28-11-2014, 21:22
(Son Düzenleme: 28-11-2014, 21:22, Düzenleyen: Attorney at Law.)
1.Triangle = Üçgen çizmek
2.Compensation = Karşılama
8.Zugzwang = Hamle (yapma) zorunluluğu
9.Isolated = Ayrık Piyon
10.Double = Duble Piyon
11.Fiachetto = Köşe Fili
Farklı bildiklerimi ve birkaç seçenek olanları yazdım sadece. Diğerlerinde hemfikiriz.
Zeitnot zaman "sıkışması" ise, zugzwang da hamle "sıkışması" olsun denilmiş ve öyle yerleşmiş. Bu bence yanlış bir durum. Birisi sürenin azalmasını anlatırken, diğeri oynamak için hamle sayısının azaldığı anlamına gelmiyor. O yüzden ikisine de "sıkışması" diyelim gitsin gibi bir yaklaşımı doğru bulmuyorum. "Konum böyle kalsın, berabere işte" dediğinde "Hamle yapmak zorundasın" cevabı verilecektir ve o hamle ile oyunu kaybedeceksin. Bu sebeple "Hamle (yapma) zorunluluğu" tabiri bence en uygunudur.
Kenar fili-köşe fili seçiminde ise "kenar" a1-a8 kenarı, köşe ise a1-h8 ÇAPRAZını anlatmaya daha uygundur. O yüzden kenar değil de köşe fili denmesi daha doğrudur. Zaten çocukluğumdan beri onu köşe fili diye bilirim.
2.Compensation = Karşılama
8.Zugzwang = Hamle (yapma) zorunluluğu
9.Isolated = Ayrık Piyon
10.Double = Duble Piyon
11.Fiachetto = Köşe Fili
Farklı bildiklerimi ve birkaç seçenek olanları yazdım sadece. Diğerlerinde hemfikiriz.
Zeitnot zaman "sıkışması" ise, zugzwang da hamle "sıkışması" olsun denilmiş ve öyle yerleşmiş. Bu bence yanlış bir durum. Birisi sürenin azalmasını anlatırken, diğeri oynamak için hamle sayısının azaldığı anlamına gelmiyor. O yüzden ikisine de "sıkışması" diyelim gitsin gibi bir yaklaşımı doğru bulmuyorum. "Konum böyle kalsın, berabere işte" dediğinde "Hamle yapmak zorundasın" cevabı verilecektir ve o hamle ile oyunu kaybedeceksin. Bu sebeple "Hamle (yapma) zorunluluğu" tabiri bence en uygunudur.
Kenar fili-köşe fili seçiminde ise "kenar" a1-a8 kenarı, köşe ise a1-h8 ÇAPRAZını anlatmaya daha uygundur. O yüzden kenar değil de köşe fili denmesi daha doğrudur. Zaten çocukluğumdan beri onu köşe fili diye bilirim.