16-08-2015, 20:06
(Son Düzenleme: 16-08-2015, 20:08, Düzenleyen: abdulkadirbener.)
(16-08-2015, 17:40)Attorney at Law Nickli Kullanıcıdan Alıntı: ...satranca katkıda bulunmak için çalışacak kişileri henüz daha belirlenip göreve bile başlamadan "etiketleri alay konusu yaparak" küçümsemek bence mizah değildir......
..."bizim örneğimizde henüz bir proje olmadığı için"..... bunun için ilk adımın atılmış olmasıdır...
Sayın,
Fıkradaki ironiyi anlayamadığınızı tahmin ediyorum.
Ortada onlarca kurul ve kurul üyesi varken, projelerin sunulması için yeni bir kurul daha kurulmasının traji-komik olduğunu vurgulamak istedim.
Projesi olan dilediği zaman bunu doğrudan TSF'nin ilgili kurulu ile paylaşabiliyor zaten. Kafasındaki proje hangi kurulu ilgilendirir bilmiyorsa doğrudan başkanla bile görüşebilir. Yeter ki projesine inansın. Ben de geçmişte TSF'ye bazı projelerim olduğunu bunları yapabilecek teknik bilgiye sahip olduğumu sadece satranç içinden birilerinin bilgi desteğine ihtiyacım olduğunu dile getirmek için başvurdum. Hatta bizzat TSF başkanından randevu alıp gittim. İnanın orada kapılar kapalı değil. Bir işe yaramıyor orası ayrı bir fıkra, ayrı bir ironi ve apayrı bir mevzu. Onu başka yerde konuşalım. Ama şunu diyorum ki projeleri dinlemek için kurul oluşturmak tam da fıkradaki senaryo.
Bu başlık açısından dikkat etmemiz gereken nokta şu; bir kurul oluşturuluyor ve insanların projelerini oraya iletmeleri isteniyor. Dört olasılık var
(1) O kadar çok proje dile getiriliyor ki artık bıkkınlık geldi ve bu işi takip edecek ve projeleri dinleyip saçmalıklarla adam gibi proje olabilecek olanları ayıklayacak bir oluşum hazırlandı.
(2) TSF elindeki işleri bitirdi, proje üretiminde de artık sıfırı tüketti ve yeni fikirlere açlık duyuyor. Birileri gelip anlatsa da proje üretsek diyor.
(3) TSF'de bir kurulda görevlendirilmesi gereken birileri var ve bu ad altında TSF bünyesine alındılar.
(4) Seçimler geldiğinde, "sizden gelen her türlü öneriye kapımızı ardına kadar açtık" diyebilmek için böyle bir resmi kurul olması gerektiğini düşündü birileri.
Her biri için yorumlarım şu şekilde:
(1) Kurulun oluşum sebebi bu ise gayet yerinde olmuş. Bizde herkes aklına geleni proje sanır ve hemen gerçekleştirilebilir ve çok faydalı olduğuna kanaat edip herkese anlatmaya başlar. Başarılı olması muhtemel fikirleri bu gibi cin fikirli vatandaşların hayallerinden ayıklamak bir iştir ve bunu birilerinin yapması gerekiyorsa yapılsın. Ama kuruluşun amacının bu olmadığını tahmin ediyorum. Zira TSF'nin proje fikirlerine ihtiyacı yok. Kendimden gayet iyi biliyorum.(*) Belki de yanılıyorum bilemem.
(2) Amaç gerçekten de yeni fikirler duymak ise bu kötü. Zira TSF henüz vadettiği projeleri bitirmedi. Bakın şu linkteki hedefleri bir okuyun derim. Hangileri gerçekleşti birer birer burada tartışalım dilerseniz:
[color=#1E90FF]
http://www.gulkiztulay.com/ana-hedefler.html
[/color]
Bunların her biri ciddi hedefler ve büyük bir çoğunluğu çok ciddi çalışma ekipleri ve organizasyon gerektiren işler. Hangileri başlatılmadı? Hangileri için çalışmaya devam ediliyor? Hangileri başarıldı? Kimin bunlardan haberi var?
(3) Bu bir olasılık sadece. Olayı bilimsel açıdan ele alıyorsak tüm açılardan olasılıkları yazmamız lazım. Bu olasılığa yorum yapmayacağım.
(4) Bu olasılık çok zeki birinin uzun vadeli ve stratejik düşünmesi sonucu oluşabilir. Zayıf bir olasılık ama olasılık işte. Buna da yorum yapmayacağım.
(*) Ben yukarıdaki linkte yer alan bir iki maddeyi kapsayacak bir proje için başkanla konuşma cesareti gösterdim. Projenin özetini veya ayrıntılarını dinlemedi. Sizinle toplantı yapalım deyip gönderdi. Bir daha da aramadı. Altı aydan uzun süre ararlar diye bekledim ama arayan olmadı. Ardından çalıştığım kurumun bir işi için TSF'ye gittiğimde kendisi ile konuşmak şansı yakaladım. Yine aynı şeyi söyledi. Güya eğitim kurulu sorumlusu bey ile benim katılacağım bir toplantı tertip edilecekmiş. Üstünden bir yıl daha geçti neredeyse. Bu ciddiyetsizliğin üstüne artık çağırsalar da gitmem. Bana proje ve TSF kelimelerini yan yana söylerseniz ben fıkra anlatırım. Özür dileyerek.
Hürmetlerimle.