23-10-2014, 20:26
(Son Düzenleme: 23-10-2014, 20:52, Düzenleyen: M.Aşkın TAŞAN.)
Yeni Statü:
Muhasebe ve raporlama sistemi
MADDE 30 – (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasına göre kayıt tutulur.
(2) Muhasebe işlemlerinin geçerli olan belgelere dayandırılması zorunludur. Kayıt, denetim, kontrol ve takip açısından 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirlenmiş standart belge, rapor ve defterler kullanılır.
(3) Hesaplar takvim yılı esasına göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yılın hesaplarında gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir şekilde muhasebe raporlamalarını yapabilir. Bu ihtiyari raporların hazırlanmış olması, takvim yılına göre kayıt ve raporlama yapılmasını engellemez.
(4) Genel Müdürlük tarafından yapılan yardımların izlenmesi ve spor politikalarına yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayıtları, Genel Müdürlükte oluşturulacak bir merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluşturulacak standart hesap planına uygun olarak kayıtların düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle işbirliği içinde çalışması zorunludur.
(5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalışan personeli kendi alanında eğitmekle yükümlüdür.
Denetim
MADDE 31 – (1) Federasyonun her türlü faaliyetinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafından görevlendirilecek denetim elemanlarınca yapılır.
(2) Federasyon harcamalarının yerindelik denetimi Federasyonun genel kurulu ve denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapılan her türlü yardımların amaca uygunluğu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapılır. Genel Müdürlük tarafından yapılan ayni ve nakdi yardımların amacına ve mevzuata uygun olarak harcanmaması halinde oluşacak zarar, kusurları bulunan federasyon başkanı ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrıca sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunulur.
Disiplin işlemleri
MADDE 32 – (1) Satranç sporu ile ilgili olarak;
a) Federasyonun faaliyet programında yer alan yarışma ve faaliyetlerde; kulüp, federasyona bağlı spor dallarında faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, öğretici, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine Federasyonun ceza/disiplin kurulu,
b) Federasyonun faaliyet programında yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine il veya ilçe ceza kurulları,
c) Kurum veya kuruluşlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alınmak suretiyle düzenlenen yarış ve faaliyetlerde; ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eğitmen, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine, izin alınan merciin disiplin/ceza kurulu
bakar.
(2) İl veya ilçe ceza kurulları tarafından verilen cezalara karşı, 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliği hükümleri uyarınca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.
(3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları, Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarınca verilecek cezalar, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluşturulacak sportif ceza kütüğüne kaydedilir.
Yeni Statü:
__________
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Ödül ve sponsorluk
MADDE 33 – (1) Ödül ve sponsorluk işlemleri 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile bu maddeye istinaden çıkarılan yönetmelikler çerçevesinde yürütülür.
(2) Genel Müdürlük tarafından çıkarılan yönetmelik kapsamında yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörlere Federasyon tarafından çıkarılacak talimat hükümlerine göre ödül verilebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay ile alt yapı ve eğitime ilişkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynaktan ve Spor Toto Teşkilat Başkanlığından sağlanan reklam gelirlerinden karşılanamaz.
Yayınların düzenlenmesi
MADDE 34 – (1) Federasyon faaliyetleri kapsamında Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki tüm satranç müsabakalarının televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz veya benzeri araçlarla yayınlanmasına, iletilmesine, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına münhasıran yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Federasyon tarafından yayınlanmasına izin verilmeyen müsabakalar televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla yayınlanamaz.
Fikri, sınai ve ticari haklar
MADDE 35 – (1) Federasyonun kullandığı veya kullanacağı marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sınai hakların mülkiyeti ve kullanım hakkı münhasıran Federasyona aittir.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Federasyona bağlı spor dallarında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diğer spor kulüplerinin spor dalı şubeleri, Federasyonun görev alanına giren konularda Federasyona bağlıdır. Spor kulüpleri gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri tarafından kayıt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branş tescili ve faaliyet katılım işlemleri Federasyon mevzuatına göre yapılır. Sorumluluklarını yerine getirmeyen kulüplerin kayıt ve tescil işlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katılamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler.
(2) Tescil ücreti her yıl yönetim kurulunca belirlenir.
Kulüplerin devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1) Satranç dalında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diğer spor kulüplerinin satranç şubeleri, mevzuatta belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurmuş oldukları şirketlere devredilebilir. Kulüplerin şirketleşmesi halinde tescilli bulundukları yerden başka bir yere nakilleri yapılamaz.
(2) Devirlerde satranç sporunun yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Devre ilişkin usul ve esaslar yönetim kurulunca hazırlanan talimatla belirlenir.
Alt düzenleyici işlemler
MADDE 38 – (1) Bu Ana Statüye dayanılarak hazırlanan diğer alt düzenleyici işlemler Genel Müdürlüğün internet sitesinde yayımlanır.
(2) Federasyonun Ana Statüsü ve talimatları 3289 sayılı Kanun ile Yönetmelik hükümlerine aykırı olamaz.
Yürürlükten kaldırılan ana statü
MADDE 39 – (1) 4/7/2008 tarihli ve 26926 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 40 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 41 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı yürütür.
Eski Statü:
_________
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Genel Müdürlük ile ilişkiler
MADDE 35 – (1) Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün mülkiyetinde bulunan menkul veya gayrimenkullerin bedelsiz olarak kırk dokuz yıl süre ile tahsisi için başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka federasyonlar veya Genel Müdürlük tarafından kullanılıp kullanılamayacağı, kullanımındaki gayrimenkullerin ortak kullanımı halinde, bakım onarım masrafları ve tesislerde istihdam edilecek personelin niteliği, özlük hakları ile Genel Müdürlük personelinden faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük ile Federasyon arasında yapılacak protokol ile saptanır.
(2) Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden, kimlerin, hangi koşullarda ve ne kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı, tesislerin hangilerinden ne koşullarda Federasyonun veya kulüplerin yararlanabileceği gösterilir.
(3) Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında kullanılamaz, kullanıldığının tespiti halinde tahsis iptal edilir.
(4) Ödül ve sponsorluk işlemleri, Genel Müdürlüğün, ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütülür.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Satranç kulüpleri ile diğer spor kulüplerinin satranç şubeleri, Genel Müdürlüğün belirlediği mevzuatına uygun olarak, Genel Müdürlük tarafından tescil edilir.
Satranç kulüplerinin devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1) Satranç dalında etkinliklerini sürdüren kulüpler, satranç şubelerini kanunlarla belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi halinde, tescilli bulundukları yerden başka yere nakilleri yapılamaz. Devirlerde satrancın yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur.
Yayınların düzenlenmesi
MADDE 38 – (1) Satranç yarışmalarının televizyon, radyo ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Bu yetki kullanılırken, Türk Satrancının, kulüplerin ve Federasyonun yararları ön planda tutulur.
Talimatlar
MADDE 39 – (1) Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak olan talimat ile diğer alt düzenleyici işlemler, yönetim kurulu tarafından hazırlanır. Ancak, ödül ve yardım talimatları Genel Kurulun onayına sunulur. Yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatlar ile diğer alt düzenleyici işlemler Genel Müdürlük ve Federasyonun Internet sitelerinde yayınlanarak yürürlüğe girer.
Bakanlığın gözetim ve denetimi
MADDE 40 – (1) Federasyonun her türlü etkinlik ve işlemleri Bakanlığın gözetim ve denetimine tabidir.
(2) Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında sakınca görülen Federasyon Başkanı veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar alınmak üzere Bakan, genel kurulu olağanüstü toplantıya çağırır.
İhtilafların çözümü
MADDE 41 – (1) Federasyonun denetimine ilişkin konular hariç olmak üzere, Genel Müdürlük ile Federasyon arasında çıkacak her türlü ihtilaf, Tahkim Kurulunca belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel Müdürlük ve Federasyonca görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak komisyon tarafından görüşülerek kesin karara bağlanır.
Görevden ayrılma isteği
MADDE 42 – (1) Federasyon başkanı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulları üyeleri;
a) Milletvekilliği ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin başlangıcından bir ay önce,
b) Seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararının ilanından başlayarak yedi gün içinde,
c) Başka bir federasyon başkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce,
görevlerinden ayrılma isteğinde bulunmadıkça adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler.
Yürürlükten kaldırma
MADDE 43 – (1) 17/3/2005 tarihli ve 25758 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 44 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 45 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı yürütür.
Karşılaştırmalı Statü yazı dizisi burada sona ermiştir.
-------
Camiamızdan yönetimi ve yönetim dışındaki tüm değerli satranççıların bu ayrımı iyi okumasını ve satrançtan yana kararlı duruş sergilemesini arzu ederim.
Ben 1982 yılından beri bu statülerin atalarını da inceledim.
Duruş ve kararlı güç hep aynı.
Devlet yönetimi asla bırakmadan hep kendi gücünü seçtirdi.
Seçtiriyor ve seçtirmeye de devam edecek.
YANİ SİSTEM KENDİ KENDİSİNİ SEÇTİRMEYE YÖNELİK KURGULANMIŞ.
Benim ülkemizin satrancının siyasi geleceğini iyi görmüyorum.
Siyasetten kopamayan ona muhtaç kalmak zorunda olan satranç kendi geleceğini kuramaz, siyaset onun geleceğini çizer.
Oysa il ve ilçelerden başlayacak olan gerçek satranç hareketi siyasetten de nitelikli destek bulursa o zaman AZERBAYCAN sistemine yakın bir ortama kavuşabilir.
Dernek, satranç merkezi, kulüp, satranç kulübü, antrenör ve sporcu birlikleri, aktif hakem dernek ve örgütleri, halkla ilişkiler birlikleri ve kuruluşları, sporcu velilerinin içinde yer alacağı kuruluşlar ve tüm satranççılar birlik olarak ortak paydalarda ortak ve kararlı duruşlar göstermesi gerekecektir.
Aslında siyasette, devlette biziz.
O bizden ayrı bir güç değil!
Yeter ki içinde olalım!!
Ayırt etmeksizin tüm satranç dostlarına içten selam ve saygılarımı sunar, mutlu ve sağlıklı günler dilerim.
Hoşça kalınız.
Muhasebe ve raporlama sistemi
MADDE 30 – (1) Federasyonda tek düzen muhasebe sistemine ve bilanço esasına göre kayıt tutulur.
(2) Muhasebe işlemlerinin geçerli olan belgelere dayandırılması zorunludur. Kayıt, denetim, kontrol ve takip açısından 213 sayılı Vergi Usul Kanununda belirlenmiş standart belge, rapor ve defterler kullanılır.
(3) Hesaplar takvim yılı esasına göre tutulur. Gelir ve giderler tahakkuk ettirildikleri yılın hesaplarında gösterilir. Ancak Federasyon, mali genel kurul tarihlerini de esas alarak ve ihtiyari bir şekilde muhasebe raporlamalarını yapabilir. Bu ihtiyari raporların hazırlanmış olması, takvim yılına göre kayıt ve raporlama yapılmasını engellemez.
(4) Genel Müdürlük tarafından yapılan yardımların izlenmesi ve spor politikalarına yön verilebilmesi için; Federasyona ait muhasebe kayıtları, Genel Müdürlükte oluşturulacak bir merkezde belli bir otomasyon sisteminde toplu bir biçimde izlenebilir. Bu durumda Genel Müdürlükçe oluşturulacak standart hesap planına uygun olarak kayıtların düzenlenmesi ve Federasyon muhasebe servisinin bu merkezle işbirliği içinde çalışması zorunludur.
(5) Federasyon, muhasebe servisini kurmak ve bu serviste çalışan personeli kendi alanında eğitmekle yükümlüdür.
Denetim
MADDE 31 – (1) Federasyonun her türlü faaliyetinin denetimi; genel kurul, denetim kurulu ve Bakan tarafından görevlendirilecek denetim elemanlarınca yapılır.
(2) Federasyon harcamalarının yerindelik denetimi Federasyonun genel kurulu ve denetim kurulunca, Genel Müdürlükçe yapılan her türlü yardımların amaca uygunluğu ve denetimi ise Genel Müdürlükçe yapılır. Genel Müdürlük tarafından yapılan ayni ve nakdi yardımların amacına ve mevzuata uygun olarak harcanmaması halinde oluşacak zarar, kusurları bulunan federasyon başkanı ve yönetim kurulu üyelerinden Genel Müdürlükçe tahsil edilir ve Genel Müdürlük bütçesine gelir kaydedilir. Ayrıca sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunulur.
Disiplin işlemleri
MADDE 32 – (1) Satranç sporu ile ilgili olarak;
a) Federasyonun faaliyet programında yer alan yarışma ve faaliyetlerde; kulüp, federasyona bağlı spor dallarında faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, öğretici, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine Federasyonun ceza/disiplin kurulu,
b) Federasyonun faaliyet programında yer almayan il veya ilçe müdürlüklerince düzenlenen müsabaka ve faaliyetlerde; kulüp, ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, sporcu, hakem, antrenör, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine il veya ilçe ceza kurulları,
c) Kurum veya kuruluşlarca Federasyondan, il veya ilçe müdürlüklerinden izin alınmak suretiyle düzenlenen yarış ve faaliyetlerde; ilgili spor dalında faaliyette bulunan kuruluş, kulüp, sporcu, hakem, antrenör, eğitmen, menajer, yönetici ve görevli diğer kişilerin spor ahlakı ve disiplinine aykırı davranışlarına ilişkin ceza işlerine, izin alınan merciin disiplin/ceza kurulu
bakar.
(2) İl veya ilçe ceza kurulları tarafından verilen cezalara karşı, 7/1/1993 tarihli ve 21458 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Amatör Spor Dalları Ceza Yönetmeliği hükümleri uyarınca, Genel Müdürlük Ceza Kuruluna itiraz edilebilir.
(3) Tahkim Kurulu, Genel Müdürlük ceza kurulları, Federasyonun disiplin kurulu ile il veya ilçe ceza kurullarınca verilecek cezalar, Genel Müdürlük Merkez Ceza Kurulunda oluşturulacak sportif ceza kütüğüne kaydedilir.
Yeni Statü:
__________
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Ödül ve sponsorluk
MADDE 33 – (1) Ödül ve sponsorluk işlemleri 3289 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile bu maddeye istinaden çıkarılan yönetmelikler çerçevesinde yürütülür.
(2) Genel Müdürlük tarafından çıkarılan yönetmelik kapsamında yer almayan sporcu, kulüp ve antrenörlere Federasyon tarafından çıkarılacak talimat hükümlerine göre ödül verilebilir. Ancak bu durumda verilecek ödüller Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay ile alt yapı ve eğitime ilişkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynaktan ve Spor Toto Teşkilat Başkanlığından sağlanan reklam gelirlerinden karşılanamaz.
Yayınların düzenlenmesi
MADDE 34 – (1) Federasyon faaliyetleri kapsamında Türkiye Cumhuriyeti sınırları içindeki tüm satranç müsabakalarının televizyon, radyo, internet ve her türlü teknik cihaz veya benzeri araçlarla yayınlanmasına, iletilmesine, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına münhasıran yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Federasyon tarafından yayınlanmasına izin verilmeyen müsabakalar televizyon, radyo, internet ve benzeri araçlarla yayınlanamaz.
Fikri, sınai ve ticari haklar
MADDE 35 – (1) Federasyonun kullandığı veya kullanacağı marka, logo ve benzeri tüm fikri ve sınai hakların mülkiyeti ve kullanım hakkı münhasıran Federasyona aittir.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Federasyona bağlı spor dallarında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diğer spor kulüplerinin spor dalı şubeleri, Federasyonun görev alanına giren konularda Federasyona bağlıdır. Spor kulüpleri gençlik hizmetleri ve spor il müdürlükleri tarafından kayıt ve tescil edilir. Kulüpler, tescil edildikten sonra, branş tescili ve faaliyet katılım işlemleri Federasyon mevzuatına göre yapılır. Sorumluluklarını yerine getirmeyen kulüplerin kayıt ve tescil işlemleri iptal edilir. Bu kulüpler müsabakalara katılamaz ve Federasyon genel kurulunda temsil edilemezler.
(2) Tescil ücreti her yıl yönetim kurulunca belirlenir.
Kulüplerin devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1) Satranç dalında faaliyet gösteren spor kulüpleri ve diğer spor kulüplerinin satranç şubeleri, mevzuatta belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurmuş oldukları şirketlere devredilebilir. Kulüplerin şirketleşmesi halinde tescilli bulundukları yerden başka bir yere nakilleri yapılamaz.
(2) Devirlerde satranç sporunun yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Devre ilişkin usul ve esaslar yönetim kurulunca hazırlanan talimatla belirlenir.
Alt düzenleyici işlemler
MADDE 38 – (1) Bu Ana Statüye dayanılarak hazırlanan diğer alt düzenleyici işlemler Genel Müdürlüğün internet sitesinde yayımlanır.
(2) Federasyonun Ana Statüsü ve talimatları 3289 sayılı Kanun ile Yönetmelik hükümlerine aykırı olamaz.
Yürürlükten kaldırılan ana statü
MADDE 39 – (1) 4/7/2008 tarihli ve 26926 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 40 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 41 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı yürütür.
Eski Statü:
_________
BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Genel Müdürlük ile ilişkiler
MADDE 35 – (1) Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün mülkiyetinde bulunan menkul veya gayrimenkullerin bedelsiz olarak kırk dokuz yıl süre ile tahsisi için başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka federasyonlar veya Genel Müdürlük tarafından kullanılıp kullanılamayacağı, kullanımındaki gayrimenkullerin ortak kullanımı halinde, bakım onarım masrafları ve tesislerde istihdam edilecek personelin niteliği, özlük hakları ile Genel Müdürlük personelinden faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük ile Federasyon arasında yapılacak protokol ile saptanır.
(2) Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden, kimlerin, hangi koşullarda ve ne kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı, tesislerin hangilerinden ne koşullarda Federasyonun veya kulüplerin yararlanabileceği gösterilir.
(3) Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında kullanılamaz, kullanıldığının tespiti halinde tahsis iptal edilir.
(4) Ödül ve sponsorluk işlemleri, Genel Müdürlüğün, ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütülür.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Satranç kulüpleri ile diğer spor kulüplerinin satranç şubeleri, Genel Müdürlüğün belirlediği mevzuatına uygun olarak, Genel Müdürlük tarafından tescil edilir.
Satranç kulüplerinin devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1) Satranç dalında etkinliklerini sürdüren kulüpler, satranç şubelerini kanunlarla belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi halinde, tescilli bulundukları yerden başka yere nakilleri yapılamaz. Devirlerde satrancın yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur.
Yayınların düzenlenmesi
MADDE 38 – (1) Satranç yarışmalarının televizyon, radyo ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Bu yetki kullanılırken, Türk Satrancının, kulüplerin ve Federasyonun yararları ön planda tutulur.
Talimatlar
MADDE 39 – (1) Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak olan talimat ile diğer alt düzenleyici işlemler, yönetim kurulu tarafından hazırlanır. Ancak, ödül ve yardım talimatları Genel Kurulun onayına sunulur. Yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatlar ile diğer alt düzenleyici işlemler Genel Müdürlük ve Federasyonun Internet sitelerinde yayınlanarak yürürlüğe girer.
Bakanlığın gözetim ve denetimi
MADDE 40 – (1) Federasyonun her türlü etkinlik ve işlemleri Bakanlığın gözetim ve denetimine tabidir.
(2) Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında sakınca görülen Federasyon Başkanı veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar alınmak üzere Bakan, genel kurulu olağanüstü toplantıya çağırır.
İhtilafların çözümü
MADDE 41 – (1) Federasyonun denetimine ilişkin konular hariç olmak üzere, Genel Müdürlük ile Federasyon arasında çıkacak her türlü ihtilaf, Tahkim Kurulunca belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel Müdürlük ve Federasyonca görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak komisyon tarafından görüşülerek kesin karara bağlanır.
Görevden ayrılma isteği
MADDE 42 – (1) Federasyon başkanı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulları üyeleri;
a) Milletvekilliği ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin başlangıcından bir ay önce,
b) Seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararının ilanından başlayarak yedi gün içinde,
c) Başka bir federasyon başkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce,
görevlerinden ayrılma isteğinde bulunmadıkça adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler.
Yürürlükten kaldırma
MADDE 43 – (1) 17/3/2005 tarihli ve 25758 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 44 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 45 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı yürütür.
Karşılaştırmalı Statü yazı dizisi burada sona ermiştir.
-------
Camiamızdan yönetimi ve yönetim dışındaki tüm değerli satranççıların bu ayrımı iyi okumasını ve satrançtan yana kararlı duruş sergilemesini arzu ederim.
Ben 1982 yılından beri bu statülerin atalarını da inceledim.
Duruş ve kararlı güç hep aynı.
Devlet yönetimi asla bırakmadan hep kendi gücünü seçtirdi.
Seçtiriyor ve seçtirmeye de devam edecek.
YANİ SİSTEM KENDİ KENDİSİNİ SEÇTİRMEYE YÖNELİK KURGULANMIŞ.
Benim ülkemizin satrancının siyasi geleceğini iyi görmüyorum.
Siyasetten kopamayan ona muhtaç kalmak zorunda olan satranç kendi geleceğini kuramaz, siyaset onun geleceğini çizer.
Oysa il ve ilçelerden başlayacak olan gerçek satranç hareketi siyasetten de nitelikli destek bulursa o zaman AZERBAYCAN sistemine yakın bir ortama kavuşabilir.
Dernek, satranç merkezi, kulüp, satranç kulübü, antrenör ve sporcu birlikleri, aktif hakem dernek ve örgütleri, halkla ilişkiler birlikleri ve kuruluşları, sporcu velilerinin içinde yer alacağı kuruluşlar ve tüm satranççılar birlik olarak ortak paydalarda ortak ve kararlı duruşlar göstermesi gerekecektir.
Aslında siyasette, devlette biziz.
O bizden ayrı bir güç değil!
Yeter ki içinde olalım!!
Ayırt etmeksizin tüm satranç dostlarına içten selam ve saygılarımı sunar, mutlu ve sağlıklı günler dilerim.
Hoşça kalınız.
- MATRANÇ -