17-04-2014, 11:35
Elbette ortak akıl!
Benim düşüncemi burada paylaşmamın başka bir amacı mı var acaba?
Taslak aşamasında yüksek sesle düşünüyorum, siz de duyun diye.
Ben bir uygulama dayatmıyorum.
Daha teşvik edici olduğuna inandığım, uygulamadaki yanlış ve eksik gördüğüm şeyleri aynen seyretmek yerine, çeki düzen vermek için danışıyor ve fikirlerin önerilerin ortaya çıkmasını istiyorum.
ELO-UKD sistemi aynı kalıyor. Burada değişiklik önerisi yok ki...
Getirilmek istenen yenilik ise, AKADEMİ PUANININ HEMEN UKD YE
ÇEVRİLMESİNİ ÖNLEMEKTİR.
Zaten aksi taktirde yepyeni bir model doğar. Oysa bu söz konusu değil!
Şimdi iki örnek vereceğim;
1-) Resmi UKD si olmayan bir aday sporcu, antrenör, hakem TSF SATRANÇ AKADEMİSİNDE evinde masa başında veya gıyabında bir başkası aracılığıyla derslere ve oradan da 50 soruluk sınava girecek. Başarılı olup 1100 UKD kazanacak.
Buna karşıyız. Burada sorun yok.
BU UKD KAZANDIRMA UYGULAMASI TOPTAN KALDIRILMALIDIR DİYEBİLİRSİNİZ.
Bu durumda zaten halihazırdaki UKD sistemi devam eder.
2-) SATRANÇ AKADEMİSİ ne hiç katılmadan,ilk kez norm turnuvalarını tamamlayıp UKD çıkarmanın eşiğine gelen bir sporcu da UKD listesinde adını görünce UKD si resmileşir.
Ben, tam burada;
Birinci örnekteki aday sporcuyla ikinci örnekteki aday sporcu arasında temel bir fark görüyorum.
Birinci aday için SATRANÇ AKADEMİSİ bir fırsattır. Doğru ve dürüstçe kullanırsa bir eğitim materyalidir.
İkinci aday için sadece turnuvalara katılarak UKD sürecini beklemek vardır.
Ama her ikisinin de UKD sinin çıkması için olumlu ortak noktalar olmalıdır; Öncelikli bir eğitim sürecinden geçmek!
Ben bu uygulamayla ikinci örnekteki adayların bu dijital eğitim programlarına yönelmesini teşvik amaçlı bir uygulamadan yanayım.
Ona avans bir puan sunarak (1100 UKD, ama UKD Listesinde henüz aktifleştirilmemiş) derslerden kazandığı bu performans akademi puanını gerçek UKD ye çevirmesi için 2-3 turnuva ya da bir-iki UKD dönemi süreç tanıyorum.
Sonuçta ne oldu?
"Zaten 3 dönem turnuvalara katılarak UKD çıkıyor ne gerek var ki?" denebilir, farkındayım.
Ama gerçek fark, ücretsiz olan dersleri görmesi ve sınava girmesidir.
Bu durumun teşvik edilmesidir.
Ben çocukların sabırsızlığından bahsederken, onlara göre bir şey dizayn etmiyorum. Bu çok saçma!
Ben yazdım biliyorum. Ama onlardaki genel eğilimi, sabırsızlığı belirttim.
Somut bir örnek olarak da 3 yıla yakın bir süre turnuvalara katılıp da geçerli, sebeplerden dolayı UKD sinin bir türlü çıkmadığını gördüğüm sporcularımı gösterdim. Bu sporcum diğer yaşıtları turnuvadan ve AKADEMİDEN puan çıkarırken o , sabırla bekledi. İsim de verebilirim.
(ANCAK BU SÜRE İÇİNDEKİ YIPRANMASINA BURUK BİR ŞEKİLDE TANIKLIK YAPTIM)
Bu durum sizin de belirttiğiniz kadar tuhaf bir durumdu. UKD sinin neden henüz çıkmadığını 9-10 UKD dönemi boyunca anlatmak zorunda kaldım.
Düşüncemi sadece 1100 UKD puanıyla sınırladığımı, usulsüzlüklere yönelik bir düşünce olduğunu, 1200, 1400 ve 1600 puanlık UKD uygulamalarındaki derslerin ücret karşılığı devam edebileceğini, istenirse sertifikalarında ücret karşılığı yapılabileceğini; ancak 1100 üstü UKD verilmesi uygulamasını bu aşamada ve bu düzenlemelerde kabul etmediğimi
açıkça belirtmek isterim.
Ben alternatif bir UKD PUANLAMA SİSTEMİ sunmadım. Böyle bir şeyin ya da teknik düzenlemenin peşinde de değilim.
Ben SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMALARINI ( ya da doğru olmak şartıyla bambaşka programları) teşvik amaçlı kullanılmasının peşindeyim.
Kusura bakmayın daha açık yazamadım...
Selamlar.
Benim düşüncemi burada paylaşmamın başka bir amacı mı var acaba?
Taslak aşamasında yüksek sesle düşünüyorum, siz de duyun diye.
Ben bir uygulama dayatmıyorum.
Daha teşvik edici olduğuna inandığım, uygulamadaki yanlış ve eksik gördüğüm şeyleri aynen seyretmek yerine, çeki düzen vermek için danışıyor ve fikirlerin önerilerin ortaya çıkmasını istiyorum.
ELO-UKD sistemi aynı kalıyor. Burada değişiklik önerisi yok ki...
Getirilmek istenen yenilik ise, AKADEMİ PUANININ HEMEN UKD YE
ÇEVRİLMESİNİ ÖNLEMEKTİR.
Zaten aksi taktirde yepyeni bir model doğar. Oysa bu söz konusu değil!
Şimdi iki örnek vereceğim;
1-) Resmi UKD si olmayan bir aday sporcu, antrenör, hakem TSF SATRANÇ AKADEMİSİNDE evinde masa başında veya gıyabında bir başkası aracılığıyla derslere ve oradan da 50 soruluk sınava girecek. Başarılı olup 1100 UKD kazanacak.
Buna karşıyız. Burada sorun yok.
BU UKD KAZANDIRMA UYGULAMASI TOPTAN KALDIRILMALIDIR DİYEBİLİRSİNİZ.
Bu durumda zaten halihazırdaki UKD sistemi devam eder.
2-) SATRANÇ AKADEMİSİ ne hiç katılmadan,ilk kez norm turnuvalarını tamamlayıp UKD çıkarmanın eşiğine gelen bir sporcu da UKD listesinde adını görünce UKD si resmileşir.
Ben, tam burada;
Birinci örnekteki aday sporcuyla ikinci örnekteki aday sporcu arasında temel bir fark görüyorum.
Birinci aday için SATRANÇ AKADEMİSİ bir fırsattır. Doğru ve dürüstçe kullanırsa bir eğitim materyalidir.
İkinci aday için sadece turnuvalara katılarak UKD sürecini beklemek vardır.
Ama her ikisinin de UKD sinin çıkması için olumlu ortak noktalar olmalıdır; Öncelikli bir eğitim sürecinden geçmek!
Ben bu uygulamayla ikinci örnekteki adayların bu dijital eğitim programlarına yönelmesini teşvik amaçlı bir uygulamadan yanayım.
Ona avans bir puan sunarak (1100 UKD, ama UKD Listesinde henüz aktifleştirilmemiş) derslerden kazandığı bu performans akademi puanını gerçek UKD ye çevirmesi için 2-3 turnuva ya da bir-iki UKD dönemi süreç tanıyorum.
Sonuçta ne oldu?
"Zaten 3 dönem turnuvalara katılarak UKD çıkıyor ne gerek var ki?" denebilir, farkındayım.
Ama gerçek fark, ücretsiz olan dersleri görmesi ve sınava girmesidir.
Bu durumun teşvik edilmesidir.
Ben çocukların sabırsızlığından bahsederken, onlara göre bir şey dizayn etmiyorum. Bu çok saçma!
Ben yazdım biliyorum. Ama onlardaki genel eğilimi, sabırsızlığı belirttim.
Somut bir örnek olarak da 3 yıla yakın bir süre turnuvalara katılıp da geçerli, sebeplerden dolayı UKD sinin bir türlü çıkmadığını gördüğüm sporcularımı gösterdim. Bu sporcum diğer yaşıtları turnuvadan ve AKADEMİDEN puan çıkarırken o , sabırla bekledi. İsim de verebilirim.
(ANCAK BU SÜRE İÇİNDEKİ YIPRANMASINA BURUK BİR ŞEKİLDE TANIKLIK YAPTIM)
Bu durum sizin de belirttiğiniz kadar tuhaf bir durumdu. UKD sinin neden henüz çıkmadığını 9-10 UKD dönemi boyunca anlatmak zorunda kaldım.
Düşüncemi sadece 1100 UKD puanıyla sınırladığımı, usulsüzlüklere yönelik bir düşünce olduğunu, 1200, 1400 ve 1600 puanlık UKD uygulamalarındaki derslerin ücret karşılığı devam edebileceğini, istenirse sertifikalarında ücret karşılığı yapılabileceğini; ancak 1100 üstü UKD verilmesi uygulamasını bu aşamada ve bu düzenlemelerde kabul etmediğimi
açıkça belirtmek isterim.
Ben alternatif bir UKD PUANLAMA SİSTEMİ sunmadım. Böyle bir şeyin ya da teknik düzenlemenin peşinde de değilim.
Ben SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMALARINI ( ya da doğru olmak şartıyla bambaşka programları) teşvik amaçlı kullanılmasının peşindeyim.
Kusura bakmayın daha açık yazamadım...
Selamlar.
- MATRANÇ -