1 istatistik
#61
Eğitim etkinliklerini komik bulmak çok az satrançcının düşebileceği bir gaftır!
Okul satrancını hiç tanımamaları bir ayıp değildir.
Ama amaçlar konusunda iddialarda bulunmak , bilgi ve uygulama örneklerinden habersiz ahkam kesmek, bu konuda insanın gerçek konumunu ortaya koymaktadır.

...

[size=medium][font=Segoe Print]Eğitiminin Genel amaçları arasında bire bir uyumun olduğu ve bu amaçların kazanılmasında bir “eğitim aracı ” olarak kul[/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]lanılmaktadır.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Eğitimin temel amacı, dersleri araç olarak kullanıp, bireyin çok yönlü gelişimini sağlamaktır.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu açıdan, satranç programının temel amacı satranç öğretmek değildir. Satranç programın temel [/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]amacı, diğer derslerde olduğu gibi satranç yoluyla bireyin zihinsel ve duyuşsal çok yönlü gelişimine [/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]yardımcı olmaktır.
Buna bir itirazı olan var mıdır?
Önce bunu görelim...
[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yakup Hocam,
 Okullarda okutulan satranç dersi programının bir vizyonu vardır.
Bunu biliyor muydunuz?

[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Kısaca aydınlatmam gerekiyor:[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirerek çok yönlü düşünebilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Araştırma becerisi, karar verme becerisi, dikkat becerisi, yaratıcı problem çözme, risk alma, kendi kendini yönetme becerileri ve empati duygusu gelişmiş, [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Durum ve olayların çözümüne yönelik yeni stratejiler geliştirebilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Kendisi ve çevresi ile barışık, duygusal anlamda dengeli, günlük yaşamla birlikte öğrenebilen ve öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Özgüveni gelişmiş,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Her durumda ve her şartta kendisine ve başkalarına saygı duyan ve bunu davranışlarıyla gösterebilen...
Bu vizyonun temel kazanım hedefleridir![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bunları inkar mı ediyorsunuz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Hocam,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yapılandırmacı program tasarısı konusunda bilginiz var mı? Ya da uygulama amaçları açısından bir görüşünüz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu konudaki eğitim ilkelerinden sadece bir tanesini ortaya koymak isterim:[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Çocukların kavramsal anlama ve becerilerin uygulanması öne çıkarılmalıdır![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Ne dersiniz?
Var mı bir görüşünüz ya da itirazınız?[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print] ...

[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print]Ya da;[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]"Öğretmen bilgiyi hazır sunmak yerine öğrencilerin öğrenme çabalarını desteklemelidir", desem ne gibi bir uygulama tecrübenizi paylaşırsınız? Elbette bunu yıllarca eğitim verdiğiniz üst düzey satranç çalışmalarında farkında olarak veya olmadan sunmuş, uygulamış  olabilirsiniz belki...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Belki de ;[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Öğrenciler, bir bilgiyi, veriyi aynen kopya etmekten çok anlamlarını derinlemesine araştırmalı ve kendi şemalarına uygun bir biçimde yapılandırmalıdır, şeklinde bir ilkeden ne anladığınızı, bunu bir eğitim aracı olan satrançla BU ÜLKENİN TÜM ÇOCUKLRINA NASIL KAZANDIRABİLECEĞİNİZ KONUSUNDA BİR GÖRÜŞÜNÜZ VARDIR DA BİZ BİLMİYORUZDUR![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Olamaz mı?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Ben bunları hiç komik bulmuyorum! Ama siz buluyorsunuz.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Hocam bunların neresi komik bana söyler misiniz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Şimdi asıl komik olan şey nedir biliyor musunuz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Sizin bu durumunuz...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu ülkenin eğitim çağındaki çocuklarının ihtiyaç duyduğu kazanım alanları konusunda bilgisizsiniz. Bunlar ve daha size sayfalar dolusu anlatabileceğim nice özellik bu ülkedeki milyonlarca çocuğun gelişimi için uygulama alanına konmaya çalışılmaktadır 2005ten beri...
Bunu o çocuklara çok mu görüyorsunuz?

[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print]Üstelik bilmeden ahkam kesip eğitim gibi bir konuyu gayri-ciddi bulup komiklik aşamasında değerlendiriyorsunuz.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yazık! [/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#62
GSGM rakamları ile ne alaka bunlar?   Huh
Ara
Cevapla
#63
Ayrı başlık açın isteyen tartışsın, konu nerede siz neredesiniz...
Ara
Cevapla
#64
(14-03-2016, 22:57)Miyazaki Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Ayrı başlık açın isteyen tartışsın, konu nerede siz neredesiniz...

Konu tam içinde duruyor. 70.000 antrenörün %90 ı öğretmen ve okullarda görev yapmakta...
Aynı istatistiği siz vermediniz mi?

Yardımcı antrenörlerin neredeyse tamamı okulda satranç eğitimi veriyorsa sizin bu konudaki kıyaslamalarınız gerçek satranç eğitimiyle uyuşmaz. Dolayısıyla kıyaslamalar adil olmaz.
İçerik ve uygulama açısından fark var. Ta başından beri bunu anlatmaya çalışıyorum.
Ayrı başlık mı açmamı istiyorsunuz?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#65
30.000 faal antrenör var.
3.000 civarı faal sporcu var.

Buyurun açıklayın.

GSGM neyle uğraşıyor, havanda su dövüyor sanırım, GSGM nün işlevini de açıklayın lütfen.
Ara
Cevapla
#66
(14-03-2016, 23:23)Miyazaki Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 30.000 faal antrenör var.
3.000 civarı faal sporcu var.

Buyurun açıklayın.

GSGM neyle uğraşıyor, havanda su dövüyor sanırım, GSGM nün işlevini de açıklayın lütfen.

Neden benden açıklama istiyorsunuz ki? Huh

İstatistiği yayınlayanlar açıklasın!
Gerekçelerini ve sayıların dayanaklarını onlar bilirler. Ben görüş sundum.

3000 civarı sporcu sadece kulüp tescili olan lisanslı oyuncu olabilir dedim. Buna ilaveten de o sezon da TÜRKİYE BİRİNCİLİKLERİNE katılan sporcular da ilave olmuş olabilir dedim. Bu düşüncem yanlış da olabilir doğru da...
Bu resmi bir açıklama değil sadece görüştür.

 GSGM kendi mührü olmayan lisansları faal sporcudan saymamış da olabilir.
Kişinin kendisinin çıkarabileceği lisansları faal sporcu lisansı olarak kabul etmemeleri sizce mantıksız mıdır? Diğer tüm spor dallarında da aynı durum varken...

Satranç elbette fazla lisansa sahip olabilir bu durumda.

Gerçeği kaynağından sorup öğrenmek neden bu kadar zor sizin için?
Soruları sürekli soran sizsiniz değil mi?

Sorabilirsiniz onlara...
Beni resmi bir kurum gibi görüp büyütmeyin gözünüzde.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#67
Daha önce düşündüklerimi yazdım, durum felaket.

Olayın özeti budur.

Bu TSF yönetimi ve savunucuları gibi burada kargaşa yaratan destekçiler de ileride hiç hoş anılmayacaklar.

Bu can sıkıcı günlerde burada bu kadar yazmam bile fazla oldu.

Bir müddet ÖSF de yazmayacağım.

Herkese sağlıklı günler dilerim.
Ara
Cevapla
#68
Taşan: "Üstelik bilmeden ahkam kesip eğitim gibi bir konuyu gayri-ciddi bulup komiklik aşamasında değerlendiriyorsunuz.
Yazık!"

Amacınız konuyu saptırıp özünden uzaklaştırmak; sizi kınıyorum.

Konu satranç eğitimi değildir.

500.000 lisanslı sporcunun ne kadarının, satrançla ne kadar alakalı olduğudur.

Burada kalabalık ve tekrar içeren yazılarınıza önlem alamayan ÖSF yönetimini de kınıyorum.
Ara
Cevapla
#69
(16-03-2016, 08:02)Miyazaki Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Konu satranç eğitimi değildir.

500.000 lisanslı sporcunun ne kadarının, satrançla ne kadar alakalı olduğudur.

Diyelim ki ülke genelinde 12-13000 olsun.
Ne değişecek ki?
...

İstatistikteki rakamlar gerçek bir değerlendirme sunmaz! Bunu daha nasıl anlatmalıyım ki!
% 70-80 i bir defalığına çıkarılmış lisanslardır.
Bir çoğu lisans çıkarma sebebini bile unuttu.
Hatta bazılarının hiç haberi bile olmadı lisansının olduğundan...

Tüm bunları sürecin başından beri sebepleriyle yazdım.
Yanlışlıklarım nerede ki?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#70
Gidin buradan

Saçmalıyorsunuz.

Sizin bozuk psikolojinizi , arkanıza almaya çalıştığınız kişiler düzeltsin, yazdıklarınız tutarsız, düzensiz, anlamsız.

Sizinle uğraşmak istemiyorum.
Ara
Cevapla
#71
(16-03-2016, 14:52)Miyazaki Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Gidin buradan

Saçmalıyorsunuz.

Sizin bozuk psikolojinizi , arkanıza almaya çalıştığınız kişiler düzeltsin, yazdıklarınız tutarsız, düzensiz, anlamsız.

Sizinle uğraşmak istemiyorum.

Oysa topu topu 30 kelimelik dağarcığım vardı, değil mi? Huh

Mızrak çuvala sığmıyor!
...


Düşüncelerimi içinde olduğum ve bedelini ödediğim her ortamda açıklarım!

Bunun kararı bana aittir!

Size hiç değil!
---------------------------------------
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#72
Ben TSF nin övündüğü rakamların aldatmacadan ibaret olabileceğini,araştırılması gerektiğini işaret ederek bu başlığı açmıştım.

Konu kişiselleşti ve uzadı.
İşte tam ÖSF yöneticileri burada devreye girebilir.



Kim sayesinde? konu, her başlıkta olduğu gibi, kişiselleşti?  Angel
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi