Dünyanın En Güçlü Satranç Programı (Ücretsiz İndir)
Berserk, CCRL rating listesinde 7. sırada yer alan çok güçlü bir satranç motoru. Programın geliştiricisi Amerikalı bilgisayar mühendisi Jay Honnold.

Berserk satranç motorunun son versiyonu olan Berserk 20250622 için indirme linki:
https://drive.google.com/file/d/1eZoUnxL...82O3u/view
Ara
Cevapla
Zangdar, CCRL rating listesinde 77. sırada yer alan bir satranç motoru. Programın geliştiricisi Fransız Philippe Chevalier

Zangdar satranç motorunun son versiyonu olan Zangdar 4.04 için indirme linki:
https://github.com/Carbecq/Zangdar/releases/tag/v4.04
Ara
Cevapla
Astra, CCRL rating listesinde 27. sırada yer alıyor. Bu programın geliştiricisi Semih Özalp.

Astra' nın son versiyonu olan Astra 6.0 için indirme linki:
https://github.com/h1me01/Astra/releases/tag/6.0
Ara
Cevapla
Arasan, CCRL rating listesinde 33. sırada yer allıyor. Programın yazarı Amerikalı yazılım mühendisi John Dart.

Arasan' ın son versiyonu olan Arasan 25.2 satranç motorunu indirmek için link:
https://www.arasanchess.org/downld.shtml
Ara
Cevapla
CorChess uzun zamanlı oyunlar için tasarlanmış Stockfish tabanlı güçlü bir program.

CorChess' in son versiyonu olan CorChess 4.5 020725 için indirme linki:
https://chess.ultimaiq.net/stockfish.html
Ara
Cevapla
Clarity, CCRL rating listesinde 35 sırada yer alıyor. Bu programın geliştiricisi Fransız Vivien Clauzon.

Clarity' nin son versiyonu olan Clarity 8.0.0 için indirme linki:
https://github.com/Vast342/Clarity/releases/tag/V8.0.0
Ara
Cevapla
Clover, CCRL rating listesinde 17. sırada yer alan güçlü bir satranç motoru. Bu satranç motorunun geliştiricisi Romanyalı Luca-Mihnea Metehau.

Clover' ın son versiyonu olan Clover 8.2 satranç motoru için indirme linki:
https://github.com/lucametehau/CloverEng...s/tag/v8.2
Ara
Cevapla
Astra, CCRL rating listesinde 27. sırada yer alıyor. Bu programın geliştiricisi Semih Özalp.

Astra' nın son versiyonu olan Astra 6.1.1 için indirme linki:
https://github.com/h1me01/Astra/releases/tag/6.1.1
Ara
Cevapla
LCZero kendi kendine satranç oyunları oynayarak satranç bilgisini arttıran bir satranç motoru. Bu satranç motoru klasik satranç motorlarının aksine gücünü ekran kartından alıyor ve güçlü bir ekran kartında güçlü bir işlemciye göre çok daha iyi performans gösteriyor.

LCZero' nun son versiyonu olan Lc0 v0.32.0-rc1 için indirme linki:
https://github.com/LeelaChessZero/lc0/re...0.32.0-rc1
Ara
Cevapla
ShashChess, Stockfish tabanlı bir satranç motoru. Bu programın asıl geliştirilme amacı Alexander Shashin isimli satranç teorisyenin fikirlerini satranç motoruna uygulamaktır. Bu programın geliştiricisi İtalyan bilgisayar mühendisi Andrea Manzo.

ShashChess' in son versiyonu olan ShashChess 39 için indirme linki:
https://github.com/amchess/ShashChess/releases/tag/39
Ara
Cevapla
Satranç Bilgisayar Tarihinden Bazı Önemli Olaylar:

1770
: Türk adı verilen, dişlilerle ve çarklarla çalışan bir mekanik cihaz geliştirildi. Bu cihazın içinde saklanmış usta bir insan satranç oyuncusu bulunuyordu. Bu cihazın geliştiricisi Baron von Kempelen' di.
1890: İspanyol mucit Leonardo Torres y Quevedo, bir şah ve bir kaleye karşı şahla oynanan oyun sonlarını kazanabilen algoritmik bir mekanik cihaz geliştirdi.
1948: Alan Turing ve Claude Shannon, günümüzde hâlâ satranç programlarında kullanılan temel algoritmaları bağımsız olarak geliştirdiler.
1957: Ekonomi alanında gelecekte Nobel alacak olan Herbert Simon, bir bilgisayarın 10 yıl içinde dünya şampiyonu olacağını öngördü.
1958: Alex Bernstein ve çalışma arkadaşları, ilk çalışan tam satranç programını geliştirdiler.
1959: Allen Newell, Herbert Simon ve J. C. Shaw, ilk alfa-beta  kesmeli satranç oynayan programı yazdılar.
1967: Richard Greenblatt’in MacHack adlı programı, kulüp düzeyinde satranç oynayabiliyordu.
1968: Uluslararası Usta David Levy, dört bilgisayar bilimi profesörüyle ünlü bir iddiaya girdi: “Hiçbir bilgisayar programı, kendisini ciddi bir maçta yenemezdi.”
1975: CHESS 4.5, ABD Satranç Federasyonu’nunca  “uzman”  olarak nitelendirilen  ilk bilgisayar programı oldu.
1978: IM David Levy, CHESS 4.7 programını 3.5 – 1.5 skorla kolayca yendi.
1983: Ken Thompson’un geliştirdiği Belle, resmi olarak USCF "usta" (2200) seviyesini geçen ilk program oldu.
1983: IM David Levy, Londra’da düzenlenen bir maçta Cray Blitz (dördüncü dünya bilgisayar şampiyonu karşısında 4-0 galip geldi.
1987: Fidelity Electronics ve Alman üretici Hegener & Glaser, usta seviyesinde ilk mikro bilgisayar satranç programlarını geliştirdiler.
1988: Hitech (Hans Berliner ve Carnegie Mellon ekibi tarafından geliştirildi), kısa sürede baskın hale geldi ve 1988'de USCF 2400 seviyesini aştı.
1988: Deep Thought (Feng-hsiung Hsu, Thomas Anantharaman, Murray Campbell ve Andreas Nowatzyk tarafından geliştirildi), GM Tony Miles ile birinciliği paylaştı; GM Bent Larsen’i yendi.
1989: Dünya Satranç Şampiyonu Garry Kasparov, New York'ta Deep Thought'u 2-0 yendi.
1990: Deep Thought, IM David Levy’yi Londra’da 4-0 yendi.
1993: Deep Thought, dünyanın en genç büyükustası Judith Polgar ile yaptığı maçta 1.5 – 0.5 galip geldi.
1994: WCHESS (Dave Kittinger tarafından yazıldı), Harvard Kupası’nda GM’lere karşı 5-1 skor elde etti.
1996: Kasparov, Deep Blue karşısında 4-2 galip geldi.
1997: Kasparov ve Deep Blue yeniden karşılaştı. Deep Blue 2, Kasparov 1 galibiyet aldı, 3 maç berabere bitti. Deep Blue maçı kazandı.
1998:  Viswanathan Anand ile satranç motoru Rebel 10 arasında yapılan gösteri maçında, Rebel toplamda 5-3 galip geldi. Maçlar farklı zaman kontrolüyle oynandı: Blitz (5+5) ve yarı-blitz (15 dakikalık) partilerde Rebel büyük üstünlük sağladı (4.5-1.5), ancak klasik tempolu iki oyunda Anand üstün gelerek 1.5-0.5 kazandı.
2000:  Almanya’nın Dortmund kentinde düzenlenen Sparkassen Dortmund Süper GM Turnuvası’na katılan Deep Junior 6, toplam 9 turda 4,5 puan toplayarak yaklaşık 2703 Elo performansı gösterdi Bu turnuvada Deep Junior  Robert Hübner, Jeroen Piket ve Peter Leko’ yu  yenmeyi başardı.
2002: Mart 2002: GM Boris Gulko, en iyi dört satranç programına karşı ikişer maç yaptı. Bilgisayarlar toplamda 5 puan, Gulko ise 3 puan aldı.
Nisan 2002: GM Ilya Smirin, yine dört programla maç yaptı. Hiç kaybetmeden 5 puan topladı (bilgisayarlar 3 puan aldı).
Mayıs 2002: GM Alexey Dreev, Deep Junior ile yaptığı maçı berabere tamamladı.
Mayıs 2002: Deep Junior, GM Mikhail Gurevich karşısında 3.5 – 0.5 skorla galip geldi.
Ekim 2002: Dünya Şampiyonu Vladimir Kramnik, Deep Fritz ile 8 maç yaptı. 4-4 berabere bitti.
2003: Ocak 2003: Kasparov ile Deep Junior arasındaki 6 maçlık seri 3-3 berabere bitti.
Kasım 2003:  New York’ta Dünya Şampiyonu Garry Kasparov ile satranç motoru X3D Fritz karşı karşıya geldi. Bu dört oyunluk maç, sanal gerçeklik teknolojisi kullanılarak oynandı; Kasparov hamlelerini sesle bildirirken, sanal bir 3D tahta üzerinden oynandı. Maç  2-2 berabere bitti.
Temmuz 2003 & Temmuz 2004: 2003 yılında Vicente López, Arjantin’de düzenlenen Mercosur Kupası’nda Shredder 7, 10 turda 8.5 puan toplayarak turnuvayı birinci tamamladı.  Shredder 7,  1.6 GHz Athlon işlemci ile oynadığı turnuvada  2741 Elo luk bir performans gösterdi. 
2004:Temmuz 2004: yılında Arjantin’de düzenlenen Mercosur Kupası, insan büyükustalar ile güçlü satranç motoru Shredder 8’in karşılaştığı önemli bir turnuvaydı. Shredder 8 turnuvada üstün bir performans sergileyerek 11 tur sonunda 9 puanla birinciliği kazandı. Bu turnuvada Shredder 8,  2632 lik bir elo performansı gösterdi. Shredder 8.0, 3.0 GHz  Pentium IV işlemci ve  256 MB Ram ile çalışıyordu.
Ekim 2004: Hydra, Fritz ve Deep Junior, insan rakiplere karşı oynadıkları takım turnuvasında 8.5 – 3.5 galip geldiler.
2005:Haziran 2005: İlk “freestyle” turnuva düzenlendi. İnsan-amatör bir çift, büyükustaları ve saf bilgisayarları geride bırakarak şampiyon oldu.
Temmuz 2005:  Arjantin’de düzenlenen Mercosur Kupası’nda  Shredder 9.0, 2758 Elo performans puanı elde ederek birinciliği kazandı. Bu başarı, motorun hem donanım, hem de yazılım olarak güçlü olduğunu gösteriyordu; Shredder 9.0, 3.5 GHz  Pentium IV işlemci ve 512 MB Ram ile çalışıyordu.
Temmuz 2005: Hydra, dünyanın en iyi 7. oyuncusu Michael Adams’ı 6 maçlık seride 5.5 – 0.5 yendi.
Kasım 2005: Hydra, Deep Junior ve Deep Fritz,  insan rakiplerine karşı 8-4 üstünlük sağladı.
2006:Mart 2006 (ön eleme) ve Nisan 2006 (final): İkinci freestyle turnuvayı Hydra ve geliştiricisi Chrilly Donninger kazandı.
Kasım-Aralık 2006: Dünya Şampiyonu Vladimir Kramnik, Deep Fritz programıyla 6 oyunlu bir maç yaparak 4–2 mağlup oldu. Bu karşılaşma, makinelerin artık klasik formatta da insan dünya şampiyonlarını yenebileceğini gösterdi .
2008: Pocket Fritz 3, Arjantin'in Buenos Aires kentinde düzenlenen Copa Mercosur satranç turnuvasını zirvede bitirdi.  Hiarcs 12.1 motorunu kullanan Pocket Fritz  3 turnuvayı 6 galibiyet ve 4 beraberlikle tamamladı. Bu performans, yaklaşık 2650 Elo puanına denk geliyordu
2009:  Pocket Fritz 4, Arjantin'in Buenos Aires kentinde düzenlenen Copa Mercosur satranç turnuvasında tarihi bir başarıya imza attı. Hiarcs 13 motorunu kullanan Pocket Fritz 4, HTC Touch HD cep telefonunda çalışarak bu turnuvayı 9 galibiyet ve 1 beraberlikle tamamladı. Bu performans 2938 Elo puanına denk geliyordu. Pocket Fritz 4 saniyede 20.000 hamle hesaplayarak bu başarıya ulaştı
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 3 Ziyaretçi