Aşağısı 1600 lük birinin 2000 liklerin oyununu analiz denemesidir.
İki oyuncu düşünün.
Biri 1900 lük diğeri 2000 lik.
2000 lik olan oyun açılışında 2. hamlede atını c6 ya konuşlandırıyor. Sonra ortada fol yok yumurta yokken atının yerini beğenmeyerek 9.hamlede eski yerine b8 e geri getiriyor. 10.hamlede aynı atı vezirinin önüne d7 ye getiriyor. Yani oyun açılışında atını 10 hamle boyunca 3 kere oynuyor. 11.hamlede ise müthiş bir kale e8 hamlesiyle kendi vezirini hareketsiz bırakacak şekilde kıskıvrak kapana sıkıştırıyor.
Ve rakibe gel diyor, seç beğen al.
İstersen at ve filine karşılık vezirimi hediye edeyim.
İstersen filine karşılık piyonumu ve kalemi hediye edeyim.
1900 lük yok diyor, istemem, ben atımla şaha kalkacağım. Kalkıyor.
2000 lik iki hamle sonra aynı hamleyi tekrarlayarak vezirini veya kalesini hediye etmekte ısrar ediyor.
1900 lük nuh diyor peygamber demiyor. Ben atımla oynamayı çok sevdim, onunla oynamaya devam edeceğim diyor. Oynuyor.
Sonuç ;14. hamlede beraberlik.
İki oyuncu düşünün.
Biri 1900 lük diğeri 2000 lik.
2000 lik olan oyun açılışında 2. hamlede atını c6 ya konuşlandırıyor. Sonra ortada fol yok yumurta yokken atının yerini beğenmeyerek 9.hamlede eski yerine b8 e geri getiriyor. 10.hamlede aynı atı vezirinin önüne d7 ye getiriyor. Yani oyun açılışında atını 10 hamle boyunca 3 kere oynuyor. 11.hamlede ise müthiş bir kale e8 hamlesiyle kendi vezirini hareketsiz bırakacak şekilde kıskıvrak kapana sıkıştırıyor.
Ve rakibe gel diyor, seç beğen al.
İstersen at ve filine karşılık vezirimi hediye edeyim.
İstersen filine karşılık piyonumu ve kalemi hediye edeyim.
1900 lük yok diyor, istemem, ben atımla şaha kalkacağım. Kalkıyor.
2000 lik iki hamle sonra aynı hamleyi tekrarlayarak vezirini veya kalesini hediye etmekte ısrar ediyor.
1900 lük nuh diyor peygamber demiyor. Ben atımla oynamayı çok sevdim, onunla oynamaya devam edeceğim diyor. Oynuyor.
Sonuç ;14. hamlede beraberlik.