19-11-2012, 15:34
Bu yaş grubuna yönelik satranç eğitim programını hazırlayıp geçmişte uygulayan bir kaç ülke var dünyada.Ama onların da belli başarılı sonuçlar alması için belirli bir alt yapı süreci geçirmişler ve hep en tepelerde kalabilmişlerdir.
Söz konusu toplumlar eğitim programları gereği satrancı yalnız satranç eğitimi hedefinin yanı sıra nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amacına yönelik olarak kullandıkları için o toplumlar bugün dünyada ekonomiden sanayiye,spordan sanata birçok önemli alanda çok ileridelerdir.
Toplum olarak bize düşen eğitim programlarında satranca da yer vererek nitelikli altyapıyı oluşturabilmek olmalıdır.
Bu yaş grubunun ana okul yada ana sınıfı eğitiminde görevli ana sınıfı öğretmenlerinden bağımsız,onların çocuk hakkındaki görüşünü almadan gözlemlerini paylaşmadan satranç eğitimine girişmek çok tehlikelidir.Öncelikle çocuk ve onu eğitecek öğretmen-antrenör için.Hangi eğitimden geçmiştir ki antrenör bu yaştaki çocuğun psikolojik,heyecansal,ruhsal,fiziksel,zihinsel gelişim özelliklerini bilip ona uygun bir program yapabilsin.100 den geriye 3 er 3 er sayan 4 yaş çocukları gördüm ben.Onlara karşı hangi empatik formasyon kurabileceksiniz ?
Çok ciddi bir konu.Çocuk kaçarsa geri dönmesi çok zor.Başarısız olduğunu hissederse içine düşeceği psikolojik durumdan çıkarabilecek mi,anne-baba yada öğretmen.
Asla fazla iddialı olmamak gerekir.Çocuklara yüklenmeyelim.
Onları tanıyalım,hissedelim,içsel seslerini duyalım...
Söz konusu toplumlar eğitim programları gereği satrancı yalnız satranç eğitimi hedefinin yanı sıra nitelikli bireylerin yetiştirilmesi amacına yönelik olarak kullandıkları için o toplumlar bugün dünyada ekonomiden sanayiye,spordan sanata birçok önemli alanda çok ileridelerdir.
Toplum olarak bize düşen eğitim programlarında satranca da yer vererek nitelikli altyapıyı oluşturabilmek olmalıdır.
Bu yaş grubunun ana okul yada ana sınıfı eğitiminde görevli ana sınıfı öğretmenlerinden bağımsız,onların çocuk hakkındaki görüşünü almadan gözlemlerini paylaşmadan satranç eğitimine girişmek çok tehlikelidir.Öncelikle çocuk ve onu eğitecek öğretmen-antrenör için.Hangi eğitimden geçmiştir ki antrenör bu yaştaki çocuğun psikolojik,heyecansal,ruhsal,fiziksel,zihinsel gelişim özelliklerini bilip ona uygun bir program yapabilsin.100 den geriye 3 er 3 er sayan 4 yaş çocukları gördüm ben.Onlara karşı hangi empatik formasyon kurabileceksiniz ?
Çok ciddi bir konu.Çocuk kaçarsa geri dönmesi çok zor.Başarısız olduğunu hissederse içine düşeceği psikolojik durumdan çıkarabilecek mi,anne-baba yada öğretmen.
Asla fazla iddialı olmamak gerekir.Çocuklara yüklenmeyelim.
Onları tanıyalım,hissedelim,içsel seslerini duyalım...
- MATRANÇ -