08-01-2011, 17:17
Sayın Genel Kurul Delegeleri,
TSF Denetleme Kurulu raporunda yer alan, GSGM Teftiş Kurulu raporunda yer alan ve yurt içi – yurt dışı yazılı ve görsel basında çokça yer bulmuş olan olumsuzluklar hakkında aşağıda madde madde sizlerle paylaştığımız şekilde hukuk mücadelesi başlatmış bulunmaktayız. Ali Nihat Yazıcı başkanlığındaki yönetimin tasarruflarının açık şekilde usulsüzlükler içerdiği düşüncesindeyiz. Yaşadığımız süreçte bizler olumsuzlukları dile getirdiğimiz gibi, birçok delege arkadaşımız da aynı kaygı ve düşüncelerini bizlerle paylaşmışlardır.
Ali Nihat Yazıcı'nın, genel kurul ortamında, bu aşağıdaki konulara yanıt verememiş olduğunu düşünüyoruz. Ancak kişilere yönelik bir karalama ortamı oluşturmaya çalışmıştır. Konuyu dağıtmaya ve farklı yönlere çekmeye çalışmasının, bulunduğu zor durumun sonucu olduğunu düşünüyoruz.
Satranç camiasına karşı sorumluluğumuzu yerine getirerek, bu olumsuzlukları Yargı’ya taşıyoruz. Yargı süreci sonrasında, ülkemizde satranç sporu için beyaz bir sayfa açılmasını umduğumuzu ve doğru amaçlar için doğru yöntemlerin uygulandığı, kurumsal bir federasyon yönetimini arzuladığımızı belirtiriz.
1. Ankara 6. Asliye Hukuk Mahkemesi nezdinde Türkiye Satranç Federasyonu Başkanlığı’na karşı açılan davada yer alan hükümlerin bazıları özet olarak aşağıdaki gibidir:
1.1 Ana statüye aykırı bir şekilde oylanan gündem maddeleri çoğunluk tarafından kabul edilmediği halde kabul edilmiş gibi toplantı tutanağına yazılmıştır.
1.2 Mali Genel Kurul Toplantısında Genel Kurul, Çerçeve Statü ve Ana Statü ile belirlenen görevleri dışına çıkmış ve görevi olmayan konularda karar vermiştir.
1.3 Mali genel kurul esnasında Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı Ali Nihat Yazıcı, özellikle yönetim kurulu ve denetleme kurulunun ibrası konusunda ibra yönünde oy kullanmayan delegeleri dava edeceği şeklinde açıkça ve herkesin duyabileceği şekilde yüksek sesle beyanda bulunmuştur. Federasyon başkanının delegeleri baskı altına almayı amaçlayan bu sözleri her ne kadar toplantı tutanağına geçirilmemiş olsa da toplantının tamamı kamera ile kayıt altına alınmış olup bu kayıtlarda başkanın bu baskıcı sözleri açıkça duyulmaktadır.
1.4 Başkanın ibra yönünde oy kullanmayan delegelere karşı dava açacağı şeklindeki tehditkar beyanı üzerine bazı üyeler tarafından oylamaların gizli yapılması konusunda dilekçeler verilmiş ancak divan kurulu tarafından oylamaların gizli yapılmasına dair talepler genel kurulun oyuna sunulmaksızın reddedilmiştir. Oylamaların gizli yapılması talebinin reddi neticesinde açık oylama yapılması üzerine federasyon başkanının baskısına boyun eğen kimi delegeler ibra yönünde oy kullanmışlardır. Yapılan oylamalarda delegelerin iradeleri sakatlanmış olduğundan alınan kararların hukuki herhangi bir anlamı bulunmayıp yoklukla maluldür.
Yenileri seçilinceye kadar başkan, yönetim kurulu ve denetleme kurulunun görevlerinin başkanlık divanı tarafından yerine getirilmesi ve derhal olağanüstü genel kurula gidilmesi yönünde ihtiyati tedbir kararı verilmesine, Türkiye Satranç Federasyonu’nun 27.11.2010 tarihinde yapılan mali genel kurulunda alınan kararların iptaline…
2. Ankara Cumhuriyet Savcılığı’na Ali Nihat Yazıcı hakkında: Görevi Kötüye Kullanmak, Kamuyu Zarara Uğratmak, Görevi İhmal ve Zimmet konularında suç duyurusunda bulunulmuştur. Konuların bazıları özet olarak ağıdaki gibidir:
2.1 Ana statü ve çerçeve statü incelendiğinde gerek genel kurulun gerekse de yönetim kurulu ve federasyon başkanının görevleri arasında yabancı ülke delegelerinin yol konaklama ve sair masraflarının karşılanması ya da Malta Federasyon başkanı olan yabancı bir şahsa görev tazminatı ödenmesi, diğer ilgisiz masraflarının ödenmesi gibi bir görev ve yetki tanımlanmamış olduğu görülecektir.
Avrupa Satranç Federasyonu Başkanlığı seçimleri, şartları taşıyan ve dileyen herkesin katılabileceği şahsi bir yarıştır. Bu yarışa katılabilmek için herhangi bir ülkenin federasyon başkanı olunması şart değildir. Bu seçimlerin ülke federasyonları ile de herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. Keza şüphelinin katıldığı başkanlık seçimlerini kazanarak Avrupa Satranç Birliği Başkanı Olan Bulgar şahıs da Bulgar Federasyonu başkanı değildir.
Tamamen şahsi bir yarış için şüpheli sırf kendi harcamak için, 31.07.2010 tarihli karar ile yönetim kurulundan 100.000- EUR harcama yetkisi almış ve bu paranın bir kısmını keyfince harcamıştır. Şüpheli bu parayı nereye harcadığını dahi izah edememektedir. Tamamen şahsi bir yarış olan ve TSF’yi ilgilendirmeyen, TSF’ye hiçbir katkısı olmayacak bir seçim için yapıldığı iddia edilen çalışmaların federasyona ödetilmesi, şüpheli ve 100.000- Avro harcama yetkisi veren yönetim kurulu kararında imzası olan üyeler için görevi kötüye kullanma, zimmet ve kamuyu zarara uğratma suçlarını oluşturmaktadır. Gerek federasyon yönetim kurulu üyesi ve gerekse de genel kurulun dahi federasyon başkanının şahsı adına katıldığı bir seçimi federasyona finanse ettirebilme hakları yoktur. Buna rağmen federasyon başkanı şüpheli Ali Nihat Yazıcı Avrupa Satranç Birliği başkanlığına şahsen aday olduğu halde bu işle ilgili tüm harcamaları federasyonun kasasından yaparak federasyonu açıkça zarara uğratmış ve harcama kararını alan yönetim kurulu üyeleri ile birlikte görevi kötüye kullanma ve zimmet suçunu da işlemiştir. Şüpheli, federasyonun kasasından 63.000 TL bir bütçeyi sırf kendi şahsi işi sayılacak ECU başkanlık seçimleri için harcamış buna rağmen başkan dahi seçilememiştir.
2.2 2012 Satranç Olimpiyatlarının Türkiye’de Yapılması Gerekçesi İle Yabancı Delegelerin Yol Otel ve Sair Masrafları Federasyon Tarafından Karşılanmıştır. Bu Gerekçelerle Federasyon 177.000 –TL Zarara Uğratılmıştır.
Genel kurul toplantısından evvel, federasyon yönetimi tarafından pek çok usulsüzlükler yapıldığı, hatta rüşvet skandalına dahi karıştıkları yönünde dünyaca ünlü The Newyork Times Gazetesi ve Türkiye nin geneline yayın yapan pek çok büyük gazetenin (Hürriyet, Sabah, Vatan, Radikal, Haber Türk, CNN Türk vs.) internet sayfalarında haberler yayınlanmıştır. Haberlerin kaynağı olarak ise Türkiye Satranç Federasyonu Denetleme Kurulu tarafından hazırlanan 01.10.2008 – 30.09.2010 dönemine ilişkin “Denetleme Kurulu Raporu” dur. Yönetim tarafından birtakım usulsüzlükler yapıldığı bizzat denetleme kurulu raporlarında dahi yazılmış ve bu rapora dayanılarak dünya basınında ve ülke basınında dahi bu haberlere yer verilmiştir.
2.3 USULE AYKIRI ŞEKİLDE 2 ADET ARAÇ ALINMIŞ VE BU ARAÇLAR, HAKLARI OLMADIĞI HALDE FEDERASYON BAŞKANI VE ASBAŞKANA MAKAM ARACI OLARAK TAHSİS EDİLMİŞTİR. ARAÇLARIN YAKIT GİDERLERİ DAHİ FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANMAKTADIR.
2.4 TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU ADINA KULLANILAN KREDİLERDEN DOLAYI FEDERASYON ZARARA UĞRATILMIŞTIR.
Federasyonu borç altına sokmak yetkisi, kural olarak genel kurulun inisiyatifindedir. Ancak ana statüde 14.04.2007 tarihinde yapılan değişiklikten sonra genel kuruldan alınan yetkiye dayanarak harcama yetkisi yönetim kuruluna verilmiştir.
Ana statünün yönetim kurulunun görevlerini düzenleyen bentlerinde ise: Ana statü ve çerçeve statü incelendiğinde federasyon adına kredi kullanmak konusunda gerek genel kurula gerekse yönetim kuruluna ve federasyon başkanına açıkça bir yetki tanınmamıştır. Oysa başkan tarafından yetkisi aşılarak bir kısım krediler kullanılmış federasyonun haksız ve gereksiz yere faiz ve vergi ödemesine sebep olunmuştur. Bu sayede federasyon zarara uğratılmıştır. Federasyonu zarara uğratan şüpheli ve diğer ilgililer suç teşkil eden eylemlerinden dolayı cezalandırılmalıdırlar.
Ali Nihat YAZICI’nın yetkisini aşarak federasyon adına krediler kullandığı, bu şekilde federasyonu haksız yere faiz, komisyon ve vergi ödemek zorunda bıraktığı ve bu sayede federasyonu zarara uğrattığı, bu hususun mali genel kurulda ayrı bir gündem maddesi olarak oylanması gerektiği, bu krediler nedeniyle yapılan faiz komisyon ve vergi ödemeleri konusunda genel kurulda ayrı bir gündem maddesi olarak ibra edilmedikleri takdirde kredi kullanılmasına sebebiyet veren 06.11.2007 tarihli yürütme kurulu, bu kararı onaylayan 27.11.2007 tarihli ve 57/3 nolu federasyon yönetim kurulu kararlarını alan federasyon yürütme ve yönetim kurulu üyeleri hakkında genel kurulda olmayan bir yetkiyi kullanmak suretiyle federasyonu zarara uğrattıkları gerekçesiyle haklarında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulması gerektiği hususları, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın 24.01.2010 tarihli denetleme raporunda da açıkça yer almaktadır.
2.5 ŞÜPHELİ TÜM YOL VE KONAKLAMA İLE SAİR MASRAFLARI FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANAN GEZİLERİNDE ŞAHSİ KREDİ KARTI İLE BİRİKTİRDİĞİ PARA PUAN VE MİL PUANLARI FEDERASYONA DEVRETMEYEREK FEDERASYONU ZARARA UĞRATMIŞ VE ZİMMET SUÇUNU İŞLEMİŞTİR.
2.6 MASRAFLARI FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANAN SEYAHATLERDE UÇUŞLARIN PEK ÇOĞU BUSİNESS CLASS YAPILMIŞ VE KONAKLAMALAR DA ÇOĞUNLUKLA LÜKS OTELLERDE YAPILMIŞ, BU SAYEDE FEDERASYON ZARARA UĞRATILMIŞTIR.
2.7 2012 YILINDA TÜRKİYE DE YAPILACAK OLAN SATRANÇ OLİMPİYATLARININ ORGANİZE EDİLMESİNDE KULLANILMAK ÜZERE FEDERASYONUN TALEBİ İLE BAKANLIK TARAFINDAN AYRILAN 21.000.000.- TL BÜTÇE HAKKINDA SORUŞTURMA YAPILMALIDIR.
Yukarıda da arz edildiği üzere 2012 yılında Türkiye’de yapılacak olan satranç olimpiyatlarının organize edilmesi için satranç federasyonunun talebi üzerine Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün bağlı olduğu Devlet Bakanlığı tarafından 21.000.000- TL bütçe ayrıldığı ve bunun da bakanlık tarafından garanti edildiği bilinmektedir. Konunun uzmanları tarafından bildirildiğine göre mükemmel bir organizasyon yapılmasının maliyeti en fazla 6.000.000- TL iken 21.000.000- TL bütçe ayrılmış olması pek çok tartışmalara yol açmıştır. Bu paranın gereksiz yere kullanılarak başta satranç federasyonu olmak üzere devletin ve kamunun zarara uğratılacağı yönünde ciddi endişeler dile getirilmektedir. Bu tartışmalar ülke geneline yayın yapan basın organlarına dahi yansımız durumdadır. 21.000.000- TL tutarındaki çok büyük bir kaynağın gereksiz yere harcanarak belki de usulsüzlüklere konu edilerek federasyonun ve kamunun zarara uğratılacağı konusunda ciddi endişeler dile getirilmektedir. Gerçekten de federasyon yönetimi tarafından 21.000.000- TL bütçe talep edildiği halde bu paranın nereye ne şekilde harcanacağı konusunda GSGM ne ve bakanlığa herhangi bir ciddi proje sunulmuş değildir. Bu konuda Sayın Savcılığınız tarafından bir soruşturma açılmalı ve kamunun zararı doğma ihtimali dahi varsa şimdiden önüne geçilmelidir.
Değerli Delegeler,
Federasyon yönetimi her türlü hakka haiz ve sporcu, eğitici, veli ve diğer tüm paydaşlar, yönetimden sadece hizmet alan yapılar değildir. Federasyon çatısının, o gün için yönetim erkinin uygulamalarından birebir etkilenen federasyon bütününün tüm parçalarıdır. Bunca gerçek önümüzde dururken bu konuları görmezden gelemez ve bu uygulamalara arkamızı dönemezdik. Federasyon; satrancın tüm paydaşlarının çatısı ve söz konusu kaynaklar kamunun kaynaklarıdır.
Gelen talepler doğrultusunda bu girişimimizle ilgili olarak sizleri bilgilendiriyoruz. En doğru yöntemin hukuk önünde hak arayışı olduğu kesindir. Bizler de bu doğrulta hareket ediyoruz. Yukarıdaki kişilerle ilgili diğer konularda da yakın bir zaman sonra başkaca hak arayışlarımız gene hukuk önünde olacaktır. Konular yukarıdakiler kadar değildir. Bunları da sizlerle paylaşacağımızı bildiririz.
Saygılarımızla
TSF Denetleme Kurulu raporunda yer alan, GSGM Teftiş Kurulu raporunda yer alan ve yurt içi – yurt dışı yazılı ve görsel basında çokça yer bulmuş olan olumsuzluklar hakkında aşağıda madde madde sizlerle paylaştığımız şekilde hukuk mücadelesi başlatmış bulunmaktayız. Ali Nihat Yazıcı başkanlığındaki yönetimin tasarruflarının açık şekilde usulsüzlükler içerdiği düşüncesindeyiz. Yaşadığımız süreçte bizler olumsuzlukları dile getirdiğimiz gibi, birçok delege arkadaşımız da aynı kaygı ve düşüncelerini bizlerle paylaşmışlardır.
Ali Nihat Yazıcı'nın, genel kurul ortamında, bu aşağıdaki konulara yanıt verememiş olduğunu düşünüyoruz. Ancak kişilere yönelik bir karalama ortamı oluşturmaya çalışmıştır. Konuyu dağıtmaya ve farklı yönlere çekmeye çalışmasının, bulunduğu zor durumun sonucu olduğunu düşünüyoruz.
Satranç camiasına karşı sorumluluğumuzu yerine getirerek, bu olumsuzlukları Yargı’ya taşıyoruz. Yargı süreci sonrasında, ülkemizde satranç sporu için beyaz bir sayfa açılmasını umduğumuzu ve doğru amaçlar için doğru yöntemlerin uygulandığı, kurumsal bir federasyon yönetimini arzuladığımızı belirtiriz.
1. Ankara 6. Asliye Hukuk Mahkemesi nezdinde Türkiye Satranç Federasyonu Başkanlığı’na karşı açılan davada yer alan hükümlerin bazıları özet olarak aşağıdaki gibidir:
1.1 Ana statüye aykırı bir şekilde oylanan gündem maddeleri çoğunluk tarafından kabul edilmediği halde kabul edilmiş gibi toplantı tutanağına yazılmıştır.
1.2 Mali Genel Kurul Toplantısında Genel Kurul, Çerçeve Statü ve Ana Statü ile belirlenen görevleri dışına çıkmış ve görevi olmayan konularda karar vermiştir.
1.3 Mali genel kurul esnasında Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı Ali Nihat Yazıcı, özellikle yönetim kurulu ve denetleme kurulunun ibrası konusunda ibra yönünde oy kullanmayan delegeleri dava edeceği şeklinde açıkça ve herkesin duyabileceği şekilde yüksek sesle beyanda bulunmuştur. Federasyon başkanının delegeleri baskı altına almayı amaçlayan bu sözleri her ne kadar toplantı tutanağına geçirilmemiş olsa da toplantının tamamı kamera ile kayıt altına alınmış olup bu kayıtlarda başkanın bu baskıcı sözleri açıkça duyulmaktadır.
1.4 Başkanın ibra yönünde oy kullanmayan delegelere karşı dava açacağı şeklindeki tehditkar beyanı üzerine bazı üyeler tarafından oylamaların gizli yapılması konusunda dilekçeler verilmiş ancak divan kurulu tarafından oylamaların gizli yapılmasına dair talepler genel kurulun oyuna sunulmaksızın reddedilmiştir. Oylamaların gizli yapılması talebinin reddi neticesinde açık oylama yapılması üzerine federasyon başkanının baskısına boyun eğen kimi delegeler ibra yönünde oy kullanmışlardır. Yapılan oylamalarda delegelerin iradeleri sakatlanmış olduğundan alınan kararların hukuki herhangi bir anlamı bulunmayıp yoklukla maluldür.
Yenileri seçilinceye kadar başkan, yönetim kurulu ve denetleme kurulunun görevlerinin başkanlık divanı tarafından yerine getirilmesi ve derhal olağanüstü genel kurula gidilmesi yönünde ihtiyati tedbir kararı verilmesine, Türkiye Satranç Federasyonu’nun 27.11.2010 tarihinde yapılan mali genel kurulunda alınan kararların iptaline…
2. Ankara Cumhuriyet Savcılığı’na Ali Nihat Yazıcı hakkında: Görevi Kötüye Kullanmak, Kamuyu Zarara Uğratmak, Görevi İhmal ve Zimmet konularında suç duyurusunda bulunulmuştur. Konuların bazıları özet olarak ağıdaki gibidir:
2.1 Ana statü ve çerçeve statü incelendiğinde gerek genel kurulun gerekse de yönetim kurulu ve federasyon başkanının görevleri arasında yabancı ülke delegelerinin yol konaklama ve sair masraflarının karşılanması ya da Malta Federasyon başkanı olan yabancı bir şahsa görev tazminatı ödenmesi, diğer ilgisiz masraflarının ödenmesi gibi bir görev ve yetki tanımlanmamış olduğu görülecektir.
Avrupa Satranç Federasyonu Başkanlığı seçimleri, şartları taşıyan ve dileyen herkesin katılabileceği şahsi bir yarıştır. Bu yarışa katılabilmek için herhangi bir ülkenin federasyon başkanı olunması şart değildir. Bu seçimlerin ülke federasyonları ile de herhangi bir ilgisi bulunmamaktadır. Keza şüphelinin katıldığı başkanlık seçimlerini kazanarak Avrupa Satranç Birliği Başkanı Olan Bulgar şahıs da Bulgar Federasyonu başkanı değildir.
Tamamen şahsi bir yarış için şüpheli sırf kendi harcamak için, 31.07.2010 tarihli karar ile yönetim kurulundan 100.000- EUR harcama yetkisi almış ve bu paranın bir kısmını keyfince harcamıştır. Şüpheli bu parayı nereye harcadığını dahi izah edememektedir. Tamamen şahsi bir yarış olan ve TSF’yi ilgilendirmeyen, TSF’ye hiçbir katkısı olmayacak bir seçim için yapıldığı iddia edilen çalışmaların federasyona ödetilmesi, şüpheli ve 100.000- Avro harcama yetkisi veren yönetim kurulu kararında imzası olan üyeler için görevi kötüye kullanma, zimmet ve kamuyu zarara uğratma suçlarını oluşturmaktadır. Gerek federasyon yönetim kurulu üyesi ve gerekse de genel kurulun dahi federasyon başkanının şahsı adına katıldığı bir seçimi federasyona finanse ettirebilme hakları yoktur. Buna rağmen federasyon başkanı şüpheli Ali Nihat Yazıcı Avrupa Satranç Birliği başkanlığına şahsen aday olduğu halde bu işle ilgili tüm harcamaları federasyonun kasasından yaparak federasyonu açıkça zarara uğratmış ve harcama kararını alan yönetim kurulu üyeleri ile birlikte görevi kötüye kullanma ve zimmet suçunu da işlemiştir. Şüpheli, federasyonun kasasından 63.000 TL bir bütçeyi sırf kendi şahsi işi sayılacak ECU başkanlık seçimleri için harcamış buna rağmen başkan dahi seçilememiştir.
2.2 2012 Satranç Olimpiyatlarının Türkiye’de Yapılması Gerekçesi İle Yabancı Delegelerin Yol Otel ve Sair Masrafları Federasyon Tarafından Karşılanmıştır. Bu Gerekçelerle Federasyon 177.000 –TL Zarara Uğratılmıştır.
Genel kurul toplantısından evvel, federasyon yönetimi tarafından pek çok usulsüzlükler yapıldığı, hatta rüşvet skandalına dahi karıştıkları yönünde dünyaca ünlü The Newyork Times Gazetesi ve Türkiye nin geneline yayın yapan pek çok büyük gazetenin (Hürriyet, Sabah, Vatan, Radikal, Haber Türk, CNN Türk vs.) internet sayfalarında haberler yayınlanmıştır. Haberlerin kaynağı olarak ise Türkiye Satranç Federasyonu Denetleme Kurulu tarafından hazırlanan 01.10.2008 – 30.09.2010 dönemine ilişkin “Denetleme Kurulu Raporu” dur. Yönetim tarafından birtakım usulsüzlükler yapıldığı bizzat denetleme kurulu raporlarında dahi yazılmış ve bu rapora dayanılarak dünya basınında ve ülke basınında dahi bu haberlere yer verilmiştir.
2.3 USULE AYKIRI ŞEKİLDE 2 ADET ARAÇ ALINMIŞ VE BU ARAÇLAR, HAKLARI OLMADIĞI HALDE FEDERASYON BAŞKANI VE ASBAŞKANA MAKAM ARACI OLARAK TAHSİS EDİLMİŞTİR. ARAÇLARIN YAKIT GİDERLERİ DAHİ FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANMAKTADIR.
2.4 TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU ADINA KULLANILAN KREDİLERDEN DOLAYI FEDERASYON ZARARA UĞRATILMIŞTIR.
Federasyonu borç altına sokmak yetkisi, kural olarak genel kurulun inisiyatifindedir. Ancak ana statüde 14.04.2007 tarihinde yapılan değişiklikten sonra genel kuruldan alınan yetkiye dayanarak harcama yetkisi yönetim kuruluna verilmiştir.
Ana statünün yönetim kurulunun görevlerini düzenleyen bentlerinde ise: Ana statü ve çerçeve statü incelendiğinde federasyon adına kredi kullanmak konusunda gerek genel kurula gerekse yönetim kuruluna ve federasyon başkanına açıkça bir yetki tanınmamıştır. Oysa başkan tarafından yetkisi aşılarak bir kısım krediler kullanılmış federasyonun haksız ve gereksiz yere faiz ve vergi ödemesine sebep olunmuştur. Bu sayede federasyon zarara uğratılmıştır. Federasyonu zarara uğratan şüpheli ve diğer ilgililer suç teşkil eden eylemlerinden dolayı cezalandırılmalıdırlar.
Ali Nihat YAZICI’nın yetkisini aşarak federasyon adına krediler kullandığı, bu şekilde federasyonu haksız yere faiz, komisyon ve vergi ödemek zorunda bıraktığı ve bu sayede federasyonu zarara uğrattığı, bu hususun mali genel kurulda ayrı bir gündem maddesi olarak oylanması gerektiği, bu krediler nedeniyle yapılan faiz komisyon ve vergi ödemeleri konusunda genel kurulda ayrı bir gündem maddesi olarak ibra edilmedikleri takdirde kredi kullanılmasına sebebiyet veren 06.11.2007 tarihli yürütme kurulu, bu kararı onaylayan 27.11.2007 tarihli ve 57/3 nolu federasyon yönetim kurulu kararlarını alan federasyon yürütme ve yönetim kurulu üyeleri hakkında genel kurulda olmayan bir yetkiyi kullanmak suretiyle federasyonu zarara uğrattıkları gerekçesiyle haklarında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulması gerektiği hususları, Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın 24.01.2010 tarihli denetleme raporunda da açıkça yer almaktadır.
2.5 ŞÜPHELİ TÜM YOL VE KONAKLAMA İLE SAİR MASRAFLARI FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANAN GEZİLERİNDE ŞAHSİ KREDİ KARTI İLE BİRİKTİRDİĞİ PARA PUAN VE MİL PUANLARI FEDERASYONA DEVRETMEYEREK FEDERASYONU ZARARA UĞRATMIŞ VE ZİMMET SUÇUNU İŞLEMİŞTİR.
2.6 MASRAFLARI FEDERASYON TARAFINDAN KARŞILANAN SEYAHATLERDE UÇUŞLARIN PEK ÇOĞU BUSİNESS CLASS YAPILMIŞ VE KONAKLAMALAR DA ÇOĞUNLUKLA LÜKS OTELLERDE YAPILMIŞ, BU SAYEDE FEDERASYON ZARARA UĞRATILMIŞTIR.
2.7 2012 YILINDA TÜRKİYE DE YAPILACAK OLAN SATRANÇ OLİMPİYATLARININ ORGANİZE EDİLMESİNDE KULLANILMAK ÜZERE FEDERASYONUN TALEBİ İLE BAKANLIK TARAFINDAN AYRILAN 21.000.000.- TL BÜTÇE HAKKINDA SORUŞTURMA YAPILMALIDIR.
Yukarıda da arz edildiği üzere 2012 yılında Türkiye’de yapılacak olan satranç olimpiyatlarının organize edilmesi için satranç federasyonunun talebi üzerine Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nün bağlı olduğu Devlet Bakanlığı tarafından 21.000.000- TL bütçe ayrıldığı ve bunun da bakanlık tarafından garanti edildiği bilinmektedir. Konunun uzmanları tarafından bildirildiğine göre mükemmel bir organizasyon yapılmasının maliyeti en fazla 6.000.000- TL iken 21.000.000- TL bütçe ayrılmış olması pek çok tartışmalara yol açmıştır. Bu paranın gereksiz yere kullanılarak başta satranç federasyonu olmak üzere devletin ve kamunun zarara uğratılacağı yönünde ciddi endişeler dile getirilmektedir. Bu tartışmalar ülke geneline yayın yapan basın organlarına dahi yansımız durumdadır. 21.000.000- TL tutarındaki çok büyük bir kaynağın gereksiz yere harcanarak belki de usulsüzlüklere konu edilerek federasyonun ve kamunun zarara uğratılacağı konusunda ciddi endişeler dile getirilmektedir. Gerçekten de federasyon yönetimi tarafından 21.000.000- TL bütçe talep edildiği halde bu paranın nereye ne şekilde harcanacağı konusunda GSGM ne ve bakanlığa herhangi bir ciddi proje sunulmuş değildir. Bu konuda Sayın Savcılığınız tarafından bir soruşturma açılmalı ve kamunun zararı doğma ihtimali dahi varsa şimdiden önüne geçilmelidir.
Değerli Delegeler,
Federasyon yönetimi her türlü hakka haiz ve sporcu, eğitici, veli ve diğer tüm paydaşlar, yönetimden sadece hizmet alan yapılar değildir. Federasyon çatısının, o gün için yönetim erkinin uygulamalarından birebir etkilenen federasyon bütününün tüm parçalarıdır. Bunca gerçek önümüzde dururken bu konuları görmezden gelemez ve bu uygulamalara arkamızı dönemezdik. Federasyon; satrancın tüm paydaşlarının çatısı ve söz konusu kaynaklar kamunun kaynaklarıdır.
Gelen talepler doğrultusunda bu girişimimizle ilgili olarak sizleri bilgilendiriyoruz. En doğru yöntemin hukuk önünde hak arayışı olduğu kesindir. Bizler de bu doğrulta hareket ediyoruz. Yukarıdaki kişilerle ilgili diğer konularda da yakın bir zaman sonra başkaca hak arayışlarımız gene hukuk önünde olacaktır. Konular yukarıdakiler kadar değildir. Bunları da sizlerle paylaşacağımızı bildiririz.
Saygılarımızla