17-08-2015, 17:48
Sayın Miyazaki,
Türkiye'deki Okulda Satranç uygulamaları dünyaya örnek gösterilecek nitelikte... Son dönemlerde özellikle okullarda satrancın yaygınlaştığını, 600.000 lisanslı sporcu gibi ulaşılması zor bir rekora imza attığımızı belirtmek isterim. Ayrıca Avrupa Okullar Şampiyonasında Türkiye'nin son yıllarda hep şampiyon olması da tesadüf olmasa gerek...
Bir de satrancı sadece bir spor olarak görmemeliliyiz. Satranç aynı zamanda bir eğitim aracı. Okullarda çocuklarımızın kavuşabildikleri takımlar ve öğretmenlerine verilen eğitimlerle daha özgür düşünebilen ve başarılı fertler yetiştirmiş olacağız. Bu gurur hepimize yeter.
Ancak ifade ettiğiniz konulara ben de katılıyorum. Dağıtılan takımların ortaya çıkardığı sonuçların Federasyon yönetimi tarafından analiz edilmesi gerekir. Bunlarla daha arzu edilir sonuçlar elde etmenin yollarının araştırılması gerekir. Sadece takım dağıtılması tabi ki bir oyuncak dağıtımı gibi popülist bir iştir. Ancak; öğretmen eğitimi, müfredat hazırlanması, öğrencilerin satranç dersi alması, hatta yetenekli çocukların geleceğin başarılı sporcular haline getirilmesi için önlerinden engellerin kaldırılmasının da planlandığı çalışmalar proje olarak nitelendirilebilir.
Bu çalışma da yukarıda belirtilen zorunlulukları içerdiği için oldukça güzel bir proje olarak öne çıkıyor.
Türkiye'deki Okulda Satranç uygulamaları dünyaya örnek gösterilecek nitelikte... Son dönemlerde özellikle okullarda satrancın yaygınlaştığını, 600.000 lisanslı sporcu gibi ulaşılması zor bir rekora imza attığımızı belirtmek isterim. Ayrıca Avrupa Okullar Şampiyonasında Türkiye'nin son yıllarda hep şampiyon olması da tesadüf olmasa gerek...
Bir de satrancı sadece bir spor olarak görmemeliliyiz. Satranç aynı zamanda bir eğitim aracı. Okullarda çocuklarımızın kavuşabildikleri takımlar ve öğretmenlerine verilen eğitimlerle daha özgür düşünebilen ve başarılı fertler yetiştirmiş olacağız. Bu gurur hepimize yeter.
Ancak ifade ettiğiniz konulara ben de katılıyorum. Dağıtılan takımların ortaya çıkardığı sonuçların Federasyon yönetimi tarafından analiz edilmesi gerekir. Bunlarla daha arzu edilir sonuçlar elde etmenin yollarının araştırılması gerekir. Sadece takım dağıtılması tabi ki bir oyuncak dağıtımı gibi popülist bir iştir. Ancak; öğretmen eğitimi, müfredat hazırlanması, öğrencilerin satranç dersi alması, hatta yetenekli çocukların geleceğin başarılı sporcular haline getirilmesi için önlerinden engellerin kaldırılmasının da planlandığı çalışmalar proje olarak nitelendirilebilir.
Bu çalışma da yukarıda belirtilen zorunlulukları içerdiği için oldukça güzel bir proje olarak öne çıkıyor.