Antrenörlük
#1
Şöyle kaba bir hesapla 16 sene iyi kötü satranç antrenörlüğü yapmaktayım. 

2.Kademe hala olamadım. Bir ara kendi tercihim olarak: Kendimi geliştirdikten sonra 2 olmuşum 3 olmuşum ne olacak?
sonra da katılmak istememe rağmen bir haftalık kurs ya ilimde yapılmadı geçende yapıldı ona da işlerimin yoğunluğundan katılamadım. 

yani hala ders veriyorum, 1. kademe olsam da.

Şimdi merak ettiğim şey şu ben bu 2. kademeyi hiç almasam hatta 1.kademenin vizesini de yaptırmaz isem ne olur?
bir denetleyici mekanizma var mı? 
yoksa insanlar niye 2, 3, 4 alıyor? vizesi pahalı, alması uğraş.
Ara
Cevapla
#2
2 kademe belgesini önüne gelene vererek işin suyunu çıkarttılar.
Daha önce sanırım burada yazdım: 2-4 yıllık bir olay;
Yer: Trabzon
2.Kademe kursunu veren kişinin UKD ' si 1700 altında!
22 katılımcının tamamı başarılı oldu!
Kurs iptali için TSF ye yazı verdim (Çünkü kağıtlarda %90 kopya vardı.) ama ilgilenmediler bile;
Sen koltuğunda otur yeter, Türkiyede satranç batmış önemli değil.
TSF yöneticileri için ve özellikle Başkan için "Türkiye'de satranç ve gelişimi" hiç umurlarında olan bir konu değil.

Bence 1. Kademe belgenizi iade edin paranızı geri alın.
Ara
Cevapla
#3
para iadesi yapıyorlar mı?
sonuçta bütün antrenörler 2., 3. kademeyi almak için uğraşıyorlar ve hiç bir faydası yok. dediğiniz gibi tam tersine zararı var
belgeyi ne okul soruyor, zaten sonuçta belli bir seviyede ders veriyorsanız velinin haberi yok, o zaman bu belgenin verilmesine alınmasına ne gerek var?
Ara
Cevapla
#4
(15-08-2017, 21:24)orakersin Nickli Kullanıcıdan Alıntı: para iadesi yapıyorlar mı?
sonuçta bütün antrenörler 2., 3. kademeyi almak için uğraşıyorlar ve hiç bir faydası yok. dediğiniz gibi tam tersine zararı var
belgeyi ne okul soruyor, zaten sonuçta belli bir seviyede ders veriyorsanız velinin haberi yok, o zaman bu belgenin verilmesine alınmasına ne gerek var?

Sevgili Ersin,
Hiç kimse bilerek bir yanlışın içinde olmamalıdır.
Bu herkes için geçerlidir.

Şimdi belli bir eğitimi o alanın uzmanından almadan nasıl gelişme olur?

Bizdeki uygulamalar doğru ya da yanlış... Bunun dışında soruyorum.
Satranç eğitiminden bahsediyorum.


O zaman herkes ehliyet alsın, herkes öğretmenlik yapsın, iyi kasap diye bel fıtığında doktorluk yapsın (ki bu durum Bursa coğrafyasında ünlü yaşlı bir adam tarafından yapılmakta).
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#5
(15-08-2017, 16:01)orakersin Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Şöyle kaba bir hesapla 16 sene iyi kötü satranç antrenörlüğü yapmaktayım. 

2.Kademe hala olamadım. Bir ara kendi tercihim olarak: Kendimi geliştirdikten sonra 2 olmuşum 3 olmuşum ne olacak?
sonra da katılmak istememe rağmen bir haftalık kurs ya ilimde yapılmadı geçende yapıldı ona da işlerimin yoğunluğundan katılamadım. 

yani hala ders veriyorum, 1. kademe olsam da.

Şimdi merak ettiğim şey şu ben bu 2. kademeyi hiç almasam hatta 1.kademenin vizesini de yaptırmaz isem ne olur?
bir denetleyici mekanizma var mı? 
yoksa insanlar niye 2, 3, 4 alıyor? vizesi pahalı, alması uğraş.

[font=Verdana] [/font]
[font=Verdana]Söylediklerin ideallere göre yönetilen ülke-toplumlarında belki olabilir.
[/font]
[font=Verdana]Ama toplumsal mekanizma diye bir şey var.[/font]
[font=Verdana]Toplumun bazı kuralları var. İçinde eğitim, adalet ve sağlık söz konusu olan alanlarda belli bir uzmanlık aşamasına gelmeden görev dağıtımı olmamalı!
[/font]
[font=Verdana]Bunu yapmakla görevli kurumun bu alandaki görev ve yetkileri kanun ve yönetmelikler ile belirlenmiş. Hatta denetlemesi bile planlanmış.
[/font]
[font=Verdana]Okullarımızı düşünelim.[/font]
[font=Verdana]Öğretmenlerin mezuniyetlerini, atanmasını, çalışma koşullarında denetlenmesini...[/font]
[font=Verdana]Çocuklarımızı herkes eğitmemeli, liyakata dayalı sistemin kontrolünde olmalı!
[/font]
[font=Verdana]Hastalara doğru tedaviyi iyi eğitim almış doktorlar yapmalı![/font]
[font=Verdana]Adaleti evrensel hukuktan ayrılmayan vicdanlı savcı ve hakimler  sağlamalı![/font]
[font=Verdana]Üniversitede  oraya gelmeyi hak eden akademisyenler olmalı!
[/font]
[font=Verdana]SATRANCI BİLEN VE İÇİNDEN GELEN İNSANLAR VERMELİ!

Kurslar sadece bir fotoğraf alır ve kurs boyunca performansı belli ölçütlere göre ölçer.

Asıl değerlendirme ve gerçek ölçek hayattır. Rekabetçi ortamda daha belirgindir karanlıkta kalanlar.
Bu hep böyle olmuştur.

Ehliyet sınavında başarılı olmuş her aday yeterli bir sürücü müdür sence?

Yetersiz hocalar ile çalışanlar belli bir süre sonra gerçekle tanışıyorlar.
[/font]
[font=Verdana]Belgeye o kadar da takılma! Senin bu belgeye ihtiyacın olmayabilir.
[/font]
[font=Verdana]Ancak ülkemizin bir resmiyet gerçeği var ve bu, yukarıda açıkladıklarımdan farklı değil.
[/font]
[font=Verdana]Selamlarımla...[/font]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#6
(16-08-2017, 11:06)M.Aşkın TAŞAN Nickli Kullanıcıdan Alıntı: [font=Verdana]Okullarımızı düşünelim.[/font]
[font=Verdana]Öğretmenlerin mezuniyetlerini, atanmasını, çalışma koşullarında denetlenmesini...[/font]
[font=Verdana]Çocuklarımızı herkes eğitmemeli, liyakata dayalı sistemin kontrolünde olmalı![/font]

ama işte asıl sorum bu zaten Aşkın Abi. Liyakata dayalı sistemi kim kontrol ediyor?
Miyazaki örnek verdi 2. kademe de kopya çekildiği üzerine ki 1. kademe zaten çocuklarımızı emanet ettiğimiz öğretmenlerin nasıl kopya çektikleri ortada.

ben kendimi hem ingilizce hem türkçe kaynakları okuyarak geliştirmeye çalışıyorum, Yusupov'un kitaplarını imzalatıp oradan çocukları çalıştırıyorum (ki ciddi anlamda iyi bir satranç kitaplığına sahibim) Gurevich'le 1 hafta Dünya okullar arası takım turnuvasında çocuklarla birlikte çalıştım, belli seviyelere gelen ve okul eğitimini de başarı gösteren oyuncularla çalıştım. Üniversitede öğrencilere ders verebiliyorum.

şimdi söyleyebilir misin bana 2. kademe hatta 3. kademeyi alan kişilerin benden çok çok iyi olduğunu, ilgilendiğini satrançla. 
zaten sıkıntı bu kadar antrenörün olduğu yerde çocukların hem ahlaki hem de oyunculuk seviyeleri

Liyakatı kontrol etmesi gereken kurum (TSF) etmiyorsa işte benim sorum bu:
Ben 1. kademeyi bile vizeletmeden ders versem (sonuçta bir arz talep durumu var. tercih eden öğrencilere ders veriyorum) kim denetleyecek. iş sadece bu belgeyi herkese vermek değil onu denetlemekte olmamalı mı? 

yoksa çıkıp kurallara uymayalım demiyorum ama uyulacak kurallar da mantıklı ve uygulanır olmalı
Ara
Cevapla
#7
yani birileri kopya ile 2. kademeyi alırken ve kendilerini üst düzey antrenör olarak tanıtırken benim gibi çalışan kişiler nasıl 2. veya 3. kademeyi alabilir? ders vermeyelim mi yani?

birde 2. kademe kursta biri sadece sınava girdi listede gördüm o hakkı vardı. Çanakkale il temsilciliğine mail attım hangi koşullarda, veya hangi derslere girmeme gibi bir hakkım olduğunu ama sağolsun 3 hafta geçti hiçbir yanıt alamadım.

ne yapacağız böyle çalışan kurumlarla?
Ara
Cevapla
#8
Smile 
[size=small][font=Verdana]Önce yavaş!  Shy

Biraz uzun olacak ama...[/font][/size]

[size=small][font=Verdana]Her sorunun cevabı var ve ne yazık ki biz bunları yaşıyoruz.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Söylediklerinde ve 'olması gerekenler' konusunda haklısın!
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Ama başka bir haklılık payı da yaşadığımız hayatın içinde yok mu? [/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Özellikle son zamanlarda daha da belirgin bir şekilde ortaya çıkan liyakatsızlık ve sonuçları toplumumuzda adeta her alanda kendisini göstermektedir. Bu sadece satrancın sorunu değil yani...
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Her alandan örnekler verebilirim çünkü hepimiz bunları yaşıyoruz.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Gerçekliği tam tartışılır tanılar koyan doktorları kim denetliyor sence?[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Bugün mahkeme kararları halkın arasında tartışmaya açık hale geldi. Denetleyen kurumu söyle bana...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Kurumlar sınavlarındaki iddiaları...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]ÖSYM sınav sonuçları ve yanlış hesaplama ve yerleştirmeleri...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Milli piyangodaki sahtekarlıkları...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]500 tam puan alan yüzlerce öğrencinin girdiği sınavları...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Cevapların önceden dağıtılışını...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Seçimlerdeki  adaletsizlikleri...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Yüzlercesini sayabilirim.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Benim çok sevdiğim bir sözdür:[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]"Kültürel  düşüş varsa toplumun tamamında vardır ve satranç da bundan etkilenir."[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Bu söz M.BOTVİNNİK'E ait...Aslında sözün tam şeklini söyleyemedim.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Şimdi ne demek istiyorum?
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Satrancı her zaman savunurum. Kötülüklerden arındırma gayreti için hep görev alırım. Ancak ister gönüllülük esası olsun, ister tam resmi-profesyonel yapabilecekleriniz,  bürokrasi duvarının dibinde ancak sınırlıdır.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]ÜLKEMİZDE LİYAKATA DAYALI SİSTEM YOK EDİLDİ !
[/font][/size]

[size=small][font=Verdana]Kontrolü de yok edenlerin elinde !
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Okulunu bitirip KPSS den  92 ile geçmesine rağmen uydurulan mülakatta bırakılan gençlerimizin hakkını kim koruyacak? Hesabını kim soracak?[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Kopya iddiaları da öyle !
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Bunun yanında son derece örnek kurs ve sınavlar da var değil mi? Bundan da bahsedilmesi gerekmez mi?[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Kötü örneklerde ısrar etmek bir algı oluşturmaya zemin hazırlamaktadır.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]%90 kopya vardı da, neden tutanak tutulmadı diye sormak gerek o zaman.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Tekrar söylüyorum: Kurslarda aslında antrenörlerin kurs performansı ölçülmektedir. Bu bir nevi antrenörlüğü hakkında da fikir verir ama tam değil.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Kurslar hakkında daha önceleri sütunlarda Eğitim Kurulunun bir üyesi ve başkanı olarak fikir belirttim.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Dönemime ait başarabildiğim çok az şey oldu. Bir tanesi de kurs gözlemciliği idi. Ama şu anda ne durumdadır bilmiyorum. Mesela kurs sınav soruları on-line olarak merkezden sınav günü soru bankasından verilmelidir. Bu da düşünülebilir. İşte o zaman liyakata dayalı eleme olacaktır. Bu yapılabileceklerden biridir.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]2.ve 3. kademeleri kıyaslamak belki çok doğru olmaz. Ama ben biliyorum ki, 2.,3. hatta 4. kademelerde bile ELO/UKD eksikliği var.Turnuva oynamamış ama  2 günlük  kurs-seminer performansına göre unvan alanlar da var. 3. kademede hiç turnuvalarda görmediğim insanlar var. Bu çok can sıkıcıdır!

[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Ben 40 yıldır satranç oynuyorum hala 3. kademenin antrenörü müyüm diye kendimi geliştirmeye çalışıyorum. 4. kademe baş antrenörlükte ise oyun gücümün denk olduğunu düşündüğüm çok insan da var.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Senin durumun bence satrancın içinden gelen 'sporcu' kimliğin ile sınavsız atama ile ilgili olmalı.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Tıpkı yıllarca bu alanda kendisini kanıtlamış unvanlı her bir oyuncumuz gibi.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Diğer bir sorun ise kursun sadece sınav bölümüne giren aday ile ilgili.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]O aday  daha önce katıldığı kurstan başarısız ise -2- yıl içinde sınava girme hakkına sahip. En fazla 2 defa...Yine başarısızsa kursu yeniden alacak. Bu durumda da kurs eğitmenliğinin liyakata dayalı atanması da önemli elbette. Skandal olmaması için...
Canlı bir örnek Çanakkale de senin katılamadığın kursta yaşandı.
 Kurs boyunca en önemli konularda  152 diyagram incelendi. Bunlardan bir kısmının bire bir (vezire karşı kale gibi), bir kısmının da çok yakın bir şekilde işlendiği 152 diyagram !

22 aday dan 12 si geçti. Geçenlerin 8'i aktif sporcudur. Ama sporculuğu daha yeni olanların 8 günlük kurs performansı daha iyi olanları da vardı. Bu da ilginç bir durum. Sunumlarda ortaya çıkan tablo ise iyi sporcuların 'ders verme aşamasında' bazı eksikliklerin  ortaya çıkmasıdır. Yani sporculukları iyi ama aktarımları ve belleticikleri...?!

[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Bak bunları senin için maddelemek isterim.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Dinleyici ile iletişim kuramayan, anlattığı konuya hakim olmayan, hatta yanlış anlatmaya devam eden, teknoloji (ches-base, bilgisayar...)kullanmaktan yoksun, kaynak gösteremeyen, yenilik sunamayan, zamanını tam ayarlayamayan ve benzer diğer kategorilerde ANLATICI-BELLETİCİ OLMAYA ENGEL TEŞKİL EDEN (ama sporu yapabilen) özelliklere sahip adayların varlığı ortaya çıkıyor. Bunlar da öncelikle telafi edilmeli ya da ayıklanmalıdır.[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Başka bir örnek, oyunculuğu çok zayıf ama okulda-merkezde büyük öğrenci kitlelerine satrancı sevdiren ve kalıcı olarak ilgilenmelerini sağlayan adaylar da vardı. Bu durum da ilginçtir.
[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Senin konumuna gelince...[/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Ben bir şey diyemem elbette. Karar senin![/font][/size]
[size=small][font=Verdana]Sevgilerimle.[/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#9
Tabi bana şu sorunun cevabını da verebilirsin ...

" Öğrenciler 1 dakika gecikince sınava almayan ama binlerce insanı mağdur eden ÖSYM'deki sorumlulara ceza verecek bir hukuk var mı bu ülkede? " Angel

Al sana liyakat işte !

Ersin,

Ne dersin? Cool
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#10
Yani ufacık bir satranç federasyonunun sorunlarını çözemeden sen bana ÖSYM'deki sorunlara geçiyorsun Big Grin

ama anladığım liyakat yok fikrinde hem fikiriz, ve belgemi vizeletmeye veya 2. kademeyi almama gerek yok Big Grin

SAĞOL
Ara
Cevapla
#11
Bu verdiğim örneği nasıl anladın ve değerlendirdin bilmiyorum, ama...
Demem o ki,

Arkasında binlerce öğrenci ve ailesi olan bir kitle bu ülkede mahkum ediliyor.
Bunun hesabının da aynı liyakat içinde sorulması gerekir ve yaptırmayan bir engel var.
Bunu görmelisin! 

Bu hak aramanın adaletli bir biçimde sonuçlanması gerekmez mi şimdi?
Neden yapılamıyor?

Aynı sistem içinde liyakata göre gerekir ki, belirttiğin antrenörlerin de elenmesi gerekir.

Hatta bu eleme cesaretle uygulanmalı ve kursların başvuru aşamasından başlamalıdır.
Evet, bunu ortaya koyuyorum.

Hatta TSF E.K. ve Antrenörler Kurulunun ilk birleşik toplantısında en önemli gündem maddesiydi.
Düzenleme yapıldı ve YK ya sunulmuştu.

Ancak en tepeden ( GSGM- İLGİLİ BAKANLIK DAİRESİ) hiç bir zaman onay gelmedi.
Çünkü TSF bu uygulamaya geçse emsal teşkil edecek ve diğer federasyonların politikalarını da etkileyecekti.

Bu sistem ve ülke şartları içinde bana çözüm sunabilir misin?
Ben diyorum ki belgeleri aşamalı olarak iptal edilsin.
Ya da SEVİYE SINAVLARINDAN GEÇİRİLSİN...

Bunlar için yönergelere uygun düzenlemeler gereklidir.

Bunu denemediğimi mi sanıyorsun?

Denedim!Yazılı olarak da başvurdum. Aslında bu konunun dışında bir çok konuya da...
Mesela turnuvaya kayıt yaptırdığı halde gelmeyen sporculara...Mazeretsiz terk edenlere de... Hatta şike yaptığı sabitlenen sporculara da... Üst makamlardan gelen cevabı sana burada bildireyim:

" Yapmış olduğunuz taslak çalışmalarınız halen yürürlükte olan mevzuatlarımıza uygun değildir. Bilgilerinize sunulur"

Ya da;

" Çalışmanız için teşekkür ederiz. Ancak hazırlamış olduğunuz  - KAYIT YAPTIRDIĞINIZ HALDE TURNUVAYA KATILMAMAK ve KATILDIĞI TURNUVAYI MAZERETSİZ OLARAK TERK ETMEK- konularındaki taslak çalışmalarınız spor dalınızın uluslararası federasyonu olan FIDE normlarına uygun bulunmadığından dikkate alınmamıştır."

Burada bahsettiğim duvar işte bu bürokratik duvardır. Ben bunu omuzla devirmeye çalıştım ama başaramadım.
Umarım başaracak bir devrimci genç- zihniyet çıkar!

Antrenörlük konusu da buna benzer ve çok iç içedir...

2005 de okullaşma süreci için başlatılan 1. kademe yardımcı antrenörlük kursları  okul öğretmenleri içindi.
Ama bugün içeriğini ve geçerliliğini yitirmiş durumdadır. Bir kere 30 saat bile çok yetersizdir.

Antrenör çalıştaylarında (2013- 27,28 Nisan Antalya) bunun en az 96 saat olmasını önerdik. Ama tabi tutanaklarda kaldı.
Bence en geçerlisi DENKLİK KOŞULLARINDAN faydalanmandır.

Bu konuda uyan kriterlerinin olduğunu sanıyorum.

Selam ve sevgilerimle.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi