20-11-2014, 13:05
Son günlerde başka konu başlıklarında da referans verilmiş hatta Federasyon Başkanı Gülkız Tulay'ın da köşesinde dolaylı olarak gönderme yaptığı yeni bir "soğuk savaş"ımız var, sabık ve mevcut federasyon başkanı arasında. Konu hakkında bir yorum yapmayacağım, ama Yazıcı'nı TSF'nin logosuyla ilgili son yazısı ilgimi çekti:
http://alinihatyazici.blogspot.com.tr/20...l?spref=fb
Yazının üzerinde durduğu konu logo. Logoyla ilgili Mali Genel Kurul öncesi yayınlanan etkinlik raporunda ufak bir bölüm var:
"Kurumsal Kimlik Çalışması
Türkiye Satranç Federasyonu görünen yüzünü bir standardizasyona oturtmak için kurumsal kimliğini yeniledi. Kurumsal kimlik ile logo, antetli kağıt, davetiye, kimlik kartı, bayraklar, iç ve dış mekan panoları, sertifikalar vb. unsurların kullanımlarının bir standarda oturtma çalışmaları yapıldı. Bu çalışma ile zaman kazanmak, kurumumuzun tek bir kimlik ile görünür hale gelmesini sağlamak ve büyük ölçüde tasarruf sağlamak amaçlanmıştır."
Yazıcı, yukarıda verdiğim linkte epey detaylı olarak konuyla ilgili görüşmesini anlatmış.
Ajansların nasıl çalıştığını az çok biliyorum, tabii ki gerekli olduğunu söylerler. Farz edelim ben de o ajanstayım, hemen söylerim "21.yüzyıla uygun modern, daha hareketli bir logoya ihtiyacımız var" gibi afili bir cümleyi.
Satrançtaki değişim ihtiyacı ve kurumsal yenilenmenin farklı yerlerde arandığını düşünüyorum. Logonun değişmesi satrancın önceliği değil kurumsal profili de bir anda yükseltecek bir yenilik olduğunu söylemek abartılı olur.
http://alinihatyazici.blogspot.com.tr/20...l?spref=fb
Yazının üzerinde durduğu konu logo. Logoyla ilgili Mali Genel Kurul öncesi yayınlanan etkinlik raporunda ufak bir bölüm var:
"Kurumsal Kimlik Çalışması
Türkiye Satranç Federasyonu görünen yüzünü bir standardizasyona oturtmak için kurumsal kimliğini yeniledi. Kurumsal kimlik ile logo, antetli kağıt, davetiye, kimlik kartı, bayraklar, iç ve dış mekan panoları, sertifikalar vb. unsurların kullanımlarının bir standarda oturtma çalışmaları yapıldı. Bu çalışma ile zaman kazanmak, kurumumuzun tek bir kimlik ile görünür hale gelmesini sağlamak ve büyük ölçüde tasarruf sağlamak amaçlanmıştır."
Yazıcı, yukarıda verdiğim linkte epey detaylı olarak konuyla ilgili görüşmesini anlatmış.
Ajansların nasıl çalıştığını az çok biliyorum, tabii ki gerekli olduğunu söylerler. Farz edelim ben de o ajanstayım, hemen söylerim "21.yüzyıla uygun modern, daha hareketli bir logoya ihtiyacımız var" gibi afili bir cümleyi.
Satrançtaki değişim ihtiyacı ve kurumsal yenilenmenin farklı yerlerde arandığını düşünüyorum. Logonun değişmesi satrancın önceliği değil kurumsal profili de bir anda yükseltecek bir yenilik olduğunu söylemek abartılı olur.