Mali Genel Kurul'da Hukuk Çiğnendi mi?
#1
Değerli Forum üyeleri,
Hukukçu değilim ve Genel Kurul tecrübem yok, internetten kısmen izlediğim Genel Kurulda konuşmaların bir önerge ile sonlandırılmasını yadırgadığım için ilgili mevzuatı incelemeye çalışarak görüşlerimi değerklendirmenize açıyorum. Düşüncelerim yanlış ise bunu öğrenmekten de memnuniyet duyarım.
****
İnternetten izlediğim kadarıyla Genel Kurul'da 5 konuşma yapıldıktan sonra 10 üyenin verdiği önerge ile yapılan konuşmalar yeterli bulunarak sıradaki konuşmaların yapılmaması yönünde karar alındı.
Kararın gerekçesi görüşmelerin uzamasıydı.
Divan Başkanı önergeyi oylamaya sunmamak ve sonucunu uygulamamak gibi bir yetkisinin bulunmadığını ifade etti.
Önerge kabul edilince sıradaki konuşmalar yapılmadı.

Genel Kurul TSF Ana Sözleşmesi'ne göre yapılıyor.

Durum:
26. maddenin 2 ve 3. bendlerine göre konuşma yapmak isteyen üyelerin talepleri Divana iletildi, konuşma süreleri ve sayısı Genel Kurulca oylanarak belirlendi.
Daha sonra 5 konuşma yapıldıktan sonra 10 üyenin verdiği önerge ile yapılan konuşmalar yeterli bulunarak sıradaki konuşmaların yapılmaması yönünde karar alındı.

Düşüncelerim:
Genel Kurulca onaylanmış konuşmaların yapılmasının iptal edilmesi gibi bir yetki KİMSENİN YOK.
Konuşmaların yeterli görülmesi ancak
"Karşı söz hakkının kullanılması nedeni ile görüşmelerin uzaması durumunda" olur.
Önerge, söz hakkı olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının saklı olduğu açıklanmak suretiyle önerge lehine ya da aleyhine konuşacak birer kişiye söz verildikten sonra genel kurul oyuna sunulur.

Yani sıradaki söz hakları İPTAL EDİLMEZ.
- Yapılacak konuşmalar "karşı söz hakkı kullanımı" DEĞİLDİ.
- Sıradaki konuşmalar "karşı söz hakkı kullanımı" OLSA BİLE Söz hakkı olanların adları okunur ve bunların söz haklarının saklı olduğu açıklanması gerekirdi.
- Önerge lehine ya da aleyhine konuşacak birer kişiye söz VERİLMEDİ.

Genel Kurulda Genel Kurulca kabul edilmiş konuşmaların iptali ANA SÖZLEŞMEYE AÇIKCA AYKIRIDIR.

Saygılarımla
Serhad Kangöz

***
TSF Ana Statüsü
Gündemin belirlenmesi ve görüşmeler

MADDE 26 – (1) Divan başkanı, daha önce çağrı yazısında duyurulmuş olan gündemi genel kurula açıklar. Gündeme, Çerçeve Statü ve Ana Statüye aykırı olmayan maddeler eklenmesine ilişkin öneriler, en az on üyenin imzalanmış yazılı başvuruları ile yapılır. Bu öneriler açık oya sunulur, kabul edilen öneriler gündeme eklenir. Bu nitelikteki gündem maddeleri, daha önce ilan edilen maddelerin görüşülüp karara bağlanmasından sonra görüşülür.

(2) Gündem maddesi hakkında söz isteyen genel kurul üyeleri, yazılı başvurularını divan başkanlığına iletirler. Divan başkanlığı, talepleri gündem sırasını dikkate alarak düzenler. Üye sırasını başkasına bırakabilir. Bu durumda sırasını bıraktığı üyenin sırası gelince konuşabilir.

(3) Divan başkanı, konuşma istemlerinin sayısını dikkate alarak genel kurul oylamasına sunar ve konuşma süreleri genel kurulca belirlenir.

(4) Genel kurulda, üyelerin, Federasyon işlemlerine ilişkin sorularını yönetim kurulu ya da denetleme kurulu sözcüleri yanıtlamakla yükümlüdür.

(5) Karşı söz hakkının kullanılması nedeni ile görüşmelerin uzaması durumunda, sıradaki konuşmalar tamamlanmadan görüşme yeterliliği oylamasına geçilebilir. En az on üyenin yazılı başvurusu durumunda divan başkanlığı önergeyi işleme koyar. Önerge, söz hakkı olanların adları okunmak ve bunların söz haklarının saklı olduğu açıklanmak suretiyle önerge lehine ya da aleyhine konuşacak birer kişiye söz verildikten sonra genel kurul oyuna sunulur. Kabulü halinde o gündem maddesi ile ilgili konuşmalar bitirilir.

(6) Gündemdeki bütün maddelerin görüşülmesi ve karara bağlanmasından sonra divan başkanı, yapacağı bir konuşmayla genel kurulu kapatır.

(7) Divan başkanı, gündem maddeleri görüşülürken ya da oylama yapılırken, tarafsızlık ilkesine aykırı açıklama yapamaz.
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi