25-02-2014, 13:52
Bu başlıkta yazılanları toparlamak gerekirse;
*** Satranç temel eğitimi ile satranç sporculuk eğitimi içerik, hedef ve programlar açılarından farklıdırlar.
*** Satranç eğitimine başlama yaşı ile turnuva satrancına başlama yaşı bir olmak zorunda değildir.
*** Bu süreç çocukların farklı gelişim evrelerine ve özelliklerine göre değişebilir.
*** Satranç eğitimi sonunda turnuvalara katılabilecek ve bu sporun yarışabilme olgusunu kazanmış ve o düzeyde olduğu tespit edilen sporcuların turnuva satrancına başlamaları daha uygundur.
*** Satranç temel eğitimi ve ilerleme aşamalarının takibi ile sporcu ve sporcu velilerinin aydınlatılması önemlidir.
*** Satrancın ülke genelinde yaygınlaşmasını sağlamak için özellikle Türkiye Şampiyonalarını farklı illerde yapılması önerisi önemsenmelidir.
*** İşlev ve amaçları açısından; okulda satranç temel eğitimi ile satranç sporculuğu eğitimi farklılıklar arz eder.
*** Satranç sporunu tanıtmak ve sevdirmek için doğru eğitim programları uygulandığı sürece okullar birinci basamaktır.
*** Küçük yaşta satranççı sayısını arttırmak satrancın seviyesini yükseltmez. Ancak küçük yaşta eğitim çağındaki çocukların satranç eğitiminden alabileceği olumlu kişilik gelişimi özellikleri vardır.
*** Özellikle başlangıç aşamasında, eğitim çağındaki küçük çocukların satranç eğitimi için dikkatli bir program uygulanmalı, onları keşfeden ya da çalıştıran antrenörlerin bu konuda yeterlilikleri sorgulanmalı ve gelişim aşamalarının takibi için gerekli planlamalar yapılmalıdır.
*** SATRANÇ SPORCULUĞU için başlangıçta, çocuğun olumlu kişilik özellikleri kazanımı dikkate alınarak gerçekçi ve hayatın içinden hedefler seçilmelidir.
*** Bu yolda sporcu velilerinin makul ölçülerde beklenti ve gerçekçi hedefleri çocuğun hayata hazırlanma sürecinde çok önemli bir rol oynar.
*** Küçük yaş gruplarına yönelik turnuva satrancında ısrarcı olmamak gerekir.
*** ... ...( diğer önerileriniz için)
*** Satranç temel eğitimi ile satranç sporculuk eğitimi içerik, hedef ve programlar açılarından farklıdırlar.
*** Satranç eğitimine başlama yaşı ile turnuva satrancına başlama yaşı bir olmak zorunda değildir.
*** Bu süreç çocukların farklı gelişim evrelerine ve özelliklerine göre değişebilir.
*** Satranç eğitimi sonunda turnuvalara katılabilecek ve bu sporun yarışabilme olgusunu kazanmış ve o düzeyde olduğu tespit edilen sporcuların turnuva satrancına başlamaları daha uygundur.
*** Satranç temel eğitimi ve ilerleme aşamalarının takibi ile sporcu ve sporcu velilerinin aydınlatılması önemlidir.
*** Satrancın ülke genelinde yaygınlaşmasını sağlamak için özellikle Türkiye Şampiyonalarını farklı illerde yapılması önerisi önemsenmelidir.
*** İşlev ve amaçları açısından; okulda satranç temel eğitimi ile satranç sporculuğu eğitimi farklılıklar arz eder.
*** Satranç sporunu tanıtmak ve sevdirmek için doğru eğitim programları uygulandığı sürece okullar birinci basamaktır.
*** Küçük yaşta satranççı sayısını arttırmak satrancın seviyesini yükseltmez. Ancak küçük yaşta eğitim çağındaki çocukların satranç eğitiminden alabileceği olumlu kişilik gelişimi özellikleri vardır.
*** Özellikle başlangıç aşamasında, eğitim çağındaki küçük çocukların satranç eğitimi için dikkatli bir program uygulanmalı, onları keşfeden ya da çalıştıran antrenörlerin bu konuda yeterlilikleri sorgulanmalı ve gelişim aşamalarının takibi için gerekli planlamalar yapılmalıdır.
*** SATRANÇ SPORCULUĞU için başlangıçta, çocuğun olumlu kişilik özellikleri kazanımı dikkate alınarak gerçekçi ve hayatın içinden hedefler seçilmelidir.
*** Bu yolda sporcu velilerinin makul ölçülerde beklenti ve gerçekçi hedefleri çocuğun hayata hazırlanma sürecinde çok önemli bir rol oynar.
*** Küçük yaş gruplarına yönelik turnuva satrancında ısrarcı olmamak gerekir.
*** ... ...( diğer önerileriniz için)
- MATRANÇ -