05-11-2016, 21:16
(05-11-2016, 16:20)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: [size=medium] [/size]
[size=medium]Detay 2 :[/size]
[size=medium] [/size][size=medium]...
[/size]
[size=medium]Araştırdığımda, ne kadar fazla lisans çıkartılırsa o kadar fazla takım, pano, kitap, vs. hediye verildiğini öğrendim. 8 öğrencime bu hediyelerden hiç birisi nasip olmadı. Ama o öğretmenin aldığı hediyeleri ne yaptığını da öğrenemedim.[/size]
[size=large][font=Times New Roman][color=#cc3333]Sn.Feti, bu yazım aslında size özel... Uzunluğundan dolayı en fazla 3 kişinin okuyacağını biliyorum. Ama en az bir kişi bile anlarsa benim için anlamlı olacaktır.
[/color][/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman] Araştırmanızı takdir ve saygıyla takip ediyorum. Eleştirdiğiniz noktaları okurken bazen gülümsememe engel olamıyorum. Siz bu ülkenin önemli bir kuruluşunda yıllarca çalıştınız. Bu ülkenin siyasi yapısını, devleti işleyişini ve bürokrasisini çok iyi tanıdığınızı düşünüyorum.
Gerçekten samimiyet ve doğallığınız çok belirgin olduğu için aynı doğallıkta ve samimiyet ölçüsünde saygın üslupta cevap vermek isterim.
...[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman] [/font][/size][size=large][font=Times New Roman]O öğretmenin aldığı hediyeleri gerçekten ne yaptığını bilmiyorum. Gerçekten kötü bir amaçla kendi çıkarına kullanmış da olabilir, başka bir amaçla da...[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]Ama kendi ilimdeki yüzlerce öğretmenin bu lisans kampanyalarını kendi okulu ya da sınıfı için nasıl kullandığına tanıklık yaptığım için en azından onların adına şunları söylemek isterim:
[/font][/size][size=large][font=Times New Roman]
1- Bu özel örneğiniz her ne kadar o öğretmene yönelikse de akla olumsuzlukları çağrıştırmaktadır. Olumsuzluklar her zaman istemediğimiz gelişmelerdir. Bardağın hep boş tarafını görmek bir eleştiri şekli olmamalı! Adalet adına hedefine ulaşan diğer olumlu örnekleri de vermelisiniz. Ama anlaşılan iyi ve olumlu örneklere tanıklık yapmamışsınız. Bu çok eksik bir yaklaşım değil midir?[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]Ayrıca bu olumsuzluklara imza atan öğretmenler ile TSF nin bu gelişmeden yana kampanyası arasında bir bağ kuramadım.
[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]2- TSF Eğitim Kurulu süremde bana mail aracılığı ile ANADOLU'NUN neredeyse her bir il ve ilçesinden her gün onlarca mesaj gelirdi. Bu mesajların hemen hepsi de malzeme talebi içindi. Okul müdürlüğünce ya da okulun sınıf-branş öğretmenince...
[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]3- Onlara gönderdiğim cevapta yazılarının ve taleplerinin resmi okul yazılarına dönüştürülerek TSF yazılmasını ve taleplerinin takibini de bizzat yapacağımın sözünü verirdim. Bu takibi yapar ve sponsor kuruluşumuz olan TÜRKİYE İŞ BANKASI nın yılda 3000 den fazla takım hibesi yaptığını bildiğim için bu kaynağı öncelikle bu okullara aktarırdım.
[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]4- TSF bu taleplerde asla tereddüt etmez ve kargolu gönderilerde bulunurdu. Tabi her birisine yetiştiremezdik. Ama öncelik sırasına dikkat ederdik. Bu okullar lisans kampanyasına dahil olan okullar değildi.
[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]5-Lisans kampanyası malzemesi sayesinde okulunda bir satranç sınıfına kavuşan okulların sayısı hiç de az değil. Bu okulların bir çok öğretmenini hayattan ve kurslardan tanıyorum. Okullarında açtıkları satranç çalışmaları sayesinde KOCAELİ satrancına yüzlerce sporcu kazandırmışlardır.
...
[/font][/size][size=large][font=Times New Roman]Bakınız bu lisanslı sporcuların sayısı süreci nasıl etkilemektedir?[/font][/size]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]
1-) İl müdürlüklerinin yıllık gelir ve giderleri ile ilçe müdürlüklerine tahsis edilecek ödenekler, bölüm ve maddeleri itibarıyla Genel Müdürlük tarafından hazırlanacak bütçe örneğine uygun olarak tanzim olunuyor. Bu durum tüm illerde böyledir. [/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]2-) İl müdürlükleri tüm branşlar için gelir tahminlerinde bulunuyorlar. Önceki sezon gerçekleşen gelir rakamları dikkate alınarak Genel Müdürlük yardımları gerçekleşiyor. [/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]3-) Bu yardımlara esas alınan gelir kalemleri; tesis gelirleri, işletme gelirleri, il ve ilçelerde spor ve gösteri faaliyetleri gelirleri, her türlü reklam gelirleri, itiraz ve ceza gelirlerinin %50’si, basılı evrak gelirleri, bağışlar, kayıt ücretleri, tescil, vize ve aktarma ücretlerinin %50’si ile diğer gelirler göz önüne alınarak yapılır.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]4-) Genel Müdürlükten ödenek alınabilmesi için; gider tahminlerinde tesislerin bakım ve onarımı, yapılacak sportif faaliyetler, hizmet ve yönetim, personel v.b. giderler ile ilçeler için il bütçesinden ayrılacak ödenekler dikkate alınmak suretiyle, il müdürlüklerince hazırlanacak olan bütçe teklifleri, il başkanları tarafından ekim ayı başında Genel Müdürlüğe gönderilir.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]5-) İl müdürlüğü bu talep bütçeleri Genel Müdürlükçe incelendikten sonra Genel Müdür onayı ile yürürlüğe girer.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]6-) Sezonun açıldığı ilk ay ise ödenekler banka hesaplarına yatırılır. İl müdürlükleri bu hesaba yatırılan ödenekleri etkinliklerde kullanır. Satranç turnuvaları için; hakem ve personel ücretleri tesis giderleri ve ödül gibi...[/font][/size][/align]
[size=large][font=Times New Roman] [/font][/size][size=large][font=Times New Roman]Bunun anlamı şudur:[/font][/size]
[size=large][font=Times New Roman]Yani etkinlik ne kadar fazla ise, bu etkinliklere katılımcı sporcu sayıları ne kadar fazla ise o il'e gönderilen ödenek o oranda artırılıyor. Çünkü etkinlik ve katılımcı sayısı fazla![/font][/size]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]Şimdi ben sadece kendi ilimden örnek vermek isterim. Tabi bir zamanların KOCAELİ'SİNDEN...
[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]1- İl Temsilciliğimizin yıllık etkinlik programında en az 8-10 resmi turnuva yer alırdı. Bu durum çevre illerin sporcularını da ilimize çekmekteydi. Bunun bir anlamı vardı...[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]2- Bu turnuvalara yüzlerce farklı sporcu, onlarca farklı hakem ve antrenör aktif biçimde katılırdı. Her bir turnuva bu dinamiklerin gelişmesi için bir aşamaydı.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]3- Spor il müdürlüğü tesisleri kullanılırdı. Yüzlerce sporcu, veli, antrenör, izleyici, hakem ve görevlilerden oluşan büyük kitlelerin ekonomik ve sosyal hareketliliği mevcuttur. Bu durum tesislerin gelir kalemlerine kaydedilirdi.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]4- Sponsor kuruluşların başında Büyükşehir ve diğer ilçe belediyeler gelirdi. Örneğin İzmit, Gölcük, Karamürsel ve Gebze gibi... Herhalde katkıları tartışılmazdı![/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]5- MEB il genelinde okullar arası takım turnuvaları düzenlemezdi. Bu çok büyük eksiklikti. Ancak Büyükşehir Belediyesi sadece satrançta da değil; masa tenisi, atletizm ve bisiklet gibi branşlarda okullar arası takım yarışmaları düzenler, yüzlerce sporcuya lisans çıkartırdı. Yarışmalar sonunda tüm dereceye giren okullara, katılan tüm sporculara okul görevlilerine ve velilere ÖDÜL GECESİ düzenler ve tüm kupa, madalya sertifika ödüllerinin yanı sıra sportif malzeme ödüllerini de verirdi. Ayrıca ilk üçe giren okullara SATRANÇ SINIFI donatırdı. [/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]6- Bahsettiğiniz bu lisanslar okul yöneticileri tarafından öğrencileri için çıkarılmaktadır. Tabi zamanla bazı öğretmenler bunu farklı amaçlarla kullandılar. Hatta bu işi haksız kazanç olarak yapanlar da vardı. Bunlara ne yazık ki öğretmen gözüyle bakamıyorum.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]7- Öğretmenlerin ve okul idarecilerinin velilerle işbirliği halinde lisans çıkarma sebebi tamamen okul içi malzeme beklentisi içindi.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]8- Bu yıl MEB de yeni bir uygulama gelmekte... Tüm Türkiye'de her bir okullu öğrenci en az bir branşta bir spor yapacak ve lisans sahibi olacak. Bunun yeterli olduğunu iddia etmiyorum. Ama umarım olumlu bir başlangıç olur.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]9- Bir başka uygulama tüm okulların 1. sınıflarına giden öğrencilere satranç takımı, satranç kitabı verilmesi ve sınıf öğretmenlerinin kademeli olarak eğitimden geçirilmesidir. Bunun tam olarak hedefine ulaştığını söyleyemem. [/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]10- Ancak devlet tarafından atılmamış bu adımın yerel yönetimlerce başlatılması bir kıvılcımdır. Başka illere yayılmaktadır.[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]11- Üç yılda KOCAELİ'DE DOĞRU HAMLEDE BULUŞALIM projesi kapsamında seksen binden fazla öğrenciye lisans çıkarılmıştır. Elbette bunların % 90'ı pasiftir! Bu bir şekilde böyle yansımıştır ve aktiflik oranı % 0' da olabilirdi. Ne tamamının ne de hiç birisinin sportif etkinliklere, yarışmalara katılıp katılmamaları -BİR ÖLÇÜ DEĞİLDİR!-[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]12- Dikkat edilirse tüm 1.sınıfların sporcu yapılma hedefinden çok eğitimleri ve satrançla tanışıklıkları ön plandaydı. Bu da bir aşama ve başarılı bir adımdı.
...[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]Ama bakın şimdi tüm bu gelişmeler ilimizde durdu.
[/font][/size][/align]
[align=justify][size=large][font=Times New Roman]Ben bu olumsuz gelişmenin Kocaeli'nin yanı sıra diğer illere de (umarım ben yanılırım) zamanla planlı olarak olumsuz bir şekilde yansıyacağını, başarılı il temsilcilerinin merkezden görevden alınacağını, yerlerine bir şekilde KAYYUM MEMURLAR atanacağını düşünmekteyim.
Eleştireceğimiz bir TSF ararız o zaman!
Ödenekler önemli bir oranda kesilir ve satrancın dışındaki diğer branşlara aktarılır.
Ders verecek ne bir okul, yapılacak ne bir turnuva...
MEB ödenekleri de kesilir.
Satranç okullardan kalkar. Arapça dil dersi ve Kur'an eğitimcileri sırada bekliyor. Yavaş yavaş da bazı dersler kalkıyor, kademeli geçiş başladı.
Bakın ilkokullardan kalkan derslere; beden eğitimi yok, resim dersi yok, bilişim teknolojileri yok, satranç zaten ders değil...
Belki bundan 30 sene öncesi gibi en yakın turnuvanın yapılacağı 250 km. uzaktaki bir il ararız.
Kendi ilinde il birinciliği yapılamayan illerin sayısı hiç de az değil! Kocaeli çok sporcu ağırlamıştır il birinciliklerinde...
Gidişat bu bence!
Gözüken köy kılavuz istemez!
Umarım o günleri yaşamayız
Eğer söylediklerim gerçekleşirse ATANMIŞ KAYYUMLARI eleştireceğimiz yazılarda buluşmak üzere...
Tabi öyle bir ÖSF da kalırsa!
Selam ve saygılarımla.
[/font][/size][/align]
- MATRANÇ -