Özgür Satranç Forum

Orjinalini görmek için tıklayınız: Güneş enerjili uçak Solar Impulse ilk uluslararası uçuşunda
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Güneş enerjisiyle çalışan Solar Impulse adlı prototip uçağın ilk uluslararası uçuşuna çıktığı bildirildi.

İsviçre'nin Payerne havaalanından yerel saatle 08.40'da (TSİ 09.40) havalanan, Fransa ve Belçika'ya gidecek prototip uçağın akşam üstü Belçika'nın başkenti Brüksel'e varması bekleniyor. Tek kişilik uçağın yaratıcısı İsviçreli ekip tarafından daha önce yapılan açıklamada, Belçika'dan Fransa'ya planlanan uçuşun, uçağın uluslararası hava trafik ağları içinden geçecek olması nedeniyle bazı zorluklar taşıdığı belirtilmişti. Boeing 777 uçaklarının 63 metrelik kanat genişliğine sahip 4 motorlu uçakta, güneş enerjisini depolamak için 12 bin güneş hücresi bulunuyor. 2009 yılında İsviçre üzerinde ilk uçuşunu yapan uçak, 2010 yılının temmuz ayında yine İsviçre'de 24 saatlik bir deneme uçuşu yapmıştı.

2011.05.13
Elektrikli araçların menzili uzuyor

18.05.2011 17:41

Japon bilimadamının tasarımı tek şarjla en uzun mesafeyi almayı sağlayacak.

Elektrikli otomobiller konusunda uzman bilim adamı tarafından kurulan bir Japon şirketi, her tekerleğinde motor bulunan ve bir kez şarj edilerek 300 kilometreden fazla yol katedebilen yeni otomobil modelini tanıttı. Aracı 2013'te piyasaya çıkarmayı amaçlayan Prof. Hiroshi Shimizu'nun şirketi SIM-Drive, aracın bir kez şarj edilerek bu kadar uzun yol alabilmesini tekerleklerindeki ileri motor sistemleri ve çok hafif karoser kullanılmasının sağladığını açıkladı. Testler sırasında prototip, şarj edilmeksizin 333 kilometre yol katetti. Elektrikli otomobil, aralarında Mitsubishi ve Isuzu otomobil üreticileri ile Tokyo Elektrik Şirketi (Tepco) ve IHI ağır sanayi grubunun bulunduğu 34 şirket ve kuruluşun ortak projesi olarak geliştirildi. Konsepti hazırlayan şirket ve kuruluşlar bu araç platformunu, seri üretim için otomobil fabrikalarına satmayı planlıyorlar.

Japon şirketinden bir yetkili, SIM-Drive'ın ayrıca aralarında Fransız PSA Peugeot-Citroen otomotiv firması ve simülasyon yazılım şirketi Dassault Systemes'in bulunduğu değişik partnerlerle başka bir elektrikli araç prototipi üzerinde çalıştığını belirtti. Japon Nissan başta olmak üzere sektörün birçok önde gelen şirketi, tamamen elektrikle çalışan otomobillerin geleceğin modelleri olduğunu düşünüyor. Nissan'ın geçen yıl piyasaya çıkardığı Leaf modeli bir kez şarj edildiğinde 160 kilometre menzile sahip bulunurken, bu mesafe günlük kısa yolculuklar için yeterli görülüyor, ancak potansiyel tüketiciler, şarj istasyonlarının hala çok az olması nedeniyle aracı satın almakta tereddüt ediyorlar. Elektrikli otomobillerin geniş kitleler tarafından benimsenmesini, bataryaların yüksek üretim maliyetleri de frenliyor.