"...Satranç Federasyonu Başkanı yürütür" :)
#2
MADDE 19 – (1) Hakem, organizasyon, hukuk, mali, eğitim, sağlık, teknik, dış ilişkiler ve gerekli görülen diğer yan kurullar yönetim kurulunun onayı ile kurulabilir. Bu kurullar ile kurulacak merkez ve il teşkilatlarının çalışma usul esasları ile görev, yetki ve sorumlulukları talimatlar ile düzenlenir.
(2) Bu kurulların görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esas ve usulleri, çalışmalara kaynak olacak kural ve esaslar, talimatlarla belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Seçim İşleri
Genel kurulun toplantıya çağrılması
MADDE 20 – (1) Genel kurul toplantıları, Federasyonun merkezi olan Ankara'da, dört yılda bir, yaz olimpiyat oyunlarının bitiminden itibaren en geç altı ay içerisinde yapılır.
(2) Genel kurul gündemi, toplantı tarihi ve yeri toplantı tarihinden en az otuz gün önce Türkiye genelinde yayım yapan iki gazetede ilanen duyurulur.
(3) Genel kurul çağrısı, toplantı gündemi, yönetim kurulu faaliyet raporu, Denetleme kurulu raporu ile bütçe tasarısı toplantıdan en az on beş gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet sitesinden üyelere duyurulur.
Genel kurul üyelerinin listesi
MADDE 21 – (1) Genel kurula katılma hakkını kazanmış üyelerin listesi Federasyon tarafından hazırlanır. Üye listesinde, üyelerin adı, soyadı, temsil ettiği kurum ve kuruluş belirtilir. Üye listesi, genel kurul tarihinden otuz gün önce Federasyonun ve Genel Müdürlüğün resmi internet sitesinde ilan edilir.
(2) Listenin ilan edildiği tarihten itibaren on beş gün içerisinde listeye itiraz edilebilir. Üye listesine itiraz yönetim kurulunca değerlendirilir ve bir gün içerisinde karara bağlanır. Bu karara karşı iki gün içerisinde Tahkim Kuruluna itiraz edilebilir. Tahkim Kurulu itirazın kendisine ulaştığı tarihten itibaren üç gün içerisinde kesin karar verir. Divan oluştuktan sonra genel kurul çalışmaları ile ilgili her türlü itiraz, divan tarafından çözülür.
(3) Genel kurul toplantısına ilişkin işlemler üye listesine göre yürütülür.
(4) Genel kurula üye seçmek hakkına sahip olan kurum, kuruluş, dernek ya da kulüpler, fesih ya da başka nedenlerle öz varlıklarını ya da niteliklerini kaybettiklerinde, üye seçme hakkını da kaybederler. Üyeliğin istifa, ölüm, ihraç gibi sebeplerle sona ermesi halinde, yerine yenisi belirlenir. Yeni üye, eskisinin kalan süresini tamamlar.
Toplantı ve karar yeter sayısı
MADDE 22 – (1) Olağan ve olağanüstü toplantının yapılabilmesi için en az, üye tam sayısının yarısından bir fazla sayı olan salt çoğunluğun katılımı gerekir.
(2) İlk toplantıda bu çoğunluk sağlanamaması durumunda, ikinci toplantı, ertesi gün katılan üyelerle çoğunluk aranmaksızın yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı, seçimle belirlenen kurulların asıl üye sayısının iki katından aşağı olamaz.
(3) Yönetim kuruluna; taşınmaz mal alımı, satımı ve kiralanması, uluslar arası federasyonlara karşı mali taahhütlerde bulunması ve satranç sporunun dallarının ayrılması konularında yetki vermek için genel kurula katılan üyelerin dörtte üçünün kabul oyuyla karar verilir. Diğer konularda toplantıya katılanların çoğunluğu ile karar alınır.
Toplantıya katılma ve çoğunluğun saptanması
MADDE 23 – (1) Federasyon, genel kurul üyeliği sıfatını kazanan kişiler adına genel kurul üyeliği belgesi düzenler ve bunları toplantı salonuna girişte imza karşılığı üyelere teslim eder.
(2) Toplantı için aranan çoğunluğun bulunup bulunmadığı, Federasyon Başkanı veya onun görevlendireceği başkan vekili veya yönetim kurulu üyesinin, üye listesini incelemesi ve katılanların miktarını belirlemesi ile saptanır.
Genel kurul başkanlık divanının oluşturulması
MADDE 24 – (1) Genel kurul toplantısı, Federasyon Başkanının veya görevlendireceği başkan vekili veya yönetim kurulu üyesinin konuşması ile açılır. Daha sonra genel kurul başkanlık divanı oluşturulur.
(2) Genel kurul başkanlık divanı; Başkan, başkan yardımcısı, iki yazman üye ve seçim işlerinde görev yapacak iki üyeden oluşur. Divanın oluşumu, seçim ile gerçekleştirilir. Divan başkanlığı seçimi üyelerin açık oyu ile yapılır. Başkanlık divanı üyelerinin genel kurul üyesi olması zorunludur.
(3) Genel kurul, çalışmalarını kolaylaştırmak için belirli görevlerde yardımcı olmak üzere komisyonlar kurabilir.
Başkanlık divanının görev ve yetkileri
MADDE 25 – (1) Başkanlık divanı, Ana Statü ve Çerçeve Statü hükümleri çerçevesinde toplantının yürütülmesini sağlamakla görevli ve yetkilidir.
(2) Toplantı tutanakları, divan başkanı ve divan kurulu üyeleri ile birlikte toplantının sonunda imzalanır. Bu tutanakların birer kopyası genel kurul sonunda, Genel Müdürlük gözlemcisi ve Federasyona teslim edilir.
(3) Başkanlık divanı, görüşmelerin güven ve düzenini bozanlara uyarma cezası verebilir. Düzeni sürekli olarak bozanlar hakkında da toplantıdan çıkarma kararı alınması için, genel kurulun oylamasına başvurabilir. Genel kurulun oy çokluğuyla aldığı karar sonucu toplantıdan çıkarılan üye, toplantı süresince salonda bulunamaz, oylamalara katılamaz.
Gündemin belirlenmesi ve görüşmeler
MADDE 26 – (1) Divan başkanı, daha önce çağrı yazısında duyurulmuş olan gündemi genel kurula açıklar. Gündeme, Çerçeve Statü ve Ana Statüye aykırı olmayan maddeler eklenmesine ilişkin öneriler, en az on üyenin imzalanmış yazılı başvuruları ile yapılır. Bu öneriler açık oya sunulur, kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu nitelikteki gündem maddeleri, daha önce ilan edilen maddelerin görüşülüp karara bağlanmasından sonra görüşülür.
(2) Gündem maddesi hakkında söz isteyen genel kurul üyeleri, yazılı başvurularını divan başkanlığına iletirler. Divan başkanlığı, talepleri gündem sırasını dikkate alarak düzenler. Üye sırasını başkasına bırakabilir. Bu durumda sırasını bıraktığı üyenin sırası gelince konuşabilir.
(3) Divan başkanı, konuşma istemlerinin sayısını dikkate alarak genel kurul oylamasına sunar ve konuşma süreleri genel kurulca belirlenir.
(4) Genel kurulda, üyelerin, Federasyon işlemlerine ilişkin sorularını yönetim kurulu ya da denetleme kurulu sözcüleri yanıtlamakla yükümlüdür.
(5) Karşı söz hakkının kullanılması nedeni ile görüşmelerin uzaması durumunda, sıradaki konuşmalar tamamlanmadan görüşme yeterliliği oylamasına geçilebilir. En az on üyenin yazılı başvurusu durumunda divan başkanlığı önergeyi işleme koyar. Önerge, söz hakkı olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının saklı olduğu açıklanmak suretiyle önerge lehine ya da aleyhine konuşacak birer kişiye söz verildikten sonra genel kurul oyuna sunulur. Kabulü halinde o gündem maddesi ile ilgili konuşmalar bitirilir.
(6) Gündemdeki bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından sonra divan başkanı, yapacağı bir konuşmayla genel kurulu kapatır.
(7) Divan başkanı, gündem maddeleri görüşülürken ya da oylama yapılırken, tarafsızlık ilkesine aykırı açıklama yapamaz.
Kurullara aday olma
MADDE 27 – (1) Federasyon Başkanı ile Yönetim, Denetleme ve Disiplin Kurulları üyeliği için adayların genel kurul üyesi olması şartı aranmaz.
(2) Federasyon Başkanı, başkan vekilleri, denetleme ve disiplin kurulu başkanlığına seçilenler ile hakem kuruluna atanan üyelerin, varsa, kulüplerin yönetim organlarındaki görevleri sona erer. Ancak kulüp üyelikleri devam edebilir.
Seçim listesinin ve oy pusulalarının düzenlenmesi
MADDE 28 – (1) Başkan ve yönetim kurulu asıl ve yedek üyeleri, denetleme ve disiplin kurulları asıl ve yedek üyelerinin seçimi birlikte yapılır.
(2) Başkan adayları ile yönetim kurulu adayları her başkan adayının listesi olarak başkan adayı ve altında ondört asıl, ondört yedek üye sıra ile olmak üzere yirmisekiz yönetim kurulu üye adayı şeklinde hazırlanır. Denetleme kurulu için üç asıl üç yedek, disiplin kurulu için beş asıl beş yedek olan aday listeleri başkan adaylarının vereceği sıralı listeye göre hazırlanır. Bu listeler ilan edilen tarihte genel sekreterliğe teslim edilir.
(3) Başkan adayları kendi başvurularıyla beraber, seçim ile oluşturulacak kurulların üyelerine ilişkin belgelerini de teslim ederler.
(4) Başkan ve yönetim kurulu ile denetleme ve disiplin kurulu için kullanılacak oy pusulaları başkan adaylarına göre ayrı renkte oluşturulur. Kullanılacak oy pusulalarının renkleri, Federasyon tarafından belirlenecek tarihte, federasyonda, kura ile belirlenir. Adaylara ait oy pusulaları belirlenen renklerde federasyon tarafından çoğaltılır. Oy pusulalarının renkleri, seçimlerin yapılış biçimi ve oy verme işleminin nasıl yapılacağı Federasyon tarafından hazırlanan bir kılavuz ile üyelere duyurulur.
(5) Oy pusulalarında adaylar yalnızca akademik unvan kullanabilirler.
Başkan adaylarına söz verilmesi
MADDE 29 – (1) Divan başkanı; başkan adaylarına, istemeleri durumunda kura çekerek, belirlenen sırada söz hakkı verir. Bu konuşma süresi otuz dakikadan uzun olamaz. Aday sayısının dörtten fazla olması durumunda bu süre genel kurul tarafından azaltılabilir. Adaylar kendi sürelerini başka adaylara devredemez.
(2) Başkan adayları dört yıllık etkinlik programları, dört yıllık taslak bütçeleriyle bir sonraki döneme ait ayrıntılı mali bütçelerini genel kurula yazılı olarak sunmak zorundadırlar.
Seçimlerin yapılması
MADDE 30 – (1) Seçimlerde gizli oy, açık tasnif ilkesi uygulanır. Adaylara ait oy pusulaları, oy kullanılacak kabinde bulundurulur. Oy pusulasına isim veya herhangi bir işaret konulmaz.
(2) Seçimde en yüksek oyu alan başkan ve listesi seçilmiş sayılır. Oyların eşit çıkması halinde, aynı gün, genel kurulda çoğunluk aranmaksızın eşit oy alan adaylar ve seçimle göreve gelen kurullar arasında ikinci bir oylama yapılır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların asıl üyeleri sayısının iki katından aşağı olamaz. Bu oylamada da eşitlik bozulmaz ise, başkan ve seçimle göreve gelen kurullar kur'a ile belirlenir.
(3) Divan başkanı oy verme işleminin hangi saatler arasında gerçekleşeceğini üyelere duyurur ve sandık kurulları bölgesinde yazılı olarak asar.
(4) Her sandık başında; başkan adaylarının, adını divan başkanına bildirdikleri genel kurul üyesi birer gözlemci bulunabilir.
(5) Seçim işleminde arkaları bir kez sandık kurulu mührü ile mühürlenmiş oy pusulaları ile ön sol üst köşesi bir kez mühürlenmiş oy zarfları kullanılır. Bu usul, gerekiyorsa, diğer tur için de sandık kurulu mührü sayısı bir fazla basılarak uygulanır.
(6) Her üye, oyunu kullanacağı sandık kurulu önüne geldiğinde, genel kurul üyelik belgesini, nüfus cüzdanı ve sürücü belgesi gibi özel kimlik kartını sandık kuruluna verir. Sandık kurulundan, bir kez sandık kurulu mührü ile mühürlenmiş oy zarfı ile "EVET" mührünü alır. Kapalı oy verme yerine girer, "EVET" mührü ile oy vereceği başkan ve yönetim, denetleme ve disiplin kurulları üyelerinin isimlerinin yazılı olduğu ve sandık kurulu mührü ile bir defa mühürlenmiş oy pusulasına tercihini yapar, zarfa koyar ve zarfı seçim sandığına atar. Seçmen kütüğünde ilgili sütunu imzalar.
(7) Sandık kurulu, üyenin, genel kurul üyeliği belgesindeki ilgili yerleri mühürleyerek özel kimlik belgesi ile birlikte oyunu kullanan üyeye verir. Böylece üye oyunu kullanmış olur.
(8) Oy kullanmak için kendisine teslim edilen zarfı ve evet mührünü, birini veya tamamını kaybeden veya başka şekilde elinden çıkaran üyeye, yenileri verilmez ve üye oy kullanma hakkını kaybeder.
(9) Bilinen ve görünen bir özürlerinden dolayı veya ileri sürecekleri özürlerinden dolayı, divan başkanı, üyelere oy kullanma önceliği verebilir.
(10) Sandık kurulu mührü olmayan ve önceden belirlenmiş renk ve formatta olmayan oy zarfı ve oy pusulaları ile oy kullanılmaz.
Sandıkların kapatılması, oyların ayrım ve sayımı ile tutanakların düzenlenmesi
MADDE 31 – (1) Oy verme için belirlenen süre dolduktan sonra divan başkanı sürenin bittiğini yüksek ses ile duyurur. Sandık kurulları başında sırada bekleyen üyeler varsa bu üyelerin genel kurul üyelik belgeleri sandık kurulu tarafından alınır ve bu üyeler oylarını kullanırlar. Genel kurul üyelik belgesini bu sırada teslim etmemiş üyeler oy kullanamazlar. Oy verme işlemi bittikten sonra sandıklar kapatılır.
(2) Divan başkanının denetim ve gözetiminde, hazır bulunanların huzurunda, sandıklar açılır. Oyların ayrım ve sayım işlemi bitirilerek sonuç duyurulur. Her bir aşama sandık kurulları tarafından tutanak ile belirlenir.
(3) Sandıklardaki zarflar sayılır ve seçmen kütüğüne göre oy kullanan üye sayısı ile zarf sayısının eşit olup olmadığı saptanır. Zarf sayısı fazla ise divan başkanı tarafından fazlalık sayısındaki kadar zarf rasgele seçilir ve fazla zarflar açılmadan imha edilir.
(4) Oyların ayrımında oy pusulalarındaki "EVET" mührü esas alınarak mührün hangi başkan adayına ait olduğu yüksek ses ile duyurularak çizelgelere işlenir.
(5) Bir zarfın içinden sandık kurulu mührü olmayan zarf ve değişik oy pusulası çıktığında oy geçersiz sayılır.
(6) Bir zarfın içinden usulüne uygun olarak kullanılmış oy pusulası ile birlikte, oy pusulasından başka, genel ahlaka, adaba ve centilmenliğe aykırı olan bir şey çıkması durumunda kullanılan bu oy geçersiz sayılır.
(7) Bir zarfın içinden "EVET" mührü ile tercih yapılmamış veya birden çok adaya tercih kullanılmış/kullanılmamış oy pusulaları çıkması durumunda bu oy geçersiz sayılır.
(8) Bir zarfın içinden "EVET" mührü ile tercih yapılmış olarak çıkan oy pusulasında "EVET" tercihinin, özel düzenlenmiş alandan başka bir yere yapılması durumunda da kullanılmış olan oy geçersiz sayılır.
(9) İçi boş zarflar geçersiz sayılır.
(10) Başkan ve yönetim, denetleme ve disiplin kurulları üyeleri için kullanılan oyların bulunduğu sandıklardaki oyların ayrım ve sayımı sonucu, oyların eşit çıkması durumunda, sonuçların açıklanmasından bir saat sonra, ikinci tur oylamaya geçilir. İkinci tur oylamaya eşit oy alan adaylar katılır.
(11) Başkan, yönetim, denetleme ve disiplin kurulları seçimlerinde geçerli oy pusulalarında yer alan tercihler dikkate alınarak çıkan sıralamaya göre asıl ve yedek üyeler belirlenir. Başkan, yönetim, denetleme ve disiplin kurulları üyeleri için oyların ayrım ve sayım sonucuna göre ikinci tur oylamada da eşitlik olması durumunda, eşit oy almış başkan adayları arasında divan başkanı gözetiminde, başkan, yönetim, denetleme ve disiplin kurulları üyeleri için kur’a çekilir. Kurayı kazanan Başkan adayı ve listeleri seçimleri kazanmış olur.
(12) Sandık sayım sonuçlarına yapılacak yazılı itirazları divan başkanı karara bağlar.
(13) Divan başkanı, seçim sonuçlarını, genel kurul üyelerine açıklar. Seçim maddesi, seçilen Başkana söz verilerek tamamlanır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mali Hükümler
Federasyon bütçesi
MADDE 32 – (1) Federasyonun bütçesi, yönetim kurulunca mali yıla göre düzenlenerek, genel kurulun onayından sonra uygulamaya konur.
(2) Bütçede, Federasyonun gelir ve giderleri, yapılacak etkinlikler, bunlara ayrılacak ödenek, personele ve diğer görevlilere verilecek ücretler, kurulların harcamaları ile diğer yönetim ve hizmet giderleri, yönetim kurulunca hazırlanacak bütçe talimatına göre belirlenir.
(3) Yönetim kurulunun onayı ile harcamalara ilişkin işlemleri yürütmeye, tahsilatları sağlamaya Federasyon Başkanı yetkilidir. Federasyon Başkanı bu yetkisini, sınırlarını belirlemek kaydı ile başkan vekiline devredebilir. Harcama belgelerinin Başkan ve genel sekreter veya başkan vekili ve genel sekreter tarafından imzalanır.
(4) Federasyon bütçesinin en az yüzde on beşi eğitim, altyapı ve kulüplere yardım olarak ayrılır.
Federasyonun gelirleri
MADDE 33 – (1) Federasyon'un gelirleri şunlardır;
a) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak pay,
b) Genel Müdürlük bütçesinden altyapı ve eğitime ilişkin projelerin desteklenmesi için aktarılacak kaynak,
c) Katılım payı,
ç) Tescil ve vize ücretleri ile transferlerden alınacak pay,
d) Sponsorluk gelirleri,
e) Reklam, yayın ve basılı evrak gelirleri,
f) Ceza ve itiraz gelirleri,
g) Yardım ve bağışlar,
ğ) Kira ve işletme gelirleri,
h) Federasyon başkan adaylığı başvuru ücretleri,
ı) Diğer gelirler.
(2) Genel Müdürlük bütçesinden ayrılacak toplam tutar ile gerektiğinde alt yapı ve eğitime ilişkin projelerinin desteklenmesi amacıyla tahsis edilecek kaynak, Genel Müdürlüğün yıllık harcama programı dikkate alınarak, Federasyon hesabına aktarılır.
(3) Federasyonun tüm gelirleri her türlü vergi, resim ve harçtan muaftır.
Federasyonun giderleri
MADDE 34 – (1) Federasyon, görevlerini yerine getirebilmek için bütçe esasları çerçevesinde gerekli bütün harcamalarını yapar. Federasyon; ihtiyacı olan ve amacına uygun her türlü menkul ve gayrimenkul malları bütçe esasları ve genel kurul kararları dahilinde almaya, satmaya, kiralamaya, kiraya vermeye, işletmeye, ortaklık kurmaya, gayri menkulleri üzerinde ipotek ve her türlü hak ve mükellefiyetler tesis etmeye ve bağış kabulüne, nakitlerini yönetim kurulunun kararları doğrultusunda değerlendirmeye yetkilidir.
(2) Bütçe ile ilgili harcamalar, Bütçe Talimatında belirtilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Genel Müdürlük ile ilişkiler
MADDE 35 – (1) Federasyon ihtiyacı halinde, Genel Müdürlüğün mülkiyetinde bulunan menkul veya gayrimenkullerin bedelsiz olarak kırk dokuz yıl süre ile tahsisi için başvurur. Tahsisin süresi, konusu, başka federasyonlar veya Genel Müdürlük tarafından kullanılıp kullanılamayacağı, kullanımındaki gayrimenkullerin ortak kullanımı halinde, bakım onarım masrafları ve tesislerde istihdam edilecek personelin niteliği, özlük hakları ile Genel Müdürlük personelinden faydalanma usul ve esasları Genel Müdürlük ile Federasyon arasında yapılacak protokol ile saptanır.
(2) Bu protokolde, Genel Müdürlük personelinden, kimlerin, hangi koşullarda ve ne kadar süre ile Federasyonda çalıştırılacağı, tesislerin hangilerinden ne koşullarda Federasyonun veya kulüplerin yararlanabileceği gösterilir.
(3) Genel Müdürlükçe tahsis edilen menkul ve gayrimenkuller tahsis amacı dışında kullanılamaz, kullanıldığının tespiti halinde tahsis iptal edilir.
(4) Ödül ve sponsorluk işlemleri, Genel Müdürlüğün, ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütülür.
Kulüpler
MADDE 36 – (1) Satranç kulüpleri ile diğer spor kulüplerinin satranç şubeleri, Genel Müdürlüğün belirlediği mevzuatına uygun olarak, Genel Müdürlük tarafından tescil edilir.
Satranç kulüplerinin devri ve şirketleşme
MADDE 37 – (1) Satranç dalında etkinliklerini sürdüren kulüpler, satranç şubelerini kanunlarla belirtilen şekil ve esaslara göre kuracakları veya kurulmuş olan şirketlere devredebilirler. Kulüplerin şirketleşmesi halinde, tescilli bulundukları yerden başka yere nakilleri yapılamaz. Devirlerde satrancın yayılması, güçlenmesi ve yararları ön planda tutulur. Bu Ana Statüde belirlenen esaslara ve yönetim kurulunca konulacak kurallara uyulması zorunludur.
Yayınların düzenlenmesi
MADDE 38 – (1) Satranç yarışmalarının televizyon, radyo ve her türlü teknik cihaz ve benzeri araçlarla yayınlanmasına, yayınların düzenlenmesine ve programlanmasına yönetim kurulu yetkilidir.
(2) Bu yetki kullanılırken, Türk Satrancının, kulüplerin ve Federasyonun yararları ön planda tutulur.
Talimatlar
MADDE 39 – (1) Ana Statü ile belirlenen konularda çıkarılacak olan talimat ile diğer alt düzenleyici işlemler, yönetim kurulu tarafından hazırlanır. Ancak, ödül ve yardım talimatları Genel Kurulun onayına sunulur. Yönetim kurulu tarafından hazırlanan talimatlar ile diğer alt düzenleyici işlemler Genel Müdürlük ve Federasyonun Internet sitelerinde yayınlanarak yürürlüğe girer.
Bakanlığın gözetim ve denetimi
MADDE 40 – (1) Federasyonun her türlü etkinlik ve işlemleri Bakanlığın gözetim ve denetimine tabidir.
(2) Denetim sonucunda, görevi başında kalmasında sakınca görülen Federasyon Başkanı veya yönetim kurulu üyeleri hakkında karar alınmak üzere Bakan, genel kurulu olağanüstü toplantıya çağırır.
İhtilafların çözümü
MADDE 41 – (1) Federasyonun denetimine ilişkin konular hariç olmak üzere, Genel Müdürlük ile Federasyon arasında çıkacak her türlü ihtilaf, Tahkim Kurulunca belirlenecek bir üyenin başkanlığında, Genel Müdürlük ve Federasyonca görevlendirilecek üçer kişiden oluşturulacak komisyon tarafından görüşülerek kesin karara bağlanır.
Görevden ayrılma isteği
MADDE 42 – (1) Federasyon başkanı, yönetim, disiplin ve denetleme kurulları üyeleri;
a) Milletvekilliği ve yerel yönetimlerin genel ve ara seçimlerinin başlangıcından bir ay önce,
b) Seçimin yenilenmesine karar verilmesi halinde yenileme kararının ilanından başlayarak yedi gün içinde,
c) Başka bir federasyon başkanlığına aday olmaları halinde, federasyonun genel kurul tarihinden bir ay önce,
görevlerinden ayrılma isteğinde bulunmadıkça adaylıklarını koyamazlar ve aday gösterilemezler.
Yürürlükten kaldırma
MADDE 43 – (1) 17/3/2005 tarihli ve 25758 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Satranç Federasyonu Ana Statüsü yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 44 – (1) Bu Ana Statü yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 45 – (1) Bu Ana Statü hükümlerini Türkiye Satranç Federasyonu Başkanı yürütür.
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 16-02-2009, 10:07
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Hüseyin AKTAŞ - 16-02-2009, 10:19
[Konu Başlığı Yok] - Yazar: Mehmet Ali Kuseyri - 16-02-2009, 18:28



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi