OKULDA SATRANÇ
#3
[size=large][font=Verdana]Satrancın okullaşma süreci ülkemizde özellikle son 14-15 yıldır büyük ivme kazanmıştır. Özellikle 2005 sonrası...[/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Bu bilinmiyor. Çünkü kaynaklarda olmasına rağmen ya okunmamış ya da duyulmamış. 1982'lerden kalma bir bilgi olarak satranç okullarda sadece okullar arası yarışmaları yapılan bir etkinlik alanıyla sınırlı kalmış akıllarda...[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Oysa durum çok başkadır. Bu dersi alacak ve kazanımlarından faydalanacak olan ülkemizin milyonlarca çocuğunu ve onlara bu eğitimi kazandıracak olan on binlerce öğretmeni ilgilendiren bir eğitim süreci vardır.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Bu gerçek bir süreçtir ve son derece ciddidir![/font][/size][size=large][font=Verdana] Bazı arkadaşlarımızın düşüncelerinde yansıdığı gibi komik bir yaklaşımda bulunmak yakışıksız ve haksızlık olacaktır.
[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]SATRANÇ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI VE YAPILANDIRMACI ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİ[/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Yapılandırmacı öğretme-öğrenme etkinlikleri hazırlanırken ve uygulanırken; öğrencilerin işbirliğine dayalı öğrenmeleri, problem çözmeleri, gözlem yapmaları, buluşa dayalı yaklaşımlar sergilemeleri, araştırma yapmaları, sorgulamayı bir yöntem olarak kullanmaları, yorumlama ve açıklama yapmaları gibi bilgiyi içselleştirebilecekleri yaklaşımları kullanmaları sağlan[/font][/size]
[size=large][font=Verdana]malıdır. Öğretmenler öğretme-öğrenme etkinliklerini düzenlerken ve uygularken aşağıda aşamaları verilen “5E” yaklaşımından yararlanabilirler.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana]1. Giriş Etkinlikleri (Engage): [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Öğrencilerin dikkatlerini kazanım üzerinde yoğunlaştırmak, [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]onların kazanımlarla ilgili ön öğrenmelerini hatırlamalarını sağlayarak zihinlerindeki şemalarla bağ kurmalarına, niçin öğrenmeleri gerektiğini anlamalarına ve kendi motivasyonlarını yükseltmelerine yardımcı olmak amacıyla giriş etkinlikleri düzenlenir.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]2. Keşfetme (Explore): [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Dikkati çekilmiş, güdülenmiş, yeni öğrenme ürünleriyle ilgili ön [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]öğrenmeleri arasında bağ kurmuş bir öğrenenden bu aşamada; çıkarımlar yapması, sorgulama ve tahminlerde bulunması tartışmalara katılması, sorunların çözüm yolları üzerine düşünmesi beklenir.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]3. Açıklama (Explain): [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Bu aşamada, öğrenciler; problemleri nasıl tanımladıklarını, hangi çözüm yollarını belirlediklerini gruplar halinde çalışarak açıklamaya çalışırlar; böylece kendi planlarını oluşturmaya çalışırlar. Öğretmen de açık uçlu sorularla öğrencilerin kendi yaptıkları işi anlamalarına, yansıtıcı düşünmelerine yardımcı olur. Bu sayede gruplar sorunları tanımlar, sorgular, yaptıkları üzerinde tartışmalar yaparak çalışmalarını yansıtabilirler.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]4. Derinleşme (Elaborate): [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Bu aşamada öğrencilerden, gruplar halinde paylaşımlar yapmaları [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]ve problemlerin çözümüne yönelik olarak derinleşmeleri beklenir. Öğrenciler gruplar halinde olayları, durumları sorgulamaya, ortak çözümler üretmeye yönelik görüşmeler, incelemeler, araştırmalar yapabilirler. Elde edilen veriler diğer gruplarla eleştirel ve yansıtıcı bir görüş açısıyla paylaşılır.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]5. Değerlendirme (Evaluate): [/font][/size]
[size=large][font=Verdana]Öğrencilerin öğrenme yaşantılarını planlama, uygulama süreci titizlikle gözlenir. Sınıf içinde bireyler ve gruplar belli ölçütler belirlerler. Yapılan çalışmalar öğrenciler tarafından belirlenen ölçütlere uygun olarak değerlendirilir. Her bir grup neler planladığını, nasıl çalıştığını, nasıl bir ürün ortaya koyduğunu değerlendirerek sonuçları sınıfla paylaşır. Bu çalışmalar, dereceli puanlama anahtarı (puanlama yönergesi) ile bireysel olarak veya grup halinde değerlendirilir. Tüm bu aşamalarda öğretmenler, grupla birlikte çalışır ve gerektiğinde gruba kılavuzluk yaparlar.


(devam edecek)[/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 13:10
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 14:31
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 23:35
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 07:23
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 13:38
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 12:02
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 14:31
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 21:18
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 22:28
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 11:00
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Mojo Jojo - 17-03-2016, 11:55
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 22:41
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 18-03-2016, 13:05
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 14:19
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 14:32
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:07
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:18
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:24
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 22:58
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 23:04



Konuyu Okuyanlar: 11 Ziyaretçi