1 istatistik
#61
Eğitim etkinliklerini komik bulmak çok az satrançcının düşebileceği bir gaftır!
Okul satrancını hiç tanımamaları bir ayıp değildir.
Ama amaçlar konusunda iddialarda bulunmak , bilgi ve uygulama örneklerinden habersiz ahkam kesmek, bu konuda insanın gerçek konumunu ortaya koymaktadır.

...

[size=medium][font=Segoe Print]Eğitiminin Genel amaçları arasında bire bir uyumun olduğu ve bu amaçların kazanılmasında bir “eğitim aracı ” olarak kul[/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]lanılmaktadır.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Eğitimin temel amacı, dersleri araç olarak kullanıp, bireyin çok yönlü gelişimini sağlamaktır.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu açıdan, satranç programının temel amacı satranç öğretmek değildir. Satranç programın temel [/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]amacı, diğer derslerde olduğu gibi satranç yoluyla bireyin zihinsel ve duyuşsal çok yönlü gelişimine [/font][/size][size=medium][font=Segoe Print]yardımcı olmaktır.
Buna bir itirazı olan var mıdır?
Önce bunu görelim...
[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yakup Hocam,
 Okullarda okutulan satranç dersi programının bir vizyonu vardır.
Bunu biliyor muydunuz?

[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Kısaca aydınlatmam gerekiyor:[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini geliştirerek çok yönlü düşünebilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Araştırma becerisi, karar verme becerisi, dikkat becerisi, yaratıcı problem çözme, risk alma, kendi kendini yönetme becerileri ve empati duygusu gelişmiş, [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Durum ve olayların çözümüne yönelik yeni stratejiler geliştirebilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Kendisi ve çevresi ile barışık, duygusal anlamda dengeli, günlük yaşamla birlikte öğrenebilen ve öğrendiklerini günlük yaşamda kullanabilen,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Özgüveni gelişmiş,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Her durumda ve her şartta kendisine ve başkalarına saygı duyan ve bunu davranışlarıyla gösterebilen...
Bu vizyonun temel kazanım hedefleridir![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bunları inkar mı ediyorsunuz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Hocam,[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yapılandırmacı program tasarısı konusunda bilginiz var mı? Ya da uygulama amaçları açısından bir görüşünüz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu konudaki eğitim ilkelerinden sadece bir tanesini ortaya koymak isterim:[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Çocukların kavramsal anlama ve becerilerin uygulanması öne çıkarılmalıdır![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Ne dersiniz?
Var mı bir görüşünüz ya da itirazınız?[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print] ...

[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print]Ya da;[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]"Öğretmen bilgiyi hazır sunmak yerine öğrencilerin öğrenme çabalarını desteklemelidir", desem ne gibi bir uygulama tecrübenizi paylaşırsınız? Elbette bunu yıllarca eğitim verdiğiniz üst düzey satranç çalışmalarında farkında olarak veya olmadan sunmuş, uygulamış  olabilirsiniz belki...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Belki de ;[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Öğrenciler, bir bilgiyi, veriyi aynen kopya etmekten çok anlamlarını derinlemesine araştırmalı ve kendi şemalarına uygun bir biçimde yapılandırmalıdır, şeklinde bir ilkeden ne anladığınızı, bunu bir eğitim aracı olan satrançla BU ÜLKENİN TÜM ÇOCUKLRINA NASIL KAZANDIRABİLECEĞİNİZ KONUSUNDA BİR GÖRÜŞÜNÜZ VARDIR DA BİZ BİLMİYORUZDUR![/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Olamaz mı?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Ben bunları hiç komik bulmuyorum! Ama siz buluyorsunuz.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Hocam bunların neresi komik bana söyler misiniz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print] [/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Şimdi asıl komik olan şey nedir biliyor musunuz?[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Sizin bu durumunuz...[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Bu ülkenin eğitim çağındaki çocuklarının ihtiyaç duyduğu kazanım alanları konusunda bilgisizsiniz. Bunlar ve daha size sayfalar dolusu anlatabileceğim nice özellik bu ülkedeki milyonlarca çocuğun gelişimi için uygulama alanına konmaya çalışılmaktadır 2005ten beri...
Bunu o çocuklara çok mu görüyorsunuz?

[/font][/size]

[size=medium][font=Segoe Print]Üstelik bilmeden ahkam kesip eğitim gibi bir konuyu gayri-ciddi bulup komiklik aşamasında değerlendiriyorsunuz.[/font][/size]
[size=medium][font=Segoe Print]Yazık! [/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 04-03-2016, 08:55
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 04-03-2016, 08:58
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 04-03-2016, 09:00
RE: 1 istatistik - Yazar: Ateş Ülker - 04-03-2016, 11:24
RE: 1 istatistik - Yazar: nurkuti - 04-03-2016, 11:51
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 04-03-2016, 12:16
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 04-03-2016, 12:21
RE: 1 istatistik - Yazar: nurkuti - 04-03-2016, 13:38
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 04-03-2016, 14:04
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 04-03-2016, 13:52
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 04-03-2016, 14:03
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 04-03-2016, 14:20
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 04-03-2016, 14:08
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 04-03-2016, 18:32
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 05-03-2016, 10:12
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 04-03-2016, 21:52
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 10-03-2016, 19:11
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 10-03-2016, 22:45
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 06-03-2016, 01:07
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 06-03-2016, 01:13
RE: 1 istatistik - Yazar: haliltaş - 06-03-2016, 01:19
RE: 1 istatistik - Yazar: Bugra Ayyıldız - 06-03-2016, 04:04
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 06-03-2016, 15:12
RE: 1 istatistik - Yazar: EnisBilyap - 06-03-2016, 15:44
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 06-03-2016, 22:11
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 07-03-2016, 22:47
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 07-03-2016, 23:58
RE: 1 istatistik - Yazar: Ateş Ülker - 08-03-2016, 22:31
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 09-03-2016, 14:27
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 09-03-2016, 15:51
RE: 1 istatistik - Yazar: Bugra Ayyıldız - 09-03-2016, 16:41
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 10-03-2016, 08:47
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 10-03-2016, 09:40
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 10-03-2016, 09:56
RE: 1 istatistik - Yazar: Ateş Ülker - 09-03-2016, 17:02
RE: 1 istatistik - Yazar: H Mustafa Demir - 09-03-2016, 18:01
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 09-03-2016, 21:45
RE: 1 istatistik - Yazar: H Mustafa Demir - 09-03-2016, 21:53
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 09-03-2016, 22:06
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 10-03-2016, 00:11
RE: 1 istatistik - Yazar: Ateş Ülker - 10-03-2016, 12:22
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 10-03-2016, 12:46
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 10-03-2016, 22:20
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 10-03-2016, 23:08
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 10-03-2016, 23:23
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 10-03-2016, 23:46
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 11-03-2016, 11:44
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 11-03-2016, 16:22
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 11-03-2016, 23:21
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 12-03-2016, 23:08
RE: 1 istatistik - Yazar: Ateş Ülker - 12-03-2016, 23:41
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 13-03-2016, 00:15
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 13-03-2016, 00:20
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 13-03-2016, 08:03
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 13-03-2016, 10:41
RE: 1 istatistik - Yazar: abdulkadirbener - 13-03-2016, 12:53
RE: 1 istatistik - Yazar: Feti - 13-03-2016, 22:51
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 14-03-2016, 15:40
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 14-03-2016, 16:29
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 14-03-2016, 22:09
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 14-03-2016, 22:55
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 14-03-2016, 22:55
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 14-03-2016, 22:57
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 14-03-2016, 23:07
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 14-03-2016, 23:23
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 14-03-2016, 23:44
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 15-03-2016, 00:00
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 08:02
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 14:07
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 14:52
RE: 1 istatistik - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 15:16
RE: 1 istatistik - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 15:29



Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi