27-10-2014, 12:46
(Son Düzenleme: 27-10-2014, 13:12, Düzenleyen: M.Aşkın TAŞAN.)
MojoJojo:
"Mevzuatın bu aşamada hiçbir anlamı yok, mali genel kurul öncesi burada geçebilecek tartışmaları perdelemek için ortaya sürüldü bana kalırsa. Ana konu bence yöneticiye kilitlenmiş durumda."
Bu sizin tahmininiz. Aslında mantıklı da.
Ama doğru değil!
Ben 2012 yılında yapılan yeni statünün ancak 1. 10.2104 te yayınlanmasının hemen ardından incelemeye alıp toplumla paylaşma amacındayım. Yani yenisinin yapılmasına daha 24 ay varken.
Gündemde ve canlı tutmak istiyorum.
Gereğine inanıyorum.
22 Kasım. 2014 den sonra da sadece bu konuya odaklanacağım.
Benim satranç adına en öz görevimdir. Bunu kabullendim.
Mali genel kurul ile ilgili hiçbir gelişmeyi takip etmiyorum. Burada da bu konuyu benim dışımda her hangi bir üye açabilir. En çok da bilgi edinebilirim.
Neden bir tartışmayı engelleyeyim ki?
Üstelik engellemenin de karşı çözümü de varken...
Ben bunlarla uğraşmıyorum.
Yeni statüyü incelediniz mi?
Dokunulamaz maddelerin nasıl yeni paketlendiğini fark ettiniz mi?
Üye sayılarının neden sınırlandığı konusunda fikriniz nedir?
Öyle bir madde ki sonuç oylama sayımında sonuç nereye giderse gitsin, kurtarıcı maddeyi bulabildiniz mi?
Bunlara dikkat çekip toplumun dikkat ve bilgisine suna bildiniz mi?
Bu şekilde konuşmak istemiyorum ama;
Muhalefet/alternatif yönetim sadece 2 ay kala mı harekete geçecek?
Oysa "biz" diyerek, satrancın geleceğini oluşturacak toplumsal uyanış ve hareket için özel bir tarih mi var?
Son statüyü hukuksal süzgeçten geçirdiniz mi?
Önerdiğiniz başkan modeli seçilsin yada atansın sadece başkan olabilmesi için midir?
Mesela yönetim kurulundan biri de olamaz mı ?
Anladığım kadarıyla başkan öneri modeliniz, -mutlaka aktif bir satranççı olmalıdır-şeklinde değilse, sadece sözü ve hatırı sayılır, tanınmış bir sima olması yeterli midir?
Bunu sadece kaliteli turnuvaların çoğalması için mi istiyorsunuz?
Bu model başkan satranç camiası dışından biri olacaksa, satrancın tüm sorunlarına nasıl ve hangi kadrosuyla ulaşıp çözebilecek?
Tavan bu konuda uzun vadede verimli olabilecek midir?
Satranç dışı bir başkan zamanı gelince zaten satranççı da değildi şeklinde konu malzemesi olmayacak mıdır?
GSGM mevzuatlarını değiştirebilecek midir?
Bunları sadece aydınlanmak için sordum.
Ben şu anda ileri ülkelerin satranç anayasalarını, kanunları, varsa yönetmeliklerini, devletin desteğini araştırıyorum.
Fransa bisiklet turu seyri mükemmel bir spor organizasyonu.
Ama konuyla ilgili aydınlatıcı bir örnek değil.
Ülke olarak ne coğrafi, ne kültürel, ne ekonomik, ne de toplumsal ve sosyal bakış açısı olarak hiç benzeşmeyen konulara sahipken yerinde bir örnek bulmuyorum.
Ben toplumumuzun kandırılmasına çok ciddi itirazları olan bir insanım.
Avrupa' nın refah düzeyinden keyfi tercihlerinden çok uzaktayız.
"Mevzuatın bu aşamada hiçbir anlamı yok, mali genel kurul öncesi burada geçebilecek tartışmaları perdelemek için ortaya sürüldü bana kalırsa. Ana konu bence yöneticiye kilitlenmiş durumda."
Bu sizin tahmininiz. Aslında mantıklı da.
Ama doğru değil!
Ben 2012 yılında yapılan yeni statünün ancak 1. 10.2104 te yayınlanmasının hemen ardından incelemeye alıp toplumla paylaşma amacındayım. Yani yenisinin yapılmasına daha 24 ay varken.
Gündemde ve canlı tutmak istiyorum.
Gereğine inanıyorum.
22 Kasım. 2014 den sonra da sadece bu konuya odaklanacağım.
Benim satranç adına en öz görevimdir. Bunu kabullendim.
Mali genel kurul ile ilgili hiçbir gelişmeyi takip etmiyorum. Burada da bu konuyu benim dışımda her hangi bir üye açabilir. En çok da bilgi edinebilirim.
Neden bir tartışmayı engelleyeyim ki?
Üstelik engellemenin de karşı çözümü de varken...
Ben bunlarla uğraşmıyorum.
Yeni statüyü incelediniz mi?
Dokunulamaz maddelerin nasıl yeni paketlendiğini fark ettiniz mi?
Üye sayılarının neden sınırlandığı konusunda fikriniz nedir?
Öyle bir madde ki sonuç oylama sayımında sonuç nereye giderse gitsin, kurtarıcı maddeyi bulabildiniz mi?
Bunlara dikkat çekip toplumun dikkat ve bilgisine suna bildiniz mi?
Bu şekilde konuşmak istemiyorum ama;
Muhalefet/alternatif yönetim sadece 2 ay kala mı harekete geçecek?
Oysa "biz" diyerek, satrancın geleceğini oluşturacak toplumsal uyanış ve hareket için özel bir tarih mi var?
Son statüyü hukuksal süzgeçten geçirdiniz mi?
Önerdiğiniz başkan modeli seçilsin yada atansın sadece başkan olabilmesi için midir?
Mesela yönetim kurulundan biri de olamaz mı ?
Anladığım kadarıyla başkan öneri modeliniz, -mutlaka aktif bir satranççı olmalıdır-şeklinde değilse, sadece sözü ve hatırı sayılır, tanınmış bir sima olması yeterli midir?
Bunu sadece kaliteli turnuvaların çoğalması için mi istiyorsunuz?
Bu model başkan satranç camiası dışından biri olacaksa, satrancın tüm sorunlarına nasıl ve hangi kadrosuyla ulaşıp çözebilecek?
Tavan bu konuda uzun vadede verimli olabilecek midir?
Satranç dışı bir başkan zamanı gelince zaten satranççı da değildi şeklinde konu malzemesi olmayacak mıdır?
GSGM mevzuatlarını değiştirebilecek midir?
Bunları sadece aydınlanmak için sordum.
Ben şu anda ileri ülkelerin satranç anayasalarını, kanunları, varsa yönetmeliklerini, devletin desteğini araştırıyorum.
Fransa bisiklet turu seyri mükemmel bir spor organizasyonu.
Ama konuyla ilgili aydınlatıcı bir örnek değil.
Ülke olarak ne coğrafi, ne kültürel, ne ekonomik, ne de toplumsal ve sosyal bakış açısı olarak hiç benzeşmeyen konulara sahipken yerinde bir örnek bulmuyorum.
Ben toplumumuzun kandırılmasına çok ciddi itirazları olan bir insanım.
Avrupa' nın refah düzeyinden keyfi tercihlerinden çok uzaktayız.
- MATRANÇ -