03-10-2014, 00:13
ÖSF un değerli üyeleri,
Yeni statü yayınlandı. Hemen incelemeye alıp eskisiyle de kıyasladım.
Bu konuyu, ÜLKEMİZİN SATRANÇ GELECEĞİ İÇİN çok öncelikli bir konu olarak gördüğüm için ta başından beri irdeliyorum.
Eski ve yeni statü neler getiriyor, bunu burada paylaşılsın istiyorum. Başka başlıklarda da olabilir elbette.
Ancak bir satranç sporcusu olarak ta başından beri değişmeyen bir düşüncemi samimiyetle aynı çizgiden paylaşmak isterim.
Kıyaslama yapabilmek için önceyi bir hatırlamak gerekebilir...
..19-11-2012, 11:47........... M. Aşkın TAŞAN- ÖSF yazısı
BAĞIMSIZ SPOR FEDERASYONLARININ ÇALIŞMALARI USUL ve ESASLARI HAKKINDAKİ YÖNETMELİK.
Resmi Gazete, Tarih…19.temmuz.2012----Sayı:28358
İçinde T.S.F nin de bulunduğu eski adıyla özerk, yeni adıyla bağımsız bütün spor federasyonları yukarıdaki yönetmeliğe dayanan ANA STATÜ gereğince oluşumunu tamamlar ve görev sürecine başlarlar.
Tartışılan hep ANA STATÜ olmuştur. Burada gerçek güç saklanmıştır ! Çağdaş yapılanma bu noktadan itibaren hayat bulma şansını baştan kaybediyor !!
Neden mi ?
45 maddelik ANA STATÜ ,T.S.F.’NUN çalışmalarını belirler konuma getirmiştir. Ya da başka spor federasyonlarını...
Ama her federasyon seçimlerinde kazanan kişi yada listelerden çok önce bu statü uygulanması kabul gördüğü için seçimin gerçek galibi Ali yada Cengiz veya Gülkız değil, bu ANA STATÜ oluyor.
Nasıl mı ?
Şöyle ki ;
Bahse konu olan ANA STATÜ nerede yapılır ?
ANA STATÜ GENEL KURUL da yapılır …
Peki GENEL KURUL nedir ?
GENEL KURUL federasyonların en üst organıdır! ANA STATÜ, GENEL KURUL da yapılır ya da değiştirilir. Ne kadar demokratik görünüyor ilk bakışta değil mi ?
OYSA GENEL KURULUN DEĞİTİRİLEMEYEN KANUN MADDELERİ VARDIR.
PEKİ BU GENEL KURUL EN HAYATİ ORGANSA BU KURULUN OLUŞUMUNA BAKMAK GEREKMEZ Mİ ?
Söz konusu kurul kimlerden oluşturulmuştur?
KİMLERİN BU KURULDA YER ALABİLECEĞİ-KİMLERİN YER ALAMAYACAĞI NASIL ve NEYE GÖRE BELİRLENMİŞTİR?
Kurulun teknik yapısında alan bilgisi elemanlarının mı yoksa denetimi ve yönetimi her zaman elinde bulundurmak isteyen bürokrasinin mi ağırlığı vardır?
Kararlarda siyasetin etkisi nedir? Kanun maddeleriyle kimler nasıl her seçimde yerini garantiye almıştır?
İşte konuşulmayanlar ve sıkıntı ve tartışmaların kaynağındaki zoraki oluşum manzumesi…
GÜÇ KENDİNİ YÖNETİP SEÇTİREREK YENİDEN TAHTINA GERİ DÖNMÜŞTÜR!
Bütün federasyonlar ANA STATÜ LERİNE göre oluşturulur.
Ama ana statüler ise Spor Genel Müdürlüğü Yönetmeliği ne göre hazırlanır. 21.05.1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un ek 9. Maddesi ve
14.07.2004 tarihli ve 25522 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsü ne dayanılarak hazırlanan Bu ANA STATÜ, ilgili kanun değişmedikçe geçerliliğini koruyacak ve HER FEDERASYON SEÇİMLERİNDE İLGİLİ BRANŞIN TOPLUMSAL ANA TABANIYLA BAĞLANTIYI KESEREK ONLARIN YENİ YÖNETİMDE, DENETİMDE VE SEÇİMDE GÖREVE GELMESİNİ ENGELLEYİP, KENDİ BÜROKRASİSİNİ İKTİDARA TAŞIYACAKTIR. ZATEN 26 YIL DEVAM EDEN UYGULAMA BUDUR TÜM FEDERASYON SEÇİMLERİNDE.
Bu durum 12 EYLÜL dönemi yapılanmasının bir sonucudur.
Gerçi çerçeve statü 07.07.2012 tarih ve 28346 sayılı Resmi Gazete de yayınlanarak yayımdan kaldırılmıştır. Ancak devam eden uygulama tam bağımsızlığı asla getirmeyip “BÜROKRASİ TARAFINDAN ÇİZİLEN VE KURALLARI ÖNCEDEN KONARAK AYARLANAN “sözde -Genel Kurul-“ u oluşturur. Bu Genel Kurul un mutlak gözlemcisi yine Genel Müdürlük tür.
Çalışmaların ANA STATÜ ye uygunluğunu denetler. Rapor Bakan’ın onayına sunulur. Aykırılık varsa Genel Kurul un iptali istenir.
İşte “ BAHSETTİĞİM GÜÇ “ budur!
Yani kendini yönetip seçerek yeniden tahtına oturan güç…
İtirazım da kısmen bu gücün oluşum şeklinedir!
Bakın kimlerden oluşuyor…
GENEL KURUL AŞAĞIDAKİ ÜYELERDEN OLUŞUR :
GENEL MÜDÜR,YARDIMCILARI………5 üye,
GENÇLİK ve SPOR İL MÜDÜRÜ……… 10 üye,
TÜRKİYE AMATÖR SPOR KULÜPLERİ KONFEDERASYONU………. 2 üye,
MERKEZ DANIŞMA KURULU ÜYELERİ……….(sayı verilmemiş)
TÜRKİYE MİLLİ OLİMPİYAT KURULU ÜYELERİ………2 üye,
ASALETEN FEDERASYON BAŞKANLIĞI YAPANLAR………. ( sayı verilmemiş )
SATRANÇ İLE İLGİLİ KURULMUŞ VAKIFLARDAN……….. 2 üye,
Buraya kadar anlıyorum ve kabul ediyorum. Hatta mantıklı bulup destekliyorum da. Çünkü devlet elbette işin içinde ve kontrolünde bulunacak. Ülke içinde çok geniş kapsamlı bir uygulama var. Okullar ve spor kulüpleri söz konusu. Uluslar arası boyutu ve uygulamaların finansı var.
Devlet desteği ve teşviki olmadan olmaz!
Ama listenin gerisini yeterli görmüyorum.
HİÇ K A T I L I M C I ve D E M O K R A T İ K bulmuyorum.
Bakınız; devam ediyorum…
DÜNYA ve AVRUPA SATRANÇ FEDERASYONLARI YÖN.KURULU ve HAKEM KURULU ÜYELERİ……….( sayı verilmemiş )……..Peki benim ülkemin aktif yada pasif ve hala yaşayan tüm hakemleri nerede ve neden yok? MERKEZ ve TAŞRADAKİ tüm uygulamalara yarışmalara tanık olan, omuz veren hakemlerimiz böyle bir genel kurulda neden yer almaz?
HANGİ KAYGI ve GEREKÇELER hakemlerin yolunu kesebilir ki?
Genel Kurula katılma kriterleri düzenlenmelidir.
OLİMPİYAT OYUNLARINDA İLK ÜÇ DERECEYE GİREN SPORCULAR……….(sayı verilmemiş)……….Yeri gelmişken herhalde T.C. VATANDAŞLARI sporcular kastediliyor olmalı. Güreş, halter, atletizm gibi başarılı olduğumuz spor dallarında oy kullanan sporcular var. Bizde bildiğim kadarıyla henüz rastlamadım. Ama niye ulusal sporcularımızın tamamı yok. Böylesi onurlu göreve layık değiller mi ?
PASİF OLMAK ŞARTIYLA 3 YIL, YA DA EN AZ 30 KEZ ANTRENÖRLÜK –TEKNİK DİR. YAPANLAR…………En fazla 5 üye…………..Neden mesela 2. Kademe ve üstü aktif ve lisansı vizeli tüm antrenörler değil. En fazla çalışan kesimlerdendir. Katılımcılığında sakınca yoktur ve engellenmemelidir.
PASİF AMA EN ÜST SEVİYEDE HAKEMLİK YAPAN EN FAZLA………….5 üye………….
Aday olanlar belki sınırlandırılabilirler. Ama neden aktif ve lisansı vizeli tüm hakemler olmasın?
Kimi tutarsa ya da kimden yana olursa olsun, satranç için bir seçim yapamaz mı ,GENEL KURUL da yer alamazlar mı?
Ama yeri gelince en doğru kararı onlardan bekleriz değil mi? Sizce karar veremezlerse neden hakemdirler?
TÜRKİYE SATRANÇ KULÜPLERİ………………..(bu konudaki uygulamaları destekliyorum, tabanın isteğine göre bazı kriterlerde düzenlemeler olabilir.)
EN FAZLA NÜFUSU OLAN 3 İLDEN 3 MÜDÜR…………..3 üye……..
COĞRAFİ BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNDEN………………..7 üye……… vb.
...
Tartışılması gereken genel kurul oluşumudur. Ben adil ve demokratik bir GENEL KURULU en başından beri hep istedim. Hala olabilir diyorum.
Bu konuda; TOPLUMSAL UZLAŞMA ve BİRLİKTELİK, HUKUKSAL DESTEK ve YÖNLENDİRME ile NİHAYET ÇOK GÜÇLÜ KARARLI DURUŞ GEREKECEKTİR.
23 önceki fikir ve duruş noktasındayım. Görevim ne olursa olsun?
Ben bir satranççı olarak toplumumdan ülke geleceği için destek beklerim.
Gelişmelerle tekrar görüşmek dileğiyle...
Yeni statü yayınlandı. Hemen incelemeye alıp eskisiyle de kıyasladım.
Bu konuyu, ÜLKEMİZİN SATRANÇ GELECEĞİ İÇİN çok öncelikli bir konu olarak gördüğüm için ta başından beri irdeliyorum.
Eski ve yeni statü neler getiriyor, bunu burada paylaşılsın istiyorum. Başka başlıklarda da olabilir elbette.
Ancak bir satranç sporcusu olarak ta başından beri değişmeyen bir düşüncemi samimiyetle aynı çizgiden paylaşmak isterim.
Kıyaslama yapabilmek için önceyi bir hatırlamak gerekebilir...
..19-11-2012, 11:47........... M. Aşkın TAŞAN- ÖSF yazısı
BAĞIMSIZ SPOR FEDERASYONLARININ ÇALIŞMALARI USUL ve ESASLARI HAKKINDAKİ YÖNETMELİK.
Resmi Gazete, Tarih…19.temmuz.2012----Sayı:28358
İçinde T.S.F nin de bulunduğu eski adıyla özerk, yeni adıyla bağımsız bütün spor federasyonları yukarıdaki yönetmeliğe dayanan ANA STATÜ gereğince oluşumunu tamamlar ve görev sürecine başlarlar.
Tartışılan hep ANA STATÜ olmuştur. Burada gerçek güç saklanmıştır ! Çağdaş yapılanma bu noktadan itibaren hayat bulma şansını baştan kaybediyor !!
Neden mi ?
45 maddelik ANA STATÜ ,T.S.F.’NUN çalışmalarını belirler konuma getirmiştir. Ya da başka spor federasyonlarını...
Ama her federasyon seçimlerinde kazanan kişi yada listelerden çok önce bu statü uygulanması kabul gördüğü için seçimin gerçek galibi Ali yada Cengiz veya Gülkız değil, bu ANA STATÜ oluyor.
Nasıl mı ?
Şöyle ki ;
Bahse konu olan ANA STATÜ nerede yapılır ?
ANA STATÜ GENEL KURUL da yapılır …
Peki GENEL KURUL nedir ?
GENEL KURUL federasyonların en üst organıdır! ANA STATÜ, GENEL KURUL da yapılır ya da değiştirilir. Ne kadar demokratik görünüyor ilk bakışta değil mi ?
OYSA GENEL KURULUN DEĞİTİRİLEMEYEN KANUN MADDELERİ VARDIR.
PEKİ BU GENEL KURUL EN HAYATİ ORGANSA BU KURULUN OLUŞUMUNA BAKMAK GEREKMEZ Mİ ?
Söz konusu kurul kimlerden oluşturulmuştur?
KİMLERİN BU KURULDA YER ALABİLECEĞİ-KİMLERİN YER ALAMAYACAĞI NASIL ve NEYE GÖRE BELİRLENMİŞTİR?
Kurulun teknik yapısında alan bilgisi elemanlarının mı yoksa denetimi ve yönetimi her zaman elinde bulundurmak isteyen bürokrasinin mi ağırlığı vardır?
Kararlarda siyasetin etkisi nedir? Kanun maddeleriyle kimler nasıl her seçimde yerini garantiye almıştır?
İşte konuşulmayanlar ve sıkıntı ve tartışmaların kaynağındaki zoraki oluşum manzumesi…
GÜÇ KENDİNİ YÖNETİP SEÇTİREREK YENİDEN TAHTINA GERİ DÖNMÜŞTÜR!
Bütün federasyonlar ANA STATÜ LERİNE göre oluşturulur.
Ama ana statüler ise Spor Genel Müdürlüğü Yönetmeliği ne göre hazırlanır. 21.05.1986 tarihli ve 3289 sayılı Spor Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun’un ek 9. Maddesi ve
14.07.2004 tarihli ve 25522 sayılı Resmi Gazete de yayınlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Özerk Spor Federasyonları Çerçeve Statüsü ne dayanılarak hazırlanan Bu ANA STATÜ, ilgili kanun değişmedikçe geçerliliğini koruyacak ve HER FEDERASYON SEÇİMLERİNDE İLGİLİ BRANŞIN TOPLUMSAL ANA TABANIYLA BAĞLANTIYI KESEREK ONLARIN YENİ YÖNETİMDE, DENETİMDE VE SEÇİMDE GÖREVE GELMESİNİ ENGELLEYİP, KENDİ BÜROKRASİSİNİ İKTİDARA TAŞIYACAKTIR. ZATEN 26 YIL DEVAM EDEN UYGULAMA BUDUR TÜM FEDERASYON SEÇİMLERİNDE.
Bu durum 12 EYLÜL dönemi yapılanmasının bir sonucudur.
Gerçi çerçeve statü 07.07.2012 tarih ve 28346 sayılı Resmi Gazete de yayınlanarak yayımdan kaldırılmıştır. Ancak devam eden uygulama tam bağımsızlığı asla getirmeyip “BÜROKRASİ TARAFINDAN ÇİZİLEN VE KURALLARI ÖNCEDEN KONARAK AYARLANAN “sözde -Genel Kurul-“ u oluşturur. Bu Genel Kurul un mutlak gözlemcisi yine Genel Müdürlük tür.
Çalışmaların ANA STATÜ ye uygunluğunu denetler. Rapor Bakan’ın onayına sunulur. Aykırılık varsa Genel Kurul un iptali istenir.
İşte “ BAHSETTİĞİM GÜÇ “ budur!
Yani kendini yönetip seçerek yeniden tahtına oturan güç…
İtirazım da kısmen bu gücün oluşum şeklinedir!
Bakın kimlerden oluşuyor…
GENEL KURUL AŞAĞIDAKİ ÜYELERDEN OLUŞUR :
GENEL MÜDÜR,YARDIMCILARI………5 üye,
GENÇLİK ve SPOR İL MÜDÜRÜ……… 10 üye,
TÜRKİYE AMATÖR SPOR KULÜPLERİ KONFEDERASYONU………. 2 üye,
MERKEZ DANIŞMA KURULU ÜYELERİ……….(sayı verilmemiş)
TÜRKİYE MİLLİ OLİMPİYAT KURULU ÜYELERİ………2 üye,
ASALETEN FEDERASYON BAŞKANLIĞI YAPANLAR………. ( sayı verilmemiş )
SATRANÇ İLE İLGİLİ KURULMUŞ VAKIFLARDAN……….. 2 üye,
Buraya kadar anlıyorum ve kabul ediyorum. Hatta mantıklı bulup destekliyorum da. Çünkü devlet elbette işin içinde ve kontrolünde bulunacak. Ülke içinde çok geniş kapsamlı bir uygulama var. Okullar ve spor kulüpleri söz konusu. Uluslar arası boyutu ve uygulamaların finansı var.
Devlet desteği ve teşviki olmadan olmaz!
Ama listenin gerisini yeterli görmüyorum.
HİÇ K A T I L I M C I ve D E M O K R A T İ K bulmuyorum.
Bakınız; devam ediyorum…
DÜNYA ve AVRUPA SATRANÇ FEDERASYONLARI YÖN.KURULU ve HAKEM KURULU ÜYELERİ……….( sayı verilmemiş )……..Peki benim ülkemin aktif yada pasif ve hala yaşayan tüm hakemleri nerede ve neden yok? MERKEZ ve TAŞRADAKİ tüm uygulamalara yarışmalara tanık olan, omuz veren hakemlerimiz böyle bir genel kurulda neden yer almaz?
HANGİ KAYGI ve GEREKÇELER hakemlerin yolunu kesebilir ki?
Genel Kurula katılma kriterleri düzenlenmelidir.
OLİMPİYAT OYUNLARINDA İLK ÜÇ DERECEYE GİREN SPORCULAR……….(sayı verilmemiş)……….Yeri gelmişken herhalde T.C. VATANDAŞLARI sporcular kastediliyor olmalı. Güreş, halter, atletizm gibi başarılı olduğumuz spor dallarında oy kullanan sporcular var. Bizde bildiğim kadarıyla henüz rastlamadım. Ama niye ulusal sporcularımızın tamamı yok. Böylesi onurlu göreve layık değiller mi ?
PASİF OLMAK ŞARTIYLA 3 YIL, YA DA EN AZ 30 KEZ ANTRENÖRLÜK –TEKNİK DİR. YAPANLAR…………En fazla 5 üye…………..Neden mesela 2. Kademe ve üstü aktif ve lisansı vizeli tüm antrenörler değil. En fazla çalışan kesimlerdendir. Katılımcılığında sakınca yoktur ve engellenmemelidir.
PASİF AMA EN ÜST SEVİYEDE HAKEMLİK YAPAN EN FAZLA………….5 üye………….
Aday olanlar belki sınırlandırılabilirler. Ama neden aktif ve lisansı vizeli tüm hakemler olmasın?
Kimi tutarsa ya da kimden yana olursa olsun, satranç için bir seçim yapamaz mı ,GENEL KURUL da yer alamazlar mı?
Ama yeri gelince en doğru kararı onlardan bekleriz değil mi? Sizce karar veremezlerse neden hakemdirler?
TÜRKİYE SATRANÇ KULÜPLERİ………………..(bu konudaki uygulamaları destekliyorum, tabanın isteğine göre bazı kriterlerde düzenlemeler olabilir.)
EN FAZLA NÜFUSU OLAN 3 İLDEN 3 MÜDÜR…………..3 üye……..
COĞRAFİ BÖLGE MÜDÜRLÜKLERİNDEN………………..7 üye……… vb.
...
Tartışılması gereken genel kurul oluşumudur. Ben adil ve demokratik bir GENEL KURULU en başından beri hep istedim. Hala olabilir diyorum.
Bu konuda; TOPLUMSAL UZLAŞMA ve BİRLİKTELİK, HUKUKSAL DESTEK ve YÖNLENDİRME ile NİHAYET ÇOK GÜÇLÜ KARARLI DURUŞ GEREKECEKTİR.
23 önceki fikir ve duruş noktasındayım. Görevim ne olursa olsun?
Ben bir satranççı olarak toplumumdan ülke geleceği için destek beklerim.
Gelişmelerle tekrar görüşmek dileğiyle...
- MATRANÇ -