TSF ye açık çağrımdır.
#61
Durum tespiti yapmaya devam ediyorum.
Şimdi de 2.kademe antrenör eğitimi kapsamı.
 
2.kademe antrenör adaylarına verilen dersler aşağıdadır.
1 saat Spor fizyolojisi
6 saat Genel antrenman bilgisi
2 saat Sporcu sağlığı ve beslenme
1 saat Spor sosyolojisi
1 saat Sporda yönetim ve organizasyon
1 saat Spor psikolojisi
2 saat Satranç stratejisi
3 saat Taktik motifler
2 saat Satrançta öğrenme ve öğretme yöntemleri
5 saat Açılışlar
2 saat Pozisyon değerlendirilmesi
2 saat Özel antrenman
3 saat Planlama
2 saat Piyon oyun sonu
2 saat Düşünme metodu-varyant analizi
2 saat Ölçme ve değerlendirme
2 saat Karşılaşma analizleri ve istatistik
2 saat Kombinezon
3 saat Alet ve piyon oyun sonu
2 saat Alet oyun sonları
2 saat Alete karşı alet oyun sonları
Toplam 48 ders saati
Link : kocaeli.tsf.org.tr/images/2._KADEME_RNEK_KURS_PROGRAMI_1.pdf
 
Ders konuları ve toplam ders saati itibarıyla 1.kademe eğitimi ve Eğiticilerin Eğitimi kapsamındaki derslerden oldukça farklı.
 
Prosedüre göre Eğiticilerin Eğitimi 2.kademe antrenör adaylarına verilmesi gerekirken 2. ve 3. kademe antrenörlere verilmektedir. Prosedüre göre Eğiticilerin Eğitimi 1.kademe antrenörlere verilmesi gerekirken verilmeyip ders konularını unutmuş olma ihtimali olan 2. ve 3. kademe antrenörlere verilmektedir.
 
Yani, işin özeti : Eğiticilerin Eğitimi 2. ve 3. kademe antrenörlere 1.kademe eğitiminde gördükleri dersleri tekrarlama eğitimidir.

Prosedürdeki A.1.d maddesi durdukça durum tespiti yapmaya devam edeceğim.
Ara
Cevapla
#62
Smile 
[size=large][font=Tahoma] [/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]Konu seminerlerin eleştirisine geldi.
Seminerler çok uzun zamandır yapılır. Ama nedense bu güne denk geldi demek.

"Bir saat tanışma yapılmış" diyorsunuz...[/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]Tanışma tüm  katılımcılar ile yapıldı. Kendilerini ismen tanıtmadılar sadece...Çalışma koşulları, karşılaştıkları sorunlar, getirmiş oldukları çözümler vb. Katılımcılara eğitmenler de tanıştırıldı. Kısaca satranç geçmişinden bahsettiler.
[/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]Bu semineri aşağılayıp yargılıyorsunuz. Bu hakkı kimden alıyorsunuz?
[/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]"Yukarıda her iki kursun ders konuları arasında fark görebiliyor musunuz ?" diyorsunuz.

[/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]Ders konuları arasında elbette fark var !

[/font][/size]

[size=large][font=Tahoma]Ama siz göremiyorsunuz. Ders konusu aynı olabilir.[/font][/size]
[size=large][font=Tahoma]İşlenişi, işleniş gözlemi ve aşaması daha farklıdır.Bu konuda bilgisiz olamazsınız. İlk okul da da Matematik dersi vardır, lisede de...
Ama içerik ve seviye farklıdır.

Uzanamadığınızı ölesiye, temelsiz ve gaddarca eleştiriyorsunuz.
Bir an sormadan edemedim kendime...
Madem bu kadar eksik ve yanlış buluyorsunuz o zaman neden katılmak istersiniz ki?
Bu soruyu bana sizin tavrınız sorduruyor unutmayın!

Ayrıca ders saatleri ve konuları GSGM tarafından belirlenmiş durumdadır.
Bu makam tarafından da onaylıdır!
Dikkatli olun!

Ulusal sporcu, unvanlı sporcu,alan uzmanı tarafından verilen seminer konuları daha üst kademelerde GM ler tarafından da veriliyor. 2 gün boyunca...
Bizim 2. kademe kurslarımız 7- 8 gün sürmektedir. İnsanlar bu kurslara katılmak için ta nerelerden gelip ailelerinden ayrı düşmüşler. Üstelik bayramda ve oruçlu olarak...

Sizin için bazı Kocaeli'li arkadaşlarım "kursa katılamadığı için böyle fevri yazıyor" diyorlar.
Ben buna katılmıyorum.
Bunu belirteyim.

Ama şu konunun hakkını da vermem gerek !

Bence haklı olduğunuz nokta 2. Kademe Antrenör Kurslarına katılma kriterlerindeki A.1.d. maddesidir.

Bunu size açıklamıştım. Ama "kelalaka" bulduğunuz için bu açıklamamı kabul etmediniz.
Haklı olabilirsiniz.

O madde 2005 yılından bu güne var!
Ama 2005 yılında henüz 5 kademeli antrenörlük sistemi uygulanmadığından,dolayısıyla elimizde 2.3.4.kademe belgeli antrenörler olmadığı için tüm katılanlar 1. kademeden başlamışlardı. O zamanlar bu 1.kademe antrenörlere en az 3-4 seminer ile 2. Kademe Antrenörlüğe geçiş şartı konmuştu. Ben kendim bu seminerlere 4-5 defa katıldım. İkisinde de Mustafa ÇELİKKOL ile katıldık.

Size bunları "kelalaka" bulun diye söylemiyorum.

Size saygım var. Ama bazı konuları dayanaksız yazıp eleştiriyorsunuz. Bunu yakıştıramıyorum.

SONUÇ OLARAK...

Bu gün gerek TSF ye, gerekse TSF Eğitim Kurulu na birdefa daha yazdım ki bu konu ve bu madde ya kaldırılmalı ya da yeniden revize edilmeli!
Sizin görüşünüzün de bu yönde olduğunu biliyorum.
Daha önce de yazdığım gibi değiştirilmesi gereken çok şey var.

Ama bunu tek başınıza yapamıyorsunuz!
GSGM ve Spor Dairesinde onay gereklidir.
Benim TSF de kaldığım süre içinde değiştirmek isteyipte değiştiremediğim onlarca konu gibi...

Bana bu konuda en kısa sürede adım atılacağı söylendi.

Ayrıca bir önerim daha var onu da ÖSF da ayrı konuda yazarak görüşe sundum.
Çıta 1800 olabilir belki...Ama bunun belli oranda tolere edilmesi gerek.
Bir oyuncunun oyun gücü düştükçe tecrübesi artar. Nitekim yaşı sebebiyle oyun gücü eskiye göre 500-600 puan düşen çok değerli ve kuvvetli oyuncular tanıyorum.

Onun için diyorum ki 2. Kademe için 1800 UKD/ELO ya  EVET ama - +200 puan tolere edilmelidir.

Bu konuda da gerekli girişimlerde bulunacaklardır.

Haklı olduğunuz bir konudur ki bu maddeyi burada açık yüreklilikle açtınız.
Ama diğer tespitlerinizin hiç birisine üzülerek katılmadığımı belirtirim.

Sizi ve konunuzu önemsedim. Girişimlerde bulundum.
Yıllardır boşuna duran bir madde yüzünden madde bağımlısı olduk.

Bu konuda benim tartışacağım başka birşey kalmadı.
Selam ve saygılarımla















[/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#63
Prosedürün A.1.d maddesinin tekrar edile edile, defalarca yazılma sonucu olarak yeterince anlaşıldığını düşünüyorum.
 
Tüm yazılarımı yazmamdaki temel düşüncem beni 2.kademe antrenör eğitiminden uzaklaştıran Prosedürün A.1.c maddesinin yanlış olduğunu ortaya koyabilmektir.
 
Prosedürün bu konuda kendi kendisiyle çeliştiğini yine Prosedürden bir örnek vererek anlatmak istiyorum.
 
Prosedürün B.10. maddesi aşağıdadır.
“Hiçbir koşula bakılmaksızın doğrudan denklik kazanmak : FIDE tarafından verilen aşağıdaki belgelere sahip olanlar başka bir koşula bakılmaksızın doğrudan karşılık gelen kademeye denklik yapabilirler.
a.FIDE Instructor : Kıdemli Antrenör (3.kademe)
b.FIDE trainer : Baş Antrenör (4.Kademe)
c.FIDE Senior Trainer : Teknik Direktör (5.Kademe)”
 
B.10 güzel, doğru ve objektif bir maddedir.
 
Prosedürün kademeler arası geçiş ve terfi koşullarının bahsedildiği A.2, A.3, A.4. maddelerinde ise bu 3 kademe için bir kulüpte 2 şer ve 3 er yıl çalışıldığının belgelenmesi istenmektedir. Bunlar da subjektif maddelerdir. Kişisine, grubuna göre, yerine göre bu çalışma belgeleri bilimsel olarak ölçülemez. Sahte ve gerçek belgelerin uçuştuğu, birbirine karıştığı ülkemizde çalışma belgeleri objektif, ölçülebilir kriterlerden çok uzaktır.
 
Teknik açıdan B.10 ve A.2,3,4. maddeler çelişmektedir.
Yurt dışında hangi şartlarda alındığı belli olmayan belgelere denklik verilmekte ama el altında olan ve denetlenebilir ve performansı ölçülebilir kişilerden belge istenmektedir.
 
Öte yandan ; yurt dışından alınan antrenörlük belgesinin güvenilir kurum olan FIDE onaylı olduğu öne sürülerek denklik verilmekte ve yurt içindeki kişinin çalışıp çalışmadığı TSF tarafından denetlenemediği için çalışma belgesi getirmesi istenmekte ise burada önemli bir sorun vardır.
 
Antrenörlük Belgeleri subjektif kriterlere göre değil bilimsel olarak ölçülebilir objektif kriterlere göre verilmelidir. Kişiden ve gruptan bağımsız olarak ortaya konmuş objektif ölçülebilir kriterlerin ne olduğunu sonraki yazımda açıklamaya çalışacağım.
Ara
Cevapla
#64
Okulda veya kulüpte çalışıldığının belgelenmesinin amacı, işlevi ne olmalıdır ?

Üst antrenör olabilmek için çalışma belgesine sahip olmak ? Evet, değerlendirme kriteri olabilir.
Diğer kriterlerin yanında bir kriter olabilir ama olmazsa olmaz bir kriter değildir.

Okulda veya kulüpte veya üst antrenörün yanında çalışmak bilgilerin pekişmesi demektir, tecrübe birikimi demektir. Çalışan ile çalışmayan arasında mutlaka fark vardır. Çalışan zorlukları, sorunları aşa aşa, tecrübe kazana kazana işlevini devam ettiriyorsa üst antrenör olunurken bunun mutlaka bir artısı, bir getirisi olmalıdır. Ama çalışma belgesi üst antrenör olunurken tek ve belirleyici kriter (belge yoksa eğitimde yok, üst antrenörlükte yok) olursa bu noktada eksiklikler yanlışlıklar olabilir.

Kişi çalışmıyor olsa bile arkadaşı, dostu olan üst antrenör ona yanında çalıştığına dair belge verebilir.
Bir öğretmen okulunda asli görevinde başarılı ise müdürü öğretmenin ricasını kırmayarak satranç dalında da çalıştığına dair ona belge verebilir.
Kırıkkale’de veya Kırklareli’nde satranca hevesli 7 kişinin bir araya gelerek kurdukları yeni bir kulüp henüz hiçbir öğrencisi yokken bile kişiye antrenör çalışma belgesi verebilir.

Yukarıda yazdıklarım ütopik düşünceler değildir. Yaşadığımız dünyada, ülkemizde sık sık karşılaştığımız gerçeklerden örneklerdir.

Gerçek çalışma belgesi bilgi ve tecrübe birikimi ve kazanç göstergesidir. Üst antrenör olunurken bu belge olumlu olarak değerlendirilerek artı puan getirmelidir. Nasıl olacağını açıklamaya çalışacağım.
Ara
Cevapla
#65
FIDE nin değerlendirme ve antrenör belgesi verme kriterlerini anlayabildiğim kadarıyla açıklamak istiyorum.
Link, Regulations for the Titles of Trainers : fide.com/fide/handbook.html?id=42&view=category
 
Kademelere göre antrenör olabilmek için FIDE Eğitici (Antrenör) Sistemi Yönetmeliğinde 5 objektif değerlendirme kriteri (ölçütü) var. Bu kriterler ve toplam değerlendirmedeki ağırlıkları aşağıda belirtilmektedir.
-Rating kriteri : %20
-FIDE unvanı kriteri : %10
-Eğitim kursuna katılım kriteri : %10
-Katılımcının yayınlanmış malzemesi (kitap, makale, vb.) kriteri : %10
-Tecrübe (Çalışma) kriteri : %20
-Sınav başarısı kriteri : %30
 
Kriterlere göre verilen puanlara örnekler :
0-1100 ratinge 0 puan, 2451-2900 ye 200 puan.
Hiç unvan yoksa 0 puan, GM için 100 puan.
Kursa hiç devam edilmezse 0 puan, kesintisiz devam edilirse 100 puan.
Yayın için 0 dan 100 puana kadar.
1 yıllık tecrübe için 0 puan, 10 yıllık tecrübe için 180 puan, +10 yıl için 200 puan.
30 soruluk bir sınavda 3 soru doğru cevaplandığında 30 puan, tüm sorulara doğru cevap verildiğinde 300 puan
 
Daha sonra toplanan puanların karşılığı olarak elde edilecek antrenör kademeleri belirtilmiş.
199 puana kadar antrenör olamaz.
200-399 : 1.kademe antrenör olur
400-599 : 2.kademe antrenör olur
600-799 : 3.kademe antrenör olur
800-1000 : 4.kademe antrenör olur
FIDE literatüründeki FIDE Senior Trainer, bizdeki karşılığı Teknik Direktör (5.kademe) sınava ve puanlamaya tabi değil. Onun değerlendirilmesi çok farklı kriterlere göre olmaktadır.
 
FIDE nin literatüründe görüldüğü gibi, değerlendirme kriterlerinin hepsi bilimsel olarak ölçülebilir objektif kriterlerdir. Şüphesiz ki ; FIDE nin kriterleri zamanla değişebilir. Ancak değişmemesi gereken, kişiden gruptan bağımsız olan objektifliğidir, ölçülebilir olmasıdır.
 
FIDE 1 yıllık çalışmaya sıfır puan vermektedir. Biz ise, bırakınız antrenör olabilmeyi antrenör eğitimine katılabilmek için olmazsa olmaz bir koşul olarak 1 yıllık çalışma belgesi istiyoruz.
 
Farkımız budur işte !
 
 
 
Not : FIDE nin Yönetmeliğine göre yanlışlar yapmış olabilirim. Düzeltilirse memnun olurum. Bu başlık altındaki son yazımdır. Kendilerine rahatsızlık verdiğim değerli okuyucular artık okuma zahmetine katlanmayacaklardır. Sürçülisan ettiysem affola.
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 2 Ziyaretçi