18-05-2011, 08:13
İnterneti en çok ne için kullandık?
BTK'nın raporuna göre 2010 yılı boyunca Türkiye'nin interneti en çok hangi amaçlar için kullandığı ortaya çıktı. AA muhabirinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) 2010 Yılı Faaliyet Raporu'ndan derlediği bilgilere göre, kırsal bölgelerdeki hanelerde bilgisayar sahipliği, geçen yıl Türkiye geneli ve kentsel bölgelere paralel bir artış trendi izledi ve 2004 yılında yüzde 4 seviyelerindeyken geçen yıl yüzde 24'e yükseldi.
2010 yılı sonuçlarına göre erkeklerde bilgisayar kullanım oranı yaklaşık yüzde 53, kadınlarda yüzde 33 olarak gerçekleşti. İnternet kullanan erkek oranı yaklaşık yüzde 52, kadın oranı ise yüzde 32'ye ulaştı.
Türkiye'de geçen yıl internet sırasıyla ''e-posta gönderme/alma'', ''sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj gönderme, anlık ileti gönderme (Facebook, Twitter, Chat, Msn, Skype kullanarak başkaları ile gerçek zamanlı yazışma)'', ''çevrimiçi haber, gazete ya da dergi okuma, haber indirme'' ve ''mal ve hizmetler hakkında bilgi arama'' amaçlarıyla kullanıldı.
İnternet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla internet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 15 seviyelerinde gerçekleşti.
İnternet üzerinden alışverişte yüzde 24,3 ile giyim ve spor malzemeleri, yüzde 23,8 ile elektronik araçlar (cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı, video), yüzde 20,3 ile kitap, dergi, gazete yer aldı.
Bireylerin internet üzerinden bahis, at yarışı, piyango veya şans oyunları oynama oranı yüzde 1,2 olarak gerçekleşti.
İnternet hizmetleri konusunda şikayetlerin yüzde 26'sı hizmet kalitesi, yüzde 24'ü fatura, yüzde 16'sı ise tarifelerle ilgili oldu.
Türkiye'de geçen yıl itibariyle yaklaşık 8,7 milyon internet abonesi bulunurken, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 7 artan ADSL abone sayısı yaklaşık 6,6 milyona yaklaştı.
Öte yandan Temmuz 2009'da 3G hizmetlerinin yetkilendirilmesinin ardından mobil genişbant internet kullanıcı sayısı geçen yıl sonu itibariyle yaklaşık 1,45 milyona ulaştı.
Serbestleşmenin ardından hizmet sunmaya başlayan alternatif operatörler, 2010 yılı sonu itibariyle pazardan yüzde 6,3 pay aldı. TTnet'in ise 2009 yılında yüzde 85 olan pazar payı 2010 yılında yüzde 71'e geriledi. 3G yetkilendirmelerinin ardından sunulmaya başlanan mobil genişbant internet hizmetlerinin pazar payı ise bir yıl içerisinde yaklaşık yüzde 17 seviyelerine ulaştı.
Ülke MoU (dakika)
------------ --------------
Fransa 248,8
İrlanda 248,7
Türkiye 218
İngiltere 179
İspanya 158,2
Öte yandan raporda, geçen yıl kamuoyu görüşüne açılan ortak baz istasyonu anten tesisinin kullanımına yönelik yönetmelik taslağına son şeklin verilme aşamasına gelindiği ifade edildi.
EN ÇOK FATURA ŞİKAYET EDİLDİ
Sabit abonelerin geçen yılın ilk 6 aylık döneminde en çok aradıkları kısa numara 163 Telekom Borç Sorma olurken, bunu 121 Telefon Arıza, 11818 AssitTT Bilinmeyen Numanlar Servisi, 11811 Türk Telekom Rehber ve 112 Acil Servis izledi.
Operatörlere gelen şikayetlerde, sabit abonelerden yüzde 37'si fatura, yüzde 20'si tarife paketleri, yüzde 15'i ise hizmet kalitesiyle ilgili şikayette bulundu. Mobil sektörde ise şikayetlerin yüzde 23'ü fatura, yüzde 22'si tarife paketleri, yüzde 17'si kampanyalarla ilgili oldu.
Kaynak: AA
BTK'nın raporuna göre 2010 yılı boyunca Türkiye'nin interneti en çok hangi amaçlar için kullandığı ortaya çıktı. AA muhabirinin Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) 2010 Yılı Faaliyet Raporu'ndan derlediği bilgilere göre, kırsal bölgelerdeki hanelerde bilgisayar sahipliği, geçen yıl Türkiye geneli ve kentsel bölgelere paralel bir artış trendi izledi ve 2004 yılında yüzde 4 seviyelerindeyken geçen yıl yüzde 24'e yükseldi.
2010 yılı sonuçlarına göre erkeklerde bilgisayar kullanım oranı yaklaşık yüzde 53, kadınlarda yüzde 33 olarak gerçekleşti. İnternet kullanan erkek oranı yaklaşık yüzde 52, kadın oranı ise yüzde 32'ye ulaştı.
Türkiye'de geçen yıl internet sırasıyla ''e-posta gönderme/alma'', ''sohbet odalarına, haber gruplarına veya çevrimiçi tartışma forumlarına mesaj gönderme, anlık ileti gönderme (Facebook, Twitter, Chat, Msn, Skype kullanarak başkaları ile gerçek zamanlı yazışma)'', ''çevrimiçi haber, gazete ya da dergi okuma, haber indirme'' ve ''mal ve hizmetler hakkında bilgi arama'' amaçlarıyla kullanıldı.
İnternet kullanan bireylerin kişisel kullanım amacıyla internet üzerinden mal veya hizmet siparişi verme ya da satın alma oranı yüzde 15 seviyelerinde gerçekleşti.
İnternet üzerinden alışverişte yüzde 24,3 ile giyim ve spor malzemeleri, yüzde 23,8 ile elektronik araçlar (cep telefonu, kamera, radyo, TV, DVD oynatıcı, video), yüzde 20,3 ile kitap, dergi, gazete yer aldı.
Bireylerin internet üzerinden bahis, at yarışı, piyango veya şans oyunları oynama oranı yüzde 1,2 olarak gerçekleşti.
İnternet hizmetleri konusunda şikayetlerin yüzde 26'sı hizmet kalitesi, yüzde 24'ü fatura, yüzde 16'sı ise tarifelerle ilgili oldu.
Türkiye'de geçen yıl itibariyle yaklaşık 8,7 milyon internet abonesi bulunurken, bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 7 artan ADSL abone sayısı yaklaşık 6,6 milyona yaklaştı.
Öte yandan Temmuz 2009'da 3G hizmetlerinin yetkilendirilmesinin ardından mobil genişbant internet kullanıcı sayısı geçen yıl sonu itibariyle yaklaşık 1,45 milyona ulaştı.
Serbestleşmenin ardından hizmet sunmaya başlayan alternatif operatörler, 2010 yılı sonu itibariyle pazardan yüzde 6,3 pay aldı. TTnet'in ise 2009 yılında yüzde 85 olan pazar payı 2010 yılında yüzde 71'e geriledi. 3G yetkilendirmelerinin ardından sunulmaya başlanan mobil genişbant internet hizmetlerinin pazar payı ise bir yıl içerisinde yaklaşık yüzde 17 seviyelerine ulaştı.
Ülke MoU (dakika)
------------ --------------
Fransa 248,8
İrlanda 248,7
Türkiye 218
İngiltere 179
İspanya 158,2
Öte yandan raporda, geçen yıl kamuoyu görüşüne açılan ortak baz istasyonu anten tesisinin kullanımına yönelik yönetmelik taslağına son şeklin verilme aşamasına gelindiği ifade edildi.
EN ÇOK FATURA ŞİKAYET EDİLDİ
Sabit abonelerin geçen yılın ilk 6 aylık döneminde en çok aradıkları kısa numara 163 Telekom Borç Sorma olurken, bunu 121 Telefon Arıza, 11818 AssitTT Bilinmeyen Numanlar Servisi, 11811 Türk Telekom Rehber ve 112 Acil Servis izledi.
Operatörlere gelen şikayetlerde, sabit abonelerden yüzde 37'si fatura, yüzde 20'si tarife paketleri, yüzde 15'i ise hizmet kalitesiyle ilgili şikayette bulundu. Mobil sektörde ise şikayetlerin yüzde 23'ü fatura, yüzde 22'si tarife paketleri, yüzde 17'si kampanyalarla ilgili oldu.
Kaynak: AA
IECC 2246, MAPEJK 2300, DESC 2213
Best regards, iyi günler, mfSG, HT
Best regards, iyi günler, mfSG, HT