1 istatistik
#41
(1) Soru işareti durumu,

(04-03-2016, 21:52)M.Aşkın TAŞAN Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Aktif ya da faal sporcu o sezon içinde spora devam eden, bu anlamda faaliyet programları dahilinde vizeli lisansıyla müsabaka oynayan, oynadığı için lisansı vizeli olan sporcuyu kast eder.
..........
GSGM yeni sezon öncesinden kendisine bağlı olan spor federasyonlarından sezon içi müsabakalar ile ilgili olarak genel düzenlenmiş bir rapor ister.
..........

Daha sonradan başka bir üyenin benimle aynı soru işaretini taşıdığını gördüm.
O da aktif sporcu sayısı ile ilgili aynı soruyu sormuş. Aktif sporcu sayısının "İMKANSIZ" olduğunu ben de vurgulamıştım.
Sayın bay Taşan bana şu yukarıdaki cevabı vermişti.
Diğer saygıdeğer üyemize ise aslında emin olmadığını, kuralın belki de değişmiş olabileceğini filan yazmışlar.

Saygıdeğer forum üyeleri;
Bir konuda kesin bilginiz yoksa kesin bilginiz varmış gibi cevap yazmamalısınız.
Zira,
Ben bana verilen ilk cevabı (yukarıda alıntıladığım cevabı) baz alarak (özellikle de ikinci cümleyi tekrar tekrar okuyarak) şöyle düşünmüştüm:
"Demek ki TSF kendisi bu rakamı iletmiş. Korkunç, çok fena. Bu durumda bu rakamlar doğru olmalı!!! Ama imkansız??? Nasıl olabilir ki. Sadece Ankara'da her bahar yapılan bir organizasyona iki bin kişi katılıyor. Oysa tüm Türkiye toplamı 2700 küsür kişi. Eeee İstanbul'da hiç mi aktif sporcu yok? İzmir'de hiç mi yok?"

Böyle düşünüp, sayın bay Taşan yazdıysa sallamış olamaz diye düşünüp susmayı tercih etmiştim.
Herhangi bir şey yazmamaya karar vermiştim.
Şimdi görüyorum ki sayın bay Taşan verdiği bilgiden emin olmadığını ifade ediyor.
Ben bu durumda sayın üyemizden ilerde gelecek herhangi bir bilgiye kuşkuyla mı bakmalıyım yani?

(2) Aktif sporcuların sayısının önemi konusu;

Bir başka saygıdeğer üyemiz aktif sporcu sayısının önemsiz olduğunu vurgulamış.
Bu fikre kesinlikle katılmıyorum.
Bilakis lisanslı sporcu sayısının bir önemi yoktur.
Bence asıl önemli olan aktif sporcu sayısıdır.

(3) Antrenör sayısındaki enflasyon konusu;

Bu konuda heves edip antrenörlük belgesi almış kişileri yadırgamıyorum.
Kişiler haklarını kullanarak belge almışlar. Bu gayet doğaldır.
Okullarla ilgili verilen örnekler gayet yerinde ve açıklayıcıdır.
Gelişim ancak daha çok hasatla mümkün olabilir. Bunu sağlayacak kişiler antrenörlerdir. Sayı belki daha da fazla olabilir.
Bu sayı enflasyonu ve kalite düşüklüğü konuları rahatsız edici bulunuyorsa denetlemeye gerek olmadan sorun basitçe çözülebilir.
Benim aklıma gelen çözüm şu şekilde üç maddelik bir düzenlemedir:

a-Antrenör olmak için UKD'niz X'in üzerinde olmalıdır.
b-Her antrenör yılda en az bir turnuvaya girmek zorundadır.
c-UKD'si X'in altına düşen kişinin antrenörlük belgesi otomatik olarak iptal edilir.

X'in ne olacağı zamana ve şartlara göre büyüklerimiz tarafından belirlenmelidir.

(4) Geçerken almanın öğretilmesi konusu;

Geçerken alma nedir???
Tongue
Abdulkadir Bener
Cevapla
#42
Aktif sporcu sayısının artması önemlidir ve artış için her türlü çaba gösterilmelidir. Fakat 600000 anlamsızlığının yanında 5-10 bin aktif sporcunun olması düşündürücüdür.

Kalitesiz antrenörlerin belgelerinin iptal edilmesi şarttır. Belli bir kaliteyi tutturamamış veya hiç satranç mürekkebi yalamamış kişilere antrenör belgesi verilmesi hatadır, aymazlıktır, kendi kendini yok saymaktır.

“a-Antrenör olmak için UKD'niz X'in üzerinde olmalıdır.
b-Her antrenör yılda en az bir turnuvaya girmek zorundadır.
c-UKD'si X'in altına düşen kişinin antrenörlük belgesi otomatik olarak iptal edilir.” : İmzamı altına atabileceğim gerçek denetim mekanizmalarından örneklerdir.
Ara
Cevapla
#43
(10-03-2016, 19:11)abdulkadirbener Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Saygıdeğer forum üyeleri;
Bir konuda kesin bilginiz yoksa kesin bilginiz varmış gibi cevap yazmamalısınız.

[size=medium][font=Verdana]Sn. üye,[/font][/size]

[size=medium][font=Verdana]Yukarıda alıntıladığınız ifadelerden benim dayanaksız olarak görüş bildirdiğimi mi anlatmaya çalışıyorsunuz?  [/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Olayı bireysel zemine  çekerek ne elde etmeye çalışıyorsunuz?[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]...

Sadece siz anlamamış olabilirsiniz.

[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Görüşlerim dayanaksız değildir.[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Size ve üyelere açıklamış, örneklemiş olduğum uygulamalar "eskiden" yapılan uygulamalara esas teşkil eden kriterlerdir. Yani sadece kulüp-lig yarışmalarında GSGM tarafından onaylanan kulüp tescil lisansları uygulamasından bahsettim. Hentbol antrenörlüğü yaptığım yıllardan bilirim, bunu örneklendirdim. Bu uygulama devam ediyor olabilir dedim. Kaynak değil, görüş sundum.
[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana] Bunun neresi dayanaksızdır?

[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞISPOR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'NÜN yayınladığı resmi istatistiklerde elbette bizim gözlemlerimizle uyuşmayan rakamlar vardır. Bunun olası sebeplerini görüş olarak sundum. Rakamların gerçek olup olmadığı konusunda bir iddiam yok ki? Bu rakamları yayınlayanlar kendi çelişkilerini mi ortaya koydular? Kendi kendilerini ele mi verdiler?[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana] [/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Diyorum ki kulüp-lig yarışmalarında GSGM tarafından onaylanmış SATRANÇ KULÜP OYUNCULARI LİSANS TESCİL BELGELERİ dikkate alınmış olabilir. Çünkü bu belgelerde sporcu-kulüp ve kurum imza ve mührü var.Bunları aktif saymış olabilirler. Diğer ferdi lisanslarda bu özellikler yok. Başbakanlığa bağlı olan bir bakanlığın bir alt kurumu olan GSGM lisansları aktif sporcu lisansı sayılmış olabilir.[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Bunun yanı sıra ulusal bir yarışma olan TÜRKİYE BİRİNCİLİĞİ'DE bu yönüyle baz alınmış olabilir. [/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Bunlar benim görüşüm. Bir kaynak da sunmadım.[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Kaynak sn. Miyazaki tarafından sunuldu[/font][/size]
[size=medium][font=Verdana] [/font][/size]
[size=medium][font=Verdana]Siz sadece inanmıyorum deyip işin içinden çıkıyorsunuz. Bir araştırmanız mı var? O zaman bunu paylaşın bizlerle...[/font][/size]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#44
(10-03-2016, 22:20)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Aktif sporcu sayısının artması önemlidir ve artış için her türlü çaba gösterilmelidir. Fakat 600000 anlamsızlığının yanında 5-10 bin aktif sporcunun olması düşündürücüdür.

Kalitesiz antrenörlerin belgelerinin iptal edilmesi şarttır. Belli bir kaliteyi tutturamamış veya hiç satranç mürekkebi yalamamış kişilere antrenör belgesi verilmesi hatadır, aymazlıktır, kendi kendini yok saymaktır.

“a-Antrenör olmak için UKD'niz X'in üzerinde olmalıdır.
b-Her antrenör yılda en az bir turnuvaya girmek zorundadır.
c-UKD'si X'in altına düşen kişinin antrenörlük belgesi otomatik olarak iptal edilir.” : İmzamı altına atabileceğim gerçek denetim mekanizmalarından örneklerdir.

Sn. Feti,

Sizi tanıdığım kadarıyla 15 dakikada düşünüp karar verdiğiniz şeylere imza atmayacak kadar hayat tecrübeniz vardır. Exclamation Exclamation

...
a-Antrenör olmak için UKD'niz X'in üzerinde olmalıdır.

Buna katılıyorum elbette. Konuyla ilgili olarak çok geniş yazdım vaktiyle...




b-Her antrenör yılda en az bir turnuvaya girmek zorundadır.

Olabilir, neden olmasın? Bence benzer öneri hakemlere de getirilebilir.

c-UKD'si X'in altına düşen kişinin antrenörlük belgesi otomatik olarak iptal edilir.” : İmzamı altına atabileceğim gerçek denetim mekanizmalarından örneklerdir.

Bu oldu mu şimdi?

Bir antrenörü toplum içinde yüz kızartıcı suç işlemeden ya da belli bir oranda sağlığını kaybetmeden nasıl olur da belgesini iptal edersiniz?
Adam 1800 ün altına düşünce iptal, iki turnuva sonrası yükselt, hadiii bir daha antrenör kursu, ya da belge...
Sonra yine, yine, yine...
Bu komik değil mi sizce?  Bu nasıl bir öneri böyle?

Yeterliliğini antrenör olarak ortaya fazlasıyla koyabilen antrenörlerin oyunculuk performansı düşebilir elbette, olamaz mı?
Ama başka ölçekler de var. Bunları yazmıştım. Seminer performansı, kademeler arası geçiş ve ilerleme...

En fazla görev alamaz, dinlendirilir, seminerlere davet edilir. Neye dayanarak belgesi iptal edilsin ki?
Kaza yapan sürücülerin ehliyetinin iptal edilmediği, yolsuzluk yapanların yanına kar kaldığı bir ülkede antrenörlerin belgelerini iptal edelim!
Antrenör belgesini hakkıyla kullananlara da  haksızlık olmaz mı? Fırsat eşitliği yeterince var mıdır? Çok iyi antrenörün hayat şartları, asli mesleği, bulunduğu elverişsiz ortam, haksız rekabet, haksız görev dağılımı... Bunlar etkili olamaz mı?
Bana çok traji-komik geldi...
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#45
X belirsiz bir rakamdır.
77000 küsur antrenörün kaçı 1400 ün üstüne çıkabilir ?
Ara
Cevapla
#46
(10-03-2016, 23:23)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: X belirsiz bir rakamdır.
77000 küsur antrenörün kaçı 1400 ün üstüne çıkabilir ?

1400 ELO, antrenörlük için yeterli bir rakam olamaz. 2. Kademe Antrenör bence en az 1900 ELO olmalıdır.

Sanırım 1. kademe yardımcı antrenörlüğü kast ediyorsunuz.

Kademeler şöyle:
1- 1.kademe yardımcı antrenörlük
2- Antrenör
3- Kıdemli Antrenör
4- Baş Antrenör
5- Teknik Direktör

Şimdi 1. Kademe Yardımcı Antrenörlüğü konuşuyorsak eğer ki bu kademe küçükler kategorisi ile ilgilenir. Bence 2. Kademe Antrenörün gözetiminde yapılabilir bu çalışmalar.
Zaten 3. kademe ya da baş antrenörler bu yaştaki sporcularla ilginemezler. Kendilerini geliştirmelerine engeldir küçük çocuklar ile çalışmak...

77000 antrenörün çoğu antrenörlüğü bırakmış da olabilir. Bir kısmının hiç başlamadığını biliyorum. Bunun geçerli ya da kabul edilmeyecek kişinin kendisini ilgilendiren sebepleri olabilir.

Sayılara bakarak gerçek sonuçlara ulaşmak sağlıklı ve akılcı değildir.

Kulüp antrenörü ile okul satrancında ders veren öğretmen kökenli 1. kademe yardımcı antrenör arasında çalışma koşulları ve bilgi-pratik düzey açılarından çok fark vardır.

Okul satrancını sportif satrançtan ayrı tutmak gerekir.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#47
GSGM’nin bildirdiği antrenör sayıları aşağıdadır.
1.kademe 76350
2.kademe 748
3.kademe 115
4.kademe 27
5.kademe 3
Toplam antrenör 77243

TSF’nin bu bildirime itirazının olup olmadığını bilmiyorum.

Bildirilen rakamlara göre ; yüzde 98,8 i 1. kademe yardımcı antrenör, onbinde 3.9 u 4. ve 5. kademe antrenördür.

Buraya kadarki tüm cümlelerim benim de dahil olduğum 1. kademe yardımcı antrenörlük içindir, yani 76350 rakamıyla ilgilidir. Diğer kademelerin öğreticilik kapsamıyla ilgili bilgim ve düşüncelerim şimdilik yoktur.

Sorum bakidir. Merak etmekteyim.
76350 sayısı içinde kaç kişinin UKD si 1400 ün üzerindedir ? 1. kademenin minimum 1400 olması gerekir diye bir düşüncem ve çalışmam yoktur. Sadece soru sormaktayım.
Sorumu genişletiyorum. TSF 76350 nin UKD siyle ve UKD gelişimiyle ilgili herhangi bir çalışma yapmış mıdır, yapmakta mıdır ?

1.kademenin çalışmalarını 2.kademenin gözetiminde yapabileceği belirtilmektedir. Bu bir temenni midir, bir şart mıdır ? 2.kademenin yardımı olmazsa 1.kademe çalışma yapamaz mı ? 2.kademe 1. kademeye yardımcı oluyorsa bunun oranı nedir ?

Rakamlar yolumuzun göstergeleridir. Doğru yolda mıyız ? Yolumuzu bulmak için arayış içinde miyiz ? Çıkmaz sokakta mı ilerliyoruz ?
Ara
Cevapla
#48
2. kademe sayısı 748

Bunun ne kadarı son 2-3 yıl içinde alındı?? bilen varsa açıklarsa memnuniyet duyarım.

hatırlatırım 2.kademe belgesi ile satranç merkezi vs açma yetkiniz oluyor.

yeterlilik?   "önemli değil canım , rakamlar önemli"
Ara
Cevapla
#49
Sayın bay Taşan demişler ki : "Sayılara bakarak gerçek sonuçlara ulaşmak sağlıklı ve akılcı değildir"
Yani bir şeyleri ille de eleştireceğim diye bu kadar da zorlamamalı kişi kendini.

Ben bu cümleye yorum yapmak suç işlemek olur korkusuyla susuyorum.
Bilim adamları cevap versin.

Bir şey daha var; benim önerimin üçüncü maddesini akıl dışı bulanlar oldu.
Açıklayayım.

1- Antrenör belgesi almak için X UKD almak kaliteyi artırmak içindir. X in ne olacağı başka bir mevzu ve gerçekten bu işin uzmanlarının vereceği bir karar olmalıdır.
2- Yılda bir turnuva zorunluluğu, antrenör belgesini alan kişilerin hala X UKD seviyesinde olup olmadıklarını anlamak içindir. Turnuvaya girmezse belgesini yitirir, girip de UKD kaybedip X in altına düşerse yine belgesini kaybeder.
3- UKD si X in altına düşmüşse giriş kriterini kaybetmiş olacağı için belgesini kaybetmesi de doğal sonuç olmalıdır. Bunun neresi anlamsız anlamak imkansız. Kriterleri kaybederseniz belgeyi kaybedersiniz. Kriterler devam ediyorsa kalite garanti altında demektir ve belgeye sahip olmaya devam edersiniz.

Kriterleri beğenip de kriteri kaybeden kişinin artık yeterli olmadığını kabul etmemek nasıl izah edilir ki.
Abdulkadir Bener
Cevapla
#50
(11-03-2016, 23:21)abdulkadirbener Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Sayın bay Taşan demişler ki : "Sayılara bakarak gerçek sonuçlara ulaşmak sağlıklı ve akılcı değildir"
Yani bir şeyleri ille de eleştireceğim diye bu kadar da zorlamamalı kişi kendini.

Ben bu cümleye yorum yapmak suç işlemek olur korkusuyla susuyorum.
Bilim adamları cevap versin.

Bir şey daha var; benim önerimin üçüncü maddesini akıl dışı bulanlar oldu.
Açıklayayım.

1- Antrenör belgesi almak için X UKD almak kaliteyi artırmak içindir. X in ne olacağı başka bir mevzu ve gerçekten bu işin uzmanlarının vereceği bir karar olmalıdır.
2- Yılda bir turnuva zorunluluğu, antrenör belgesini alan kişilerin hala X UKD seviyesinde olup olmadıklarını anlamak içindir. Turnuvaya girmezse belgesini yitirir, girip de UKD kaybedip X in altına düşerse yine belgesini kaybeder.
3- UKD si X in altına düşmüşse giriş kriterini kaybetmiş olacağı için belgesini kaybetmesi de doğal sonuç olmalıdır. Bunun neresi anlamsız anlamak imkansız. Kriterleri kaybederseniz belgeyi kaybedersiniz. Kriterler devam ediyorsa kalite garanti altında demektir ve belgeye sahip olmaya devam edersiniz.

Kriterleri beğenip de kriteri kaybeden kişinin artık yeterli olmadığını kabul etmemek nasıl izah edilir ki.

Şaka yapmıyorsunuz değil mi?

1-

Bay X bir kere antrenördür. Oyuncu kökenli de olabilir. Bu daha kaliteli,verimli ve doğru bir tercih sebebidir. Çünkü oyunculuktan gelme antrenör ve hakem elbette olaya daha vakıftır. Bu antrenör ve hakemlerimizin eğitim-uygulama kalitelerini artırmak için turnuvaya katılmalarını elbette mantıklı ve uygun buluyorum. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Çünkü antrenörlerin kendisini geliştirmesi için başlıca iki kriter vardır.

a- Bir üst antrenörün yanında çalışması,
b- Kendi kategorisinde açılan gelişim seminerlerine katılması. Bunları bilmediğinizi düşünmek istemiyorum.

Yani bu ülkemizde ve bütün dünyada böyle oluyor.


Bunu önce bir tespit edelim. Tüm branşlarda bu böyledir. Bir futbol-basketbol- güreş antrenörünü siz sporda gelişsin diye 40'ından sonra sporcu mu yapacaksınız?"

Satrançla ne alakası var? "demeyin. Mantık aynı...
Madem bu sporu yaparak kendisini geliştirecek o zaman diğer spor dalları için de geçerlidir bu.

 Bunu bir ölçüt olarak getiremezsiniz.  Ancak öneri boyutunda ısrar edilebilir.
 
 

2-

Yılda bir veya 5 turnuvaya katılan bir antrenör hasbelkader kaybedeceği maçlar sonunda 1930lardan 1720 lere kadar düşsün diyelim. Fakat aynı süre içinde ters orantı olarak çok başarılı sporcular yetiştirmiş olamaz mı? Çok başarılı bir takımın başında olamaz mı? Takımı ve sporcuları yeterli performansı gösteriyor olamaz mı?
Siz antrenör performansıyla sporcu performansını nasıl bir tutar da bir ölçüt olarak kullanabilirsiniz ki?

Bunun mantığını anlayamadım bay abdulkadirbener. Açıklar mısınız? Huh
Gerçekten de öneriniz üzerine bilim adamlarına soralım isterseniz. Confused

 
Yılda en az bir turnuvaya katılmalı elbette. Belki de ortalaması kendi reytinginin üstünde olan en az 5 turnuva... Bu olabilir, itirazım da yok.
 Ama turnuvaya girmemesi belgesinin yitirilmesi şeklinde bir düzenleme yanlış olur. Bunu anlayın artık!

 


 
3-

 Hoppala...

Kriterleri performansa dayalı olarak geçici olarak kaybedebilirsiniz öyle değil mi? Küme düşen takımların antrenörlerinin belgelerini iptal edelim o zaman. Dikkat edin sporculuk performansından bahsetmiyorum. ANTRENÖRLÜK PERFORMANSINDAN BAHSEDİYORUM. Bir antrenörün antrenörlük performansı harikaysa, yeni sporcular bulup satranca kazandırıyor, doğru eğitimler veriyor, hatta katıldığı antrenörlük seminerlerinde üst düzey performans sergiliyorsa, sırf oyunculuk reytingi düştü diye BELGESİ Mİ İPTAL OLACAK? Idea

Yapmayın! Bu anlamsız inadı ne zaman bırakacaksınız da ciddi bir boyutta tartışacağız?


Bunun neresinde akıl mantık ve vicdan vardır ben bulamadım? Bilim adamlarına sormadan kendinize bir sorar mısınız bu soruyu?
Bir antrenörün belgesi ancak yönetmeliklerde belirlenen durumlarda iptal olunur. Antrenör olma şartlarını kaybederse...Mesleğini yapmasına engel bir hastalık ya da sağlık sorunu, toplum içinde yüz kızartıcı bir suç... Ya da 3 yıl süreyle vizesini ödemezse,YK kararıyla...
Bunlar gibi.

Oyunculuk performansı düşen antrenörü  aynı bu durumlara  düşürdünüz ya , bravo size!


AYRI BİR DURUM DAHA VAR!
Onu da bilim adamlarına soralım isterseniz? Sleepy
Bu şamar oğlanı X antrenör Ocak ayında girdiği turnuvadan - 15 çekerek belirlenen kriter puanın altına düşsün. Belge iptal olsun! Huh

Mart ayına kadar katıldığı 3 turnuvadan +29 puan alıp tekrar belirlenen sabit puanın üstüne çıksın.
Şimdi bu arkadaşımız ülkesinin neresinde bir antrenörlük kursu yakalayıp da kursa katılsın? Hadi katıldı başarılı oldu, belgeye hak kazandı.

 AYNI PERFORMANS DÜŞÜKLÜĞÜNÜ YAŞADIĞINDA SİL BAŞTAN MI OLACAK YANİ?

İbrahim'in dediği gibi: Bilimsel olun biraz...  Cool

Reklamlar...



- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#51
Suyun mecrası değiştiği zaman aramızda yolunu ilk kaybeden Aşkın bey oluyor.Yukarda yapılan tartışmalar yanlış bir yola girmiştir.Yardımcı antrenörün daha bilgili olması gerektiğini ve bunun için önlemler alınması gerektiğini savunmanız mümkündür.Ancak UKD barajı veya mezuniyet sonrası eğitim kursu veya mezuniyet sonrası kendini kanıtlama sınavı yapmanız mümkün değildir.Yardımcı antrenör kendisi ustalık yolunda ilerlemek üzere sahneye çıkmış değildir.Küçüklere ilk eğitimi verecek olan kişidir.Eğer bu görevinde başarılı olamıyorsa sistem onu eleyecektir.Biz ancak yardımcı antrenörün daha iyi eğitim almasını ve daha dikkatli bir şekilde seçilmesini sağlayabiliriz.Türkiye'de UKD'lerin ve Elo puanlarının sporcuların gerçek kuvvet derecesini yansıtmadığını bütün Dünya biliyor.Biz hala burada bu konu ile 3 sayfa dolduruyoruz.UKD o kadar tartışmalı bir sistem ki "online yarışmada UKD kazanma"diye bir olay olduğunu yine bu forumda öğrendik.Bu son söylediğim yanlış ise lütfen düzeltiniz!Biz şimdi online yarışmada UKD kazanmış kişiyi barajı geçtiği için Yardımcı antrenör kursuna kabul edeceğiz öyle mi?Burada antrenör sayısının fazla olduğu söylendi.Kimse tersini savunmadı.Bu konu daha kaç gün ve kaç sayfa devam edecek?Bir konunun bu kadar uzaması yazarların diğer konulardan uzaklaşmak istediğini düşündürür.
Ateş Ülker
Ara
Cevapla
#52
(12-03-2016, 23:41)Ateş Ülker Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Suyun mecrası değiştiği zaman aramızda yolunu ilk kaybeden Aşkın bey oluyor.Yukarda yapılan tartışmalar yanlış bir yola girmiştir.Yardımcı antrenörün daha bilgili olması gerektiğini ve bunun için önlemler alınması gerektiğini savunmanız mümkündür.Ancak UKD barajı veya mezuniyet sonrası eğitim kursu veya mezuniyet sonrası kendini kanıtlama sınavı yapmanız mümkün değildir.Yardımcı antrenör kendisi ustalık yolunda ilerlemek üzere sahneye çıkmış değildir.Küçüklere ilk eğitimi verecek olan kişidir.Eğer bu görevinde başarılı olamıyorsa sistem onu eleyecektir.
...


Ateş Bey,

Hem,
"-Yardımcı antrenörün daha bilgili olması gerektiğini ve bunun için önlemler alınması gerektiğini savunmanız mümkündür."
diyorsunuz...
Hem de,
"- Ancak UKD barajı veya mezuniyet sonrası eğitim kursu veya mezuniyet sonrası kendini kanıtlama sınavı yapmanız mümkün değildir.Yardımcı antrenör kendisi ustalık yolunda ilerlemek üzere sahneye çıkmış değildir. Küçüklere ilk eğitimi verecek olan kişidir."
Diyorsunuz.

 Burada bir çelişki yok mudur? Yardımcı antrenörün ustalık yolunda ilerlemesi ne zaman başlar?
Küçüklere eğitim vermek başlı başına bir eğitim anlayışı ve uygulaması gerektirir.

SADECE SATRANÇ BİLGİSİ YETER Mİ?

Antrenör sadece turnuvaya katılarak mı kendisini geliştirir?
Üst kademe antrenörün yanında çalışması gerekmiyor mu?
Bir çok aktif sporcu katıldıkları antrenör seminerlerinde ilk kez öğrendikleri konularla kendi sporculuklarını ve antrenörlüklerini geliştirme fırsatları buldular. Bunu söyleyen yüzlerce kursiyerlerimiz var.
Spor ve müsabaka psikolojisi bilgisine sahip olmayan sporcu ve antrenör maç ya da antrenmanlardaki psikolojik baskıyı nasıl yok edecek? Bunu nerede öğreniyor sanıyorsunuz? Elbette gelişim seminerlerinde...
Ya da daha yetkin bir üst kademe antrenörün yanında gözlem yaparak çok şey öğrenebilir. Milli takım kamplarında bunu görmüyor muyuz?


Gelişim seminerlerine katılarak kendisini nasıl geliştireceği konusunda fikir sahibi olması gerekmiyor mu?
Bunları ret mi ediyorsunuz?

Ben antrenörün katıldığı turnuva performansının düştüğü anda ANTRENÖRLÜK BELGESİNİN İPTAL EDİLMESİNİ BENİMSEYEMEM.[i]
Siz benimsiyor musunuz?


O, alınmış kazanılmış bir haktır!

Antrenörün kendisini geliştirmesi için önce ona imkan sunulur.
Çalışma alanı sunulur. Bunu yapmadan nasıl böyle bir eleme fikrine sahip olabilirsiniz?
Yoldan çıkmadım.

Bilakis yola davet ediyorum.

SELAM VE SAYGILARIMLA[/i]
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#53
(12-03-2016, 23:41)Ateş Ülker Nickli Kullanıcıdan Alıntı: Suyun mecrası değiştiği zaman aramızda yolunu ilk kaybeden Aşkın bey oluyor.

Yanlışımı merak ettim Ateş Bey. Belki aynı şeyi söylemiş olabiliriz.
Açıklar mısınız lütfen?
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#54
Aldatmaca rakamlardan belli, kendi kendimizi aldatıyoruz.

Üstte olan kurumlar bir kaç kriterden yola çıkarak, halka yakın en alt kurumun eline oyuncak olarak kullanacağı bir kaç malzeme verince ve en alttaki kurum halkı takmaz, gözünü yukarı ile olan ilişkilere çevirirse, hal böyle olur.

İşine gelen kuyruğu sıkışınca; resmiyet,prosedür, kazanılmış haktan bahseder.

Bir örnek:

GSGM, TSF'nin antrenör sayılarında komik şekilde anormallik olduğunu 70.000 1.kademe antrenöre karşılık 150 civarı 2.kademe antrenör bulunduğunu, bu sayının arttırılması gerektiğini TSF ye resmi olarak ilettiğinde basitçe ne oldu dersiniz?

TSF 2.Kademe antrenör sayısını arttırmaya yöneldi.
o zamana kadar 2.Kademe antrenörlük kurslarındaki başarı oranı %15-20 arasında değişirken (Bu kurslar sadece AYGEG tarafından yönetiliyordu) birden başarı oranı %95-100 arasında değişmeye başladı.

1600-1700 UKD gücündeki yetersiz kişiler 2.Kademe kurslarını vermeye başladı, AYGEG (Bayram,Erdoğan,Kılıçaslan) kursları verirse sayı artmayacaktı, öyle ya; 1.Kademeyi zor geçecek kişiye, satranca 30 yılını üst düzeyde vermiş AYGEG elemanları, 2.kademe belgesini vermezdi.
Belirttiğim AYGEG elemanları bir arada görevde iken, AYGEG 'den habersiz , her yönüyle yetersiz kişilere 2.kademe kursları verdirerek, gerekirse kopya çekilmesine göz yumacak şekilde ciddiyetsizlikle sınav yaparak, belgeler dağıtıldı, yeter ki  rakam artsın!

AYGEG elemanları (Şu an görevde olmayanlar) 1.Kademe kurslarına kalite getirmeye ve 2.Kademe kurslarına toz kondurmamaya çalışırken TSF yönetimindekiler, sırf kendilerini üst kurumlara cici göstermek adına satrancı katlettiler ve buna devam ediyorlar.

Yazdıklarım umarım çok net anlaşılmıştır.
Ara
Cevapla
#55
1. kademe yardımcı antrenörün oyun gücü, belge alabilme şartı minimum 1800 olmalıdır. Bu kişi göreve başlar. Belgenin geçerlilik süresi 5 yıldır. 5 yıl sonunda yeterliliği tekrar değerlendirmeye alınır. Her yıl en az 1 turnuvaya katılmak şartıyla, oyun gücü minimum 1700 e düşmüşse göreve devam eder. 1700 ün altına inmişse belgesi askıya alınır. 2 yıl süre verilir. 2 yıl içinde tekrar 1700 e ulaşırsa göreve devam eder. Aksi halde belgesi iptal edilir.
Bu düşünce nasıl ?
Anlık düşünenler, geleceği de anlık düşünceleriyle yönlendirmeye çalışanlar açık mıdır bundan daha farklı düşüncelere ?
Ara
Cevapla
#56
Gayet mantıklı.
Giriş kriterinin 1800 UKD ve üzeri olması; çıkış kriterinin 1700 UKD altı olması çok zekice bir fikir.
Daha uygulanabilir bir yöntem.
Ama rakam üzerinde tartışılabilir.
İnternetten UKD alımı kapatılmalı. Bu durumda rakam daha aşağıya çekilebilir.
Abdulkadir Bener
Cevapla
#57
Biz antrenörlerimizi 5 kademeye ayırmışız. 1.kademe,…, 5.kademe veya Yardımcı Antrenör, Antrenör, Kıdemli Antrenör, Başantrenör, Teknik Direktör. Teknik Direktörü saymazsak genellikle antrenör kelimesini kullanmaktayız
 
FIDE de 5 kategoriye ayırmış : DI, NI, FI, FT, FST
FIDE trainer ve instructor kelimelerini kullanıyor : Developmental Instructor, National Instructor, FIDE Instructor, FIDE Trainer, FIDE Senior Trainer
 
FIDE trainer ve instructor olmak üzere iki kavram kullanmış. Ayrıca cümle aralarında trainer kelimesinden başka school teacher kelimesini de kullanmış. Developmental Instructor ve National Instructor kapsamı itibarıyla school teacher imiş.
 
TSF’nin hazırladığı prosedüre göre FIDE ile bizimkilerin denkleştirilmesi şöyle oluyormuş :
1.Kademe Yardımcı Antrenör : Developmental Instructor
2.Kademe Antrenör : National Instructor
3.Kademe Kıdemli Antrenör : FIDE Instructor
4.Kademe Başantrenör : FIDE Trainer
5.Kademe Teknik Direktör : FIDE Senior Trainer
 
FIDE ile bizimkilerin denklik şartları arasında belirli bir minimum ELO ya sahip olmak da var.
Örneğin ; Teknik Direktör-FIDE Senior Trainer denkliği için 4 şart :
[align=justify][size=small][font=Calibri, sans-serif]a-Avrupa, Dünya [/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]Ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ampiyonalar[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ı[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]nda b[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ü[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]y[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ü[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]kler kategorisinde ilk 20[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]’[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]de yer almak,[/font][/size][/align]
[align=justify][size=small][font=Calibri, sans-serif]b-En az 5 yıl GM unvanına sahip olmak,[/font][/size][/align]
[align=justify][size=small][font=Calibri, sans-serif]c-IV.Kademe (Ba[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif] Antren[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ö[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]r) olarak en az 3 y[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ı[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]l g[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ö[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]rev yapmak,[/font][/size][/align]
[align=justify][size=small][font=Calibri, sans-serif]d-ELO puanı olarak 2600’üzerinde yer almak,[/font][/size][/align]
[align=justify][size=small][font=Calibri, sans-serif]Yukarıda sıralanan ko[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ullar[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ı[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]n en az 2 tanesine sahip olmak gerekir.[/font][/size][/align]
 
Dahası, benzer şekilde, 4.kademe için en az 2400 ELO, 3.kademe için en az 2200 ELO, 2.kademe için en az 1800 ELO şartları aranmakta. Bu şartlar TSF’nin hazırladığı prosedürde yazılıdır. Aynı prosedürde yardımcı antrenör için harhangi bir ELO şartı belirtilmemesi ise oldukça ilginç.
 
Yine TSF tarafından 2014 de karar altına alınan ve yürürlükte olan Antrenör Talimatı’na göre ;
[size=small][font=Calibri, sans-serif]Görev alanları [/font][/size]
[size=small][font=Calibri, sans-serif]Madde 8[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]–(1) Her kademedeki antrenör lisansına sahip olanlar a[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]a[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ğ[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ı[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]daki alanlarda g[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ö[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]rev yaparlar: [/font][/size]
[size=small][font=Calibri, sans-serif]a) Yardımcı Antrenör: Üst düzey antrenörün yanında ve spora yeni ba[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]layanlarda, [/font][/size]
[size=small][font=Calibri, sans-serif]b) Antrenör : Minikler ve yıldızlar kategorisinde, [/font][/size]
[size=small][font=Calibri, sans-serif]c) Kıdemli Antrenör: Gençler ve büyükler kategorisinde, [/font][/size]
[size=small][font=Calibri, sans-serif]d) Ba[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ş[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif] Antren[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ö[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]r: B[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ü[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]y[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ü[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]kler ve ulusal tak[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]ı[/font][/size][size=small][font=Calibri, sans-serif]mlarda, [/font][/size]
e) Teknik Direktör: Büyükler ve ulusal takımlarda.
olarak belirlenmiş.
 
Burada belirtilen başka ilginç bir husus, yardımcı antrenörün üst düzey antrenörün yanında görev yapabileceğidir. Bu maddeye göre ben tek başıma antrenörlük yapamam.
Okullardaki öğretmenler (antrenörler) bu maddeye göre üst düzey antrenörle beraber mi görev yapmaktadırlar ?
Ara
Cevapla
#58
(13-03-2016, 22:51)Feti Nickli Kullanıcıdan Alıntı: ...

Burada belirtilen başka ilginç bir husus, yardımcı antrenörün üst düzey antrenörün yanında görev yapabileceğidir. Bu maddeye göre ben tek başıma antrenörlük yapamam.
Okullardaki öğretmenler (antrenörler) bu maddeye göre üst düzey antrenörle beraber mi görev yapmaktadırlar ?

Sayın Feti,
Sorularınızı ilgili yönetmeliklerle kendiniz cevapladınız.

Siz her zaman  antrenörlük yapabilirsiniz. bu konuda yeterliliğiniz de var biliyorum.

Okullarda öğretmenlere verilen belgeler 1. kdm. yrd antrenör belgesidir

Haftada 1 ders ile satrancın temel bilgilerini kazandırabilecek düzeyde eğitim almışlardır. Yanlarında ve okullarında her zaman bir üst kademe antrenör yoktur. Bulunamaz da zaten. Bu okul satrancıdır!

Okul satrancı ile sportif satranç eğitimini karıştıran arkadaşlarımızın içine düştükleri kaos sebebi de budur zaten.
Bir türlü çıkamıyorlar. Bu gidişle de çıkamayacaklar.
Elmalarla karpuzları kıyaslıyorlar...



Okul satrancında 16-17 hafta 1. dönem, bir o kadar da 2. dönem...
Ünitelere göre dersler ancak yeter.
Bir de 24-30 kişilk sınıflar da yapılan bu eğitim sportif satranç eğitimi değildir. Siz o sınıfın tamamına satrancın temelini öğretmek zorundasınız. Gerektiğinde telafisini de yapmalısınız. Orası devlet okulu ve bu dersi öğrenci görüyor. Öğrendiği kadarını telore edersiniz. Tanıştırma ve üst kategori çalışmasına yönlendirme içindir.

 Bunu da biliyorlar ama aynı torbada karıştırmak işlerine geliyor. Böylece bir algı oluşturup ortaya çıkan kaostan eleştiri malzemesi yapıyorlar.

Sportif satranç eğitimi çok başkadır, bunu da biliyorlar.

Okullarda ders dışı eğitim vardır. Haftada 6 saat...
Bu çalışmada öğretmenler kendilerinin yetemediği durumlarda daha üst düzey antrenör arayışına girerler. Bu doğaldır. Tüm okullararası spor dallarında olduğu gibi. Basketbolda şampiyon olan bir lise takımının antrenörü  bazen okulunun kendi beden eğitimi öğretmenidir. Ama çoğu zaman ise kulüplerde oynayan sporcularından takım kurulmuştur.

 Üst kademe antrenör burada devreye girer;
 YA İMKANLAR ÖLÇÜSÜNDE OKULDA ÇALIŞMA YAPAR, YA DA KULÜBE ALIR SPORCULARINI...
Satranç da böyledir!


Bakınız çocuk ve yıldızlar ligi Türkiye şampiyonlarına, dereceye giren diğer takımlara...

Çoğu okul-kulüp takımıdır ve okul satrancının çok üstünde bir çalışma sürecinde hazırlanmışlardır.
Bunu bilmeyen arkadaşlara da izah edelim burada.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla
#59
70.000 Antrenör saysı değilse , ne sayısıdır?

500.000 sporcu lisans sayısı değilse, ne sayısıdır?

Ben hayatımda ilk defa okul satrancı ve sportif satranç kavramını duyuyorum Smile

Farklı durum var ise ; TSF aynı lisans uygulamasını neden her gruba aynı şekilde uyguluyor?

Bence karpuz ile karpuzları birbirine karıştırıp kaos yaratan arkadaşlar uyanmalı.

İşine gelince karpuz , armut olmamalı.....  

Komik oldu, daha ne komiklikler olacak bekliyorum  Cool
Ara
Cevapla
#60
(14-03-2016, 16:29)Miyazaki Nickli Kullanıcıdan Alıntı: 70.000 Antrenör saysı değilse , ne sayısıdır?

500.000 sporcu lisans sayısı değilse, ne sayısıdır?

Ben hayatımda ilk defa okul satrancı ve sportif satranç kavramını duyuyorum Smile

Farklı durum var ise ; TSF aynı lisans uygulamasını neden her gruba aynı şekilde uyguluyor?

Bence karpuz ile karpuzları birbirine karıştırıp kaos yaratan arkadaşlar uyanmalı.

İşine gelince karpuz , armut olmamalı.....  

Komik oldu, daha ne komiklikler olacak bekliyorum  Cool

Okulda satranç ile kulüp dernek ortamında satranç arasındaki farkı bizim ilkokul 1. sınıf öğrencilerimiz az çok biliyor.
Çünkü okullu öğrencilerimiz, kulüplerde eğitim alan arkadaşlarına özenirler. Yönlendirme ve isteklendirme böyle başlar.

 Ama sizin bilmeniz beklenirdi.

Sportif satranç ile okul satrancı arasında elbette fark vardır. Bir kere yapılış şekli, programı, hitap ettiği kitle, süre, amaç, kazanım, dersi verenlerin eğitimi... Bunlar okul satrancında yapılan planlama ögeleridir.
Siz 25- 30 kişilik sınıflarda, öğretmen kimliğiyle 7-12 yaş grubuna satranç dersi (antrenmanı değil) vermediğiniz için bu ortamı bilmediğiniz için, yaşamadığınız için ancak tahmine dayalı yorumlarda bulunuyorsunuz.
Bizim için komik değil bunlar...
Gerçek eğitim alanlarıdır.
 Yaş gruplarına ve konulara göre kazanımları konusunda bilginiz var mı YAKUP HOCAM?
Önce bunu bilmem gereklidir.

Okul satrancını bilmemek ayıp değil.
Komik de değil. Size bu bilmemek konusu komik gelebilir.
Orada hedefler ve kazanımlar var. Hiç birisi de çocuğu şampiyon yapmaya yönelik değildir.
Düşünemediğiniz ve bu satırlarda hiç bir zaman ortaya koyamadığınızı eğitim normları var!
Bilginizin olmadığı bir alan olduğu çok açık...
Bence karpuzları fazla karıştırmayın.
- MATRANÇ -
Ara
Cevapla




Konuyu Okuyanlar: 15 Ziyaretçi