TSF ye açık çağrımdır.
#21
Bazı beyinlerin itiraz duygu ve düşünceleri hoplayabilir.
Sabırlı olmaları için kısa ve tekrarlı bir açıklama daha yapayım.

Antrenör Talimatı Kademe Geçişi ve Denklik Prosedürünü öncelik ve önem sırasına göre kapsamalıdır.
Fakat canlı örneğimizde kapsayamamaktadır.

Prosedür içine talimatta, ana statüde, yönetmelikte, kanunda, anayasada olmayan bir madde gökten zembille indirilmiştir : Antrenör eğitimine katılabilmek için okulda veya kulüpte çalıştığını belgelemek şarttır.

Devamı gelecek...
Ara
Cevapla
#22
[size=medium]2. kademe antrenör eğitimi için TSF nin istediği belgeler aşağıda açıklanmaktadır.[/size]
[size=medium] [/size]
[size=medium]ANTRENÖR TALİMATI’na Göre[/size]
Kursa katılmadan önce ve kurs sonu yapılan sınavda başarılı olunduktan sonra istenen belgeler Antrenör Talimatında belirtilmektedir.
 
Antrenör yetiştirme kurslarına katılacaklardan istenen belgeler talimatta yazıldığı gibi aşağıda belirtilmektedir :
a. Dilekçe (açık adresli)
b. Diploma sureti (noter tasdikli, kamu kurum ve kuruluşlarında görevli olanlar için kurum onaylı)
c. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünden cezaları olmadığına dair yazı (aslı)
d. Kursa katılacak adaylar Yönetim Kurulunun belirlediği katkı bedelini il temsilciliklerine makbuz karşılığı öderler
 
Antrenör yetiştirme kurslarında başarılı olanlardan istenen belgeler talimatta yazıldığı şekilde aşağıda sıralanmıştır :
a. 4 Adet vesikalık fotoğraf (sakalsız ve kravatlı)
b. Sağlık raporu (sağlık ocaklarından aslı)
c. Savcılık iyi hal kağıdı (aslı)
d. Nüfus cüzdanı sureti (TC Vat. No. ve resimli)
e. Ulusal sporcu olanlar ulusal sporcu belgesi getireceklerdir. (varsa)
f. Satranç sporunu yaptığını belgelemek. (varsa-lisans)
 
Yukarıda belirtilenler detayın da detayıdır. İstenen belgeler daha detaylı olarak yazılamazdı.
 
[size=medium]ANTRENÖR KADEMELERİ ARASI GEÇİŞ VE DENKLİK PROSEDÜRÜ’ne Göre[/size]
Aynen prosedürde yazıldığı gibi aşağıdadır.
 
Prosedür İçeriği :
A – Kademeler arası geçiş :
Antrenör belge ve lisansına sahip olanların kademeler arası geçiş ve terfileri, Antrenör Talimatı kapsamında açılacak kurs/seminer ve sonrasında girecekleri sınavda başarılı olunması ile gerçekleşir.
1.Antrenör (II. Kademe) geçiş, terfi koşulları :
a. Yardımcı Antrenör (I. Kademe) belgesine sahip olmak,
b. Antrenör talimatı doğrultusunda antrenör olma koşullarından birini kaybetmemiş olmak,
c. En az 1 yıl süre ile, Genel Müdürlük tarafından tescil edilmiş bir kulüpte yardımcı antrenör olarak görev yaptığını belgelemek, ya da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda satranç dersi öğretmeni veya satranç rehber öğretmeni veya egzersiz eğitim programı rehber öğretmeni olarak görev yaptığını, ya da kendisinden üst kademede bir antrenörün yanında çalıştığını belgelemek.
d. Eğiticilerin Eğitimi kurslarına katılarak, kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olanlar ( c ) kapsamındaki koşulları yerine getirmiş sayılırlar.
 
Prosedür, dayanağı olan Antrenör Talimatını dikkate almayarak, talimatın dışına çıkarak c maddesini kendi kapsamına almıştır. C maddesi Antrenör Talimatına aykırıdır.
Antrenör Talimatına göre istenen tüm belgeleri temin etmeme rağmen prosedürün "c" maddesine göre belge temin edemediğim için eğitim alma ve sınavına girme hakkım engellenmiştir.
 
Hoşça ve sağlıklı bir şekilde vakit geçirmeniz dileğimle herkese iyi bayramlar,
 
Açıklamalarım bayramdan sonra devam edecek…
Ara
Cevapla
#23
-Gelişme nasıl olur ?
Sorgulayarak.
-Neyi sorgulayacağız ?
Mevcudu, şu an yaşadıklarımızı, uyguladıklarımızı, yapıp ettiklerimizi.
-Şu an çok güzel yapıp ediyoruz. Sorgulamak ne işe yarar ki ?
Farklılıkları görmemize, daha iyiyi bulmamıza.
-Ben sorgulamadan mevcudu kabullensem gelişemezmiyim ?
Monoton bir şekilde yaşarsın. Dışarıdaki gelişmelerden haberdar olmazsan ve gelişemezsen bir süre sonra yaşayamaz hale gelirsin.

-Gelişme nasıl olur ?
Cesaretle sorumluluk alarak.
-Ben tüm vazifelerimi bihakkın yapıyorum. Sorumsuz değilim.
Mevcudu yapıyorsun. Mevcudun dışına çıkabilmek için sorumluluk alamıyorsun.
-Ama mevcudun dışına çıkarsam ne olur sonra ya başıma türlü dertler açılırsa.
Mevcudun dışına çıkabilmen için risk alman gerekmiyor.
-Yaa, peki nasıl çıkılır dışarıya ?
Düşünerek, alışılmışın dışında olan farklılıkları bulup ortaya çıkartarak, farklılıklardan faydalanarak.
-Ama farklılık demek benim toplumdan dışlanmam demektir.
Tam tersi. Farklılığı ortaya çıkartıp ondan kendin ve diğerleri için faydalanma yolunu bulursan toplum seni kucaklar.

-Gelişme nasıl olur ?
Düşünerek.
-Ya düşüncem yanlış çıkarsa.
Yanlışı silip doğruyu düşünmeye devam ederek.
-Hayatım boyunca hep yanlışı silip doğruyu mu düşüneceğim ? Bana ne derler sonra, tefe koyup çalarlar.
-Bir gün doğruyu bulduğunda diğerlerinin senden çok gerilerde kaldığını göreceksin. Ama hiç düşünmeyip monoton yaşarsan başkalarının seni gerilerde bıraktığını görürsün.

-Gelişme nasıl olur.
Düşündüğünü uygulayarak.
-Ben aslında hep düşünürüm ama baktığımda hep yerimde sayıyorum, gelişemiyorum.
Düşünmek şarttır ama bin kere düşüneceğine bir kere teşebbüs et. Sonuç seni şaşırtacaktır.

-Gelişme nasıl olur ?
Mevzuat hazretlerine dokunmadan, onu yok saymadan ama engel olanlara toslamadan, onların yanından geçerek (sahtekarlık yaparak değil), mevzuata ihtiyaç duymadan.
Ama karşıma hep mevzuat engelleri çıkıyor. Ne yapmalıyım ?
Mevzuat engelleri kalkana kadar doğru bildiklerinden şaşmadan diğer doğru yöntemleri uygulayarak gelişmeye devam etmelisin.
-Doğruları, doğru yöntemleri nasıl bulurum ?
Sorgulayarak, cesaretle sorumluluk alarak, düşünerek, düşündüğünü uygulayarak.

Hikaye değil, yakın zamanda çevremde tanık olduğum yaşanmakta olan bir örnek :
Bir Türkiye vatandaşı Türkiye’deki bir üniversiteyi başarıyla bitirmiş, hem de kalburüstü bir üniversiteyi. Daha sonra yüksek lisansa devam etmiş. Fakat yüksek lisansı bir türlü bitirememiş. Nedeni ise değişen hocalar, değişmeyen mevzuat, nemelazımcılık, hazırlanan projeyi değerlendirmek için savsaklamalar, idari engeller, mevzuat engelleri…

Vatandaş bir türlü yüksek lisans belgesini alamamış. Bu arada Kanada’da önemli bir burs kazanarak orada doktorasına devam etmek istemiş. Durumunu anlatmış Kanada’ya. Doktoradan sorumlu üniversite “olsun” demiş. “Sen yüksek lisans belgeni sonra getirsen de olur.” Şaşırmış vatandaş ve doktorasına başlamış. Aradan bir yıl geçmiş. İdari engeller, mevzuat engelleri yüzünden yüksek lisans belgesini bir türlü alamamış. Kanada “olsun” demiş, “biz bekleriz, sen eğitimine, araştırmalarına devam et.” Vatandaş daha fazla şaşırmış ama pür memnuniyet çalışmalarına, araştırmalarına daha fazla ağırlık vermiş. Ve Kanada vatandaşı olabilmek için müracaatını yapmış.

Orası Kanada, burası Türkiye. Birisi gelişmeye kendini adamış, çözüm odaklı olarak tüm mevzuat engellerini değiştirerek veya engelleri aşmanın yollarını bularak ilerlemeye devam ediyor. Diğeri kendi öz vatandaşının önüne çağlar gerisinden kalan, gerici mevzuatı engel olarak koyuyor. Mevzuat diyor başka bir şey demiyor. Neden mevzuat diyor ? Çünkü bilgisi yok, genel olarak yaşadıklarından, ürettiklerinden, üretemediklerinden. Haliyle cesareti yok mevzuatı aşabilmek için. Kendi cahilliğinin farkına varamadan, sorun çıkar diyerek topu mevzuata atıp sorumsuz hale geldiğini sanıyor.

Sonuç olarak sorumluluk ileriye, sorumsuzluk geriye.
Ara
Cevapla
#24
1. kademe antrenörlük belgesi verilirken “Bu belge sadece okullar ve kulüplerde geçerlidir. Bu belge ile özel ders verilemez.” şeklinde bir yazıyı, talimatı, prosedürü, kuralı, satranç yasasını hatırlayan var mı ?
1. kademe antrenörlük belgesi ile özel ders verilemez mi ?
2. kademe antrenörlük belgesiyle özel ders verilemez mi ?
3., 4., 5. kademe antrenörlük belgesiyle özel ders verilemez mi ?
1. kademe antrenör özel bir eğitim yeri açıp yanında da 2., 3., vb. kademe antrenörü istihdam ederek özel ders veremez mi ?

Okullarda 1. kademe antrenör olan öğretmenlerin ne kadarı öğrencilerine gerçek satranç dersi vermektedirler ?

1.kademe antrenör olup da okullarda henüz satranç dersi verme fırsatı bulamamış fakat 2. kademe antrenör kursu için kayıt yaptırmak isteyen ve 2. kademe satranç antrenörü olmak isteyen öğretmenlerin “çalıştığı okuldan satranç dersi verdiğine dair belge” getirebilmeleri için bir engel var mıdır ?

1.kademe antrenör olup da okullarda veya kulüplerde çalışmayan ve özel olarak çalışan antrenörlerin çalışma alanlarını geliştirmeleri ve daha etkin olarak antrenörlük yapabilmeleri TSF tarafından mevzuat öne sürülerek neden engellenmektedir ?

TSF nin satranç antrenörlüğünü okullara ve kulüplere hapsetmesinin sebebi nedir ?
TSF nin özel olarak çalışmak isteyen antrenörleri dışlayarak ayrımcılık yapmasının sebebi nedir ?
Ara
Cevapla
#25
Mevzuata göre önceliği olan Talimatı bir an hokus pokus yaparak yok sayalım.
Tüm maddeleri Talimata dayanması gereken Prosedürü ön planda baş köşeye oturtalım.
Anlatsın kendini.
Tanıyalım bakalım zat-ı alilerini.
Anlayalım ne idüğü olduğunu.
 
Hem amaç kısmında ve hem de kapsam kısmında “antrenör eğitimi sonrası” şeklinde bir ifaden var. Ne anlama gelmektedir ? Yani şunu mu demek istiyorsun ? İlk önce eğitime katıl ama okul belgesi getirerek katıl, ondan sonra senin kademe geçişini onaylayayım. Bu mudur demek istediğin ? Eğitime katılacağım, sınavda başarılı olacağım, ondan sonra benim önceden okuldan alıp sana verdiğim çalışma belgesine dayanarak bana 2. kademe antrenör belgesi vereceksin, öyle mi ?
 
Söylermisin, okul çalışma belgesinin anlamı nedir ? Çocuklara satranç öğrettiğinin belgesi mi demek istiyorsun ?
 
Diyelim ki ben okulda öğretmenim (prosedüründe yazdığına göre ; satranç öğretmeni veya satranç rehber öğretmeni veya egzersiz eğitim programı rehber öğretmeni) ve 1. kademe antrenör belgem var. Sen okuluma gelip beni hiç denetledin mi ? “O da neki” dersen hiç şaşırmam. Denetlemenin anlamını bilmiyorsan hiç üzülme. Ne de olsa burası Türkiye. Denetlemenin ne anlama geldiğini bilmeyen milyonlar var Sen de onlardan birisisin, yani alınmana, üzülmene hiç gerek yok. Sadece ben antrenörlük yapıyor muyum yapmıyor muyum bil demek istemiştim.
 
Ben okulda satranç antrenörlüğü yapmasam da okulda satranç antrenörlüğü yaptığıma dair belge alabilir miyim ? Sen beni denetlemediğine göre antrenör olarak çalıştığıma dair belgemi okulumdan alıp sana versem belgemi denetleyebilir misin ?
 
Çizmeyi aştım galiba. Neyse sormamış olayım. Unut geç gitsin.
 
Şöyle bir iddiada bulunsam ne dersin ? Rokun yapılma şartlarını, geçerken alma kuralını, piyonun terfi şartlarını bilmeyen on binlerce 1. kademe antrenör var desem inanır mısın ? Bu on binlerce 1. kademe antrenörden bazıları okul müdürlerinden satranç antrenörü olarak çalıştıklarına dair belge getirseler onları 2. kademe eğitimine kabul edersin değil mi ? Bu on binlerce antrenörden 2. kademe eğitime katılan bazıları ömürlerinde bir kerecik bile turnuvaya katılmasa da olur, değil mi ? Önemli olan okul belgelerini getirmeleridir. Prosedürde yazan madde içeriğini sağlamış oluyorlar. Senin için önemli olan budur.
 
Okul belgesidir senin için önemli olan. O öğretmenin denetlenmesi, turnuvaya hiç katılmaması, rok yapmayı bilmemesi kayda değer şeyler değildir. Boş ver takma kafana bu gibi şeyleri.
 
Bu arada, etraftaki bazı 2. kademe antrenörleri gördükçe üzülüyor, 48 saat eğitim alarak epeyce mürekkep yalamış olmaları gereken 2. kademelere Eğiticilerin Eğitimi başlığı altında 30 saatlik 1. kademe tekrarlama eğitimini neden verdiğini anlıyor ve sana hak veriyorum.
 
Prosedürü açıklamaya devam edeceğim.
Ara
Cevapla
#26
Gençlik ve Spor Bakanlığının yönetmeliğinde özel teşebbüsü engelleyen bir husus yok.
TSF Ana Statüsünde özel teşebbüsü engelleyen bir madde yok.
TSF Antrenör Talimatında özel teşebbüsü engelleyen bir kelime, cümle yok.
Ama TSF Kademe Geçişleri ve Denklik Prosedüründe bir madde var. Hem de ne madde var !
Prosedüre göre okullarda ve kulüplerde çalışmayan 1. kademe antrenör 2. kademe antrenörlük kursuna katılamaz ve 2. kademe antrenör olamazmış.
Prosedür ile yukarıdaki tüm yönetmelik, statü, talimat maddelerini çiğneyerek, yok sayarak özel teşebbüsün önünü kesmeye çalışmışlar.

2. kademe antrenörlük kursu açılırken talimatta yazmayan bir belgeyi keyfi ve cebri olarak şart koşmuşlar. Neye dayanarak ? Dayanağı yok ama kral benim, talimatı es geçerim, ben öyle isterim diyerek şahsa özel, gruba özel prosedür hazırlamışlar. Kim hazırlamış ? Bir yada birkaç kişi. TSF de buna alet olmuş ve prosedürü sahiplenerek onaylamış.

Kademe Geçişleri ve Denklik Prosedürü ile toplumun bir kesimine çıkar sağlayıp diğer bir kesimi dışlanarak ayrımcılık yapılmıştır.
Ara
Cevapla
#27
Bir an için Prosedürün doğru olduğunu varsayalım.
Bu varsayım Antrenör Talimatını ortadan kaldırmaz.
Antrenör talimatı antrenörlere verilecek eğitimi ve bu eğitime katılacakların uyması gereken şartları, eğitime katılacak kişinin fotoğrafının sakalsız ve kravatlı olacağına varana kadar en küçük ve önemsiz detayları dahi açıklamaktadır. Ama Antrenör Talimatı okulundan çalışma belgeni getir dememektedir.
 
Ne yapılabilir ? İlk önce Antrenör Talimatına göre 2. kademe eğitim almaya istekli olanlara eğitim verilir. 2. kademe antrenör belgesi vermeye sıra gelince Prosedürde belirtilen şartlar yerine getirilmediği sürece 2. kademe antrenör belgesi verilmez. Şartlar yerine getirilene kadar belge hold edilir. Yani belge bekletilir.
Ama sen ne yapıyorsun. Ana Statüne göre önceliği olan Antrenör Talimatını yok sayarak, yani kişinin eğitim alma hakkını gasp ederek eğitim alma işiyle alakası olmayan Prosedürünü öne sürüyorsun. Sen ne yaptığının farkında mısın ?
 
Prosedürüne göre, ille de ben sana terfi vermeyeceğim, kademe geçişi vermeyeceğim diyebilirsin. Ancak Antrenör Talimatına göre eğitim almamı niçin engellersin, eğitim alma hakkımı neden gasp edersin ?
Ara
Cevapla
#28
2. kademe eğitimi sonu sınavda başarılı olursam 2 kademeyi hold edersin, vermeyebilirsin, bekletebilirsin. Ama kendi koyduğun kuralları da hiçe sayarak beni niçin eğitimden dışlayarak ayrımcılık yaparsın ?
3 ay sonra, 6 ay sonra, belki 1 yıl sonra senin yanlış prosedüründe belirtilen yanlış maddeye göre belki de istediğin belgeyi getirebilirdim. Benim önümü peşinen neden kesiyorsun ?

Konumuza tam bir örnek teşkil etmez ama yine de senin belki anlayabileceğin bir örnek vereyim. Biliyorsun, GM normlarını tamamlayana hemen GM unvanı vermiyorlar. “Normunun gereği olan GM unvanını bekletiyorum 2500 ü tamamla gel unvanını al” diyorlar. Sen neden buna benzer bir uygulama yapamıyorsun veya yapmıyorsun ? 2.kademe sınavında başarılı ol, daha sonra belgeni getir, belgeni getirdiğin zaman belgeni vereyim diyemeyecek kadar acizmisin ?

Daha doğrusu, sen eğitimin ne anlama geldiğini, ne işe yaradığını biliyormusun ?
Ara
Cevapla
#29
(01-07-2017, 09:14)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Bir an için Prosedürün doğru olduğunu varsayalım.
Bu varsayım Antrenör Talimatını ortadan kaldırmaz.
Antrenör talimatı antrenörlere verilecek eğitimi ve bu eğitime katılacakların uyması gereken şartları, eğitime katılacak kişinin fotoğrafının sakalsız ve kravatlı olacağına varana kadar en küçük ve önemsiz detayları dahi açıklamaktadır. Ama Antrenör Talimatı okulundan çalışma belgeni getir dememektedir.
 
Ne yapılabilir ? İlk önce Antrenör Talimatına göre 2. kademe eğitim almaya istekli olanlara eğitim verilir. 2. kademe antrenör belgesi vermeye sıra gelince Prosedürde belirtilen şartlar yerine getirilmediği sürece 2. kademe antrenör belgesi verilmez. Şartlar yerine getirilene kadar belge hold edilir. Yani belge bekletilir.
Ama sen ne yapıyorsun. Ana Statüne göre önceliği olan Antrenör Talimatını yok sayarak, yani kişinin eğitim alma hakkını gasp ederek eğitim alma işiyle alakası olmayan Prosedürünü öne sürüyorsun. Sen ne yaptığının farkında mısın ?
 
Prosedürüne göre, ille de ben sana terfi vermeyeceğim, kademe geçişi vermeyeceğim diyebilirsin. Ancak Antrenör Talimatına göre eğitim almamı niçin engellersin, eğitim alma hakkımı neden gasp edersin ?

ÖNCELİKLE...
 
Prosedür kelimesine bir açıklık getirelim.
Metotların ve işin safhalarının dokümante edilerek anlatılma şeklidir.

Okulda ya da kulüpte çalışma elbette esastır. Resmidir ve resmi bir bonservistir.
( Özel ders verilen kişiden ya da ebeveyninden alınamaz )


Ancak bu bonsevise sahip olamayanlar ya da bir okulda -kulüpte çalışma şansı bulamayanlar da;

 -KENDİLERİ İÇİN PROSEDÜRLER İLE DÜZENLENEN - şu iki maddeye göre bu kurslara katılabilirler:


[size=x-small][font=Arial]En az 1yıl süreile; Genel Müdürlük tarafından tescil edilmişbir kulüpte yardımcı antrenörolarak görev yaptığını belgelemek, ya da Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullardasatranç dersi öğretmeni veyasatranç rehberöğretmeni veyaegzersiz eğitim programı rehber öğretmeni [/font][/size]
[size=x-small][font=Arial]olarak görev yaptığını, ya da kendisinden üst kademede bir antrenörün yanında çalıştığınıbelgelemek.[/font][/size]
[size=x-small][font=Arial] [/font][/size]
[size=x-small][font=Arial]d.Eğiticilerin Eğitimi kurslarına katılarak, kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olanlar ( c ) [/font][/size]
[size=x-small][font=Arial]kapsamındaki koşulları yerine getirmiş sayılır[/font][/size]
 
Sayın hocam,
Siz antrenör olmak için değil, TSF'NUN antrenörü olmak için başvuru yapabilirsiniz!
Bakın, itirazınızı bile TSF ye yapıyorsunuz!

 Antrenöradayı olmanızı engelleyen hiç bir madde yok!
Diğer adaylar nasıl, hangi kurallar  çerçevesinde antrenör olarak başvuruda bulunuyorlarsa siz de aynısına tabisiniz.
...

Ama siz anladığım kadarıyla; ne okulda görev almadan, ne kulüpte çalışmadan, ne de Eğiticilerin Eğitimi kurslarına katılarak kendinizi, o alan uzmanlarının gözleminden geçirmeden 2.kademe kurslarına katılmak istiyorsunuz.
Yanlış anlamış olabilirim, lütfen yorumumu düzeltiniz.
Siz yeterli düzeyde bir eğitimcisiniz. Bunu biliyorum. Ama bunu resmi bir süreçten geçirerek kurumsal bir belgeye dönüştürmeniz gereklidir.

Özel ders vermeniz bir ölçüt sayılamamaktadır ne yazık ki...

Saygı selam ve sevgilerimle
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#30
Prosedüründe bana açık kapı bıraktığını söylüyorlar. Gerçekten mi ?
 
Mmm. Benim 2. kademe antrenör olabilmem için senin prosedüründe bir açık kapı var gibi gözüküyor. A.1.d maddesiyle diyorsun ki ; Eğiticilerin Eğitimine (bundan sonra kısaca EE diyelim) katılarak, kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olanlar ( c ) kapsamındaki koşulları yerine getirmiş sayılır.
Harikulade ! Nihayet tünelin ucunu gördüm gibi.
 
Prosedürünün A.1.c maddesi ile benim önümü kapatmıştın. Fakat A.1.d maddesi ile 2. kademe antrenör belgesi alabilmem için bir açık kapı bırakmışsın gibi görülüyor. Ne büyük lütuf ! Artık okulda veya kulüpte veya bir üst antrenörün yanında çalışmadan da 2.kademe antrenör olabileceğim.
 
Hemen hazırlık yapmaya başladım. EE de ne gibi konuların öğretildiğini önceden öğrenmeye başlayacaktım ki ; birdenbire durakladım. Garip bir şey gördüm ve yanlış giden bir şey sezinledim. İnternet siteni incelemek için biraz daha yaklaştığımda gariplik giderek arttı ve bende şaşkınlık alametleri görülmeye başlandı.
 
Prosedür ne diyor ? Eğiticilerin Eğitimine katılırsan senden belge melge istemem diyor.
Peki ben Eğiticilerin Eğitimine katılabilirmiyim ? Burada yine sen devreye giriyor ve resmen “Hayır, katılamazsın.” diyorsun.
Peki, ben de sana soruyorum, bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu ?!
 
Burada düşünce ve eyleminde çıkmaz sokağa saplanmışsın. Prosedüründeki maddeler çıkmaz sokağı tarif etmektedir. Ana yola çıkmam için bir şey tarif ediyorsun ama tarif ettiğin yer çıkmaz sokak. Farkında değil misin ?
 
Beni şah açmazına almışsın. Açmazdaki taşımı tutup kaldırdığım anda açmazda olduğunu fark etmişim. Ama sen anlamsızca, cahilce ısrar ediyorsun. “Tuttuğun taşı oyna.”
Sen ne istediğini, ne yaptığını biliyor musun ?
 
Anlamadın mı yukarıdaki cümleleri ?
Anlatayım, o halde. Aslında aşağıdaki linkte sen anlatmışsın ama ne yazdığını anlamamış olabilirsin.
16-20 Ağustos 2015 de Çanakkale Zileli Hotelde Eğiticilerin Eğitimi semineri açmıştın ya, hem de sınavlı. İşte o EE ye 2. ve 3. kademelerin katılacağını, 1.kademenin katılamayacağını ve katılanların da 1. kademeye ders verebilmeleri için katılmaları gerektiğini sen söylememiş miydin ? Ha, unuttun mu yoksa ?
 
Bu durumda prosedüründe ve sitende yazılanlara göre sen yalancı mısın değil misin ? Kızmaca yok. Durum ortada. Hem prosedürüne yazarak EE ye katılırsan okuldan belge getirmene gerek yok diyorsun ve hem de EE ye katılmamı resmen engelliyorsun. Bu yaman çelişki yalancılığa eşdeğer midir, değil midir ? Sen cevap ver. Cevabını ben öğrenmek istemiyorum. Kendi etik değerlerine göre kendi kendine cevapla.
 
Ha, bu arada unutuyordum. Bazı spor branşları internet sitelerinde etik değerlerinden bahsetmektedirler. Senin internet sitende böyle bir şey yazmıyor. Senin etik değerlerin var mıydı ?


tsf.org.tr/ek-duyurular/8565-egiticilerin-egitimi-seminerimiz-canakkale-de-duzenlenecek

Malesef linki kaydetmeyi başaramadım.
Ara
Cevapla
#31
Yaman Çelişki.
 
Aslında senin Prosedürün 2.kademe antrenör olabilmem için okulda veya kulüpte veya üst antrenörün yanında çalışmamı şart koşmuyor.
 
-Ya ne diyor ?
Eğiticilerin Eğitimine katılırsam ve sınavda başarılı olursam okuldan, kulüpten şundan bundan çalışma belgesi getirmeme gerek yok diye yazıyor.
 
-Yok, öyle şey olmaz. Okuldan belge getireceksin, ben anlamam.
Olur, bal gibi de olur. Aha, işte yazıyorum Prosedürün A.1.d maddesini, noktasına virgülüne dokunmadan :
Eğiticilerin Eğitimi kurslarına katılarak, kurs sonunda yapılan sınavda başarılı olanlar ( c ) kapsamındaki koşulları yerine getirmiş sayılır.
 
Okuduğunu anlayabildin mi ?
-Tamam, tamam anladım. Ama bunun çelişki neresinde ?
 
Eğiticilerin Eğitimine katılmamı engelliyorsun. Açtığın Eğiticilerin Eğitimi kurslarına 1.kademeye eğitim vermek üzere 2. ve 3. kademe antrenörlerin katılacağını geçmişte yazıp bildirmemiş miydin ?
Bu yaman çelişkiyi nasıl düzelteceksin ? Yoksa bundan sonra 1.kademe antrenör olan benim Eğiticilerin Eğitimine katılmama izin mi vereceksin ? Ha ?
Ara
Cevapla
#32
Feti Bey iddialarınıza kendiniz cevaplar veriyorsunuz. Ancak konumunuz değişmiyor.
Öncelikle size neden yalan söyleyeyim ki?
Bu yaklaşımı size yakıştıramadım.

Bakınız ben ve KOCAELİ' DE çok sevdiğim arkadaşım M.Ç. yıllarca Temel Monitör ve 1. kademe yardımcı antrenör olarak EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ KURSLARINA katıldık. Bu kurslarda kimlerden ders aldık biliyor musunuz?
Ben ilk derlerimi Sn. Ateş ÜLKER'DEN aldım (İZMİR-2000-2001).
Hasan KILIÇASLAN , Bülent GÜNER, Olgun KULAÇ, (ANKARA- 2003-2004)
Yine Hasan KILIÇASLAN, Olgun KULAÇ (KONYA-yılını hatırlamıyorum)
Henüz 2. kademe değildik...
Daha sonra da bu uygulama kaldırıldı ve EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ SEMİNERLERİ adı altında yapılmaya başlandı. Hatta bu seminerlerde başarılı olanlara da alt kademe kursları açmaları için görevlendirmeler yapılmaya başlandı.
Uygulamayı size ilk çıkışından bu yana anlattım.
Son uygulamada sizin de tespit ettiğiniz üzere 1. kademeler E.E ye katılamıyorlar .
Sizi tüm yazdıklarınızdan özelden antrenör olmak istiyorsunuz gibi algılıyorum.
Kulüpte çalışmadan...
Üst bir antrenörün yanında çalışmadan...
Okulda derse girmeden...
Herhangi bir resmi seminer ve düzenlemeden geçmeden...
Sadece özel ders vererek resmi bir belge talep etmektesiniz.
Ben de araba kullanmayı arkadaşlarımdan öğrendim.
Ama ehliyeti bana onlar vermedi!
Resmi bir kurumdan resmi bir belge talep edilir.
O zaman "ben ders veriyorum" herkes bu antrenörlüğü alsın.
Oldu mu şimdi?
Feti Bey neyi tartışıyoruz Allahaşkına?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#33
Yazılarımda hitabım kişiye değil, TSF yedir. Alıcı gözle okuyan bunu anlar.

Geçmiş geçmişte kalmıştır. Geçmişi değiştirmiş olan ve bu değişikliği yazılı hale getiren güncele odaklanmak yolumuzu aydınlatabilir. Aksi takdirde, değişmiş olan geçmişle oyalanmak arap saçını çözmeye çalışmak gibidir. Boşuna nefes tüketmektir. Anlamsızlığın, mantıksızlığın labirentlerinde kaybolup gitmektir.

Bugün için, itiraf edildiği gibi, Eğiticilerin Eğitimine 1. kademe antrenörler kabul edilmemektedir.
Ara
Cevapla
#34
Prosedürü analiz etmeye devam edelim.
 
A.1.c maddesi okul çalışma belgesi istemektedir.
A.1.d maddesi ise Eğiticilerin Eğitimine katılınırsa bunun ( c ) maddesi yerine geçtiğini ve okul veya kulüp belgesinin gerekmediğini net olarak açıklamaktadır.
 
Demek ki Prosedüre göre okulda çalışmak şart değildir. 1 kere Eğiticilerin Eğitimine katılınıp başarılı olunursa ondan sonra 2.kademe antrenörlük kursuna katılınıp başarılı olunursa 2.kademe antrenör belgesi verilmektedir. Fazla mı yazdım ? Eğiticilerin Eğitimine katılmak süresiz olarak (antrenörlük vasıfları kaybedilmediği sürece) 2.kademe sahibi olmak anlamına gelmekte midir ? Prosedür aksi, farklı bir şey yazmadığına göre böyledir.
 
Bazılarının anlaması için tekrar tekrar yazma ihtiyacı hissediyorum : Prosedürün ( d ) maddesi sağlanırsa ( c ) maddesine gerek yoktur. Prosedür böyle diyor. Yani 1.kademe antrenörün okulda veya kulüpte veya üst antrenörün yanında çalışması Prosedüre göre şart değildir. Ta ki ; Eğiticileriin Eğitimi 1. kademelere verilene kadar.
 
İşte tam bu noktada TSF Prosedürünü de sahiplenmiyor. Çünkü açtığı Eğiticilerin Eğitimine 1. kademeyi kabul etmiyor. TSF diyor ki ; “Eğiticilerin Eğitimi 2. ve 3. kademe içindir. 1.kademe katılamaz.”
 
Peki Prosedürün ( d )  maddesi nerede kaldı ?
Antrenör Talimatını yok saydığın gibi Eğiticilerin Eğitimi kapısını 1. kademelere kapatarak Prosedürü de mi yok saydın ?
Ara
Cevapla
#35
[size=medium][font=Cambria, serif]Feti Bey,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Aynı üslubu kullanacağım.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]TSF resmi bir kurumdur. Diğer federasyonlar gibi mevzuatlar açısından da GSGM 'ne bağlıdır.[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Yani siz bir basketbol, futbol,atletizm  antrenörlük kursuna da gitseniz yine -5-kademeli antrenörlük sistemine tabisiniz.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Bakınız:[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]" a)Yardımcı Antrenör: Üst düzey antrenörün yanında ve spora yeni başlayanlarda,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif] b) Antrenör : Minikler ve yıldızlar kategorisinde,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif] c) Kıdemli Antrenör: Gençler ve büyükler kategorisinde,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif] d) Baş Antrenör: Büyükler ve ulusal takımlarda,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif] e) Teknik Direktör: Büyükler ve ulusal takımlarda görev alabilirler."[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Bakın yine talimatlardan gidiyorum.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Şimdi,[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Siz  1. Kademe Yardımcı Antrenör olarak üst kademe bir antrenörün yanında ve spora yeni başlayanlarda görev alabiliyorsunuz. Bunu ben söylemiyorum, talimatlar böyle diyor. Sizin bir spor kulübünde ya da bir okulda görev almanızın 2.KADEME SATRANÇ ANTRENÖRLÜK kurslarına katılmanızda ne gibi bir sakınca vardır?[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif] Bunu anlamamız gereklidir.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Tıpkı sizin talebinizin paralelinde 2.kademe bir antrenör de tutup  büyükler ve ulusal takımlarda çalışmak için 4. Kademe Baş Antrenör kurslarına katılmak istesin.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Bu durumda sizce ne yapılmalıdır?[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Bu talep kabul edilebilir mi?[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Bu talepte bulunan antrenörün yeterliliğinin ölçütü nedir sizce ?[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Sizin resmi bir süreçten geçmeniz gerekli. Diğer federasyonlarda ise resmi bir zeminde, kulüplerde  çalışma şartınız var. [/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Ancak satrançta ek olarak; okulda, satranç merkezlerinde/kulüplerind[/font][/size][size=medium][font=Cambria, serif]e ya da okulda okul idaresince gözlemlenmek, ya da satranç merkezinde bir üst kademe antre[/font][/size][size=medium][font=Cambria, serif]nörü[/font][/size][size=medium][font=Cambria, serif]nce gözlemden geçiyorsunuz.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Bunun altını çizelim! [/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif] Her üçünde de de performansınızı ortaya koyar, yarışmalara sokarsınız kurduğunuz-çalıştırdığınız,  kulüp/okul takımını...Ortaya gözlemlenecek bir performans çıkar.[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Alın size 3 resmi çalışma alanı.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]...[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Feti Bey,[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Çok geçmişten bir anım var. Okumayabilir, gereksiz bulabilirsiniz. [/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]"... geçmişle oyalanmak arapsaçını çözmeye çalışmak gibidir..."[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Diyorsunuz ama ben yine de okuyacağınızı düşünüyorum. Geçmişin bir çok yaşanmış anısı bugüne ışık tutarak rehberlik etmektedir. [/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Ama anlatacağım olay tam da konumuzla ilgilidir:[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]" - Yetmişli yılların sonuna doğru İzmir Hatay'da NECATİ BEY İLKOKULU' nun geniş bahçesinde kendimden 6-7 yaş küçük çocuklara futbol öğretip onlara ağabeylik yapıyordum.Bir çoğu bugün futbolu bıraktı. Kimisi hakem  hocası oldu, kimisi de antrenör...Bazıları ise ilerlemiş yaşına rağmen hala amatör kümelerde top koşturur. Nur içinde yatsın, beden eğitimi öğretmenim ERGUN ELEVİŞ ,  İZMİR-ÇİĞLİ'DE görevli Amerikan askerlerinin 10-12 yaş ortalamalı çocuklarıyla bir maç bağladı. Bunun için bazı ilişkilerini kullandı. Karşıyaka stadında takımın başında beni çıkardı. Ben 14 futbolcumun başında Amerika takımına karşı çocuklara antrenörlük yaptım. Maç 0-0 bitti. [/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Ertesi gün Yeni Asır gazetesinde şöyle bir başlık vardı: " GİZLİ MİLLİ MAÇ ! TÜRKİYE-AMERİKA : 0-0 "[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Her bir çocuğu en başından beri ben futbolla tanıştırdım, ben eğittim.Hepsinin özelliklerini yeteneklerini biliyordum. Başka bir antrenöre gitmek istemezlerdi. Gitseler bile adapte olmaları çok zordu.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Bana kimse antrenörlük vermedi. Spor akademisinden uzmanlık alanım futbol olmasına rağmen o alanda o zamanlar B kategorisi olan antrenörlük belgemi de almadım. Bu gün 2.ligde rahatlıkla bir takımı rahatlıkla çalıştırabilirim. Ama gönlüm yoktu futbola...[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Satranç hep ağır bastı! "[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]...[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Siz bugün teknik olarak belki 2. kademeden de ileridesiniz. Böyle düşünüyorum. Ama ortada uyulması gereken bir talimat var.[/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Aslında özünde değişmesi gereken çok şey de var.[/font][/size]
[size=medium][font=Cambria, serif]Bunu açık yüreklilikle söylüyorum![/font][/size]

[size=medium][font=Cambria, serif]Saygılarımla[/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#36
Dam üstünde saksağan vur beline kazmayı…

Mevcut kurallara uymakta benim açımdan herhangi bir sorun yok. Bugün uyamasamda (elimde olmayan nedenlerden dolayı kuralı bilmediğim için) yarın rahatlıkla uyarım. Herhangi bir okuldan rahatlıkla çalışma belgesi alırım.

Sorun TSF dedir. TSF kendi koyduğu kurala uymamaktadır. Prosedüründe Eğiticilerin Eğitimine katılan herhangi bir yerde çalışmasa da, çalışma belgesi getirmese de 2.kademe antrenör olur diyor ama Eğiticilerin Eğitimine 1.kademeyi kabul etmiyor.

1.kademe yardımcı antrenör üst düzey antrenörün yanında görev alır diyor. 80000 den fazla 1.kademe yardımcı antrenörün nerede hangi şartlarda çalıştığını denetleyemiyor. Denetleyemediği kişiye 2.kademe antrenörlük belgesi veriyor.

Prosedüre, yani resmi sürece uymak için Eğiticilerin Eğitimine katılmayı talep edeceğim ama resmen Eğiticilerin Eğitimine katılamazsın cevabın alıyorum. Resmi sürece ben uymak istiyorum ama TSF resmen uymuyor.
Ara
Cevapla
#37
Üst akıl Prosedürü hazırlarken bir maddesine okulda çalışma şartını koyarken diğer bir maddesinde bu şartı kaldırmış ?
Demek ki ; Eğiticilerin Eğitimi kapsam olarak 2.kademe eğitimine eşdeğer yada birkaç gömlek üstün ki, ( d ) maddesi ( c ) maddesini kapsıyor.

Gerçekten öylemi ? ( d ) maddesinin kapsamı ( c ) maddesine en azından eşdeğer midir ?

Prosedüre göre, 2. kademe antrenör adaylarına verilmesi gereken eğitime en azından eşdeğer olan Eğiticilerin Eğitimi kapsamını merak etmeye başladım.

Eğiticilerin Eğitimi kapsamını, yani 2. ve 3. kademe antrenörlere verilen dersleri açıklayacak olan var mı ?
Ara
Cevapla
#38
(02-07-2017, 22:59)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Üst akıl Prosedürü hazırlarken bir maddesine okulda çalışma şartını koyarken diğer bir maddesinde bu şartı kaldırmış ?
Demek ki ; Eğiticilerin Eğitimi kapsam olarak 2.kademe eğitimine eşdeğer yada birkaç gömlek üstün ki, ( d ) maddesi ( c ) maddesini kapsıyor.

Gerçekten öylemi ? ( d ) maddesinin kapsamı ( c ) maddesine en azından eşdeğer midir ?

Prosedüre göre, 2. kademe antrenör adaylarına verilmesi gereken eğitime en azından eşdeğer olan Eğiticilerin Eğitimi kapsamını merak etmeye başladım.

Eğiticilerin Eğitimi kapsamını, yani 2. ve 3. kademe antrenörlere verilen dersleri açıklayacak olan var mı ?

Sizce E.E. anlamı nedir?
Neden düzenlenir?
...

Sizce her 2., 3., hatta 4. ve 5.kademeyi alan antrenör alt kademe antrenörlerin eğitimlerine uygun mudur?

Okulda çalışma yapmak neden kriter olmasın?
Kulüpte çalışmak neden  kriter olmasın?
Satranç Eğitim Merkezinde  çalışmak neden kriter olmasın?
Bir üst kademe antrenörün yanında ve gözetiminde çalışmak neden kriter olmasın?
Bunlar 1. kademe yardımcı antrenörün kendisinindeki gelişmeyi kanıtlayabileceği en temel zeminlerdir.
Bunu neden kabul edemediğinizi anlamak zor.

Kriteri sadece özel derse mi bağlıyorsunuz ?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#39
2.kademe antrenör olmak için hiçbir yerde çalışılmasına gerek yok diyen Prosedürün A.1.d maddesidir.

EE nin kapsamını açıklayacak olan var mıdır ?
Ara
Cevapla
#40
Prosedür kendisini sahiplerine bir türlü anlatamıyor.
Çünkü sahiplenilmiyor.

Kafalarda türlü çeşit sübjektif düşünceler.
“Sen ne yapmak istiyorsun, senin görüşün niye öyle, sen şöyle yapsan, sen böyle etsen olmaz mı ?” şeklinde kişiye yönelmeler…
Ama sahiplenilmesi gereken Prosedüre, yani konuya yönelme yok.

Konuyu unutup veya dikkate almayıp kişiye yönelme çıkmaz sokaktır.
Prosedür sadece bir kişiye uygulanmıyor. Türkiye geneline uygulanıyor. Prosedürün kapsamından da mı haberin yok ?

Gelişme kişiye yönelmekle değil konuya yönelip ona odaklanmakla olur. Konu tutarlı mı, tutarsız mı ? Konunun eksikleri var mı, yok mu ? Konu sahiplerince doğru anlaşılıyor mu, anlaşılmıyor mu ? Konunun revizyona ihtiyacı var mı yok mu ?

Kişi geçicidir, konu kalıcıdır. Kalıcıya yönelin. Sahiplenin, geliştirin, revizyonunu yapın.

Bu arada, EE nin kapsamını açıklayan olmazsa, EE ye katılmayan ve katılmam engellenen ben EE nin kapsamını açıklarsam ayıp olmaz mı ?
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 10 Ziyaretçi