29-10-2015, 07:54
(28-10-2015, 22:49)M.Aşkın TAŞAN Nickli Kullanıcıdan Alıntı: [color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Bu gün SATRANÇ İLE BÜYÜYORUM PROJESİ kapsamında ilimize gelen malzemeleri inceledim.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]50 okula satranç boyama kitabı ve satranç takımları ile, 15 devlet okuluna da bunların yanı sıra bahçe satrancı !![/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Şimdi tüm bu materyaller bu okullara asla ve asla hiçbir okulun öz kaynağından gelemezdi. MEB kaynaklı da olamayacağını biliyorum (İlimizde dağıtılan 125.000 tablet bilgisayar bile yerel yönetim marifetiyle gelmişti)[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Bunları adım gibi biliyorum çünkü eğitimini verdiğim 26 anaokulu öğretmeninin mahrumiyete eşdeğer çalışma şartlarını bizzat yerinde gördüm. Hem de sıkı durun Kocaeli gibi bir ilde![/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]O çocukların gözlerindeki sevinci anlamak için inanın satranççı olmak hiç gerekmiyor.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]O öğretmenlerin bahçe satrancı üzerinde çocuklarıyla birlikte oynayabileceği, paylaşabileceği satrancı sevdirici, hazırlayıcı basit oyunların (kare kapmaca, kalecilik, filcilik, atçılık, güçlü vezirler, ve korkusuz şah gibi yaşının seviyesine uygun daha nice oyun...) müfredatta yer alacak olması çok kurtarıcı oldu. Bunu anasınıfı öğretmenleri ile yaptığım seminerlerde gözledim. Video kayıtlarından anasınıflarında bana nasıl ders anlattıklarını gösterdiler.Kimse Kale ile mat nasıl yapılır gibi bir konu işlemiyor! Bu konu elbette çok erken belki de sınıfta bile işlenecek bir konu olmayabilir de. Ama sınıfın imkanlarına, eğitimcinin-anasınıfı öğretmeninin yeterliliğine ve öğrenci seviyesine göre de değişkenlik gösterebilecek bir konudur bu.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Ana sınıflarda oynanan hazırlayıcı oyunlardan en çok sevileni taş hareketleri...[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Taşların hikayeleştirilerek çocuğun elinde o taşın bir maketi (ahşap veya kartondan yapılmış)kareler üzerinde yürümesidir. Çok basit ama çok öğretici! Çocuk yaşayarak bahçe satrancı zemini üzerinde "yaparak" hareketler ile öğreniyor. Tabi öncesinde öğretmeni gösteriyor ona nasıl yapacağını. Bazen de porjeksiyon yansımasından önce izleniyor. [/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Seminerlerde verilen kaynaklardan en önemlisi BAŞLANGIÇ DÜZEYİ SATRANÇ OKULU dur.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Mükemmel bir programdır! Çocuklar için çok ideal. Bunu Ankara-çalıştayda da sunum ile gösterdim. Özellikle ana sınıfı öğretmenlerine 1 numaralı kaynak olarak verilmiştir bu materyal.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Her taşın anlatımı çok güzel. Pratikleri de öyle. Hele çocukların en sevdiği oyun var ki, çilek yiyen taşlar...[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]...[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Ben bu sütunlarda ana sınıfları için ilk adım olan satrancı sevdirmek ve tanıtmak amaçlı olan bu eğitim modelini benimsediğim için tereddütsüz bir biçimde savundum.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Mükemmel bir programdır. Öğretmenler MEB kaynaklı olarak EĞİTİMHANE adlı siteden ücretsiz olarak indirebiliyorlar. Derslerinde inanılmaz bir kolaylık sağlıyor bu yapım. Üstelik Türkçeleşmiş bir durumda...[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Bu gün TSF yöneticilerinin "geleceğin büyük ustaları anasınıflarından çıkacak" gibi söylemlerini abartılı bulmuyorum.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Her çocuk okul yolculuğuna ana sınıflarından başlayacaksa eğer bu önerme ve iddia da gerçek payı var demektir.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Ancak burada eğitim modeli çok önemlidir. Koyacağınız hedefler hedef kitlenin yaş grubuyla uyumlu olmalıdır. KAZANIMLAR DOĞRU TESPİT EDİLMELİ ve DERSLER DOĞRU PLANLANMALIDIR.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Anasınıfları satranç eğitiminde 34-36 haftalık yıllık ders programında en fazla 30 hafta ders işleyebilirsiniz. 40 dakikalık dersin en fazla 15-20 dakikası tüm çocukların katılabileceği konsantrasyon süresidir. Geri kalan sürede çocuk satrançla ilgili çizgi-animasyon filmi izleyecek, şarkı ve hareketler ile (psikometri sistem) pratik kazanacaktır.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Anasınıflarında temel hedef satrancı sevdirmek ve doğru bir şekilde tanıtmaktır. Çok temel bilgiler oyun-hikaye-masal yöntemleriyle kazandırılacaktır. Kimse at-fil matını öğretmeye kalkmamalıdır. O zaman bu gerçekten de çocukların katli olur.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Ancak temel motorik özellikleri algı düzeyleri, konsantrasyon süreleri çok ileride olan öğrenciler, fark edildikçe, uygun eğitim programlarına yönlendirilebilirler elbette. Bunun için öncelikle anasınıfı öğretmeninin görüşü, ailesinin onayı alınarak düzeyine uygun planlamalar yapılabilir.[/font][/size][/color]
[color=#002060][size=large][font=Segoe Print]Ben bu uygulamayı yerinde bularak destekliyorum.[/font][/size][/color]
Öncelikle,
Bu yazı tarafımdan bu sütuna ikinci bir defa gereksizce taşınmıştır.
Yazı BİR PROJE sütununda olmalıydı.
Bu yanlışlıktan dolayı ÖSF yönetiminden bu yazımın bu sütundan silinmesini talep ederim.
- MATRANÇ -