STAUNTON, KASPAROV, ANAND VE DSM
#25
TSF-EK-PRS/02
TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU EĞİTİM ARAÇLARI UYGULAMA PROSEDÜRÜ

YÖNETİM KURULU
KARAR TARİHİ: 09.04.2006
KARAR NO : 26/3

AMAÇ :
Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü doğrultusunda, Milli Eğitim Bakanlığı dışındaki kurum ve kuruluşlar, dernekler, yayınevleri ve benzeri oluşumlar tarafından Satranç eğitimine yönelik hazırlanan her türlü basılı yayınların esaslarını belirlemektir.

KAPSAM VE UYGULAMA ALANI:
Bu prosedür, Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü doğrultusunda ve ilgili ana statünün amir hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Prosedür hükümleri Milli Eğitim Bakanlığı tarafından üretilen veya önerilen eğitim araçlarını kapsamaz.
SORUMLULAR:
Türkiye Satranç Federasyonu, Eğitim Kurulu
TANIMLAR
Bu prosedürde geçen;
“ Federasyon’’ Türkiye Satranç Federasyonunu,
“ Yönetim Kurulu” Federasyon Yönetim Kurulunu,
“ Eğitim Aracı” Satranç eğitimini destekleyen ve öğretimde yararlanılan basılı eserler ile film, slayt, video kaseti, resim, fotoğraf, tablo, ses kaseti, disket, CD, ve benzeri araçları,
“ Yayımcı” Eğitim araçlarını; basmak, üretmek, hazırlamak ve dağıtmak üzere, dernek, kulüp, yayınevi ve benzeri oluşumları,

anlatır.

PROSEDÜR İÇERİĞİ:

1. Yayımcılar, satranç eğitimine yönelik olarak, sunacakları Eğitim Araçları için Federasyondan izin alır.
2. Bu konuda hazırlanacak eserlerde, seslendiği yaş grubu ve düzey için algılama ve öğrenme bütünlüğü bakımından, psikolojik ve pedagojik yaklaşım raporu aranır.
3. Her türlü Eğitim Aracında, Yönetim Kurulunun kabul ve onayına ilişkin uygunluk ibaresi yer alır.
4. Yayımcılar, takma ad kullanamazlar. Gerçek ad ve soyadlarının yanında sadece akademik unvanlar ile FIDE sporcu ve hakem unvanları kullanılabilir.
5. Federasyondan uygunluğu istenilen Eğitim Araçları için aranılan en az koşullar şunlardır:
Eğitim Araçlarının;
a. Anayasaya, yasalara ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ortaya konulan, Millî Eğitimin Temel Amaçlarına ters düşmemesi esastır,
b. Atatürk İnkılâp ve İlkelerine ve Anayasada anlamını bulan Atatürk Milliyetçiliğine bağlı; Türk Ulusunun, ulusal, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, ulusunu seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, lâik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış hâline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek hükmüne ve ilkelerine uygun olması,
c. Türkçe' nin özelliklerinin bozulmadan ve doğru olarak kullanılmış olması,
d. Bilimsel hata bulunmaması, bilimsel ilke ve değerlere uygun olarak hazırlanmış olması,
e. Estetik, edebî, kültürel ve sosyal değerlere uygun olması,
f. Hedeflenen eğitimi alacak kitlenin bilgi ve yaş düzeyine uygun olması,
g. Görsel unsurlarının toplumun ortak değerleriyle bağdaşması,
h. Temel insan haklarına aykırılık taşımaması; cinsiyet, ırk, din, dil, renk, siyasî düşünce, felsefî inanç, mezhep ve benzeri ayrımcılık içermemesi,
i. Kişi ve kuruluşları yıpratıcı nitelikte olmaması,
j. Basılı araçlarda, seslendiği her düzey ve yaş grubu için, B5, A5 ve A4 formları arasında olması, 12 yaş grubu için 14 punto büyüklüğünden küçük olmaması,
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 02-12-2008, 11:32
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 02-12-2008, 11:37
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 02-12-2008, 12:01
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 02-12-2008, 12:04
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 03-12-2008, 13:10
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 03-12-2008, 17:14
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 03-12-2008, 22:35
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 04-12-2008, 00:21
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 04-12-2008, 07:56
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: drtuncaysen - 04-12-2008, 13:31
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 04-12-2008, 14:28
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 04-12-2008, 15:15
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Şevki Hacıoğlu - 04-12-2008, 20:04
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 04-12-2008, 20:52
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 05-12-2008, 11:28
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: şehmus damar - 05-12-2008, 12:51
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: şehmus damar - 05-12-2008, 23:25
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 06-12-2008, 01:58
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 06-12-2008, 01:58
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 06-12-2008, 02:16
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 06-12-2008, 11:16
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: şehmus damar - 06-12-2008, 13:18
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Emine Alpaslan - 27-12-2008, 17:39
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Emine Alpaslan - 27-12-2008, 17:51
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: İskender Altındiş - 27-03-2009, 15:01
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: İskender Altındiş - 27-03-2009, 15:05
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: İskender Altındiş - 27-03-2009, 15:07
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 27-03-2009, 20:52
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 27-03-2009, 21:22
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: İskender Altındiş - 29-03-2009, 13:33
Timur ve Satranç - Yazar: Şevki Hacıoğlu - 29-03-2009, 15:16
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 29-03-2009, 19:48
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 02-04-2009, 08:14
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 02-04-2009, 12:33



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi