12-07-2014, 20:54
Hayatını, yaşadıklarını anlamlandıramayan çocukların hayata tutunabilmeleri zor, başarılı olabilmeleri ise hayaldir.
Okumayan çocuk çevresini, tanıklık yaptığı olayları ve hayatı anlamlandıramaz!
Satranç da böyledir.
Binlerce pozisyona tanık olan çocukların satrancın genel teorisini ve konum mantığını anlayabilmeleri için hayatı anlamlandırabilme yeteneklerinin geliştirilmesi gerekir.
Bunun çözümü okumaktan geçer.
Kitap okumayan çocuk gelişemez.
M. A. T.
BAŞARIYA GİDEN YOL
Satranç Eğitimi ve Birleştirilmiş Program
Yazan: IM PEYÇO ÇONOV PEEV
Çeviren: İsmail Yılmaz 0505 376 41 56
BABIALİ KİTAPLIĞI (416 sayfa)
“Binlerce çocuğun arzusudur, satrancı öğrenmek ve daha iyi oynamak. Binlerce anne ve baba, çocuklarına yardıma hazırdır. Onların önlerindeki yollar farklıdır. Ancak, her durumda, her koşulda anne, baba ve antrenörler aynı soruyla karşı karşıyadır: “Çocuklarımıza satrancı nasıl öğretelim?”
Antrenörlerin görevi sadece çocuklara basit şekilde bu çok eski oyunu öğretmek değildir. Antrenörler aynı zamanda, satrancın temel teorisini tanıtmak, öğrencilerin satranca ilgisini çekmek ve uygulamada kalıcı alışkanlıklar edinmekle görevlidir.
…
Bu programın amacı IV-I kategorilerine satranççılar yetiştirmektir.
Program, kesintisiz, sistematik, üç yıllık çalışma öngörmektedir.” IM Peyço PEEV
******************
Atak düzenleme koşulları yok ise rakibin alet ve piyonlarına baskı yaparak, materyal üstünlüğü elde etmek için çalışılmalıdır. Bunu yaparken kendi şahımızın güvenliğini ihmal etmemeliyiz.
Pratik öneriler:
1) Cesur ve kararlı oynayın.
2) Aletleriniz arasında işbirliği olmasını sağlayın.
3) Rakibinizin fikirlerini anlamaya çalışın.
4) Zor durumlarda dahi rakibe mümkün olduğu kadar zorluk çıkarmaya çalışın. (S.28-29)
Kitabın ne kadar gerekli olduğunu 5 sayfalık içindekiler bölümünü incelemekle anlayabiliriz. M. Aşkın TAŞAN
Okumayan çocuk çevresini, tanıklık yaptığı olayları ve hayatı anlamlandıramaz!
Satranç da böyledir.
Binlerce pozisyona tanık olan çocukların satrancın genel teorisini ve konum mantığını anlayabilmeleri için hayatı anlamlandırabilme yeteneklerinin geliştirilmesi gerekir.
Bunun çözümü okumaktan geçer.
Kitap okumayan çocuk gelişemez.
M. A. T.
BAŞARIYA GİDEN YOL
Satranç Eğitimi ve Birleştirilmiş Program
Yazan: IM PEYÇO ÇONOV PEEV
Çeviren: İsmail Yılmaz 0505 376 41 56
BABIALİ KİTAPLIĞI (416 sayfa)
“Binlerce çocuğun arzusudur, satrancı öğrenmek ve daha iyi oynamak. Binlerce anne ve baba, çocuklarına yardıma hazırdır. Onların önlerindeki yollar farklıdır. Ancak, her durumda, her koşulda anne, baba ve antrenörler aynı soruyla karşı karşıyadır: “Çocuklarımıza satrancı nasıl öğretelim?”
Antrenörlerin görevi sadece çocuklara basit şekilde bu çok eski oyunu öğretmek değildir. Antrenörler aynı zamanda, satrancın temel teorisini tanıtmak, öğrencilerin satranca ilgisini çekmek ve uygulamada kalıcı alışkanlıklar edinmekle görevlidir.
…
Bu programın amacı IV-I kategorilerine satranççılar yetiştirmektir.
Program, kesintisiz, sistematik, üç yıllık çalışma öngörmektedir.” IM Peyço PEEV
******************
Atak düzenleme koşulları yok ise rakibin alet ve piyonlarına baskı yaparak, materyal üstünlüğü elde etmek için çalışılmalıdır. Bunu yaparken kendi şahımızın güvenliğini ihmal etmemeliyiz.
Pratik öneriler:
1) Cesur ve kararlı oynayın.
2) Aletleriniz arasında işbirliği olmasını sağlayın.
3) Rakibinizin fikirlerini anlamaya çalışın.
4) Zor durumlarda dahi rakibe mümkün olduğu kadar zorluk çıkarmaya çalışın. (S.28-29)
Kitabın ne kadar gerekli olduğunu 5 sayfalık içindekiler bölümünü incelemekle anlayabiliriz. M. Aşkın TAŞAN
- MATRANÇ -