştırma çok daha verimli yapıldı. Bilgisayarlarla daha fazla oynayarak öğrencilere pratik yapma olanağı sağladı.


Öğrenciler bilgisayar programları ve Internet üstünden diğer okullarla oynayabildiler. 9. Bölgedeki öğrencilerin çoğunu okuma yetenekleri ulusal ortalamanın altında olduğu halde satranç oynayanlar ulusal ortalamanın üstünde performans gösterdiler.
Daha ayrıntılı sonuç alınması için satranççılarla aynı sınıfta bulunan satranç oynamayan öğrencilerin %70'i alındı.


Yıl sonunda satranç oynamayanlar %2 ilerlerken satranç oyuncuları %5.7 ilerlediler.
9. Bölge öğretmenleri satranç’ta oyun kuvvetlerini geliştirirken öğrencilerin kendini iyi ve güvenli hissetmelerini sağladığı ve satranç oynayan öğrencilerin okumaya daha çok eğilimli olduklarını
söylüyorlar.


Satranç ustaları satranç oynamanın genel zeka, kendi kendini kontrol ve analitik yeteneği arttırdığını söylüyorlar. Bu yüzden okuma yetenekleri artıyor.


1 - Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur.

2 - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır.

3 - Süratli, doğru ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.

4 - Kişiliği ve karekteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

5 - "Kendine güven" duygusu aşılar ve bunu geliştirir.

6 - Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanı-----, bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.
7 - Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır.

8 - Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavramasına yardımcı olur. Bilimselliği ön plana alarak araştırmalar yapmaya yönlendirir.

9 - Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.

10 - Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.

11 - Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.

12 - Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.

13 - Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.

14 - Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir.

15 - Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.

16 - Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.

17 - Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.

18 - Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.

19 - Satrancın yararlarını gösteren bütün bu maddeler, Milli Eğitimin de temel amaçlarındandır, Türk Milli Eğitimi’nin öğrenciler tarafından kazanılmasını istediği temel davranışlardır. Bu kadar pozitif etkisi olan bir araç kesinlikle bir 'EĞİTİM ARACI'dır.


Yeryüzünde başka hiçbir araç, bu kadar olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz!


Öyleyse, çocuklarımızın olabildiğince küçük yaştan başlayarak 'Kişilik gelişiminde satrancın pozitif etkilerinden yararlanma’ amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı bu amaç bir 'görev' olarak benimsenmelidir.
Ara
Cevapla
#2
satranç oynayan bıreyler diğer konularda da cok yonlu dusunebılıyorlar. bakış acıları daha geniş ve kapsamlı olabılıyor. buyuzden satranc sadece oyun ıcerısınde degıl yasamdada dusunrek hareket etmemızı saglıyor.
Ara
Cevapla
#3
satranç oyun olmakla beraber aynı zamanda beyinin farklı yönlerini de çaılıştırır ve birerylerin çok yönlü düşünmesine yardımcı olan bir oyundur.Satrnaçın bireyler üzerindeki düşünme gücünü arrtırması kaçınılmaz bir gerçektir.Anne ve babaların satranç oyununu çocuklarına genç yaşta sevdirmesi o yetişen bireylerin lehine bi davranıştır. Yararlı birey çok yönlü düşünen ve olgun düşünen bireylerdi.Satrançı sevelim yaşatalım Wink
Ara
Cevapla
#4
satranç oynarken ileriyi görmek birkaç hamle sonrasını düşünmek gerekir bu yüzden satranç sadece bir oyun değil bir felsefe bir yaşam biçimidir. ayrıca satranç zeka geliştirici özelliği olup ailelerin küçük yaşta çocuklarına satrancı sevdirmeleri gerekmektedir.
Ara
Cevapla
#5
Satrancı diğer spor dallarından ayıran en önemli özellik bu oyunun kazandırdıklarını hayatımızda da uygulayabilmemizdir .Karşılaştığımız bir durumun devamında neler getirebileceğini görebilmemizi,herhangi bir sorunla karşılaştığımızda kısa zaman süresi içinde farklı çözüm yolları üretebilmemizi satranç sayesinde gelişterirebilirz,yani kısacası oyunun disiplinini hayatımızın tüm evresine uygulayabiliriz.
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi