03-12-2010, 12:29
Çerçeve Statüde "Genel Kurul Toplantıları": (Madde 7-c )
"Genel kurul; üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamaması halinde, takip eden günde genel kurul çoğunluk aranmaksızın toplanır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz."
Altını çizdiğim satıra dikkat:
"Genel kurul;...toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır"
Daha anlamayan var mı? Ben bile anladım!
Çerçeve statü hükümlerine bağlı olan TSF ana statüsü de bu hükümlere aykırı olamaz. Silsile yoluyla bu hükümler anayasaya değin dayanırlar ve anayasalardan doğru en küçük tüzük hükümleri bir öncekine bağlı olmak zorundadır. Bir önceki hükme aykırı bir hüküm tesis edilmesi gerekiyorsa, bu konuda kanun yenilenmiş ve eski hükmün kanundan çıkarılmış olması gerekir. Ancak kanundan çıkarılmadığı halde bir önceki hükme aykırı bir hüküm tesis edilmiş ve bu hüküm doğrultusunda bir karar alınmışsa, bu mahkemece iptal edilir.
Ancak TSF ana statüsünde Çerçeve Statünün 7. Maddesine uygun bir hüküm yoktur. Ana statüde yalnızca başkanlık seçimlerinde "en çok oyu alan liste seçilmiş sayılır" şeklinde bir hüküm konmuştur.
Ana Statü "Üçüncü Bölüm" içerisinde Madde 20'den itibaren herhangi bir yerde hüküm altına alınması gereken çerçeve statünün 7. Maddesi, Ana Statüye yansımamıştır. Bu durumda ana statüde yer almayan bir hükme konu olan bir olay, çerçeve statüye göre incelenmek ve hüküm altına alınmak zorundadır.
Mali Genel Kurul'un 67-52 biten ibra oylaması, çerçeve statü madde 7'ye göre ele alındığında ise, TSF'nin en geç 60 gün ierisinde, "olağan üstü genel kurula götürülmesi" gerekmektedir.
Bizden söylemesi...
"Genel kurul; üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. İlk toplantıda çoğunluk sağlanamaması halinde, takip eden günde genel kurul çoğunluk aranmaksızın toplanır. Ancak bu toplantıya katılanların sayısı seçimle belirlenen kurulların üye sayısının iki katından aşağı olamaz."
Altını çizdiğim satıra dikkat:
"Genel kurul;...toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır"
Daha anlamayan var mı? Ben bile anladım!
Çerçeve statü hükümlerine bağlı olan TSF ana statüsü de bu hükümlere aykırı olamaz. Silsile yoluyla bu hükümler anayasaya değin dayanırlar ve anayasalardan doğru en küçük tüzük hükümleri bir öncekine bağlı olmak zorundadır. Bir önceki hükme aykırı bir hüküm tesis edilmesi gerekiyorsa, bu konuda kanun yenilenmiş ve eski hükmün kanundan çıkarılmış olması gerekir. Ancak kanundan çıkarılmadığı halde bir önceki hükme aykırı bir hüküm tesis edilmiş ve bu hüküm doğrultusunda bir karar alınmışsa, bu mahkemece iptal edilir.
Ancak TSF ana statüsünde Çerçeve Statünün 7. Maddesine uygun bir hüküm yoktur. Ana statüde yalnızca başkanlık seçimlerinde "en çok oyu alan liste seçilmiş sayılır" şeklinde bir hüküm konmuştur.
Ana Statü "Üçüncü Bölüm" içerisinde Madde 20'den itibaren herhangi bir yerde hüküm altına alınması gereken çerçeve statünün 7. Maddesi, Ana Statüye yansımamıştır. Bu durumda ana statüde yer almayan bir hükme konu olan bir olay, çerçeve statüye göre incelenmek ve hüküm altına alınmak zorundadır.
Mali Genel Kurul'un 67-52 biten ibra oylaması, çerçeve statü madde 7'ye göre ele alındığında ise, TSF'nin en geç 60 gün ierisinde, "olağan üstü genel kurula götürülmesi" gerekmektedir.
Bizden söylemesi...