18-03-2016, 13:05
[size=large][font=Verdana]Satranç dersi öğretiminde öğrencilerin zihinsel ve duyuşsal gelişimine, onların ilgi ve yetenekleri doğrultusunda katkı getirmek amaçlanmıştır.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] Sınıflarımızda farklı ilgi, ihtiyaç ve yeteneklere sahip öğrenciler yer almaktadır. Bu durum, bir grup içinde her öğrenene uygun, farklı öğrenme seçeneklerinin sunulmasının gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] Çok boyutlu ve geniş bir öğrenme mönüsüne ihtiyaç duyan öğrenciler öğretme-öğrenme etkinliklerinde kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri ve bilgiyi kendi şemaları doğrultusunda özümseyerek örgütleyebilmeleri için, bu programda çok boyutlu zekâ (çoklu zekâ) kuramına da yer verilmiştir.[/font][/size]
[align=justify][size=large][font=Verdana]Çok boyutlu zekâ kuramı, iki amacı gerçekleştirmek için kullanılmıştır:
[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Verdana]Birincisi programda yer alan kazanımlar yoluyla öğrencilerin çok boyutlu zekâlarını geliştirmek,
İkincisi ise öğrenme sürecinde çok daha kolay ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır.
Öğrenciler satranç programındaki kazanımları gerçekleştirdikçe çok boyutlu zekâ alanlarını geliştirecek; diğer taraftan öğretme-öğrenme etkinliklerinde çok boyutlu zekâlarını kullanarak bilgi ve beceriyi kendileri için anlamlı hale getireceklerdir.
Böylelikle öğrenciler, bilgi ve becerileri uzun süreli belleklerine depolayabilir. Bilgi ve becerinin anlamlı bir biçimde kodlanarak uzun süreli belleğe atılması, bilgi ve becerinin kalıcı olmasını sağlayacaktır.
(Devam edecek)[/font][/size][/align]
[size=large][font=Verdana] Sınıflarımızda farklı ilgi, ihtiyaç ve yeteneklere sahip öğrenciler yer almaktadır. Bu durum, bir grup içinde her öğrenene uygun, farklı öğrenme seçeneklerinin sunulmasının gerekliliğini ortaya çıkarmaktadır.[/font][/size]
[size=large][font=Verdana] Çok boyutlu ve geniş bir öğrenme mönüsüne ihtiyaç duyan öğrenciler öğretme-öğrenme etkinliklerinde kendi ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri ve bilgiyi kendi şemaları doğrultusunda özümseyerek örgütleyebilmeleri için, bu programda çok boyutlu zekâ (çoklu zekâ) kuramına da yer verilmiştir.[/font][/size]
[align=justify][size=large][font=Verdana]Çok boyutlu zekâ kuramı, iki amacı gerçekleştirmek için kullanılmıştır:
[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Verdana]Birincisi programda yer alan kazanımlar yoluyla öğrencilerin çok boyutlu zekâlarını geliştirmek,
İkincisi ise öğrenme sürecinde çok daha kolay ve kalıcı öğrenmeyi sağlamaktır.
Öğrenciler satranç programındaki kazanımları gerçekleştirdikçe çok boyutlu zekâ alanlarını geliştirecek; diğer taraftan öğretme-öğrenme etkinliklerinde çok boyutlu zekâlarını kullanarak bilgi ve beceriyi kendileri için anlamlı hale getireceklerdir.
Böylelikle öğrenciler, bilgi ve becerileri uzun süreli belleklerine depolayabilir. Bilgi ve becerinin anlamlı bir biçimde kodlanarak uzun süreli belleğe atılması, bilgi ve becerinin kalıcı olmasını sağlayacaktır.
(Devam edecek)[/font][/size][/align]
- MATRANÇ -