OKULDA SATRANÇ
#16
SATRANÇ EĞİTİMİ ÇOCUK KİŞİLİK GELİŞİMİNE VE SOSYALLEŞMESİNE KATKI SUNAR

Neden yanlış olsun ki?
Satrançla sosyalleşen öğrenciler var. Bunlar okulların rehberlik kayıtlarında rapor olarak vardır. Örneklerini anlatabilecek öğretmenlerin mail adreslerini verebilirim. Çok zeki bir çocuk, sayısal alanda müthiş! Ancak lise de sözel ağırlıklı alana bilerek yönlendirilmiş. Başarılı bir sonuç da alınmış. Ülkemizin 2200 ELO civarında bir oyuncusu şu anda. 90 lı yılların sonundan aynı okuldan öğrencilerim var.
Yakın dostluklar kurarak daha çok sosyalleşen, arkadaş edinen, farklı şehirlerden edindiği arkadaşlarıyla mektuplaşan, sosyal paylaşım sitelerinde arkadaşlıklar kuran öğrencilerimi tanırım.
Satranca olan aşırı düşkünlüğü sebebiyle tek düze yaşayan ve asosyal olanlarla karıştırmayalım.
BECERİLER KAZANDIRIR
Satranç öğretim programı, satrancı kullanarak  öğrencilerin  çeşitli  becerileri  kazanmalarına  ve  olumlu  kişisel  nitelikler  geliştirmelerine yardımcı  olacak  şekilde  hazırlanmıştır.  Satranç  dersinde  yer  alan  beceriler  iki  başlık  altında  toplanabilir.  Bunlardan  birincisi  zihinsel beceriler,  ikincisi  ise  öğrencilerin  duyuşsal  açıdan  gelişimlerine  katkı  getirecek  olan  duyuşsal özelliklerdir.  Ayrıca  bazı  becerilerin  satranç  dersinin  özelliği  gereği  doğrudan  doğruya  geliştirileceği düşünülerek uygun basamaklarda kazanım olarak ifade edilmiştir.
Satranç  programında  geliştirilecek  becerilerle  kazanımlar  arasında  bağ  kurulmuştur.  Ancak aşağıda  verilen  ve  satranç  kazanımlarıyla  bağ  kurulabilecek  becerilerin  hepsi  ile  programda  yer  alan kazanımlar  arasında  bağlantılar  gösterilmemiştir.  Bu  becerilerin  yer  alması  satranç  dersi  öğretim programını uygulayacak öğretmenlere seçme şansı tanımak amacıyla örnek olarak verilmiştir. Öğretmen yeri ve zamanı geldiğinde programın esnek yapısından yararlanarak diğer becerilerle de bağ kurabilir.

Temel gelişim özelliklerinin bir çok alanda katkısının olduğu son derece açıktır.
Bu en fazla da EĞİTİM PROGRAMLARINDA yer aldığı için öğretmenlerin bilmesi gerekli bir konudur.

Alan uzmanlığı farklı olanların bilmemesini de son derece doğal ve normal karşılıyorum.

ELEŞTİREL DÜŞÜNME YETENEĞİNİN GELİŞİMİNE KATKISI
Bilmediklerini ve bildiklerini ayırt etme.
Bildiklerinin doğruluğunu belirleme
Sunulan bilginin doğruluğunu ve bütünlüğünü belirleme
Sunulan bilgideki mantıksızlıkları ve yanlış akıl yürütmeleri tanımlama
Gerçekler ve kanaatler (olgular ve fikirler) arasındaki farkı fark etme
Bir eylemin veya davranışın değerini ya da uygunluğunu değerlendirmek için mantıklı ölçütleri teşhis etme
Fikirler ve görüşler arkasındaki mantığı ifade etme
Yargıya bağlı sonuçlara ulaşma

 YARATICI DÜŞÜNME YETENEĞİNİN GELİŞİMİNE KATKISI
Orijinallik ve özgünlük / yeni fikirler oluşturma
İmgeleme, hayal etme
Sıra dışı bağlantılar kurma
Sezgi, duygu ve tutkulara açık olma
Risk alma, cesaret ve meydan okuma

PROBLEM ÇÖZME YETENEĞİNİN GELİŞİMİNE KATKISI
Problemi fark etme
Problemi aydınlatmak için uygun sorular oluşturma
Problemi tanımlama ve açıklama
Probleme özgü bilgi kaynaklarını tanıma, çözüm yollarını belirleme
Her çözüm yolunun muhtemel sonuçlarını düşünme, çözüm yollarını deneme
Problemin çözümünde, yardıma gereksinim olup olmadığını belirleme
Çözüm yolları ile ilgili veri toplama, verileri analiz etme
En uygun yolu seçme
Uygun çözüm yolunu uygulama


(devam edecek)
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla


Bu Konudaki Yorumlar
OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 13:10
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 14:31
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 15-03-2016, 23:35
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 07:23
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 13:38
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 12:02
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 14:31
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 16-03-2016, 21:18
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Miyazaki - 16-03-2016, 22:28
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 11:00
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: Mojo Jojo - 17-03-2016, 11:55
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 17-03-2016, 22:41
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 18-03-2016, 13:05
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 14:19
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 14:32
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:07
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:18
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 15:24
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 22:58
RE: OKULDA SATRANÇ - Yazar: M.Aşkın TAŞAN - 23-03-2016, 23:04



Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi