22-07-2015, 12:14
Çok katılmıyorum. Niyet her zaman olmuştur. Daha önemlileri, bilgi, donanım ve basiret. Doğru niyetlerle atılan yanlış adımları saymakla bitiremeyiz.
Asıl niyetiniz satrancı çocuklara daha fazla sevdirmek olabilir. Bunun için mümkün olduğunca çok madalya verip, olduğundan çok pembe bir tablo çizmek de mümkün. Satrancın tarihini, güzelliklerini onlara anlatıp, unutulmaz hikaye ve örneklerle bu kültürü onlara vermek de.
Hangi yöntemin doğru olduğunu belirleyecek güç kimin elinde ve bu gücü, kimlere danışarak, hangi yolları izleyerek kullanıyorlar?
Benim çalıştığım okullarda 10 yıldan fazla bir süredir hiçbir spor dalında yapılan yarışmalarda madalya, kupa vs verilmiyor. Bu yıl 100 kişinin olduğu 2. sınıflarda düzenlediğimiz turnuvaya 50 civarında öğrenci katıldı. Madalya da, kupa da yoktu. Her yıl yüzlerce çocuğu gözlemliyorum. Küçük başarıların aileler ve okullar tarafından sürekli abartılarak, gerçeklik duygusunun yitirilmesi nedeniyle, pek çok çocuk, duvara ilk çarptıklarında yaptıkları işi hemen bırakma yoluna gidiyorlar. Satranç dersi alan çocukların en uzun süre devam edenleri hiç turnuvaya katılmayan ama derslerde, çikolata, başarı belgesi ve hatta madalyaya boğulanları. Çocuğu taşları doğru dizebiliyor diye ağlayan anneler de, yarışmada kaybetti diye sağa sola saldıran babalar da gördük.
TSF'nin ve organlarının görevi bu durumu körüklemek mi olmalı ya da mevcut şartlar ve politik atmosfer bunun dışında bir yönteme izin veriyor mu, tartışılmaya çok muhtaç?
Yıllardır yapılan uygulamalarla ilgili pek çok tartışmanın içinde bulundum. Bir kural olmamakla birlikte şunu söyleyebilirim, satrancın ve sporun özünden uzaklaştıkça hata yapma şansınız da artmaktadır. Zorlama yöntemler, büyük buluşlar yerine evet gelişmeye açık, küçük düzeltmelerle ama aslına olabildiğince sadık uygulamalara gitmekte fayda var.
Satrancı sevdir. Kültürünü ver. Yaşamının güzel bir parçası olmasını sağla. Ahlaki değerlerden uzaklaşmaması için yol göster. Çalışmanın önemini anlat ve en önemlisi, seviyesine uygun, kaliteli, doğru turnuvalarda sıkça oynayabilmesini sağla.
Zor mu? Belki ama asla olanaksız değil..
Asıl niyetiniz satrancı çocuklara daha fazla sevdirmek olabilir. Bunun için mümkün olduğunca çok madalya verip, olduğundan çok pembe bir tablo çizmek de mümkün. Satrancın tarihini, güzelliklerini onlara anlatıp, unutulmaz hikaye ve örneklerle bu kültürü onlara vermek de.
Hangi yöntemin doğru olduğunu belirleyecek güç kimin elinde ve bu gücü, kimlere danışarak, hangi yolları izleyerek kullanıyorlar?
Benim çalıştığım okullarda 10 yıldan fazla bir süredir hiçbir spor dalında yapılan yarışmalarda madalya, kupa vs verilmiyor. Bu yıl 100 kişinin olduğu 2. sınıflarda düzenlediğimiz turnuvaya 50 civarında öğrenci katıldı. Madalya da, kupa da yoktu. Her yıl yüzlerce çocuğu gözlemliyorum. Küçük başarıların aileler ve okullar tarafından sürekli abartılarak, gerçeklik duygusunun yitirilmesi nedeniyle, pek çok çocuk, duvara ilk çarptıklarında yaptıkları işi hemen bırakma yoluna gidiyorlar. Satranç dersi alan çocukların en uzun süre devam edenleri hiç turnuvaya katılmayan ama derslerde, çikolata, başarı belgesi ve hatta madalyaya boğulanları. Çocuğu taşları doğru dizebiliyor diye ağlayan anneler de, yarışmada kaybetti diye sağa sola saldıran babalar da gördük.
TSF'nin ve organlarının görevi bu durumu körüklemek mi olmalı ya da mevcut şartlar ve politik atmosfer bunun dışında bir yönteme izin veriyor mu, tartışılmaya çok muhtaç?
Yıllardır yapılan uygulamalarla ilgili pek çok tartışmanın içinde bulundum. Bir kural olmamakla birlikte şunu söyleyebilirim, satrancın ve sporun özünden uzaklaştıkça hata yapma şansınız da artmaktadır. Zorlama yöntemler, büyük buluşlar yerine evet gelişmeye açık, küçük düzeltmelerle ama aslına olabildiğince sadık uygulamalara gitmekte fayda var.
Satrancı sevdir. Kültürünü ver. Yaşamının güzel bir parçası olmasını sağla. Ahlaki değerlerden uzaklaşmaması için yol göster. Çalışmanın önemini anlat ve en önemlisi, seviyesine uygun, kaliteli, doğru turnuvalarda sıkça oynayabilmesini sağla.
Zor mu? Belki ama asla olanaksız değil..