30-12-2012, 17:47
sayın aşkın taşan .
bir satranççı olarak ben temel eğitimin nerede verileceğini kimse ile tartışmam ve tartıştmam . temel eğitim ana okulunda, okullarda, aile içinde, komşudan, arkadaştan, kahvede , kafede, velhasıl her yerde alınabilir ve verilebilir . önemli olan satranç dahilerinin keşfedilmesi ve onların yetiştirilmesidir .satranççı ise okullarda keşfedilir .satranç federasyonu eğitim kurulu başkanı olarak sizin asli görevinizin keşfedilmiş bu satranç dahilerini eğitmek olduğunu düşünüyorum . okul içi eğitim kalitesininde iyileştirilmesi elbette takip edilmesi gereken bir çalışmadır .
bu konuda ben önerimi söyledim . belirli bir raitinge gelmeyen öğretmenlere antrenörlük ve hakemlik belgesi verilmemesini önerdim .hakemlik konusunda öğretmenlerden yardımcı antrenör olarak yararlanılabilir .ama ben federasyonsam ne olursa olsun 1800 raitingi görmemiş hiç kimseye 1. kademe antrenörlük belgesi vermem .1600 raitingi görmemiş kimseyede hakemlik yapabilir belgesi vermem .yardımcı hakemlikte çakılır kalır .ama mecburuz deniyorsa başka bir yol ararım .ama sizin dedikleriniz olur, öğretmenler eğitim enstitülerinde ders görür, onlara satranç öğretmenliği belgesi verilir onu bilemem . böyle bir şeye kimsenin itirazı olmaz . orası milli eğitim ben ise TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU yum . benim içinde herkes içinde , öğretmen demek önce kendini, sonra kendi branşını çocuklara sevdiren kişi demektir .ben işime bakarım ve satranç dahilerinin eğitimine yoğunlaşırım .
en az 15 yıldan beri biz satranççılar ikinci ligin kurulmasını , satranç öğretmenlerin ve hakemlerin durumunu, hele şu türkiye birinciliğinin teşvik turnuvası formatında yapılmasını eleştirdik durduk .
en kısa zamanda türkiye satranç federasyonu kendi akademisini kurmalıdır . birer satranç akademisi formatında çalışan satranççıların kurduğu kulüplerin gelişimi için gerekli tedbirler alınmalıdır . illerde en az 1800 raitingi görmüş oyunculardan bölge antrenörü olarak faydalanmanın yolu aranmalıdır . il temsilcileri ve bölge antrenörleri birlikte çalışmalı yetenekli oyuncular taranmalı onların mümkün olduğu kadar aynı okulda okumaları ve kaynaşmaları sağlanmalıdır .özel okullarla konuşup yetenekli oyunculara okuma bursu sağlanmalıdır . en önemlisi bütün türkiye taranıp en yetenekli oyuncuların istanbulda aynı okulda toplanması ve aynı üniversitede okuması başlarınada bir antrenör konması gerekmektedir . dünyada bu iş nasıl yürüyor ona bakılmalıdır . gelişmiş ülkelerden vazgeçtik ,satrançta atılım yapmak isteyen filipinler,endonazya, tayland gibi uzak doğu ülkeleri kosta rika , dominik cumhuriyeti, porto riko, meksika gibi orta amerika ülkelerinde işler nasıl yürüyor araştırmalı ve bir model oluşturulmalıdır .
sanırım biz satranççıların yönetime gelmesinden başka hiç bir şey, türk satrancının ileri gitmesini sağlayamaz .zamanında kendi elimizle federasyonu satranççı olmayanlara (satraçseverler) teslim ettik, şimdi ayıkla pirincin taşını .
muzaffer şekerli .
bir satranççı olarak ben temel eğitimin nerede verileceğini kimse ile tartışmam ve tartıştmam . temel eğitim ana okulunda, okullarda, aile içinde, komşudan, arkadaştan, kahvede , kafede, velhasıl her yerde alınabilir ve verilebilir . önemli olan satranç dahilerinin keşfedilmesi ve onların yetiştirilmesidir .satranççı ise okullarda keşfedilir .satranç federasyonu eğitim kurulu başkanı olarak sizin asli görevinizin keşfedilmiş bu satranç dahilerini eğitmek olduğunu düşünüyorum . okul içi eğitim kalitesininde iyileştirilmesi elbette takip edilmesi gereken bir çalışmadır .
bu konuda ben önerimi söyledim . belirli bir raitinge gelmeyen öğretmenlere antrenörlük ve hakemlik belgesi verilmemesini önerdim .hakemlik konusunda öğretmenlerden yardımcı antrenör olarak yararlanılabilir .ama ben federasyonsam ne olursa olsun 1800 raitingi görmemiş hiç kimseye 1. kademe antrenörlük belgesi vermem .1600 raitingi görmemiş kimseyede hakemlik yapabilir belgesi vermem .yardımcı hakemlikte çakılır kalır .ama mecburuz deniyorsa başka bir yol ararım .ama sizin dedikleriniz olur, öğretmenler eğitim enstitülerinde ders görür, onlara satranç öğretmenliği belgesi verilir onu bilemem . böyle bir şeye kimsenin itirazı olmaz . orası milli eğitim ben ise TÜRKİYE SATRANÇ FEDERASYONU yum . benim içinde herkes içinde , öğretmen demek önce kendini, sonra kendi branşını çocuklara sevdiren kişi demektir .ben işime bakarım ve satranç dahilerinin eğitimine yoğunlaşırım .
en az 15 yıldan beri biz satranççılar ikinci ligin kurulmasını , satranç öğretmenlerin ve hakemlerin durumunu, hele şu türkiye birinciliğinin teşvik turnuvası formatında yapılmasını eleştirdik durduk .
en kısa zamanda türkiye satranç federasyonu kendi akademisini kurmalıdır . birer satranç akademisi formatında çalışan satranççıların kurduğu kulüplerin gelişimi için gerekli tedbirler alınmalıdır . illerde en az 1800 raitingi görmüş oyunculardan bölge antrenörü olarak faydalanmanın yolu aranmalıdır . il temsilcileri ve bölge antrenörleri birlikte çalışmalı yetenekli oyuncular taranmalı onların mümkün olduğu kadar aynı okulda okumaları ve kaynaşmaları sağlanmalıdır .özel okullarla konuşup yetenekli oyunculara okuma bursu sağlanmalıdır . en önemlisi bütün türkiye taranıp en yetenekli oyuncuların istanbulda aynı okulda toplanması ve aynı üniversitede okuması başlarınada bir antrenör konması gerekmektedir . dünyada bu iş nasıl yürüyor ona bakılmalıdır . gelişmiş ülkelerden vazgeçtik ,satrançta atılım yapmak isteyen filipinler,endonazya, tayland gibi uzak doğu ülkeleri kosta rika , dominik cumhuriyeti, porto riko, meksika gibi orta amerika ülkelerinde işler nasıl yürüyor araştırmalı ve bir model oluşturulmalıdır .
sanırım biz satranççıların yönetime gelmesinden başka hiç bir şey, türk satrancının ileri gitmesini sağlayamaz .zamanında kendi elimizle federasyonu satranççı olmayanlara (satraçseverler) teslim ettik, şimdi ayıkla pirincin taşını .
muzaffer şekerli .