Ana Statü Tasarı Metni
#1
Saygıdeğer okurlar,


Türk Satranç Federasyonu Ana Statü Tasarı Metni


http://www.tsf.org.tr/index.php?option=c...8&Itemid=1


adresinde yayınlandı.

Doğrudan indirme hiperbağı:


http://www.tsf.org.tr/images/stories/200...ri2008.doc


yü,
IECC 2246, MAPEJK 2300, DESC 2213
Best regards, iyi günler, mfSG, HT
Cevapla
#2
Değerli Dostlarım,
TSF Başkanlık toplam süresi 9 yıl'ı aşması hukuki sorunları beraberinde getirecektir. Çünkü;
1.10 yılı aşan konular zaman aşımına uğramaktadır. Ayrıca Başkan seçimlere elinde bulundurduğu yetkilerle geleceğe yönelik vaadler ekleyerek ya da baskı kurarak delegeleri etkisiz hale getirebilir. TSF Başkanlığı padişahlıktan beter hale gelebilecektir.
2. Oraya gelen kişi mutlaka yarın kendisini seçen kişilerin arasına eşit koşullarda döneceği bilinci ile hareket etmelidir. Bu belli bir ölçüde o kişiyi bir çok yanlıştan alıkoyacaktır. Aksi halde purosunu yakıp yanlışlarına yanlış eklemeye, despotça davranışları varsa sürdürmeye devam edebilecektir.
3. TSF Başkanı mutlaka mal varlığının yanı sıra günlük ekonomik ihtiyaçlarını ne şekilde karşıladığını da beyan etmelidir.
4. Yurt dışı seyahat harcamalarına mutlaka sınır getirilmelidir. Bu seyahatlerin ülkeye yarardan çok yük getirdiği, şahsi fırsatlar yarattığı son derece açıktır. Bu seyahat paraları tasarrufu ile yurt içinde pek çok sayıda çeşitli kategorilerde turnuva düzenlenebilir, maddi imkansızlılar nedeni ile Yaş Gruplarına, Gençler Şampiyonalarına gelemeyen çocuklarımıza maddi imkan kaynağı sağlanır.
5. 13/J maddesi ve 38. madde de belirtilen yayın düzenlemeleri konusu son derece hassas bir konudur. TSF kendi organizasyonları ile ilgili bu kararı alabilmelidir. Özel organizasyonlarda bu şartı araması özel organizasyonların önünün kesilmesi ve geçmişte görülen etik dışı girişimlere davetiye çıkarılması anlamı taşımaktadır.
6. Yarışma düzenleme konusundaki madde de Danıştay Üst Kurulunun aldığı USSP puan sistemi ya da buna benzer uydurma isimler altında yapılacak düzenlemeler Anayasa'nın eşitlik ilkelerine aykırı olacak ve daima sorun yaşanacaktır. TSF en kısa süre içinde Yarışmalar Yönetmeliği hazırlayıp Genel Kurul'un onayına sunmalı kendisi bunun uygulayıcısı olmalıdır. Aksi halde her yarışmada keyfi uygulamalar sürmeye devam edecektir. Yaş Grupları Final yarışmasının yapılmaması AYGEG tarafından ne şekilde olduğu ?! açıkça tartışılır seçmeler cs. gibi.
7. Denetleme Kurulu ve Disiplin Kurulu tamamen bağımsız bireysel adaylarlarla seçilmelidir. Bu kurulların seçiminde Genel Müdürlük ve İl Müdürleri gibi atamalı delegelerin oy hakkı olmamalıdır. Siyasilerin rolü seçimlerde asgariye inmeli, camianın istekleri ön plana çıkmalı ve delege olmayan kişilerin bu konuda seçilme hakkı olmalıdır.
8. Uluslararası Hakem olabilmek zaten kolay değildir. Tüm Uluslararası hakemler otomatik delege olabilmelidir.
9. Satranç Sporu diğer sporlardan farklıdır. Ölene kadar kişi sporcudur. Bu nedenle Olimpiyat , Dünya ve Avrupa Şampiyonalarında derece almış son bir yıl yarışmalara katılmamış ve seçimlerden sonra bir yıl daha yarışmalara katılmayacağını yazılı beyan eden başarılı sporcular delege olmalıdır. Bu beyana aykırı davranan sporcu bundan sonraki 10 yıl süresince tekrar delege olamayacağını bilmelidir.
10. Satranç Federasyon Başkanlığı için 4 yıl uzun süredir. Bizde Olimpiyatlar 2 yılda bir düzenlenmektedir. TSF Başkanı 2 yıl için seçilmelidir. Olimpiyatlarda 50.liğin altında derece alınması halinde TSF Başkanı otomatikman istifa etmelidir.Bu her iki kategori içinde geçerli olmalıdır. 30'un altındaki dereceler başarısızlık olarak nitelenmelidir. Milli Takımda Yabancı Oyuncu oynatılmasına son verilmeldir. Gurevich'in TC Vatandaşı olmadığı halde ( TC adına oynaması aykı konudur) Türkiye Birinciliklerinde oynatılması son derece yanlıştır. TC Vatandaşı olup, ülkemizde yaşar ve bilgisi ile bu topluma yaralı olabiliyorsa başımızın tacıdır.Sadece reklam olarak bu türoyuncuların oynatılması arkadan gelen kuşakların önünü kesmekten ve kendimizi aldatmaktan başka bir şey değildir.
11.Daha söylenmesi gerekli çok şeyler vardır ama hele bunlar düzelsin görelim, diğerlerine de elbet sıra gelecektir.
Sevgi ve saygılarımla
H. Sertaç Dalkıran


Sevgi ve saygılarımla
H. Sertaç Dalkıran
hsdalkiran
Cevapla
#3
Değerli Dostlarım,
Tam bağımsız Genel Kurul olduğu taktirde yukarıda belirttiğim düzeltmelere belki de ihtiyaç kalmayacaktır. Kendimizi yukarıya bağlı hissettiğimiz için bu gördüklerimiz yazıyoruz. TSF esas oyuncular için var. Oyuncuların yeteri kadar temsil edilmediğini görüyoruz. Sevgili Harun Taner'in belirttiği gibi onlar için fedakarlıklarda bulunan aile ve öğretmenlerinde temsil edilmediğini görüyoruz.
Oscar ödüllerinin nasıl seçildiğini düşünelim. ABD gibi hem ekonomik hem de eğitim açısından bizden çok ileride bir ülkede bile juri'nin satın alınamaması ve baskı altında kalmaması için sayı 5000 kişiden oluşmakta.
TSF Genel Kurul'un da da tam bağımsız bir Genel Kurul elde edebilirsek pek çok sorunun aşılacağını düşünmekteyim. Kulüp temsicileri oyuncuları asla temsil etmemektedir. Çoğunu kimse tanımamakta bile. O halde bu mevcut düzenlemeye gerçek ek'ler yapılması zorunludur. Bu nedenle doğru çözüm şu şekilde olabilir :
1. ELO derecesi en yüksek 250 oyuncu otamatikman delege olmalıdır. Bunlardan herhangi biri mazereti nedeni ile Genel Kurula gelememişse sıralamadan diğer oyuncu otomatikman delege olabilmelidir.
2. İki Genel Kurul arasında Türkiye Yaş Grupları Şampiyonalarında ilk 10 dereceye girmiş sporcuların velisi ve öğretmeni otomatikman genel kurul üyesi olabilmelidir.
3. Uluslararası ve FIDE Hakemleri otomatikman delege olmalıdır.
Delege olma şartında adli sicil ya da disiplin suçları kesinlikle göz önüne alınmamalıdır. Çünkü bugün örneklerini çokca gördüğümüz şekilde insanlar çok basit haksız bir şekilde karalamanka ve kendilerini aklamaları zaman almaktadır. İdare de kötü niyetli kişi olduğu taktirde her zaman bu yollara tevessül edilebilir.
4. Başkan kendisi ile birlikte en fazla 3 kişilik çalışacağı ismi liste olarak vermeli geri kalan tüm Yönetim Kurulu, Denetim Kurulu, Disiplin Kurulu üyeleri dışarıdan dahi isimleri ( olurları alınmış olduğu noterce belirlenmiş olarak) konarak bireysel aday olabilmelidir.
5. Divan Başkanı ve heyeti dahil mutlaka tüm seçimde kapalı oy kullanılmalıdır. Açık oylama maalesef baskılara ve sorunlara yol açmaktadır.
6. Genel Kurul da en tehlikeli gelişmeler son anda 10 imzalı verilen önergelerin oylanmasında ortaya çıkmaktadır. İnsanların bu önergeleri inceleyecek ve tartışacak zamanı olmamaktadır. Bu şekilde önerge geldiği vakit Genel Kurul en yakın tarihte yapılacak Genel Kurul'a sunulması koşulu ile önergeyi kabul ya da red etmelidir. Bir sonraki Genel Kurul tüzüğüne bu maddeler eklenerek oylamaya sunulmalı oldu bittilere yer verilmemelidir.
7. Başkanlık süresinde mutlaka sınırlama olmalıdır. Türk Adalet Sisteminde 10 yıl ile sınırlı zaman aşımı süresi varsa bu dikkate alınmalıdır. En azından arda arda iki dönemden fazla Başkan kimse olmamalıdır. Ülkemizde Cumhurbaşkanı sürsi bile 7 yıldan beş yıla indirilmiş ve iki dönemden fazla olamayacağı belirtilmişken bu ihtiras niye, anlamak mümkün değildir. İnsanlar aptalmı ki Cumhurbaşkanı süresini bile kısıtlarken, TSF Başkanlığını ilelebet hale getirsin!! Bu sizce de garip değil mi. Bu koltuğa yapışma sevdası neden? Zaten mevcut sistemde doğru dürüst hesap sorulamazken ipin ucu iyice kaçacaktır. Camianın büyük bölümü mevcut Başkan 'dan zaten memnun değildir. Bu şekilde süresiz Başkanlığın önünü açacak kişilerin gelecek kuşaklara karşı vebali çok büyük olacak ve bu kişiler kolay kolay affedilmeyeceklerdir. Gün olur devran döner!!
8. TSF'nin tüm TV kanallarına hakim olması ceberrutça, rekabeti öneleyici feci bir olaydır. Kabul edilemez. Kendi organizasyonları ile sınırlı olmalıdır. Örneğin ben bugün misal olarak Kanal Türk'te program yapacaksam TSF'den izin mi alacağım. HADİ CANIM SENDE !!
Sevgi ve saygılarımla
H. Sertaç Dalkıran
hsdalkiran
Cevapla
#4
Sertaç bey,

Esasında, genel kurulda kimler delege olmalı başlıklı
mesajınıza yazdığım yazıları sürdürmemeyi kararlaştırmıştım,
ancak olağanüstü genel kurul ile ilgili ayrıntılı yazılarınıza
kimseyi fazla kızdırmadan, kısaca görüşümü bildirmek
zarureti ortaya çıktı.

Tasarı metninden,

-- özerk federasyon ana statülerinin, son birkaç yılda
gerçekleştirilen yasa değişiklikleri ile güncellenmesi
gerekliliğinin ortaya çıktığını ;

-- olağanüstü genel kurulun da bu amaçla toplantıya
çağrıldığını ;

-- ana statülerdeki güncelleme gereğinin, sadece özerk
satranç federasyonu için değil, diğer federasyonlar için
de geçerli olduğunu

anlıyorum.

Kamuoyunun sağlıklı oluşabilmesi ve olağanüstü genel kurul
delegelerinin hür iradeleri ile oylarını kullanabilmeleri bakımlarından

-- yapılan yasa değişiklerinin (ki, tasarı metninde tarih olarak
belirtilmiştir) -- enazından delegelerce -- bilinmesi ;

-- tasarı metnindeki değişikliklerin nasıl oylanacağının
(bir paket halinde bütün olarak mı, madde madde mi)
ve metindekinden farklı değişiklik önergelerinin nasıl
verileceğinin -- enazından delegelerce -- bilinmesi

gerektiğini düşünüyorum.

Değişiklikler sonucunda ortaya çıkacak ana statü metni
özerk satranç federasyonunun yeni anayasası olacaktır.

yü,
IECC 2246, MAPEJK 2300, DESC 2213
Best regards, iyi günler, mfSG, HT
Cevapla
#5
Sayın okurlar,

Briç Federasyonu web sitesinde çevrimiçi briç siteleri
hiperbağlarını araştırıyordum ki, Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsü'ne
rastladım:

http://www.gsgm.gov.tr/sayfalar/yonetmel...rk_son.htm

Briç Federasyonunun ana statüsünde yaptığı değişiklikleri

http://www.tbricfed.org.tr/docs/AnaStatu.doc

dokümanında okuyabilirsiniz.

yü,
IECC 2246, MAPEJK 2300, DESC 2213
Best regards, iyi günler, mfSG, HT
Cevapla
#6
Sayın okurlar,

TSF web sitesinden öğrendiğimize göre,
olağanüstü genel kurul enaz toplantı sayısı
81 ile toplanmış; görüşmeler sonucunda
ana statü tasarısı, özerk federasyon ana
statüsü olarak oyçokluğuyla kabul edilmiştir.

Yeni ana statünün Türk satrancına faydalar
getirmesini dilerim.

yü,
IECC 2246, MAPEJK 2300, DESC 2213
Best regards, iyi günler, mfSG, HT
Cevapla
#7
"Başarılı görev sergileyen başkanın, iki dönemden çok seçilmek için önünde bir engel olmamalı, aday olabilmeli, seçilip seçilmemesine genel kurul oyları ile karar verilmeli"

Bu maddeyi hukukçular yorumlasın.
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi