TSF Satranç Akademi
#21
Bu gibi konulara ben şiir yazarım arkadaş...

Alerji olmuş TSF sitesi,
Sinerji olmaz akademisi.
Demagoji olmamalı demokrasi,
Anarşi olur bunun ötesi.
Ara
Cevapla
#22
Bir şiir daha,

Bakkal olmuş TSF sitesi,
Ne ararsan var satranç ötesi.
Derler, veriyor akademisi
Parayla puan kucak dolusu.

Bunun hakkaniyeti neresi ?
Duyulmalı satranççının sesi !
Yoksa olur dükkan komedisi ;
Göçer satrancın ahu dokusu...
Ara
Cevapla
#23
Arkadaşlar,
Benim önerilerim gerekçelerime dayanıyor.
Bakınız;
SATRANÇ AKADEMİSİ nden UKD çıkaran birisinin o puanının hemen kullanılmasını uygun görmüyorum. Sebebi ise ortadadır. Çünkü kendi kazanımının dışında, ikinci bir kişi ya da program tarafından da çıkarılmış olabilir. Günümüzde bunun ticaretini yapan insanlar var. Kişi başı ücretle 5-10 kişiden haksız kazançlar elde ediliyor. Bunları biliyoruz.

Benim bu noktada önerim, bu puanı bizzat kendisinin kazandığını, yine aynı kişinin kendisinin ortaya koyması şansını ona vermektir.
Yani turnuvaya katılana kadar Sat.Akad. puanı staj-emanet puan; katıldığı turnuvada gösterdiği performans puanı ölçülen kıyas edilen ve resmileşecek ukd puanıdır.
Bu gün Spor Akademisi mezunlarını bile hemen göreve başlatmıyorlar. Olgunlaşma ve staj süresi var.

Programı yapan şirketle şu an görüşme sürecindeyim.

Ancak ukd puanının uygulamadan kalkmasını; yerine aynı işlevi (teşvik-motive)gören bir sistem gelmedikçe kabul edemem.
UKD ve ELO, satranç oyunculuğuna başlamak için bir kilometre taşı, bir start noktasıdır.
Start noktasına en uygun ve motive pozisyonda gelinmelidir.
Yani çocuk ya da sporcu turnuva sporculuğu eğitimini tam olarak almadan bu noktadan yarışa başlarsa ister ukd ister elo, hiç fark etmeyecektir.
Yeterli eğitimi almış yerli-yabancı sporcularla arasındaki uçurum hep aynı kalacaktır.
Bizlere burada düşen başlangıç noktasından itibaren çocuklara yeterli eğitimi vermek, doğru çalışma programlarıyla tanıştırmak, antrenörleri çağın gerekliliklerine, teknolojinin yeniliklerine göre eğitmektir.

Bu konularda TSF Eğitim Kurulumuzun bölgelerimize göre ülkemiz genelindeki Antrenör Eğitimi Planlamaları son onay aşamasındadır.

Bölgelere göre antrenör eğitimlerine Ankara' da ve bölgelerimizde başlayacağız. Eğitimi alacak ve bölgelerinde aktaracak antrenörlerimizi belirledik.
Onlara gelişen teknolojiyi kullanma eğitimleri vereceğiz.
Gelişmeleri paylaşacağım.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#24
Bu düşüncelerim çerçevesinde Satranç Akademisini adeta bir kontrol ve eğitim mekanizması olarak işlev kazandırmak gerekir diye düşünüyorum.

Dijital satranç eğitimi almaktan yoksun yüzbinlerce sporcu adayımız var.
Bunlara ilk ve tek kapı olan TSF SATRANÇ AKADEMİSİ kapatılmamalıdır.
Bilakis, haksız rekabeti önleyecek yeni tedbirlerle, yeni teşviklerle, yepyeni eğitimlerle, çok daha ileri bir noktadan satranca başlamalarını sağlamalıyız.

Amaç; UKD/ ELO yolculuğuna başlayacak sporcu adaylarına son yeterli eğitimleri ve donanımları kazandırarak son uyarı rötuşları yaparak satranç oyun gelişimlerinin kontrol altına alınıp yeterli bir noktaya taşınmasını sağlamak...

Tabi bunlar sadece TSF SATRANÇ AKADEMİSİ aracılığıyla değil, çok daha kapsamlı ve yeterli dijital satranç eğitim programlarıyla mümkün.
Reklam olmaması için adını vermek istemedim. Ancak alternatifsiz modelleri benimsiyor ve yayılarak geliştirilmesini destekliyoruz.
Bu programların da eğitimini yine TSF Eğitim Kurulu ve TSF Antrenörler Kurulu olarak vereceğiz.
Programların yapımcıları ve alanında uzman kişiler bölge antrenörlerimizin eğitiminde görev alacaklardır.

Bu kadar olumlu adımlara hazırlanırken taşlama ve hiciv içerikli yazıları tebessümle karşılamak gerek diye düşünürüm.

Biz uygulamalardaki art niyetleri tespit ettik. Tamamen ortadan kaldırma kolaycılığına kaçmadan, yapabileceklerimizi planlayıp onaya sunduk.

Öneri getiren arkadaşlarımızın bazı önerilerini, playchess' e özendirici ve yönlendirici nitelikte bulduğumu da belirtmek isterim.

Bu, çok tehlikelidir!

Zaten çağımızın çocuğu oturduğu yerden etkinliklere katılmak, kolaydan başarıya ulaşmak, seyrederek ilgilenmek alışkanlıklarına çok yatkın ve meyillidir.

Çocuklarımıza ve sporcularımıza, onların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayacak, düzeylerine uygun programları önerip doğru çalışma alışkanlıkları kazandırmamız gereklidir.
Sistemin içinde çocuğa- sporcuya gelişim takip dosyası açan, gelişmeyi gözleyen, onu test eden eksiklerini tespit edip telafi şansı veren mükemmel programlar var. Listelemeyi yaptık. Yakında listelerini kurul sayfamızdan vereceğiz.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#25
Satranç Akademide UKD yerine Akademi Puanı kullanılabilir evet. Sisteme dahil olan her oyuncu turnuvalarda kazandığı UKD puanı değerinde Akademi Puanını otomatik olarak almış sayılır.

Sahip olduğu akademi puana karşılık gelen ünvanında sahibi olabilir. Akademide alacağı dersler ve gireceği sınavlar sonunda oyuncu Akademi puanını arttırabilir.

Akademi Puanı , Ukd puanından fazla olan kişinin ,fazla puanları en fazla üç UKD dönemi kadar saklı tutulur (böylece en az 4 ay en fazla 6 ay). Açıklanan her UKD listeleri sonunda UKD puanı ile Akademi puanı karşılaştırılır ve UKD puanı sahip olduğu Akademi Puanından düşük ise fazla Akademi Puanları geri alınır (3 dönem sonunda) fazla ise Akademi Puanıda aynı oranda arttırılır (Aynı dönem içerisinde).

Akademi Puanlarının gerçek hayattaki karşılaştırması yayınlanacak olan UKD listeleri baz alınarak yapılır ise yazılım açısından da kolay olacaktır çünkü açıklanan UKD listeleri içerisinden Akademi üyelerini bulup UKD puanlarını karşılaştırmak birkaç kod ile halledilecektir.

Ulusal Ünvanlardan Gümüş Kale, Usta Adayı ve Ulusal Usta ivedilikle aktifleştirilebilir ve bu ünvana ulaşan kişilere teşvik amacı ile kampanya tsf puanı hediye edilebilir ve benzeri teşvikler ile hem satranç akademi hemde piramidin ortası canlandırılabilir.
Ara
Cevapla
#26
M.Aşkın TAŞAN Nickli Kullanıcıdan Alıntı:Dijital satranç eğitimi almaktan yoksun yüzbinlerce sporcu adayımız var.
Bunlara ilk ve tek kapı olan TSF SATRANÇ AKADEMİSİ kapatılmamalıdır.
Bilakis, haksız rekabeti önleyecek yeni tedbirlerle, yeni teşviklerle, yepyeni eğitimlerle, çok daha ileri bir noktadan satranca başlamalarını sağlamalıyız.



Çocuklarımıza ve sporcularımıza, onların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayacak, düzeylerine uygun programları önerip doğru çalışma alışkanlıkları kazandırmamız gereklidir.


Teşekkürler .. Çok yerinde 2 açıklama olmuş. Bende Aşkın Hocamın bu görüşlerine tamamen katılıyorum ve destekliyorum...
Her başarının altında sistemli bir çalışma yatar...
Ara
Cevapla
#27
sn. mustafaeynalli,

Yapmış olduğunuz önerilerinizi, diğer önerilerle birlikte teknik açıdan incelenmesi için ilgili görevli arkadaşlara gönderdim.
İnceleme aşamasından sonra sizi bilgilendireceğim.

Selamlar...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#28
Konuyla ilgilendiğiniz için tekrardan teşekkürler.

TSF Satranç Akademi, Turkbase, Kampanya TSF gibi uygulamalar önemli projelerdir, gözden geçirilerek ve güncellenerek hizmetler hem tabana yayılacak hem de ihtiyaca daha fazla yanıt verir duruma gelecektir. Bu durumda da kazanan ülkemiz satrancı olacaktır.


İyi Forumlar...
Ara
Cevapla
#29
Bu meselenin doğru irdelenmesi için kavramı doğru anlatmak lazım.

Kuvvet derecesi kavramı, FIDE tarafından hukuken tanımlanmış bir ölçümleme türü. Bunu bizim değiştirmemiz, genişletmemiz veya daraltmamız mümkün değil. Ana tarif FIDE El Kitabında şöyle:

-----------------
1.Rate of Play

1.1 For a game to be rated, each player must have the following minimum periods in which to complete all the moves, assuming the game lasts 60 moves.

Where at least one of the players in the tournament has a rating 2200 or higher, each player must have a minimum of 120 minutes.

Where at least one of the players in the tournament has a rating 1600 or higher, each player must have a minimum of 90 minutes.

Where all the players in the tournament are rated below 1600, each player must have a minimum of 60 minutes.

1.2 Games played with all the moves at a rate faster than the above are excluded from the list.

1.3 Where a certain number of moves is specified in the first time control, it shall be 40 moves.

-----------------

Görüldüğü üzere maddenin başlığı "Oyunun Derecelendirilmesi". Alt maddelerde de turnuvalarda oynanacak oyunların ölçümlenmesi anlatılıyor. Yani kavram oyunla ilgili bir kavram.

Kuvvet derecesi olmayan kişiler için İsviçre veya takım turnuvalarında nasıl ölçümleme yapılıyor, kural kitabında ona da bakalım:

-----------------
6.41 For an unrated player?s first performance to count, he must play at least 3 games against rated opponents; score at least 1 point; and the rating based on the tournament result at its conclusion must be at least 1000.
-----------------
Demek ki satranç hukuku açısından şunu bilmemiz gerekir ki bir oyuncunun kuvvet derecesi, ancak turnuva oyunu üzerinden ölçülür. FIDE bu konuda başka hiçbir yola yer vermemiştir.

Keza ilk kuvvet derecesini alabilmek için de en az kuvvet dereceli 3 oyuncu ile oynamak, 1 puan almak ve sonuç olarak hesaplamada 1.000 derecesinin altında olmamak gerekiyor.

Hukuk açısından durum böyleyken mantık açısından daha da nettir: Turnuva oyunculuğu, 2-3 saat süren, 40-50 hamle giden, dayanıklılık, sabır, mukavemet, değerlendirme becerisi ve bilgiyi çok yönlü kullanmayı gerektiren bambaşka bir disiplindir. Tüm bu yetileri bir arada tutan oyuncuların skorları daha yüksek olur. Üstelik bu iş, zamana karşı ve baskı altında, özel bir sportif formatta yapılır.

Problem veya kombinezon çözme ise, hele ki evde koltukta zaman sınırı yoksa, yukarıdaki ile hiç alakası olmayan bir disiplindir. İki disiplin birbirine geçiştirilemez.

Biliyorsunuz, ölçümleme yani rating sadece satrançta olan bir uygulama değil. Teniste oyuncuların sıralaması için (ATP sistemi) benzer bir metod uygulanıyor. FIFA, UEFA da ülkeler ve takımlar için rating vererek ölçümleme yapıyorlar.

Tüm bu ölçümlemelerde emredici kriter, turnuva oyunudur. Yani Wawrinka, Nadal'ı Avustralya finalinde yendiğinde 400 puan alır ve dünya sıralamasında 5.liğe yükselir; kimse ona veya Del Potro'ya veya tenise yeni başlayan bir çocuğa, diagram üzerinde back-hand nasıl vurulur sorusu sormaz.

Son olarak, bu sistemin savunulması sırasında, sabırsız çocukların bir an önce ratingini görmeleri gibi tuhaf bir argümana rasgeldim.

Çocuklara satrancın sabır, sebat, muhakeme oyunu olduğunu öğretmek doğrusudur. Sistemi, 10 yaşındaki çocukların sabır eşiklerine göre yeniden tertiplemek değil herhalde.

Bu çerçevede bu konuda tek rasyonel çözüm gerçekten de bir an önce ELO sistemine geçmektir, hiç değilse bu deformasyona dur diyecek bir otoriteye bağlı yürür işler.
Ara
Cevapla
#30
edited...
Ara
Cevapla
#31
Öncelikle ve bir kez daha belirtmek isterim ki;

Düşündüğümüz en yeni taslak uygulamada, UKD kazanılmasına alternatif olarak ikinci bir kapı açma girişiminin olmadığını, TSF SATRANÇ AKADEMİSİNİN bu anlamda takip edilen dersler ve girilen sınav sonucunda alınan Akademi Puanının bir çeşit, özendirici özelliğinin yanı sıra bir ölçüm ve UKD kazanımı öncesi yeterlilik-kontrol amaçlı bir özelliğe sahip olduğunu belirtmekte fayda var.
Çünkü düşündüğüm yeni sistemde sporcu hemen UKD çıkarmıyor; aday sporcu bilakis öncesinde yeterliliğini bir şekilde ölçen bir uygulamadan geçiyor. Sonrasında da katılacağı ilk 2-3 turnuvada ( sayısı-dönemi de önemli) bu puanı gerçekten yakalayıp yakalamadığını ölçen, kıyaslayan bir süreci yaşamalıdır.
Eğer yakalayamadığı sürece, zaten eski sistemdeki ilk UKD sine katıldığı turnuvalardaki performansıyla kavuşacak. Aslında bu durum şu anda bir şekilde de uygulamadadır. Akademiden puan almış ama ilk turnuvasında çok çok aşağılara düşmüş çok sporcu var.

Yani yeni düşünülen sistemde, stajyerlik döneminden sonra, asıl UKD sini kazanacak.

UKD- ELO sistemlerine paralelden bir giriş kapısı olarak görmeyin bunu.
Böyle bir şey FİDE veya TSF ye rağmen yapılabilir mi?

Arada büyük fark var. Bir çok olumsuzlukları da önlemeye yönelik tedbirleri de var.

BU sistemin içinde herhangi bir sakınca görmüyorum.
Görememiş de olabilirim.
Gerekçesi sağlam bir uyarıyı elbette dikkate almak durumundayım.

ÖSF BU ANLAMDA ÇOK ÖNEMLİ BİR ZEMİNDİR!

Selamlar...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#32
Özet olması açısından yazdıklarımı tekrar edeyim:

Satrançta kuvvet derecesi kavramı FIDE tarafından uygulamaya konulmuştur. Bunun kriteri turnuvada oynamaktır. Sadece oyun oynamak bile değil, FIDE kriterlerine göre turnuvada oyun oynamaktır.

Adına kuvvet derecesi dediğiniz bir uygulamayı bunun dışında çıkartmazsınız, yeni uygulama veya türev uygulama yaratamazsınız.

Problem veya konum çözdürerek, derecelendirme yapamazsınız. TSF, FIDE regulasyonlarına bağlı kalmak zorundadır.

Eğer derecelendirme konusunda aklınıza, kafanıza veya isteminize göre uygulama geliştirecekseniz, bunu FIDE'den teyit etmeniz lazımdır. Aksi halde yaptırım uygulanabilir.

Kaldı ki çok masumane ve sevimli de gözükse, uluslararası kabul görmüş bir uygulamanın ana unsurları üzerinde oynamak tehlikelidir.

Yarın birgün, "çocukların canı sıkılıyor" veya "tam kavrayamıyorlar" gerekçesi ile en passant kuralını keyfimize göre değiştirebilecek miyiz, notasyon tutmayı kaldırabilecek miyiz, şimdilik 1600 düzeyinde tutulan derecelendirme kriterlerini 2200'e çıkartabilecek miyiz?

Lütfen bırakın bu işler, önceden defalarca düşünülmüş ve kurgulanmış uluslararası kurallara göre yürüsün. Ortak akıl diye bir şey var, sizin- benim aklımız o kadar yüksek değil. Zaten öyle olsaydı bana FIFA, size de FIDE derlerdi.

Bunu bilelim ve bu ortak akla sormadan, yarım akılla iş yapmayalım.
Ara
Cevapla
#33
Elbette ortak akıl!
Benim düşüncemi burada paylaşmamın başka bir amacı mı var acaba?
Taslak aşamasında yüksek sesle düşünüyorum, siz de duyun diye.
Ben bir uygulama dayatmıyorum.
Daha teşvik edici olduğuna inandığım, uygulamadaki yanlış ve eksik gördüğüm şeyleri aynen seyretmek yerine, çeki düzen vermek için danışıyor ve fikirlerin önerilerin ortaya çıkmasını istiyorum.
ELO-UKD sistemi aynı kalıyor. Burada değişiklik önerisi yok ki...
Getirilmek istenen yenilik ise, AKADEMİ PUANININ HEMEN UKD YE
ÇEVRİLMESİNİ ÖNLEMEKTİR.

Zaten aksi taktirde yepyeni bir model doğar. Oysa bu söz konusu değil!

Şimdi iki örnek vereceğim;

1-) Resmi UKD si olmayan bir aday sporcu, antrenör, hakem TSF SATRANÇ AKADEMİSİNDE evinde masa başında veya gıyabında bir başkası aracılığıyla derslere ve oradan da 50 soruluk sınava girecek. Başarılı olup 1100 UKD kazanacak.
Buna karşıyız. Burada sorun yok.
BU UKD KAZANDIRMA UYGULAMASI TOPTAN KALDIRILMALIDIR DİYEBİLİRSİNİZ.
Bu durumda zaten halihazırdaki UKD sistemi devam eder.


2-) SATRANÇ AKADEMİSİ ne hiç katılmadan,ilk kez norm turnuvalarını tamamlayıp UKD çıkarmanın eşiğine gelen bir sporcu da UKD listesinde adını görünce UKD si resmileşir.

Ben, tam burada;

Birinci örnekteki aday sporcuyla ikinci örnekteki aday sporcu arasında temel bir fark görüyorum.
Birinci aday için SATRANÇ AKADEMİSİ bir fırsattır. Doğru ve dürüstçe kullanırsa bir eğitim materyalidir.
İkinci aday için sadece turnuvalara katılarak UKD sürecini beklemek vardır.

Ama her ikisinin de UKD sinin çıkması için olumlu ortak noktalar olmalıdır; Öncelikli bir eğitim sürecinden geçmek!

Ben bu uygulamayla ikinci örnekteki adayların bu dijital eğitim programlarına yönelmesini teşvik amaçlı bir uygulamadan yanayım.
Ona avans bir puan sunarak (1100 UKD, ama UKD Listesinde henüz aktifleştirilmemiş) derslerden kazandığı bu performans akademi puanını gerçek UKD ye çevirmesi için 2-3 turnuva ya da bir-iki UKD dönemi süreç tanıyorum.
Sonuçta ne oldu?
"Zaten 3 dönem turnuvalara katılarak UKD çıkıyor ne gerek var ki?" denebilir, farkındayım.
Ama gerçek fark, ücretsiz olan dersleri görmesi ve sınava girmesidir.
Bu durumun teşvik edilmesidir.
Ben çocukların sabırsızlığından bahsederken, onlara göre bir şey dizayn etmiyorum. Bu çok saçma!
Ben yazdım biliyorum. Ama onlardaki genel eğilimi, sabırsızlığı belirttim.
Somut bir örnek olarak da 3 yıla yakın bir süre turnuvalara katılıp da geçerli, sebeplerden dolayı UKD sinin bir türlü çıkmadığını gördüğüm sporcularımı gösterdim. Bu sporcum diğer yaşıtları turnuvadan ve AKADEMİDEN puan çıkarırken o , sabırla bekledi. İsim de verebilirim.

(ANCAK BU SÜRE İÇİNDEKİ YIPRANMASINA BURUK BİR ŞEKİLDE TANIKLIK YAPTIM)
Bu durum sizin de belirttiğiniz kadar tuhaf bir durumdu. UKD sinin neden henüz çıkmadığını 9-10 UKD dönemi boyunca anlatmak zorunda kaldım.

Düşüncemi sadece 1100 UKD puanıyla sınırladığımı, usulsüzlüklere yönelik bir düşünce olduğunu, 1200, 1400 ve 1600 puanlık UKD uygulamalarındaki derslerin ücret karşılığı devam edebileceğini, istenirse sertifikalarında ücret karşılığı yapılabileceğini; ancak 1100 üstü UKD verilmesi uygulamasını bu aşamada ve bu düzenlemelerde kabul etmediğimi
açıkça belirtmek isterim.


Ben alternatif bir UKD PUANLAMA SİSTEMİ sunmadım. Böyle bir şeyin ya da teknik düzenlemenin peşinde de değilim.

Ben SATRANÇ AKADEMİSİ ÇALIŞMALARINI ( ya da doğru olmak şartıyla bambaşka programları) teşvik amaçlı kullanılmasının peşindeyim.

Kusura bakmayın daha açık yazamadım...

Selamlar.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#34
Sn. mustafaeynalli,

SATRANÇ AKADEMİSİ ile ilgili olarak son gelişmeleri paylaşmak isterim.
1- Öneriniz ve bize gelen olumsuz örnekler üzerine ilgili görevli arkadaşlara;
Teknik Kurul, Bilişim ve Teknoloji Kurulu, UKD görevlileri, TSF'DE konuyla ilgili spor uzmanları ve YK Üyesi arkadaşım ile sürekli iletişim halindeyiz.

2- Programın yapımcısı kuruluş ile de görüşmelere geçildi.
3- Bilişim alt yapısını güçlendirecek önlemler alınmaktadır.
4- Sunucu alt yapısı için sanal sunucu ihalesi yapıldı.
5- Güçlü bir alt yapıya geçileceği bilgisine ulaşıyorum.
6- WEB sayfası görüntüsü üzerinde de değişiklikler gündemdedir.
7- İhale tamamlandığında alt yapı çalışmalarına geçilecek.

Bilgilendirmeniz, önerileriniz ve duyarlılığınız için teşekkür ederim.

Toplumumuzdan gelen öneri ve bilgi sahiplerine de burada ayrıca teşekkür etmek isterim.

Size ne yazık ki bir zaman, tarih veremiyorum. İlgili arkadaşlarımızın ve anlaşmalı kuruluşların aralarındaki bir süreçtir.

Bu arada siteyi kendi amaçları doğrultusunda kullanarak, haksız çıkar sağlayan kişilerle ilgili gerek bilgiler isim bazında, gerek bilgisayar tanımlaması konusunda bilgiler de gelmektedir.

Olayın hukuki boyutu var.
Araştırılıyor...

Selam ve saygılarımla...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#35
Merhabalar...
Bence satranç akademisi ve oradan UKD puanı kazanılması olaylarını farklı değerlendirmemiz gerekir.

1.Satranç akademisi tabi ki gelişim için bir araçtır.Fakat bence büyük bir proje değildir.Çünkü satrancı internetten çalışmak isteyen birisi için internet üzerinde çok fazla döküman vardır.Tabi ki tamamen gereksiz diyemem.

2.Buradan UKD ve ünvan kazanılması ise bir satrançcının gelişimi için hiç de iyi birşey olduğunu yada heveslendirici birşey olduğunu düşünmüyorum.

ELO ve UKD bir satranccının oyun gücü hakkında fikir edinmemizi sağlıyor.
Akademide 1100 1400 ve 1600 puanları ve belirli ünvanlar para karşılığı veriliyor.Bu puanları yeni satranca baslayan kişiler satın alıyorlar.
Bu uygulama ile zaten çok itibarı olmayan UKD puan sistemi iyice itibarsızlaştırılıyor.

Bence yeni ünvanlar uydurmak ve UKD satmak yerine.Şu anda tüm dünyada geçerli olan Fide ünvan sayılarımızı nasıl artırabiliriz bunun düşünmemiz gerekir.
Akademide 1600 ukd oyun seviyesine çıkmak yerine 1600 puan dağıtılıyor.Ama 1600 puanı alan kişinin oyun gücü 1200-1300 oluyor.
Bu sadece akademinin değil Türkiye'de ki satranç mantığının sorunu.Çünkü aynı şey ünvanlı oyunculerımızdada yaşanıyor.
IM lerimizi GM seviyesine cıkarmak yerine.GM yapma turnuvaları düzenlenerek normalde IM seviyesinde olan oyuncular GM yapılıyor.
Sonuçta da GM için Elo şartı 2500 olmasına rağmen bizim GM lerimiz 2400 lerde oluyor.2500 den yüksek Gm lerimiz ise genelde ithal oluyor...
Ara
Cevapla
#36
Sn. wadef,
Farklı açıdan değerlendirme yapmak yerine ortak tespitleri ve sıkıntı veren durumlara dikkat çekmişsiniz. Ben ise, ilk cümlenizden sonra farklı bir öneriler dizisi getireceğinizi sanmıştım.

Elbette internet üzerinde çok farklı dijital satranç eğitim programları vardır.
Ama biliyor musunuz, bu programlara ulaşamayıp da ,ilk kez dijital eğitim alma şansını TSF SATRANÇ AKADEMİSİ sayesinde yakalayan değişik yaş ve satranç seviyesinde on binlerce sporcumuz vardır.

Buradan satranç turnuvalarına heveslenerek başlayan 9- 12 yaş grubu binlerce küçük sporcu var. Bunlara tanık olup olmadığınızı bilmiyorum.
Ama sanki tanıklık yapmamış gibi yazmışsınız.


Akademide 1100 puan satışı yok ne yazık ki...
Burayı düzeltir misiniz?

1400- 1600 puanlar için dersler satın alınıyor.
Ancak bu puan baremindeki uygulama konusunda ben gerçekçi bulmadığımı, mutlaka olumlu ve makul bir düzenleme ( belki de iptal)yapılması konusunda görüşlerimi açıkça belirttim.

Dünyadaki ünvanlı oyuncu sayımızı ve tüm sporcularımızın oyun güçlerini arttırmak hepimizin dileğidir.
Siz teşvik önlemleri almadan, düzeylerine ve gelişimlerine uygun programlarla tanıştırmadan, çalışma ortamları sunmadan, eğlendirici-öğretici ve yaratıcı aşamalarına dikkat etmeden bu hedefe nasıl ulaşabilirsiniz?
Bunlar temel satranç eğitiminde en gerekli konulardır.
FM leri IM, IM leri GM yapmak çok ayrı bir programlama işidir. Ama temelinde yukarıdaki önerilerden bir kısmı yatar.
Bunlar; doğru zamanda, doğru program ve doğru antrenördür.

SATRANÇ AKADEMİSİ YENİ BİR YAPILANMA İÇİNE GİRDİ. SÜREÇ NE GETİRECEK GÖRECEĞİZ.
Ben olumlu bir beklenti içindeyim.
Toplumun eleştirileri önemlidir. Bu eleştirileri dikkate almak da önemli bir adımdır.

Bahsettiğiniz farklı yaklaşım belki bu olabilirdi.
Selam ve saygılarımla...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#37
Sayın Taşan Bey...
Öncelikle 1100 puan ücretsiz veriliyor.Aslında 1100 puanı kastetmemiştim ama yanlış anlaşıldıysa düzelteyim.
Benim değinmek istediğim asıl nokta bir satrançcının turnuvalara katıldıktan sonraki sürecidir.Bizler insanları satranca yönlendirmeden önce turnuvalarda ki kaliteyi artırmalıyız.
Uzun süre turnuvalara hevesle katılmak isteyen kişilerle tanıştım.Ve malesef çok hevesli insanların sadece %10 civarı satranca devam ettiler.
%90 lık kayıbın en baştaki nedeni ise turnuvaların çoğunda ki ciddiyetsizlik.

Beni yanlış anlamış olabilirsiniz.Yada ben yanlış anlatmış olabilirim.Satranç akademisine ben karşı değilim.Her ne kadar ben internette yeteri kadar döküman olduğunu düşünsem de satranç akademisi aracılığıyla satrançla tanışan kişilerde olabilir.

Forumda ki bi çok kişinin söylediği gibi burada ki sorun UKD verilmesi/satılmasıdır.1100 seviyesinde ki bir kişi,parayı verip 1600 olabiliyor.Bura da yeni satranca baslayanlar heveslendirilirken 1100-1600 arası oyuncular itibarsızlaştırılıyor...

UKD satmak/vermek yerine başka bir çözüm olabilir.Örneğin akademiyi bitiren kişilere Kitaplar veya satranç takımları gibi ödüller verilebilir.
Tabi ki bu ödüller eğer gerçekten gelişim için bir projeyse verilebilir.

UKD verilerek/satılarak hevesle turnuvalara katılanlar oluyor.Ama genellikle 2. turnuvalarına girmiyorlar...

Saygılar...
Ara
Cevapla
#38
Ödül olarak satranç kitabı ve takım verilmesi önerinize teşekkür eder ve tamamen katıldığımı belirtirim. Bir oyuncu ve antrenör olarak 1400 - 1600 ukd nin verilmesini uygun bulmuyorum.

Çünkü adil değil!
Uygun da değil!
Zaten birileri tarafından farklı amaçlarla da ticari-çıkar ilişkileri çerçevesinde kullanılması beni oldukça rahatsız ediyor.
Burada kökten, çok güçlü, kontrol edilebilir bir sistem kurulmalıdır.
Ama özendirici ve çalışmaya-gelişmeye isteklendirici olmalıdır.
Dersler çok daha kontrol edilebilir, sindirilebilen bir zamana yayılmalıdır.
ALT YAPISI KUVVETLİ ve TOPLUMDA RAHATSIZLIK YARATMAYACAK BİR UYGULAMA OLMALIDIR!

UKD- ELO sistemlerine alternatif olarak değil, satranca başlama ve gelişimine özendirici niteliklerde olmalıdır.

Benim 1100 puanı ancak hak edişli bir zaman içerisinde kazanılabilmesi için önerim oldu.
1100 puanın üzeri için böyle bir önerim olmadı.

Satranca başlayıp da hemen bırakanlara gelince; bahsettiğiniz akademi uygulaması da etkili olmuş olabilir ama akademi satrancı bırakmaya tek sebep değildir.
Ana sebep alt yapısının yetersiz olduğunu fark etmesi ve bu farkı kapatabilmesi için çok uzun zamanda planlı ve programlı çalışma-olgunlaşma süreci gerçeğiyle tanışması oluyor.

Oysa playchess çok daha kolay ve keyifli onlar için...
Gerçek mücadele sonucu uzun soluklu ilerleyişler, iniş-çıkışlar söz konusu değil, bu tip eğlenceli bilgisayar-satranç oyunlarında..

Okulumun satranç sınıfında çok uzun bir süredir çerçeveletip astığım bir yazı var;

" Ardı ardına alınan bir kaç mağlubiyet, satrancı bırakmanın temel nedenleri arasında yer alıyor.
Oysaki mağlubiyet satranç bilgisizliğinden, satrancı bırakmak ise satranç kültürünün yerleşmemesinden kaynaklanıyor.

Satranç büyük hayatın küçük bir modelidir. Hayattaki duygu ve çelişkilerin benzerleri satrançta da var.
Satrancın iç dinamizmini ve güzelliğini keşfeden kimse satrançtan kopamaz."

GM Evgeni VASİUKOV


Selamlar...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#39
Fide "okulda satranç" projesi sayfalarında rastladım.
Fide "zayıf oyunculara ELO sahibi olma fırsatı!!" sunuyormuş.
Para ile satılıyor.
Konu ile alakası olduğu için paylaşayım dedim.

http://cis.fide.com/en/projects/155-key-...ing-system

En azından bazı kısıtları var, ama yine de eleştiresim geldi.
Artık her şeyi para ile alabiliyorsunuz.
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 7 Ziyaretçi